برای مهار آنفولانزای پرندگان، مالیات دهندگان میلیون ها نفر برای کشتن طیور پرداخت می کنند. آیا مورد نیاز است؟


شکل بسیار کشنده آنفلوانزای پرندگان که از سال 2021 در سراسر جهان در گردش است، ده‌ها میلیون پرنده را کشته، مرغداران در ایالات متحده را مجبور به ذبح کل گله‌ها کرده و باعث افزایش کوتاه اما نگران‌کننده قیمت تخم‌مرغ شده است.

مقامات این هفته گفتند که اخیراً، گاوهای شیری در چندین ایالت و حداقل یک نفر در تگزاس که تماس نزدیک با حیوانات داشته است، آلوده شده است.

به نظر می رسد شیوع این بیماری به ویژه برای مالیات دهندگان آمریکایی پرهزینه است.

سال گذشته، وزارت کشاورزی به تولیدکنندگان طیور بیش از نیم میلیارد دلار برای بوقلمون‌ها، مرغ‌ها و مرغ‌های تخم‌گذاری که پس از شناسایی سویه آنفولانزای H5N1 در مزارعشان مجبور به کشتن آنها شدند، پرداخت کرد.

مقامات می گویند که هدف برنامه جبران خسارت تشویق مزارع برای گزارش سریع شیوع بیماری است. به این دلیل که دولت هزینه پرندگانی را که از طریق معدوم کردن کشته می شوند، پرداخت می کند، نه آنهایی که در اثر این بیماری می میرند. آژانس می‌گوید گزارش اولیه به محدود کردن گسترش ویروس به مزارع مجاور کمک می‌کند.

معدوم‌سازی‌ها اغلب با افزایش گرما در انبارهایی که هزاران پرنده را در خود جای داده‌اند، انجام می‌شود، روشی که باعث گرمازدگی می‌شود و بسیاری از دامپزشکان و سازمان‌های حمایت از حیوانات می‌گویند که منجر به رنج‌های غیرضروری می‌شود.

در میان بزرگترین دریافت کنندگان بودجه غرامت آنفولانزای مرغی آژانس از سال 2022 تا سال جاری، Jennie-O Turkey Store که بیش از 88 میلیون دلار دریافت کرد و Tyson Foods که نزدیک به 30 میلیون دلار پرداخت شد، بودند. این دو شرکت علیرغم زیان خود، در سال گذشته میلیاردها دلار سود گزارش کردند.

به طور کلی، اکثریت قریب به اتفاق پرداخت‌های دولت به بزرگترین شرکت‌های مواد غذایی کشور تعلق می‌گیرد – با توجه به تسلط شرکت‌های آمریکایی بر تولید گوشت و تخم‌مرغ، اصلاً تعجب‌آور نیست.

بر اساس وب سایت این آژانس، از فوریه 2022، بیش از 82 میلیون پرنده پرورشی معدوم شده اند. برای زمینه، صنعت طیور آمریکا سالانه بیش از نه میلیارد مرغ و بوقلمون تولید می کند.

آمار غرامت توسط Our Honor، یک گروه حامی رفاه حیوانات، که درخواست قانون آزادی اطلاعات را با USDA ارسال کرد، به دست آمد. سازمان حمایتی Farm Forward در تجزیه و تحلیل بیشتر داده ها همکاری کرد.

تفکیک غرامت به طور عمومی منتشر نشده است، اما مقامات آژانس صحت ارقام را تایید کردند.

برای منتقدان کشاورزی تجاری در مقیاس بزرگ، این پرداخت‌ها سیستم عمیقاً معیوب یارانه‌های شرکتی را نشان می‌دهد که سال گذشته شامل بیش از 30 میلیارد دلار پول مالیات دهندگان به بخش کشاورزی بود که بیشتر آن برای بیمه محصولات کشاورزی، حمایت از قیمت کالاها و کمک‌های بلایا بود. .

