بایدن ممنوعیت سیگار منتول را به تعویق انداخت


دولت بایدن روز جمعه گفت که تصمیم گیری در مورد ممنوعیت سیگارهای منتول را به تعویق می اندازد و عملاً پیشنهادی را که رأی دهندگان سیاه پوست آمریکایی را دچار اختلاف کرده و به کمپین های لابی میلیون دلاری صنعت دخانیات در این سال ریاست جمهوری دامن می زند، رد می کند.

کاخ سفید با مقاومت قابل توجهی از سوی شرکت های تولید سیگار مواجه شده است که اگر دیگر نتوانند سیگار منتول را بفروشند، میلیاردها دلار ضرر خواهند کرد. مخالفان به امواج رادیویی رفتند تا نسبت به افزایش ترافیک کارتل در امتداد مرز ناشی از قاچاق سیگارهای تقلبی و خشونت پلیس که ساکنان سیاه پوست را هدف قرار می دهد در صورت اعمال ممنوعیت هشدار دهند.

این تلاش‌ها خطراتی را برای رئیس‌جمهور بایدن به همراه داشت، زیرا حمایت از رأی‌دهندگان سیاه‌پوست در ماه‌های اخیر گاهی کاهش یافته است.

برخی از مقامات ارشد بهداشتی آقای بایدن گفته‌اند که این ممنوعیت باعث نجات جان انسان‌ها و محافظت در برابر سرطان ریه می‌شود.

خاویر بِسرا، وزیر بهداشت و خدمات انسانی در بیانیه‌ای گفت: «این قانون توجه تاریخی را به خود جلب کرده است و دوره نظرات عمومی بازخورد بسیار زیادی از جمله از سوی عناصر مختلف جنبش حقوق مدنی و عدالت کیفری به همراه داشته است». واضح است که هنوز مکالمات بیشتری برای انجام وجود دارد و این به طور قابل توجهی زمان بیشتری می برد.

این تصمیم بحث بین مقامات ارشد فدرال را در مورد چگونگی سنجش عواقب سیاسی و حقوقی ممنوعیت علیه سلامت عمومی برجسته کرد.

سخنگوی کاخ سفید از اظهار نظر خودداری کرد و به اظهارات آقای بچرا اشاره کرد.

آقای Becerra، عالی‌ترین مقام بهداشتی دولت، در مصاحبه‌ای در اوایل سال جاری گفت که او همچنان به فشار کاخ سفید برای حمایت از این ممنوعیت ادامه داده است.

او گفت: «ما شروع کردیم به گردآوری همه عناصر یک پیشنهاد خوب برای حرکت به چیزی که برای دهه‌ها می‌شناختیم: این که منتول آمریکایی‌ها را در تعداد نامتناسبی در مورد سیگار کشیدن می‌کشد.»

او در این مصاحبه گفت: «اینکه ما به تلاش خود تا پایان ادامه می دهیم، نباید هیچ کس را شگفت زده کند.

دکتر رابرت کالیف، کمیسر سازمان غذا و دارو و یکی از حامیان این ممنوعیت، به قانونگذاران مجلس در جلسه استماع بودجه در ماه جاری گفت او امیدوار است که رگولاتورها بتوانند تا پایان سال تصمیمی را صادر کنند.

او گفت: «این یکی از اولویت‌های اصلی ما است، بنابراین مطمئناً امیدوارم که چنین شود.

دکتر کالیف گفت که به‌عنوان یک متخصص قلب که بیش از سه دهه تمرین کرده است، «تقریباً بیش از هر پزشک دیگری شاهد مرگ افراد بر اثر بیماری‌های ناشی از دخانیات بوده است، زیرا من یک متخصص فوق‌العاده بودم که با مرحله پایانی بیماری سروکار داشتم».

دکتر کالیف گفت: “از دیدگاه FDA و من به عنوان یک فرد، با توجه به آنچه در زندگی ام دیده ام، ما در مورد 30 سال آینده صحبت می کنیم، احتمالا 600000 مرگ که می توان از آنها جلوگیری کرد.” او افزود که اکثر آنها سیاه پوستان آمریکایی هستند که مصرف کنندگان مورد نظر صنعت هستند.

FDA قبلاً این تلاش را “قطعه مهم” طرح مهتاب سرطان آقای بایدن توصیف کرده بود و خاطرنشان کرد که حدود 30 درصد از کل مرگ و میرهای ناشی از سرطان ناشی از سیگار کشیدن است. مطالعات پیش‌بینی می‌کنند که این ممنوعیت می‌تواند از مرگ 650000 نفر در اثر سیگار جلوگیری کند.

