عینک باعث بهبود درآمد و همچنین بینایی می شود، نمایش های مطالعاتی


اگر 50 سال یا بیشتر دارید و این مقاله را می خوانید، به احتمال زیاد از یک عینک مطالعه ارزان قیمت استفاده می کنید تا پیرچشمی یا دوربینی خود را اصلاح کنید، کاهش بینایی ناشی از افزایش سن که دیدن ریز و ریز را به تدریج دشوارتر می کند. اشیاء.

در نهایت همه این شرایط را پیدا می کنند.

اما برای نزدیک به یک میلیارد نفر در کشورهای در حال توسعه، عینک مطالعه یک لوکس است که بسیاری از پس آن بر نمی آیند. به گفته سازمان بهداشت جهانی، عدم دسترسی به عینک اصلاحی، یادگیری را در میان دانش‌آموزان جوان مهار می‌کند، احتمال تصادفات رانندگی را افزایش می‌دهد و میلیون‌ها کارگر میانسال کارخانه‌ها و کشاورزان را مجبور می‌کند خیلی زود نیروی کار را ترک کنند.

پیرچشمی اصلاح نشده، تعجب آور نیست که نان آور خانواده را سخت تر می کند. این نتیجه یک مطالعه جدید است که نشان می دهد کارگران، صنعتگران و خیاطان پوشاک در بنگلادش که عینک مطالعه رایگان دریافت می کردند، در مقایسه با کسانی که عینک به آنها داده نمی شد، 33 درصد افزایش درآمد داشتند.

این مطالعه که روز چهارشنبه در ژورنال PLOS One منتشر شد، شامل بیش از 800 بزرگسال در مناطق روستایی بنگلادش بود که بسیاری از آنها در مشاغلی کار می کنند که نیاز به توجه شدید به جزئیات دارد. نیمی از شرکت‌کنندگان – ترکیبی از چای‌چین‌ها، بافندگان و خیاطان بین 35 تا 65 سال – به‌طور تصادفی برای دریافت یک جفت عینک مطالعه رایگان انتخاب شدند. به بقیه عینک ندادند.

محققان هشت ماه بعد پیگیری کردند و دریافتند که گروهی که عینک داشتند، درآمد قابل توجهی را تجربه کردند و میانگین درآمد ماهانه 47.10 دلار دریافت کردند، در حالی که برای شرکت کنندگانی که عینک نداشتند، 35.30 دلار درآمد داشتند.

افراد مورد مطالعه به طور مساوی بین مرد و زن تقسیم شدند و کمی بیش از یک سوم باسواد بودند.

دکتر ناتان کونگدون، نویسنده اصلی این مطالعه و چشم‌پزشک در دانشگاه کوئینز بلفاست در ایرلند شمالی، گفت که نتایج به مجموعه‌ای از شواهد افزوده شده است که تأثیر اقتصادی بینایی اصلاح‌نشده را در بخش‌هایی از جهان که تقریباً 1.50 دلار هزینه دارد، کمیت می‌کند. خرید یک جفت به اصطلاح خوان برای بسیاری از دسترس خارج است.

دکتر کونگدون، متخصص در مدل‌های ارزان‌قیمت مراقبت از چشم، گفت: «همه ما با جهش 33 درصدی درآمد خوشحال خواهیم شد. اما چیزی که نتایج را به‌ویژه هیجان‌انگیز می‌کند، پتانسیل متقاعد کردن دولت‌ها است که مداخلات مراقبت از بینایی به اندازه هر چیز دیگری که می‌توانیم در مراقبت‌های بهداشتی ارائه دهیم، ارزان، مقرون‌به‌صرفه و تغییر دهنده زندگی هستند.

دکتر دیوید اس. فریدمن، استاد چشم پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت که از نتایج شگفت زده شده است و امیدوار است مطالعات آینده این یافته ها را تایید کند. او گفت: «این تأثیرات اقتصادی بزرگ، واقعی است و می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر زندگی مردم داشته باشد».