اما آنها می گویند پرداخت های مربوط به آنفولانزای پرندگان به دلیل دیگری نگران کننده است: دولت فدرال با جبران خسارات کشاورزان تجاری بدون هیچ گونه محدودیتی، مرغداران را تشویق می کند تا به همان شیوه هایی که خطر سرایت را افزایش می دهد، ادامه دهند و نیاز به این بیماری را افزایش دهند. قتل و غرامت در آینده

اندرو دکوریولیس، مدیر اجرایی Farm Forward گفت: “این پرداخت ها دیوانه کننده و خطرناک هستند.” ما نه تنها پول مالیات دهندگان را در شرکت های سودآور برای مشکلی که آنها ایجاد کرده اند هدر می دهیم، بلکه به آنها انگیزه ای برای ایجاد تغییرات نمی دهیم.

اشلی پترسون، معاون ارشد امور علمی و نظارتی در شورای ملی مرغ، یک انجمن تجاری، این پیشنهاد را که پرداخت‌های دولت باعث تقویت شیوه‌های مشکل‌ساز کشاورزی می‌شود، مخالفت کرد.

او در ایمیلی گفت: “غرامت برای کمک به کشاورز در کنترل و ریشه کن کردن ویروس وجود دارد – صرف نظر از نحوه پرورش پرندگان آسیب دیده.” او افزود، این انتقادها کار «گروه‌های افراطی وگان است که به موضوعی دست می‌زنند تا برنامه خود را پیش ببرند».

وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا از این برنامه دفاع کرد و گفت: “گزارش اولیه به ما امکان می دهد سریعتر از گسترش ویروس به مزارع مجاور جلوگیری کنیم.”

اگرچه شیوه‌های کشاورزی مدرن پروتئین حیوانی را بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر کرده است، که منجر به تقریباً دو برابر شدن مصرف گوشت در قرن گذشته شده است، اما اتکای صنعت به عملیات به‌اصطلاح تغذیه متمرکز حیوانات با جنبه‌های منفی همراه است. به گفته محققان، سوله‌های غول‌پیکری که تقریباً 99 درصد تخم‌مرغ و گوشت کشور را تولید می‌کنند، مقادیر زیادی فضولات حیوانی را که می‌تواند محیط زیست را تخریب کند، از بین می‌برد.

و پاتوژن های عفونی با سهولت بیشتری در داخل ساختمان های شلوغ پخش می شوند.

Gwendolen Reyes-Illg، دانشمند مؤسسه رفاه حیوانات که بر تولید گوشت تمرکز دارد، می‌گوید: «اگر می‌خواهید محیطی ایده‌آل برای تقویت جهش عوامل بیماری‌زا ایجاد کنید، مزارع صنعتی تقریباً راه‌اندازی کاملی خواهند بود.

مرغ مدرن، از نظر ژنتیکی همگن و مهندسی شده برای رشد سریع، این خطرات را تشدید می کند. به گفته محققان، پرورش انتخابی مدت زمان پرورش جوجه‌های گوشتی با سینه بشکه‌ای را کاهش داده است، اما به گفته محققان، پرندگان بیشتر مستعد ابتلا به عفونت و مرگ هستند. این می تواند توضیح دهد که چرا بیش از 90 درصد جوجه های آلوده به H5N1 در عرض 48 ساعت می میرند.

فرانک ریس، یک کشاورز نسل چهارم بوقلمون در کانزاس، گفت که بوقلمون سفید مدرن و سینه پهن در نیمی از زمان نژادهای میراثی برای کشتار آماده است. اما رشد سریع هزینه دارد: او گفت که پرندگان مستعد مشکلات قلبی، فشار خون بالا و آرتروز مفاصل، از جمله دیگر مسائل بهداشتی هستند.

آقای ریس، 75 ساله، که در مرتع، نژادهای میراثی کمیاب را پرورش می دهد، گفت: “آنها سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، زیرا برکت قلب آن بوقلمون کوچک چاق، آنها به طرز مرضی چاق هستند.” این معادل یک کودک 11 ساله است که 400 پوند وزن دارد.

