عادات مصرف مواد مخدر در نوجوانان در حال تغییر است، به نفع. با هشدارها.


از نظر تاریخی، زمان بدی نیست که جگر یک نوجوان باشید. یا ریه ها

استفاده منظم از الکل، تنباکو و مواد مخدر در میان دانش آموزان دبیرستانی روندی نزولی داشته است.

در سال 2023، 46 درصد از سالمندان گفتند که در سال قبل از مصاحبه، نوشیدنی می‌نوشیدند. بر اساس نظرسنجی سالانه نظارت بر آینده، یک نظرسنجی ملی در مورد مصرف مواد جوانان که از نزدیک تماشا شده است، از 88 درصد در سال 1979، زمانی که رفتار به اوج خود رسید، کاهش شدیدی دارد. روند نزولی مشابهی در میان دانش‌آموزان کلاس هشتم و دهم و برای آن سه گروه سنی در مورد مصرف سیگار مشاهده شد. در سال 2023، تنها 15 درصد از سالمندان گفتند که در زندگی خود یک سیگار کشیده اند که در مقایسه با اوج 76 درصدی در سال 1977 کاهش یافته است.

مصرف مواد مخدر غیرقانونی در میان نوجوانان در سه دهه گذشته کم و نسبتاً ثابت باقی مانده است، با برخی کاهش قابل توجه در طول همه گیری کووید-19.

در سال 2023، 29 درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی مصرف ماری‌جوانا را در سال گذشته گزارش کردند که از 37 درصد در سال 2017 و از اوج 51 درصد در سال 1979 کاهش یافته است.

اخطارهای نگران کننده ای برای خبر خوب وجود دارد. یکی از آنها این است که مرگ و میر نوجوانان ناشی از مصرف بیش از حد به شدت افزایش یافته است، به طوری که مرگ و میر ناشی از فنتانیل در بین نوجوانان از سال 2019 تا 2020 دو برابر شده و در سال‌های بعد در آن سطح باقی می‌ماند.

دکتر نورا ولکو کار خود را وقف مطالعه استفاده از مواد مخدر و الکل کرده است. او از سال 2003 مدیر موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر بوده است. او با نیویورک تایمز به بحث در مورد تغییر الگوها و دلایل تغییر روند مصرف مواد مخدر پرداخت.

تصویر بزرگ درباره نوجوانان و مصرف مواد مخدر چیست؟

مردم واقعاً متوجه نیستند که در میان جوانان، به ویژه نوجوانان، میزان مصرف مواد مخدر در کمترین خطری است که در دهه‌های اخیر دیده‌ایم. و این نیز برای الکل و تنباکو قانونی ارزش گفتن دارد.

چه اعتباری برای تغییر قائل هستید؟

یکی از عوامل مهم کمپین های آموزشی و پیشگیری است. مطمئناً کمپین پیشگیری از استعمال سیگار یکی از موثرترین کمپین هایی بوده است که تا به حال دیده ایم.

برخی از سیاست هایی که اجرا شد نیز کمک قابل توجهی کرد، نه تنها سن قانونی الکل و دخانیات را 21 سال تعیین کرد، بلکه آن قوانین را اجرا کرد. سپس پیشرفت مواد مخدری را که در دسترس‌تر هستند، مانند تنباکو و الکل، به مواد غیرقانونی متوقف می‌کنید. و نوجوانان مانند گذشته در معرض تبلیغات داروهای قانونی قرار نمی گیرند. همه این سیاست‌ها و مداخلات تأثیر پایین‌دستی بر استفاده از مواد مخدر داشته است.

آیا استفاده از رسانه های اجتماعی در میان نوجوانان نقشی دارد؟

کاملا. رسانه های اجتماعی فرصت حضور در فضای فیزیکی با سایر نوجوانان را تغییر داده اند. که احتمال مصرف مواد مخدر را کاهش می دهد. و این به طرز چشمگیری زمانی آشکار شد که آنها مدارس را به دلیل کووید-19 تعطیل کردند. شما شاهد یک جهش بزرگ به سمت پایین در شیوع استفاده از بسیاری از مواد در طول همه گیری بودید. این ممکن است به این دلیل باشد که نوجوانان نمی توانند با یکدیگر باشند.

موضوع جالب این است که علیرغم بازگشت مدارس، شیوع مصرف مواد به دوره قبل از همه‌گیری نرسیده است. ثابت مانده یا به نزول خود ادامه داده است. این یک جهش بزرگ به سمت پایین بود، یک تغییر، و برخی از روندهای مصرف مواد مخدر همچنان به آرامی رو به کاهش است.