مراقبت از چشم مدت هاست که فرزند خوانده نادیده گرفته شده بهداشت عمومی در کشورهای در حال توسعه بوده است. بیماری های عفونی مانند سل، مالاریا و ایدز تمایل بیشتری به جلب حمایت دولت و بشردوستانه دارند. اما به گفته سازمان جهانی بهداشت، اختلال بینایی یک مسئله جدی جهانی است و هزینه پیش‌بینی شده بیش از 400 میلیارد دلار کاهش بهره‌وری خواهد بود.

کارشناسان می گویند هزینه های مراقبت از چشم می تواند تأثیر قابل توجهی بر جوامع داشته باشد، هم از نظر افزایش بازده اقتصادی و هم بهبود کیفیت زندگی. در مقایسه با سایر مشکلات سلامتی غیرقابل حل تر، پرداختن به پیرچشمی نسبتاً ارزان است. عینک ها را اغلب می توان با کمتر از 2 دلار برای هر جفت تولید کرد، و اتصالات معمولاً توسط کارگران محلی انجام می شود که می توانند فقط در یک روز آموزش ببینند.

میشا محجبین، مدیر کشور بنگلادش برای VisionSpring، یک سازمان غیرانتفاعی که در این مطالعه شرکت کرد، گفت که کمبود منابع تنها یک مانع برای افزایش توزیع عینک‌های مطالعه است. او گفت که در بسیاری از روستاهای بنگلادش، کارگران اجتماعی باید با ننگ اجتماعی مرتبط با عینک زدن، به ویژه برای زنان مبارزه کنند.

به طور کلی، نیازهای بهداشتی زنان در بنگلادش در جایگاه دومی نسبت به مردان قرار می گیرد. او گفت: «در جامعه مردسالار ما، وقتی مرد مشکلی دارد، نیاز به توجه فوری دارد، اما زنان، می‌توانند صبر کنند.

خانم محجبین گفت، اما اثرات کاهش بینایی می تواند به ویژه برای زنان مشهود باشد، که اغلب مسئول کسب درآمد اضافی برای خانواده خود علاوه بر مراقبت از کودک و کارهای خانه هستند. او گفت: «وقتی دوختن و تمیز کردن بیشتر طول می‌کشد، یا نمی‌توانید تمام سنگ‌ها را از برنج جدا کنید، در برخی خانواده‌ها منجر به خشونت خانگی می‌شود.

VisionSpring سالانه بیش از دو میلیون جفت عینک را در سراسر آسیای جنوبی و آفریقا توزیع می کند که از 300000 عدد در سال 2018 افزایش یافته است.

مطالعه در PLOS One بر اساس تحقیقات قبلی مربوط به جمع‌کنندگان چای در هند است که جهش قابل توجهی در بهره‌وری در میان شرکت‌کنندگان در مطالعه با استفاده از لیوان‌های مطالعه نشان می‌دهد. این مقاله، یک مطالعه تصادفی که در سال 2018 در مجله The Lancet Global Health منتشر شد، افزایش 22 درصدی بهره‌وری را در میان کارگرانی که عینک دریافت کرده بودند، ثبت کرد. برای افراد بالای 50 سال، بهره وری نزدیک به 32 درصد افزایش یافت.

آگاد علی، 57 ساله، یک خیاط بنگلادشی در شهر مانیکگانج، از جمله افرادی بود که به عنوان بخشی از این مطالعه که این هفته منتشر شد، یک جفت عینک دریافت کرد. در مصاحبه ای که توسط یک کارمند بهداشت جامعه انجام شد و از طریق ایمیل ارسال شد، او توضیح داد که چگونه بدتر شدن پیرچشمی نخ سوزن و دوخت لباس را سخت کرده است و به زمان لازم برای اتمام هر کار خیاطی می افزاید. او گفت که با گذشت زمان، برخی از مشتریان به جای دیگری رفتند و درآمد او شروع به کاهش کرد. او گفت: «این به من احساس ناتوانی زیادی داد.

او گفت از زمان دریافت عینک درآمدش دو برابر شده است. او به کارمند بهداشت جامعه گفت: «این عینک مانند راه نجات من است. “من بدون آنها نمی توانستم کارم را انجام دهم.”



Source link