آنفولانزای فوق حاد پرندگان از سال 1996 در گردش بوده است، اما این ویروس تا زمانی که در اواخر سال 2021 در آمریکای شمالی ظاهر شد حتی کشنده تر شد. این ویروس منجر به معدوم سازی نزدیک به 60 میلیون پرنده پرورشی در ایالات متحده شد. تعداد بی‌شماری وحشی و تعداد زیادی پستاندار، از اسکین گرفته تا شیرهای دریایی را از بین برد. هفته گذشته، مقامات فدرال برای اولین بار ویروس را در گاوهای شیری در کانزاس، تگزاس، میشیگان، نیومکزیکو و آیداهو شناسایی کردند. این پاتوژن همچنین در تعداد کمی از عفونت‌ها و مرگ‌ومیرهای انسانی، عمدتاً در میان افرادی که با طیور زنده کار می‌کنند، دخیل است و مقامات می‌گویند که خطرات آن برای مردم کم است.

این ویروس در بین پرندگان بسیار مسری است و از طریق ترشحات بینی، بزاق و مدفوع پخش می شود و مهار آن را سخت می کند. پرندگان آبزی مهاجر تنها بزرگترین منبع عفونت هستند – حتی اگر بسیاری از اردک های وحشی هیچ نشانه ای از بیماری را نشان ندهند. این ویروس می تواند از طریق ذرات گرد و غبار یا روی کف چکمه کشاورز راه خود را به انبارها بیابد.

بر اساس گزارش سرویس بازرسی سلامت حیوانات و گیاهان ایالات متحده، در حالی که طی سه سال گذشته موارد عفونت در آمریکای شمالی کاهش یافته و جریان یافته است، تعداد کلی از سال 2022 کاهش یافته است.

روز سه شنبه، Cal-Maine Foods، بزرگترین تولید کننده تخم مرغ در کشور، اعلام کرد که تولید را در تاسیسات تگزاس خود متوقف کرده و بیش از 1.6 میلیون پرنده را پس از شناسایی آنفولانزای مرغی معدوم کرده است.

مقامات فدرال در مورد واکسینه کردن گله‌های تجاری بحث کرده‌اند، اما این ابتکار تا حدی به این دلیل که می‌تواند باعث ایجاد محدودیت‌های تجاری مضر برای بخش صادرات 6 میلیارد دلاری طیور کشور شود، صنعت را تقسیم کرده است.

بسیاری از دانشمندان، از ترس اینکه بیماری همه گیر بعدی ممکن است از یک نسخه سازگار با انسان از آنفولانزای پرندگان پدیدار شود، از کاخ سفید خواسته اند تا از یک کمپین واکسیناسیون استقبال کند.

برنامه غرامت دام این آژانس که بخشی از لایحه مزرعه ای است که کنگره در سال 2018 تصویب کرد، 75 درصد از ارزش حیواناتی را که در اثر بیماری یا بلایای طبیعی تلف می شوند به کشاورزان پرداخت می کند. از سال 2022، این برنامه بیش از 1 میلیارد دلار بین کشاورزان آسیب دیده توزیع کرده است.

منتقدان می گویند این برنامه همچنین با اجازه دادن به کشاورزان برای کشتن گله های خود با خاموش کردن سیستم تهویه انبار و پمپاژ هوای گرم، ظلم به حیوانات را ترویج می کند، روشی که می تواند ساعت ها طول بکشد. جوجه‌ها و بوقلمون‌هایی که زنده می‌مانند، اغلب با چرخش گردن از بدن خارج می‌شوند.

کریستال هیث، دامپزشک و یکی از بنیانگذاران Our Honor، گفت که انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا، با همکاری بخش کشاورزی، توصیه می کند که خاموشی تهویه فقط در “شرایط محدود” مورد استفاده قرار گیرد. او افزود که اکثریت قریب به اتفاق مزارع به آن متکی هستند زیرا این فرآیند ارزان و آسان برای انجام است.

