راه های ممکن برای کاهش کمبود مواد مخدر


در چندین جلسه کنگره در سال جاری، ایده‌هایی برای رفع کمبود دارو به اندازه تعداد داروهای کمیاب بود.

سهمیه بندی شیمی درمانی های کلیدی به بحران فوریت افزود.

طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت، دو مورد از این داروها، کربوپلاتین و سیس پلاتین، ارزان هستند و برای درمان تا 20 درصد بیماران سرطانی استفاده می شوند.

شتاب برای تقویت عرضه چنین داروهای ژنریک حیاتی در سال جاری پس از بازگشت قانونگذاران از جلسات شهرداری در مناطق خود و گزارش بازدیدهای غم انگیز از بیمارستان های محلی خود افزایش یافت. دبی دینگل، نماینده دموکرات ایالت میشیگان، در یکی از جلسات استماع گفت: «مردم به خاطر این موضوع می میرند.

پرزیدنت بایدن در ماه نوامبر برنامه ای را برای استفاده از اختیارات اجرایی خود برای گسترش توانایی مقامات فدرال برای سرمایه گذاری در تولید داخلی برای کاهش کمبود برخی داروها از جمله واکسن های مورفین، انسولین و آنفولانزا اعلام کرد. او همچنین شورایی در سطح کابینه ایجاد کرد که بر کمبودها متمرکز بود و 35 میلیون دلار برای کمک به جلوگیری از کمبود داروهای تزریقی استریل مانند پروپوفول یا فنتانیل که در جراحی استفاده می‌شوند، کنار گذاشت.

در اینجا چند راه حل وجود دارد:

ده ها تن از مدیران در صنعت ژنریک در مصاحبه هایی گفتند که بازار آنها تحت تاثیر قیمت های پایین ناپایدار قرار گرفته است که تا حدی توسط شرکت های واسطه کاهش یافته است. این واسطه‌ها برای مشتریان بیمارستان رقابت می‌کنند، گاهی اوقات بر این اساس که چه کسی می‌تواند کمترین قیمت دارو را ارائه دهد.

مدیران صنعت ژنریک پیشنهاد کردند که برای داروهای ژنریک حداقل قیمت – که گاهی به آن کف قیمت هم گفته می‌شود – تعیین شود، به‌ویژه برای داروهای تزریقی که حساس‌ترین تولید هستند و به طور معمول کمبود دارند.

مارتا ووسینسکا، اقتصاددان سابق اداره غذا و دارو و معاون مدیر سیاست در مرکز سیاست سلامت دوک-مارگولیس، طرحی را پیشنهاد کرده است که قیمت‌ها را بررسی می‌کند که بهترین رکورد را برای کیفیت و ثبات به داروسازان پاداش می‌دهد.

دکتر ووسینسکا گفت: «ما برای برخی از این داروها خیلی کم می پردازیم. ما باید برای قابلیت اطمینان و کیفیت ساخت هزینه بیشتری بپردازیم. موضوع فقط پرداخت بیشتر نیست.»

انجمن پزشکی آمریکا اخیراً سیاست خود را در مورد کمبود دارو به‌روزرسانی کرده و توصیه می‌کند که سازمان‌های غیرانتفاعی یا دولت‌ها در تأمین منابع، به‌ویژه در مورد داروهای ژنریک کم‌هزینه که ساخت آنها چالش برانگیز است، نقش داشته باشند.

این گروه که نماینده هزاران پزشک است، با ذکر نمونه هایی از سوئد، لهستان و هند از دولت ایالات متحده خواست تا تولید برخی داروها را در نظر بگیرد. در اقدامی مرتبط، سناتور الیزابت وارن، از دموکرات‌های ماساچوست، لایحه‌ای را برای ایجاد یک دفتر تولید داروی فدرال که بر تولید دولتی داروهای خاصی که رسماً با کمبود هستند، نظارت و تشویق می‌کند، دوباره ارائه کرد.

حدود دوازده نفر در مانیتور FDA هستند و سعی می کنند از کمبودها جلوگیری کنند. آنها همچنین با مواردی برخورد می کنند که نتوانستند از آنها جلوگیری کنند. این آژانس از کنگره خواسته است تا داروسازان را ملزم به گزارش افزایش تقاضا کند. همچنین به دنبال مجوز برای درخواست اطلاعات بیشتر – مانند افشای منشا مواد اولیه – روی برچسب دارو بود.

چندین گروه گفته اند که دولت می تواند مشوق هایی برای بیمارستان ها یا سایر افراد در زنجیره تامین ایجاد کند تا یک ذخیره استراتژیک از داروهای کلیدی ایجاد کنند. انجمن سرطان آمریکا در این ماه در نامه ای به رهبری کنگره گفت که ذخیره بافر در برابر فجایع مانند طوفان، جنگ یا رویداد غیرمنتظره محافظت می کند.

اما این گروه در نامه هشدار داد که راه حل محدود خواهد بود، «اگر علت کمبود به دلیل شرایط مزمن ناپایدار بازار باشد» که شرکت ها را وادار به توقف تولید دارو می کند.

ایده احیای مجدد – یا بازگرداندن تولید دارو – و سرمایه‌گذاری در تأسیسات تولید داروهای ژنریک داخلی موجود به طور معمول مطرح می‌شود. طرفداران متذکر می شوند که اتکای شدید به کشورهای دیگر باعث ایجاد آسیب پذیری امنیت ملی می شود. تخمین زده می شود که 83 درصد از مواد فعال در داروهای ژنریک در خارج از کشور ساخته می شوند.

منتقدان این ایده می گویند که تولید داخلی نوشدارویی نیست. آنها به ورشکستگی اخیر در میان داروسازان ژنریک در ایالات متحده و همچنین گردبادی که در اوایل سال جاری در کارخانه داروهای ژنریک فایزر رخ داد، اشاره می کنند.

زمستان گذشته، انجمن بیمارستان‌های کودکان، که نماینده 220 بیمارستان است، پیش‌بینی کرد که در درمان‌های آلبوترول، که به کودکانی که برای نفس کشیدن مشکل دارند، ارائه می‌شود، اختلال عمده‌ای ایجاد شود. آنها به STAQ Pharma مراجعه کردند، یک داروخانه ترکیبی در اوهایو که دسته های سفارشی داروها را تولید می کند. این شرکت تولید را افزایش داد و به کاهش کمبود کمک کرد. چنین تلاش هایی فقط در صورتی مجاز است که دارویی در لیست رسمی کمبود FDA باشد.

انجمن داروسازان سیستم سلامت آمریکا، یک گروه تجاری، پیشنهاد داده است که FDA اطلاعات بیشتری در مورد کیفیت چنین داروخانه های ترکیبی ارائه دهد. با توجه به سابقه مشکلات در مرکز مرکب نیوانگلند، که با 64 مرگ پس از دریافت تزریق های آلوده به بیماران مرتبط بود، ممکن است بیمارستان ها از تکیه بر آنها تردید کنند. فاجعه منجر به اتهامات جنایی و حل و فصل مدنی شد. از آن زمان FDA الزامات چنین امکاناتی را تشدید کرده است.



Source link