اکثریت اعضای گروه سیاهپوستان کنگره از این ممنوعیت حمایت کردند. روز جمعه، دریک جانسون، رئیس NAACP، رئیس جمهور را سرزنش کرد و گفت که آقای بایدن سیاست را بر زندگی مردم انتخاب می کند.

آقای جانسون گفت: «اخبار امروز از دولت بایدن ضربه‌ای به جامعه سیاه‌پوستان است که همچنان به طور ناعادلانه توسط بیگ توتون هدف قرار می‌گیرند و به ناحق کشته می‌شوند. بیایید واضح بگوییم – ارزش گذاری برای زندگی سیاه پوستان نباید به عنوان یک مهره برای کشاندن مردم ما به پای صندوق های رای استفاده شود، بلکه باید به عنوان یک سکوی استفاده شود که رهبران ما از کناره گیری از آن امتناع می کنند.

دموکرات ها برای ماه ها از حمایت نرم آقای بایدن در میان رای دهندگان سیاه پوست – به ویژه مردان سیاه پوست – نگران بودند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که آقای بایدن از حمایت درصد بسیار کمتری از سیاه‌پوستان نسبت به انتخابات ۲۰۲۰ برخوردار است، که خود نسبت به نامزدهای ریاست‌جمهوری دموکرات در انتخابات قبلی کمتر بود.

این ممنوعیت همچنین مجموعه‌ای از گروه‌های بهداشت عمومی، از جمله انجمن‌های پیشرو ریه، قلب، سرطان و کودکان را متحد کرده بود.

آن‌ها به سال‌ها داده‌ها اشاره کردند که نشان می‌دهد سیگارهای منتول، که مدت‌ها برای سیگاری‌های آمریکایی آفریقایی‌تبار به بازار عرضه می‌شد، شروع به کشیدن سیگار را دلپذیرتر و ترک آن را دشوارتر می‌کند. بسیاری از این گروه‌ها در روز جمعه نسبت به تأخیر، که اولین بار توسط وال استریت ژورنال گزارش شد، ابراز خشم کردند.

دکتر Karen E. Knudsen، مدیر اجرایی انجمن سرطان آمریکا، گفت: “کاخ سفید در معرض لفاظی های صنعتی قرار گرفت و در نتیجه سلامت عمومی آسیب خواهد دید.”

FDA به طور رسمی این ممنوعیت را در می 2022 پیشنهاد کرد و گفت که 18.5 میلیون سیگاری وجود دارد که مارک های منتول را در ایالات متحده ترجیح می دهند. محققانی که به دنبال اقدامات مشابه در کشورهای دیگر بودند، تخمین زدند که این ممنوعیت می‌تواند منجر به ترک کلی تقریباً یک چهارم سیگاری‌های منتول شود.

این پیشنهاد در ماه اکتبر به کاخ سفید راه یافت. به زودی، تقویم‌های رسمی مملو از درخواست‌های ملاقات نه تنها از طرف حامیان ممنوعیت، بلکه از سوی مخالفان نیز شد، که شامل شرکت‌های دخانیات، فروشگاه‌های رفاه و خرده‌فروشان پمپ بنزین می‌شد. آنها پیش بینی کردند که این ممنوعیت برای آنها میلیاردها دلار هزینه فروش خواهد داشت.

رینولدز امریکن، که سیگارهای منتول نیوپورت را تولید می کند، در سال های اخیر میلیون ها دلار به صندوق های اقدام سیاسی که به نفع قانونگذاران جمهوری خواه است، و همچنین یک میلیون دلار در ماه فوریه به صندوق حمایت از دونالد جی.ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا کمک کرد.

لوئیس پینتو، سخنگوی رینولدز، در بیانیه‌ای گفت: «ما قویاً معتقدیم راه‌های مؤثرتری برای دور کردن دائمی افراد سیگاری بزرگسال از سیگار وجود دارد. ما معتقدیم که دسترسی به جایگزین‌های نیکوتین بالقوه ایمن‌تر، مانند محصولات بخارپز با طعم مناسب – از جمله منتول – برای حمایت از سیگاری‌های بزرگسال برای مهاجرت از سیگارهای قابل احتراق بسیار مهم است.