دکتر هیث گفت: “تمام چیزی که نیاز دارید نوار چسب، برزنت و چند بخاری اجاره ای است.” اما خاموشی تهویه به علاوه افتضاح است زیرا ممکن است سه تا پنج ساعت طول بکشد تا پرندگان بمیرند.

هزاران دامپزشک طوماری را امضا کرده اند و از انجمن خواسته اند تا تعطیلی تهویه را به عنوان “توصیه نمی شود” طبقه بندی کند و می گویند که روش های دیگری که از دی اکسید کربن یا نیتروژن استفاده می کنند بسیار انسانی تر هستند، حتی اگر پرهزینه تر باشند. بر اساس تجزیه و تحلیل داده های فدرال توسط مؤسسه رفاه حیوانات، که داده ها را از طریق Freedom به دست آورده است، از آغاز شیوع تا دسامبر 2023، خاموشی تهویه برای معدوم کردن 66 میلیون مرغ و بوقلمون یا حدود 80 درصد از کل کشته شدگان استفاده شده است. درخواست قانون اطلاعات

تابستان گذشته، این مؤسسه دادخواستی را ارسال کرد و از اداره کشاورزی درخواست کرد تا مزارع را ملزم کند تا طرح های کاهش جمعیت را که انسانی تر است، به عنوان شرط دریافت غرامت، طراحی کنند. آژانس هنوز به این درخواست پاسخ نداده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل داده های فدرال، تایسون و جنی او، دریافت کنندگان اصلی غرامت فدرال، هر دو از خاموش کردن تهویه استفاده کرده اند. تایسون از اظهار نظر در مورد این مقاله خودداری کرد و هورمل که صاحب برند Jennie-O است به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

برخی از حامیان رفاه حیوانات، با اشاره به شیوع‌های اخیر که اجازه یافتند مسیر خود را ادامه دهند، این سوال را مطرح می‌کنند که آیا کشتن هر پرنده در مزرعه آسیب‌دیده حتی رویکرد درستی است یا خیر. هنگامی که H5N1 در فوریه 2023 به پناهگاه حیوانات Harvest Home در کالیفرنیا برخورد کرد و سه پرنده را کشت، اپراتورهای مزرعه خود را برای قتل عام تحت دستور دولت آماده کردند. در عوض، مقامات کشاورزی کالیفرنیا، با استناد به معافیت اخیر ایجاد شده برای مزارعی که غذا تولید نمی کنند، گفتند تا زمانی که اقدامات قرنطینه سخت برای 120 روز اعمال شود، از پرندگان معاف خواهند شد.

به گفته کریستین موریسی، مدیر اجرایی پناهگاه، طی چند هفته آینده، ویروس 26 مورد از 160 مرغ، اردک و بوقلمون مزرعه را گرفت، اما بقیه جان سالم به در بردند، حتی آنهایی که ظاهراً بیمار به نظر می رسیدند.

او گفت که این تجربه نشان می دهد که کشتار دسته جمعی ممکن است غیر ضروری باشد. خانم موریسی گفت: «باید تحقیقات و تلاش بیشتری برای یافتن راه‌های دیگر برای پاسخ به این ویروس انجام شود، زیرا کاهش جمعیت وحشتناک است و مشکل موجود را حل نمی‌کند.»

با اوج گیری مهاجرت به شمال، مرغدارانی مانند کالب بارون نفس خود را حبس کرده اند. آقای بارون، یک کشاورز ارگانیک در کالیفرنیا، گفت که با توجه به اینکه پرندگان بیشتر عمر خود را در فضای باز سپری می کنند، تنها کارهای زیادی می تواند برای محافظت از دام ها در مزرعه Fogline انجام دهد.

تا کنون پرندگان سالم مانده اند. شاید به این دلیل که آقای بارون نژاد مرغ سخت تری پرورش می دهد، یا شاید به این دلیل است که پرندگان او زندگی نسبتا خوبی دارند که شامل خوراک با کیفیت بالا و استرس کم است.

او گفت: «یا شاید، این فقط شانس است.»



Source link