زندگی با یک شریک نامرتب؟ نکاتی برای مدیریت عادات مختلف سازمانی


سال گذشته، تریسی مک‌کوبین – که به مدت دو دهه یک مرتب‌ساز حرفه‌ای بوده و با شعار «آن را زمین نگذارید، آن را کنار بگذارید» زندگی می‌کند – با مردی ازدواج کرد که او او را «بسیار نامرتب» توصیف کرد.

هر دو به “شوخی کیهانی” جفت شدن بعید خود اذعان داشتند. خانم مک کوبین وقتی این زوج برای اولین بار با هم به خانه رفتند، نوار نقاش آبی را روی هر کشو و کمد آشپزخانه گذاشت و نقشه ای از آنچه که به کجا می رود ارائه داد. اما او همچنین آموخته است که آنچه را که به مشتریانش موعظه می کند، تمرین کند و در مورد آشفتگی هایی که بر عملکرد روزمره او تأثیری نمی گذارد خونسرد و آرام بماند. مانند استند شبانه‌اش، که زیر کتاب‌ها، شارژ کابل‌ها و ریموت‌های تلویزیون‌ها مدفون است، مطمئن است که دیگر صاحب تلویزیون نیستند.

یا مجموعه ابزارهایی که شوهرش، باغبان مشتاق، تمایل دارد در حیاط بگذارد. خانم مک کوبین آهی کشید: «همه جا همه جاست. “اما میدونی چیه؟ ما یک باغ زیبا داریم. درختان میوه ما میوه می دهند. این واقعاً در مورد درک است: این بخش مهم نیست.

خانم مک کوبین و دیگر متخصصان سازماندهی و روانشناسی، گفتند که چند استراتژی عملی وجود دارد که می تواند به موش ها و افراد خوش اخلاق کمک کند تا در هماهنگی نسبی زندگی کنند.

خانم مک کوبین گفت: «اغلب وقتی یک نفر به هم ریخته تر است، تز اساسی این است که آنها اشتباه می کنند، این کار را به روشی اشتباه انجام می دهند، که آنها بد هستند. اما در بسیاری از موارد، شلوغی های خانگی به سادگی نشان می دهد که سیستم های محکمی در جای خود ندارید.

او گفت که برخی از راه‌حل‌هایی که او به مشتریان ارائه می‌دهد تقریباً خیلی واضح هستند. به عنوان مثال، او با والدینی سرخورده کار کرده است که فرزندانشان کوله پشتی و کت را در همان چیزی که او «نوار فرود» می نامد، درست در داخل درب ورودی پرت می کند. آویزان کردن چند قلاب که به راحتی به آنها می رسد کمک می کند.

خانم مک کوبین همچنین اضافه کردن قفسه های کافی برای کتاب های خواننده مشتاق را توصیه می کند. (“خط در شن و ماسه این است که آنها باید در یک قفسه باشند. آنها نمی توانند روی زمین قرار بگیرند.”) در خانه، او ظرفی را کنار درب ورودی قرار داد، بنابراین شوهرش “سرش را از دست نمی داد.” هر روز 10 یا 15 دقیقه به دنبال کیف پول و کلیدهایش می گردد.

او گفت: “همیشه مهم است که توضیح دهیم که این سیستم ها برای کمک به کار گذاشته شده اند، نه به این دلیل که “در اشتباه هستید”.

خانم مک کوبین گفت مهم است که مفاهیم عملی بی نظمی را در نظر بگیریم.

او گفت: “هدف از سازماندهی این است که خانه شما برای شما کار کند.” “مسئله قفسه های کتاب رنگین کمانی یا کامل جلوه دادن چیزها نیست، بلکه به کنترل درهم ریختگی می پردازد تا بتوانید در آشپزخانه خود آشپزی کنید و در واقع از گاراژ خود استفاده کنید.”

خانم مک کوبین به مشتریانش توصیه می کند بیشتر انرژی خود را در فضاهای مشترک بریزید. به عنوان مثال، او و شوهرش دوست دارند آشپزی کنند، بنابراین آشپزخانه باید برای هر دوی آنها خوب عمل کند. اما او یک دفتر و یک حمام دارد که به ندرت پا در آن می گذارد تا مجبور نباشد آشفتگی را ببیند. (او اذعان کرد که بسیاری از مردم فضای زیادی ندارند.)

