هزاران نفر معتقدند واکسن کووید به آنها آسیب می رساند. آیا کسی گوش می دهد؟


حتی متخصصان برجسته در علم واکسن نیز با ناباوری و دوسوگرایی مقابله کرده اند.

دکتر گرگوری پولند، 68 ساله، سردبیر مجله واکسن، گفت که صدای زوزه بلندی در گوش هایش از اولین شلیک او هر لحظه همراه بوده است، اما از همکارانش در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها درخواست کرده است تا پدیده، وزوز گوش، به جایی نرسیده بود.

او پاسخ‌های مؤدبانه‌ای به ایمیل‌های متعددش دریافت کرد، اما او گفت: «من هیچ احساس حرکتی ندارم.

دکتر لهستان افزود: “اگر آنها مطالعاتی انجام داده اند، آن مطالعات باید منتشر شود.” او در ناامیدی از اینکه ممکن است «دیگر سکوت را نشنود»، آرامش را در مراقبه و ایمان مذهبی خود جستجو کرده است.

دکتر بادی کریچ، 50 ساله، که چندین آزمایش واکسن کووید را در دانشگاه واندربیلت انجام داد، گفت که وزوز گوش و تپش قلب او پس از هر بار تزریق حدود یک هفته طول می کشد. دکتر کریچ گفت: «این بسیار شبیه به آنچه در طول کووید حاد، در مارس 2020 تجربه کردم، است.

او اذعان کرد که تحقیقات ممکن است در نهایت نشان دهد که بیشتر عوارض جانبی گزارش شده با واکسن ربطی ندارد. بسیاری از آنها می توانند توسط خود کووید ایجاد شوند.

دکتر کریچ گفت: صرف نظر از اینکه، وقتی بیماران ما یک عارضه جانبی را تجربه می کنند که ممکن است مربوط به واکسن باشد یا نباشد، ما باید آن ها را تا جایی که می توانیم به طور کامل بررسی کنیم.

مقامات بهداشت فدرال می گویند که آنها باور ندارند که واکسن های کووید باعث بیماری هایی شده اند که توسط بیمارانی مانند آقای بارکاویج، دکتر زیمرمن و دکتر فرانس توصیف شده اند. به گفته CDC، واکسن ها ممکن است باعث واکنش های گذرا مانند تورم، خستگی و تب شوند، اما آژانس تنها چهار عارضه جانبی جدی اما نادر را ثبت کرده است.

دو مورد مرتبط با واکسن جانسون و جانسون است که دیگر در ایالات متحده موجود نیست: سندرم گیلن باره، یک عارضه جانبی شناخته شده سایر واکسن ها، از جمله واکسن آنفولانزا. و اختلال انعقاد خون

CDC همچنین واکسن‌های mRNA ساخته شده توسط Pfizer-BioNTech و Moderna را با التهاب قلب یا میوکاردیت، به ویژه در پسران و مردان جوان مرتبط می‌کند. و آژانس در مورد آنافیلاکسی یا واکنش آلرژیک شدید که ممکن است پس از هر واکسیناسیون رخ دهد، هشدار می دهد.

دکتر Demetre Daskalakis، مدیر مرکز ملی ایمن سازی و بیماری های تنفسی CDC، گفت که دانشمندان آژانس در حال نظارت بر پایگاه های داده بزرگ حاوی اطلاعات پزشکی در مورد میلیون ها آمریکایی برای الگوهایی هستند که ممکن است نشان دهنده یک عارضه جانبی ناشناخته واکسیناسیون باشد.

او گفت: “ما با گزارش سیگنال هایی که فکر می کنیم سیگنال های واقعی هستند و به محض شناسایی آنها به عنوان سیگنال، آنها را گزارش می کنیم.” او گفت که سیستم های آژانس برای نظارت بر ایمنی واکسن “بسیار نزدیک” به ایده آل است.



Source link