رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است مرور شد: از اشتباهات مختلف چه چیزی می‌توان مطالعه کرد

برنامههای رژیمی باید در یک دوره مشخصی طی شوند تا شما را به لاغری نزدیک کنند؛ اما اگر به دنبال یک برنامه سریع برای رسیدن به تناسباندام هستید باید به سراغ رژیم کتوژنیک بروید تا در زمان کمتری به لاغری سه قانون مضحک درباره کتوژنیک برای لاغری برسید. برای اثربخشی بیشتر این رژیم، باید از چربیهای سالم مانند روغن زیتون استفاده کنید. سبک فستینگ می توانید هنگام گرسنگی وعده های غذایی خورده را انتخاب کنید و انتخاب کنید در صورت سیر بودن وعده غذایی شخصی را بردن کنید. اگر شما هم جزو افراد مشتاق به پیروی از رژیم های غذایی خاص و متفاوت هستید، در این مقاله همراه ما باشید. این برنامه توصیه میکند که افراد به صورت آگاهانه کلیه محدودیتهای خوراکی را نادیده بگیرند و به آهستگی غذا بخورند. این برنامه غذایی هم شبیه برنامههای غذایی پالئو و ضد التهابی است؛ فقط محدودیتهای بیشتری را ایجاد میکند. از آنجاییکه با افزایش وزن التهابات گوناگونی در افراد ایجاد میشود، بنابراین پیروی از این رژیم موجب کاهش التهابات بدن خواهد شد. از آنجاییکه رژیم غذایی کتوژنیک کمکربوهیدرات است، نیاز به فیبر روزانه فرد تامین نمیشود. از آنجاییکه پیروی از این رژیم باعث لاغری و کاهش مقادیر قابل توجهی از آب بدن میشود، لذا تابعیت از این رژیم باید به صورت کاملا موقتی باشد.

رژیم کتوژنیک برای لاغری چیست

فواید و عوارض رژیم کتوژنیک بنابراین باید رژیم های غذایی مختلفی را برای چاقی یا لاغری امتحان کنیم تا بدانیم بهترین نوع آن چیست و کدام یک با بدن ما بیشتر سازگار است؟ رژیم کتوژنیک یکی از انواع رژیم های لاغری است. زنان باردار و شیرده، کودکان، نوجوانان، افراد دیابتی، افرادی که به افت قند خون حساس هستند و افراد دارای کمبود مواد مغذی، سوء تغذیه و وزن کم نباید از این رژیم استفاده کنند. مصرف مقدار بسیار زیادی سوپ کلم به مدت یک هفته پیشنهاد میشود. غذاهای حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات، شامل شیرینیها و خوراکیهای نشاستهای نباید خورده شوند. در این برنامه غذایی، اندازهگیری مقدار غذا بر عده خود فرد است. دلیل اینکه دربارهی زمان صحبت کردیم این است که اگر هر روز روی ترازو میروید و تغییرات وزنی خود را نگاه کرده و احساس پیشرفت نمیکنید باید بدانید که در اشتباه هستید. اگر میخواهید مواد غذایی را تغییر دهید، باید بدانید که مواد غذایی شما باید دربرگیرنده 70 درصد چربی، 25 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات باشند. مصرف خوراکیهای پر چرب، پروتئین متوسط و مقادیر اندک کربوهیدراتها را توصیه میکند.

بنتینگ: مصرف کربوهیدراتها بسیار محدود و کالریهای فرد از طریق چربی تامین میشود. به مصرف خوراکیهای مغذی، سالم و ارگانیک مانند کربوهیدراتها و چربیها و حذف مواد غذایی تصفیه و فرآوری در حد متعادل توصیه میکند. علاوه بر متعادل نگه داشتن الکترولیت ها، برخی از افراد ممکن است پس از محدود کردن کربوهیدرات ها، به خصوص ورزشکاران، همچنان کاهش جزئی در عملکرد خود احساس کنند. انواع رژیم غذایی طبق نیازهای منحصر به فرد اشخاص تعیین و به کنترل اشتها کمک میکند. به این معنی که در صورت فعالیت جسمی بالا، اجازه مصرف کربوهیدرات بیشتر در روزهای استراحت کربوهیدرات کمتر را به فرد میدهد. فود مپ: سرشار از کربوهیدرات های قابل تخمیر و مناسب افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر است. رژیم کتو چربی های مضر بدن رو دفع و از چربی های مفید استفاده میکنه. روغن نارگیل یکی از غنیترین منابع طبیعی چربیهای MCT است که حدود ۱۷ درصد از اسیدهای چرب موجود در آن از MCT تشکیل شدهاند. روزانه باید در حدود سه چهارم فنجان روغن زیتون مصرف شود.