آیا فکری وجود دارد که تحریک ناشی از استفاده از یک دستگاه دیجیتال ممکن است برخی از تجربیات عصبی شیمیایی داروها را برآورده کند یا برخی از فرارها را فراهم کند؟

بله، این امکان پذیر است. تغییری در انواع تقویت کننده های موجود برای نوجوانان صورت گرفته است. این فقط رسانه های اجتماعی نیست، برای مثال، بازی های ویدیویی است. بازی های ویدئویی می تواند بسیار تقویت کننده باشد و شما می توانید الگوهایی از استفاده اجباری تولید کنید. بنابراین، شما در حال تغییر یک تقویت کننده، یک راه فرار، با دیگری هستید. این ممکن است عامل دیگری باشد.

آیا خیلی ساده انگارانه است که کاهش مصرف مواد مخدر را یک خبر خوب بدانیم؟

اگر به صورت عینی به آن نگاه کنید، بله، خبر بسیار خوبی است. چرا؟ زیرا می دانیم که هر چه زودتر از این داروها استفاده کنید، خطر معتاد شدن به آنها بیشتر می شود. خطر تداخل این داروها با سلامت روان، سلامت عمومی، توانایی شما برای تکمیل تحصیلات و فرصت های شغلی آینده شما را کاهش می دهد. این خبر کاملاً خوبی است.

اما ما نمی خواهیم از خود راضی باشیم.

عرضه دارو خطرناک تر است و منجر به افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد می شود. ما اغراق نمی کنیم. منظورم این است که مصرف یکی از این داروها می تواند شما را بکشد.

در مورد ویپینگ چطور؟ کاهش یافته است، اما استفاده هنوز به طور قابل توجهی بیشتر از سیگار است: در سال 2021، حدود یک چهارم دانش آموزان سال آخر دبیرستان گفتند که در سال گذشته نیکوتین مصرف کرده اند. چرا نوجوانان در برابر سیگار مقاومت می‌کنند و به سیگار کشیدن می‌روند؟

بیشتر سمیت مرتبط با تنباکو به سوختن برگ نسبت داده شده است. سوزاندن آن تنباکو عامل سرطان و بسیاری از عوارض جانبی دیگر بود، حتی اگر نیکوتین عنصر اعتیادآور باشد.

آنچه ما فهمیدیم این است که بخار کردن نیکوتین مضرات خاص خود را دارد، اما این موضوع به خوبی در مورد تنباکو درک نشده است. جنبه دیگری که باعث جذابیت ویپینگ برای نوجوانان می‌شد این بود که با انواع طعم‌ها مرتبط بود – طعم‌های آب نبات. تا زمانی که FDA آن طعم‌ها را غیرقانونی اعلام کرد، استفاده از ویپینگ کمتر شد.

استدلال من این است که دلیلی وجود ندارد که نوجوانان را در معرض نیکوتین قرار دهیم. زیرا نیکوتین بسیار بسیار اعتیاد آور است.

چیز دیگری هست که بخواهید اضافه کنید؟

ما همچنین تمام این علاقه را به حشیش و داروهای روانگردان داریم. و علاقه زیادی به این ایده وجود دارد که داروهای روانگردان ممکن است مزایای درمانی داشته باشند. برای جلوگیری از این روندهای جدید در مصرف مواد مخدر در میان نوجوانان، نیاز به استراتژی‌های متفاوتی نسبت به راهبردهایی است که برای الکل یا نیکوتین استفاده کرده‌ایم.

به عنوان مثال، می توان گفت که اگر داروهایی مانند الکل یا نیکوتین مصرف کنید، می تواند منجر به اعتیاد شود. که توسط تحقیقات گسترده پشتیبانی می شود. اما هشدار در مورد اعتیاد به مواد مخدر مانند حشیش و روان‌گردان‌ها ممکن است چندان مؤثر نباشد.

در حالی که حشیش همچنین می تواند اعتیادآور باشد، شاید کمتر از نیکوتین یا الکل باشد، و تحقیقات بیشتری در این زمینه، به ویژه در مورد محصولات جدیدتر و با قدرت بالاتر، مورد نیاز است. داروهای روانگردان معمولاً منجر به اعتیاد نمی شوند، اما می توانند تجربیات ذهنی نامطلوبی ایجاد کنند که می تواند شما را در معرض خطر روان پریشی قرار دهد.



Source link