تمرکز بر عملکرد می تواند به ویژه برای والدینی که نمی خواهند با فرزندان خود بر سر اتاق خواب های نامرتب مبارزه کنند مفید باشد. آنتونیا کالینز که وب سایت Balance Through Simplicity را اداره می کند، دو دختر نوجوان دارد که یکی از آنها با آراستگی مبارزه می کند. او گفت، بنابراین خانم کالینز قوانین پایه ای را تعیین کرده است. به عنوان مثال، او اصرار دارد که بر روی زمین های بدون درهم و برهم و میزی که به اندازه کافی شفاف باشد تا بتوان از آن مطالعه کرد. (او همچنین از دخترانش انتظار دارد که لباس های کثیف خود را در کنار ماشین لباسشویی بگذارند و هر بشقاب یا لیوانی را به آشپزخانه برگردانند.) اما اگر تخت خواب کاملاً مرتب نشده باشد یا انبوهی از وسایل تمیز وجود داشته باشد، نگاهش برعکس است. لباس در گوشه

گاهی اوقات به دلیل اینکه کسی حاضر نیست برای تمیز کردن و سازماندهی تلاش کند، به هم ریختگی روی هم جمع می شود. مایکل ای. تامپکینز، روانشناس و یکی از نویسندگان کتاب «حفاری کردن: کمک به فرد مورد علاقه خود در مدیریت بهم ریختگی، احتکار و خرید اجباری» توضیح داد که در موارد دیگر، به این دلیل است که آنها موانع ذهنی یا فیزیکی دارند.

شاید واضح ترین مثال اختلال احتکار باشد، اما پیوندهای دیگری بین سلامت روان و آشفتگی وجود دارد. به عنوان مثال، افرادی که مبتلا به اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) یا سایر مشکلات عملکرد اجرایی هستند، اغلب با درهم ریختگی بیش از حد دست و پنجه نرم می کنند. او گفت که در این موارد، صبر و درک می تواند راه درازی داشته باشد.

محدودیت های فیزیکی نیز می تواند یک عامل باشد. دکتر تامپکینز گفت: “من 73 سال دارم، بنابراین می توانم شخصا با این موضوع صحبت کنم.” توانایی من برای حفظ محیط زندگیم با کاهش ظرفیت فیزیکی من کاهش یافته است، نه به این دلیل که هنوز علاقه ای به مرتب و منظم نگه داشتن محیط زندگی خود ندارم.

او گفت که توجه به هرگونه تغییر ناگهانی یا شدید در نظافت خانه یک فرد (یا اگر به نظر می رسد در حال انباشتن مقدار ناسالم مواد است) مهم است و آنها را به یک پزشک مراقبت های اولیه معرفی کنید، زیرا می تواند نشان دهنده یک مشکل اساسی سلامت باشد.

اگر شخصی به سادگی حاضر به سازش در مورد درهم و برهمی نباشد، ممکن است باعث نگرانی شود. ممکن است مشکلات اساسی تری در رابطه وجود داشته باشد.

کیاوندرا جکسون، یک درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز در لس آنجلس، گفت: «این هرگز فقط در مورد جوراب نیست. “این واقعاً در مورد مهارت های ارتباطی ضعیف، یا نیازهای دیگر، یا نقش های جنسیتی – یا چیز بسیار عمیق تر است.”

او گفت که اگر یکی از افراد خانواده به خصوص در مورد درهم ریختگی سختگیر باشد، ممکن است بیشتر مربوط به کنترل باشد تا تمیزی، و ممکن است لازم باشد در درمان فردی روی آن کار کند. خانم جکسون گفت، زوج‌درمانی یا صرفاً کار کردن با یک سازمان‌دهنده نیز می‌تواند به درک بهتر شما کمک کند اگر به بن‌بست رسیده‌اید.

خانم جکسون گفت، اگرچه حمایت خارجی می‌تواند کمک کند، اما یادگیری تاکتیک‌های ارتباطی جدید گاهی اوقات می‌تواند برای خنثی کردن درگیری کافی باشد. او گفت، وقتی کسی که درگیر است گرسنه یا خسته است، موضوع شلوغی را مطرح نکنید. و مواظب نق زدن باشید، که او آن را به تکرار تکرار یک چیز به همان شیوه توصیف می کند.

خانم جکسون اصرار کرد: «یک راه متفاوت، یک لحن متفاوت، یک زمان متفاوت از روز را امتحان کنید.

خانم جکسون گفت، در مورد ابراز انتظارات خود عمدی باشید و اغلب آنها را مرور کنید، زیرا بررسی منظم می تواند از ایجاد خشم جلوگیری کند. او از ارائه یک چارچوب زمانی خاص برای آن مکالمات خودداری کرد، زیرا از خانواده ای به خانواده دیگر متفاوت است، اما او هرکسی را تشویق کرد که وارد فصل جدیدی از زندگی شود (مثلاً پس از یک نوزاد جدید یا تغییر شغل) درباره انتظارات خانواده صحبت کند.

او گفت: «حتی اگر فقط تغییری در اولویت‌ها وجود داشته باشد، این باید بیان شود.»



Source link