آلتریا که برخی از سیگارهای مارلبرو منتول تولید می کند، کمتر از رینولدز کمک مالی کرد، اما همچنین به بودجه حمایت از قانونگذاران جمهوری خواه کمک کرد.

جمهوری خواهان کنگره در نامه هایی به دولت بایدن ممنوعیت پیشنهادی را محکوم کرده و هشدار داده اند که این ممنوعیت باعث افزایش قاچاق سیگارهای تقلبی می شود. جمهوری‌خواهان نیز سال گذشته تلاش‌های ناموفقی را برای جلوگیری از تأمین مالی دولت برای اجرای این ممنوعیت انجام دادند.

مخالفان این ممنوعیت از آگهی‌های بازرگانی در ساعات پربیننده حمایت مالی کرده‌اند که از این ممنوعیت انتقاد می‌کنند و می‌گویند این ممنوعیت به قاچاق غیرقانونی تنباکو دامن می‌زند و کارتل‌ها را غنی می‌کند. آنها به ترویج نگرانی های برخی از رهبران سیاه پوست کمک کرده اند که یک ممنوعیت اجرای قانون را تشویق می کند تا سیگاری های سیاه پوست را هدف قرار دهد. (سازمان غذا و داروی آمریکا گفته است که چنین ممنوعیتی بر تولیدکنندگان اعمال خواهد شد.)

مبارزات انتخاباتی بایدن برای تقویت حمایت خود در میان رای دهندگان سیاهپوست تلاش زیادی کرده است. این سازمان یک سری از روش‌ها و استراتژی‌های رای‌گیری را در کارولینای جنوبی پیش از اولین انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در این ایالت در ماه فوریه آزمایش کرد، و از آن زمان منابعی را اختصاص داده و رویدادهای مبارزاتی را با هدف رای‌دهندگان سیاه‌پوست برگزار کرده است. ایالت های اصلی میدان نبرد انتخابات عمومی

رینولدز استدلال کرده است که این ممنوعیت “عواقب ناخواسته جدی” از جمله استفاده بیشتر از سیگارهای تقلبی را به همراه خواهد داشت. آلتریا همین بحث را مطرح کرده و همچنین گفته است که نرخ سیگار کشیدن جوانان از نظر تاریخی پایین و رو به کاهش، پیگیری ممنوعیت را توجیه نمی کند.

صاحبان فروشگاه‌های رفاهی که پیش‌بینی می‌کردند این ممنوعیت برای آنها میلیاردها هزینه داشته باشد، در ماه نوامبر در مقابل دفتر سناتور چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات، در منهتن تظاهرات کردند. اعضای «شبکه اقدام ملی» که طی سال‌ها پذیرفته‌اند بودجه دخانیات را پذیرفته‌اند، حضور داشتند.

آنها گوئن کار، مادر اریک گارنر را دعوت کردند که پس از آن که افسر پلیسی که مظنون به فروش سیگارهای شل بود او را در یک خفه گذاشت جان باخت. او در این مراسم هشدار داد که ممنوعیت منتول باعث افزایش چنین برخوردهایی با پلیس خواهد شد. او گفت: «این ویرانی بیشتر در جوامع سیاه و قهوه ای ایجاد می کند.

در مصاحبه ای پس از این رویداد، خانم کار گفت که از شرکت های دخانیات پولی دریافت نکرده است. او گفت: “من نمی توانم خرید کنم.”

FDA قبلاً گفته بود که انتظار دارد تا پایان سال 2023 ممنوعیت منتول نهایی شود. با گذشت ماه‌ها، گروه‌های بهداشت عمومی فشار را افزایش دادند و در ژانویه در خارج از کاخ سفید مراسم تشییع جنازه منتول را برگزار کردند تا فرصت از دست رفته برای تمدید را برجسته کنند. زندگی می کند و بیماری های مرتبط با سیگار را مهار می کند.

در آوریل، Action on Smoking & Health، یک گروه مدافع، و شورای رهبری کنترل دخانیات آفریقایی آمریکایی از دولت در تلاش برای اقدام شکایت کردند.

لورن هوبر، مدیر اجرایی Action on Smoking & Health، روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: «مشاهده‌های صنعت تنباکو بر سلامت عمومی غالب شده است. هیچ تحقیق علمی برای حمایت از ادامه فروش محصولات تنباکو منتول وجود ندارد.

دیوید A. فارنهولد، رید جی. اپستاین و زولان کنو یانگز گزارش کمک کرد





Source link