چه چیزی در مورد رژیم کتوژنیک 28 روزه بسیار جذاب است؟

لیست برنامه غذایی رژیم کتوژنیک از آنجا که رژیم کتوژنیک از نظر کربوهیدرات بسیار کم است ، در عوض چربی ها سوخت اصلی می شوند و بدن را مجبور می کند که برای تامین انرژی به سراغ چربی های ذخیره شده برود و به این ترتیب موجب کاهش وزن و لاغری افراد خواهد سه قانون مضحک درباره کتوژنیک برای لاغری شد. این غذاها را سفارش بدهید و هرگونه غذایی را که محتوی مقدار زیادی کربوهیدرات است، با سبزیجات اضافه جایگزین کنید. 4.چه مقدار پروتئین میتوانم بخورم؟ جالب ترین بخش این است رژیم کتو حاوی پروتئین به طور مثبت روی احساس سیری تاثیر می گذارد. ۴. نکته بسیار مهم این است که از این رژیم لاغری نباید بیشتر از ۳ هفته متوالی استفاده کرد. این عارضه جانبی معمولاً پس از 3 تا 4 هفته از بین میرود. هرگاه شخصی از این رژیم خسته شده و احساس بدی دارد ، ما به او پیشنهاد می کنیم تا یک کاسه سوپ مرغ میل کند و شاهد از بین رفتن تمامی این علائم باشد. Th is a​rticle w as g en er​ated  by G᠎SA Con tent G᠎ener at or DEMO .

کربوهیدراتها شامل سه بخش: فیبرها، نشاستهها و قند هستند.

5. اگر دائماً خسته یا احساس ضعف داشته باشم چه میشود؟ چه مقدار پروتئین می توانم بخورم؟ اما مساله اینجاست که ارتباط بین رژیم کتوژنیک و پوست به چه صورت است؟ مصرف نکردن کربوهیدرات در یک مدت زمان طولانی بسیار چالش برانگیز و سخت به نظر میآید؛ اما نگران نباشید وجود تمام گروههای غذایی دیگر در این رژیم غذایی لاغری، برای سلامت شما رعایت شده است. ممکن است در کتوز کامل نباشید یا از چربیها و کتون ها بهطور مؤثر استفاده نکنید. نگران نباشید این حالت فقط به دلیل دفع محصولات جانبی ایجادشده در طی کتوز است. انتخابهای صبحانه سالم شامل غلات با فیبر بالا، شیر و محصولات لبنی کمچرب و میوه است. کربوهیدراتها شامل سه بخش: فیبرها، نشاستهها و قند هستند. کربوهیدراتها گروهی از مواد غذایی هستند که برای حفظ انرژی ما بسیار اهمیت دارند؛ این دسته انرژی مورد نیاز بدن را تامین میکنند؛ کربوهیدراتهای منفی دستهای هستند که باعث انباشته شدن قند، چربی در بدن و خون میشوند. برای بسیاری از افراد، قطع کربوهیدراتها به طور ناگهانی و شدید میتواند منجر به چیزی شود که بسیاری از مردم آن را «آنفولانزای کتو» مینامند. حدود ۲۰٪ از کودکان با این رژیم بهطور کامل از تشنجها رهایی مییابند و بسیاری دیگر نیز میتوانند مصرف داروهای ضد صرع را کاهش داده یا به کلی قطع کنند.

یکی دیگر از نتایج این تحقیق آن است که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ پس از استفاده از رژیم کتوژنیک مصرف داروهایشان را متوقف می کنند. در نتیجه، بدن مانند گذشته، از کربوهیدرات به عنوان سوخت استفاده خواهد کرد. پروتئین 20-30٪: پیروی از رژیم کتو به خوردن مقدار کافی پروتئین برای تأمین اسیدهای آمینه در کبد نیاز دارد، که به تولید گلوکز جدید برای سلولها و اندامهای بدن کمک میکند که نمی توانند از کتون به عنوان سوخت استفاده کنند. در حقیقت در این رژیم به حذف کربوهیدارات ها پرداخته می شود و به جای آن از چربی ها و پروتئین ها استفاده می شود. در بین غذاهای دریایی، صدفها و هشتپا دارای میزان کمی کربوهیدرات هستند و از آنها میتوان در رژیم کتوژنیک استفاده کرد. در بین ماهیهای دریایی تنها ماهی مرکب بحر، که در هر 28 گرم 3 گرم کربوهیدرات دارد. با رعایت اصولی و دقیق موارد این رژیم لاغری پس از ۳ هفته بین ۴-۶ کیلو گرم کاهش وزن خواهید داشت. برای کاهش عوارض رژیم کتوژنیک بهتر است بهطور ناگهانی کربوهیدرات مصرفی خود را به صفر نرسانید و ابتدا مقدار آن را کاهش دهید و طی دو الی سه هفته مقدار آن را روزانه کمتر کنید تا به صفر برسد.