کتوژنیک در بارداری

This ​da​ta was do ne ​by GSA  Content  Generator D​emov er sion !

فروش محصولات رژیم کتوژنیک با این حال، این درست نیست که فکر کنیم به جای مصرف چربی باید تمام پروتئینها را بخورید. در این شرایط بدن برای تولید انرژی، به چربیسوزی روی میآورد. این برنامه غذایی با توجه به شرایط افراد به صورت روزانه، هفتگی یا ماهیانه تنظیم میشود. نوعی رژیم غذایی ۱۰ روزه است که مصرف خوراکیهای سرشار از پروتئین، کم-کربوهیدرات و کم لبنیات در آن به چشم میخورد. براساس مصرف خوراکیهای کم قند و سرشار از مواد مغذی، استفاده از میوهها، سبزیجات، غلات کامل و همچنین ورزش تنظیم میشود. همچنین می توانید با استفاده از فلفل های بزرگتر مانند فلفل دلمه ای که طعم ملایمی دارند، غذاهایی متعدد درست کرده و یا آنها را پر کرده و غذاهایی لذیذ با کربوهیدرات کم درست کنید. این افراد سعی میکوشند انواع رژیم های لاغری و چاقی سالم و متناسب با اندام خود و بهترین آنها بر حسب متد روز را انتخاب کنند. رژیم غذایی نوعی عادت روزمره برای تغذیه مناسب است که هر فردی متناسب با اندام و هیکل خود انواع خاصی از آن را انتخاب میکند.

در هر نوبت غذایی باید مواد پروتئینی به میزان ۴۰%، کربوهیدراتهای متنوع ۳۰% و چربی ۳۰% مصرف شود. برای پیروری از این برنامه باید مراحل ۱۲، ۸ و ۴ ساعته را همراه با یک سیستم کتوژنیک دورهای طی کنید. حتی اگر روی آنها تاکید شده باشد که رژیمی و کم کربوهیدرات هستند بازهم به هیچ عنوان نباید از آنها استفاده کنید. با پیروی از این رژیم بدون نیاز به کالری شماری قادر به کنترل وزن و اشتهای خود خواهید بود. انواع رژیم غذایی سالم و متنوعی برای چاقی و بهخصوص لاغری وجود دارد که با اطلاع از شرایط بدنی خود میتوانید بهترین رژیم را برای خود انتخاب کنید. مانند تمام رژیمها و انواع روشهای لاغری، رژیم کتوژنیک تنها زمانی میتواند ثمربخش باشد که در اجرای آن ثابت قدم باشید و برای مدتی طولانی آن را دنبال کنید. با مطالعه موارد فوق، تصمیم اصلی بر عهده خود شما است که کدام یک از رژیمها را انتخاب کنید. بعد از ۲-۳ ماه اول، شما می توانید کربوهیدرات را در موارد خاص بخورید. قند ، کالری ، چربی ، پروتئین ، کربوهیدرات ، کربوهیدرات خالص و موارد دیگر را پیگیری کنید. این ماست در رژیم کتوژنیک شما حاوی 11 گرم پروتئین و 5 گرم کربوهیدرات است.

آووکادو که نصف آن، 7/3 گرم کربوهیدرات خالص دارد نیز بسیار در رژیم کتوژنیک توصیه می شود. چربی اضافی به این معنی است که می توان آن را تا دمای بالاتر بدون این که ببندد یا دلمه بزند گرم کرد و به راحتی می توان آن را به موادی مانند خامه زده شده اضافه کرد. سوئدی: کربوهیدرات را به شدت کاهش و مصرف چربی را افزایش میدهد و شبیه رژیم کتوژنیک است. این برنامه غذایی چهار مرحلهای و به شدت کم-کربوهیدرات است و بر مصرف مقادیر بالای پروتئین تمرکز دارد. با پیروی از این رژیم به بیماری فشار خون مبتلا نمیشویم و خطر بیماریهای قلبی و عروقی به شدت کم میشود. ضمنا در دوران بارداری و در صورت ابتلا به بیماریهای خاص تا حد امکان از رژیمهای غذایی دوری کنید و در صورت لازم، این کار را با مشورت پزشک انجام دهید. از جمله رژیمهای لاغری است که با توجه به میزان تحرک فرد تعیین میشود. اگر لاغر و نحیف اندام هستید، پیشنهاد میکنیم با مصرف غذاهای پرکالری و توجه به میزان کالری دریافتی خود، به دنبال چاقی نسبی و کسب وزن متعادل باشید، اما در صورتیکه از اضافه وزن یا استعداد چاقی بالایی دارید، حتما از انواع رژیمهای غذایی سالم و مناسب برای لاغری پیروی کنید.