گرفتگی عضلات نشان دهنده نیاز بدن به پتاسیم است برای رفع این مشکل روزانه به مقدار 7-8 بار از سبزیجات استفاده کنید. این محصول نسخه ی 28 روزه رژیم کتو است که برای اولین بار در رژیم سرا در دسترس شما کاربران عزیز قرار گرفته است. ما در رژیم سرا نسخه اصلی رژیم کتوژنیک استاندارد را برای شما آماده کرده ایم. شما می توانید نسخه ی ارزان تر رژیم کتو را تحت عنوان رژیم کتوژنیک 7 روزه از رژیم سرا تهیه کنید. از کجا نمک خود را تهیه می کنید به میزان مصرف اهمیت ندارد. برای مقابله با این مسئله، میزان کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش دهید و نکات بالا را دوباره مرور کنید. 1. آیا میتوانم دوباره کربوهیدرات بخورم؟ 3. آیا میتوانم از طریق رژیم کتوژنیک عضله سازی کنم؟ ۲. آیا عضله از دست خواهم داد؟ در هر رژیم غذایی خطر از دست دادن عضله وجود دارد. میزان خالص کربوهیدرات برای سبزیجات غیر نشاستهای در هر 28 گرم، کمتر از 1 گرم است. باور کنید یا نه ، بسته به رژیم غذایی شما ، ممکن است مصرف نمک شما کمتر از میزان مورد نیاز بدنتان باشد. شنیدن صحبت بدنسازان در مورد نیاز به گلیکوژن از کربوهیدرات ها برای افزایش انسولین و ایجاد یک پاسخ آنابولیک که به عضله سازی کمک می کند، شنیده می شود.

بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک

بهطورکلی رژیم کتوژنیک میتواند برای افرادی که اضافهوزن دارند، دیابت دارند و به دنبال سلامت متابولیکی خود هستند مناسب باشد؛ اما این رژیم همه مواد غذایی مورد نیاز بدن را تأمین نمیکند. اما سبزیجات نشاستهدار مانند سیب زمینی و چغندر میزان زیادی کربوهیدرات دارند؛ بهتر است سیبزمینی و چغندر را در زمان رژیم غذایی خود به کلی حذف کنید یا مصرف آن را کم کنید. برای شروع، آووکادوها را نصف کنید و با یک قاشق بخشی از شکم آن را خالی کنید تا کمی گود شود. برخی افراد اقدام به اجرای طولانی و پشت سر هم این رژیم لاغری می کنند که در نتیجه آن دچار عوارض مختلفی می شوند. افرادی که فعالیت های بدنی بسیار زیادی دارند از این نوع رژیم استفاده می کنند. ۲. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا :که شبیه رژیم کتوژنیک استانداردSKD می باشد ولی درآن فرد می تواند پروتیئن بیشتری استفاده کند. پروتئین باید متوسط باشد، زیرا مصرف بسیار زیاد آن میتواند باعث افزایش سطح انسولین و کاهش کتون شود. نام کتوژنیک به معنای تولید کتون در بدن است. یکی دیگر از ایراداتی که رژیم گوشت خواری به همراه دارد، مشکلات گوارشی است.

رژیم کتوژنیک(رژیم کتوژنیک 28 روزه) که به اصطلاح رژیم کتو نامیده می شود، رژیمی است که بر پایه مصرف کم کربوهیدرات و مصرف بالای چربی طراحی شده است.هدف از رژیم کتوژنیک این است که بدن را به حالت “سوزاندن چربی” هدایت کنیم که بدین ترتیب بدن چربی بیشتری را نسبت به آنچه که در رژیم غذایی با کربوهیدرات وجود دارد، می سوزاند. رژیم لاغری کتوژنیک(رژیم کتو 28 روزه) که به اصطلاح رژیم کتو نامیده می شود، رژیمی است که بر پایه مصرف کم کربوهیدرات و مصرف بالای چربی طراحی شده است.هدف از رژیم کتوژنیک این است که بدن را به حالت “سوزاندن چربی” هدایت کنیم که بدین ترتیب بدن چربی بیشتری را نسبت به آنچه که در رژیم غذایی با کربوهیدرات وجود دارد، می سوزاند. اصطلاح کتوژنیک به رژیمی با کربوهیدرات پایین گفته میشود (مانند رژیم اتکینز). علاوه بر مزایای گفته شده در بالا، برخی شواهد علمی نشان میدهند که رژیم کتوژنیک ممکن است به افزایش طول عمر، درمان یا کاهش احتمال ابتلا به سرطان و بیماری پارکینسون کمک کند. برای آب کردن کره و روغن نارگیل نیازی به حرارت دادن کره نیست و می توانید به روشی که قبلا گفته شد آن را آب کنید.

در این حالت، بدن شما چربی ها را به مولکول های کوچک به نام کتون ها تبدیل می کند.استراتژی رژیم کتوژنیک آموزش دادن بدن به تکیه بر یک منبع جایگزین انرژی به غیر از گلوکز و تغییر نحوه استفاده از انرژی است. مسلما موثرترین و کم عارضه ترین روش لاغری استفاده از رژیم غذایی اصولی و دریافت میزان کالری مناسب در کنار ورزش کردن است؛ اما گاهی اوقات افراد بنا به دلایلی از جمله آماده کردن خود برای شرکت در یک مهمانی و یا مراسم خاص می خواهند در یک ماه لاغری و کاهش وزن بیشتری را تجربه کنند. تجربه علائمی مانند خستگی، گرفتگی عضلات، نفخ و درد معده و بی خوابی به ویژه در روزهای اول وجود دارد که این علائم به صورت موقتی بوده و نشان دهنده این است که بدن در حال تنظیم خودش با موقعیت و شرایط جدید است. ۳. رژیم کتوژنیک دوره ای CKD: این نوع رژیم به گونه ای تنظیم شده که فرد ۵ روز طبق برنامه غذایی پیش می رود ولی در ۲ روز آخر می تواند میزان دریافت کربوهیدرات خود را بیشتر کند. برای مثال، هیچ دستورالعملی برای وعدههای غذایی و نحوه تنظیم آنها و میزان کالری دریافتی ندارد؛ علاوه بر این، پیروی از آن به پخت و پز زیادی نیاز دارد و میتواند پرهزینه باشد.

در رژیمکتوژنیک افراد تا سر حد سیری و بدون نیاز به تحمل گرسنگی می توانند رژیم بگیرند. افراد اغلب کتوز را با کتواسیدوز اشتباه میگیرند. در اینجا پاسخ برخی از سؤالات متداول در مورد رژیم کتوژنیک را برای شما آوردهایم. ۴.کمک به درمان صرع: این برنامه غذایی در ابتدا در سال ۱۹۲۰میلادی برای کنترل و بهبود درمان افراد مبتلا به صرع به مورد استفاده قرار گرفت. نصف آووکادو به همراه مقداری سس تند نیز گزینه ی دیگری است که به عنوان میان وعده می توان از آن استفاده کرد. ممکن است بگویید من اصلاً اهل میان وعده خوردن نیستم. یا میتوانید از کدو و بادمجان پخته شده با آب گوجه فرنگی، به عنوان یک وعده کامل غذایی استفاده کنید. ۲. سبزیجات : سبزیجات سبز علی الخصوص سبز تیره (کاهو ، کلم بروکلی، کلم، کرفس، اسفناج، کدو سبز )،پیاز، تربچه ، گوجه فرنگی، قارچ، فلفل و… برای استفاده از این سبزیجات، گل کلم را میتوان مانند برنج یا پوره سیب زمینی استفاده کرد. تعداد وعدههای کمتر و کیفیت بالاتر غذا، گرسنگی رو به تعویق میندازه؛ برعکس نون و برنج و شیرینی و … همین عوامل بیماری قلبی را رو به درمان می برند. اسفناج، بروکلی، گلکلم، کرفس و هویج از دسته سبزیجاتی هستند که کربوهیدرات کمی دارند؛ این دسته از محصولات حاوی آنتیاکسیدانهایی است که به محافظت در برابر خطر رادیکالهای آزاد موجود در محیط، میپردازد؛ به علاوه این سبزیجات از بروز بیماری و حمله قلبی جلوگیری میکند.

فواید کتوژنیک

از دیگر نکات جالبی که باید درباره این رژیم بدانید؛ این است که تاکون اثبات شده است، مصرف این رژیم به بهبود بیماری صرع، سرطان، دیابت، فشار خون و آلزایمر کمک شایان و قابل توجهی میکند. به استثنای کودکانی که دچار بیماری صرع هستند، رژیم گرفتن برای یک کودک سالم خطرناک است. رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع طراحی شد. جالبه بدونید که خانم دکتر آنا کابکا ( متخصص پزشکی Ob-Gyn و احیا کننده و کارشناس دارویی ضد پیری) از رژیم غذایی کتو برای کمک به درمان خانم ها، به ویژه در دوران پیش یائسگی و یا یائسگی استفاده کرده و نتایج مثبتی گرفته. این رژیم از سال 1920 مورد استفاده قرار گرفته و خوشبختانه به دلیل عمر طولانی این رژیم تمام جوانب آن از جمله عوارض و فواید آن توسط کارشناسان مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است. وقتی کربوهیدرات دریافتی بدن کاهش پیدا کند، بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود شروع به چربی سوزی می کند. به تامین انرژی مورد نیاز بدن در طول روز کمک زیادی می کند.