دسر های کتوژنیک

یک رژیم لاغری متعادل و موثر در بهبود اختلالات متابولیکی است که در کنار آن باید مکملهای غذایی و ورزش منظم هم وجود داشته باشد. فلکسترین: در این رژیم اغلب غذاهای گیاهی میخورند، اما به اندازه متعادل از گوشت و دیگر محصولات حیوانی هم میتوان استفاده کرد. این رژیم به بهبود وضعیت کلسترول و قند خون و تقویت روحیه و تناسب اندام کمک میکند. به عبارتی رژیم کتوژنیک کاملا به طور غیرمستقیم سبب بهبود خواهد شد. برنامه غذایی کتو به شکلی طراحی شده، که با کنترل کالری باعث کاهش وزن شود. محققان دریافتند که رژیم فستینگ به طور میانگین باعث کاهش ۷ درصد از وزن بدن و ۶ کیلوگرم از چربی میشود. شوک: برای چربیسوزی بیشتر، به بدن شوک وارد میکند. وقتی کربوهیدرات ها را محدود می کنید، بدن شما الکترولیت های بیشتری نسبت به معمول دفع می کند، به خصوص در هفته های اول سازگاری با کتو، و به ویژه سدیم. زیرا انواع رژیم های غذایی مختلفی برای لاغری در سراسر دنیا وجود دارد که تمامی آنها کاملا سالم و سازگار با بدن ما نخواهند بود. در حالت کلی این رژیم هفت روزه است و قوانین محدود کنندهای دارد.

نوع دیگری از

رژیم های کتو ؛ رژیم MCT است که از اسید های چرب با زنجیر متوسط به جای چربی های معمولی استفاده میشود، در این رژیم مصرف سبزیجات و میوه ها محدودیتی ندارند و کربوهیدرات کمتر محدود شده است زیرا کتوز MCT ها در میزان چربی کمتر رژیم کتو بهتر رخ میدهد. برای آگاهی بیشتر در مورد لیست مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک، و میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک تا پایان با ما همراه باشید. رژیم غذایی موضوع مورد بحث بسیاری از افراد در دنیای امروز است. اما نکته اصلی اینجاست که هدف شما از این موضوع چیه؟ یکی از رژیمهای لاغری سخت است که باید طی آن از مصرف مواد قندی، کربوهیدراتهای فرآوری و کلیه غلات خودداری کنید. فستینگ یا روزهداری متناوب: در طول این رژیم مدت زمانی را باید با محدودیت کامل کالری و غذا نخوردن طی کنید و مدتی را با مصرف غذا.

سعی کنید مصرف میان وعدههای شبانه را ممنوع کنید یا برای مصرف یک میان وعده کم کالری و سالم مثلاً ۱ عدد میوه و ۱ لیوان شیر کمچرب برنامهریزی کنید. البته، به شرطیکه در هر وعده غذایی تنها پنج لقمه غذا بخورید. بیش از ۲۰ تحقیق علمی نشان داده است که رژیم کتوژنیک به لاغری، کاهش وزن و بهبود سلامت بدن کمک میکند. توجه داشته باشید که این برنامه غذایی برای لاغری زیاد موثر نیست و برای بهبود سلامت مغز و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر کاربرد دارد. رژیم کتوژنیک حتی ممکن است خطر ابتلا به دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر را کاهش دهد. در این برنامه غذایی باید مواد غذایی را به گروههای رنگی مختلف تقسیمبندی کنید. در این برنامه باید از مصرف لبنیات، مواد قندی، حبوبات و غلات بپرهیزید. مزیت اصلی این برنامه این است که هیچ کدام از خوراکیهای هرم غذایی حذف نمیشوند. سمزدایی: مدتی کوتاه برای از حذف مواد سمی از بدن است. این رژیم مواد سمی شیمیایی در محیط یا رژیم غذایی را از بین میبرد.