میلیون‌ها نفر در Medicaid ممکن است به‌زودی پوشش خود را با پایان حفاظت از بیماری همه‌گیر از دست بدهند


کانزاس سیتی، مونیخ – در یک دفتر بدون پنجره به اندازه کمد، کیاله مارشال یک صفحه گسترده اکسل با عنوانی معمولی، “Medicaid Unwinding”، منبعی برای یک روال خسته کننده، نگهداری می کند.

پنج روز در هفته، او و گروهی از همکارانش در بخش فقیرنشین کانزاس سیتی، بزرگترین شهر میسوری، با 75 تا 100 گیرنده Medicaid از فهرستی شامل حدود 19000 نفر تماس می گیرند که در Swope Health، یک شبکه بهداشتی با بودجه فدرال، مراقبت می شوند. کلینیک ها تکلیف آنها ساده است: به بیماران هشدار می دهند که ممکن است برای اولین بار در حداقل سه سال بیمه درمانی خود را از دست بدهند.

خانم مارشال که زمانی خودش دریافت‌کننده خدمات بود، هفته گذشته در آن دفتر تنگ گفت: «مدیکید در خط است.

از روز شنبه، مقامات ایالتی در سراسر کشور می‌توانند شروع به حذف افرادی از Medicaid کنند که دیگر واجد شرایط نیستند – کاری که طبق مفاد بسته امداد کرونا که توسط کنگره در سال 2020 تصویب شده بود، از انجام آن منع شده بودند.

آن بسته به ایالت ها بودجه فدرال اضافی را در ازای تضمین اینکه دریافت کنندگان Medicaid، یک برنامه مشترک ایالت فدرال که به افراد کم درآمد خدمت می کند، پوشش بهداشتی خود را در طول همه گیری حفظ می کنند، ارائه می داد. تا حدی به دلیل این سیاست، نرخ بیمه نشده کشور در اوایل سال گذشته به پایین ترین حد خود رسید.

Medicaid و برنامه بیمه سلامت کودکان تقریباً 90 میلیون نفر یا بیش از یک نفر از هر چهار آمریکایی را تحت پوشش قرار داده اند – از حدود 70 میلیون نفر در شروع همه گیری. پوشش تضمین شده به منزله مهلت فوق العاده ای برای بیماران بود، بیمه میلیون ها آمریکایی آسیب پذیر را حفظ کرد و آنها را از دردسرهای بررسی صلاحیت منظم در امان نگه داشت.

دولت فدرال تخمین زده است که حدود 15 میلیون نفر در ماه های آینده پوشش خود را از دست خواهند داد، از جمله نزدیک به هفت میلیون نفر که انتظار می رود حتی اگر هنوز واجد شرایط هستند، از لیست خارج شوند. طبق پیش بینی های فدرال، تقریبا نیمی از کسانی که پوشش خود را از دست می دهند سیاه پوست یا اسپانیایی تبار خواهند بود.

تغییرات در صلاحیت می‌تواند منجر به ثبت نام افراد بیشتری برای پوشش خصوصی از طریق بازارهای قانون مراقبت مقرون به صرفه شود، جایی که برخی از افرادی که پوشش Medicaid را از دست می‌دهند واجد شرایط برنامه‌های رایگان خواهند بود.

اما صدها هزار نفر ممکن است در ایالت هایی که Medicaid را تحت قانون مراقبت مقرون به صرفه گسترش نداده اند، با درآمدهای بسیار کم برای پوشش یارانه ای از طریق آن بازارها، اما برای واجد شرایط بودن برای Medicaid بسیار زیاد، در نهایت به شکاف پوششی به اصطلاح دچار شوند.

سرعت و مکانیزم چیزی که خانم مارشال و مقامات بهداشت ایالتی و فدرال آن را “باز شدن پیچ” می نامند، در ایالت متفاوت خواهد بود. اکثر آنها قصد دارند 12 تا 14 ماه طول بکشد تا تأییدیه های واجد شرایط بودن را تکمیل کنند، در حالی که بسیاری از ایالت ها شروع به حذف افراد از فهرست Medicaid در اواخر بهار یا اوایل تابستان می کنند. به گفته دولت فدرال، تنها پنج ایالت – آریزونا، آرکانزاس، آیداهو، نیوهمپشایر و داکوتای جنوبی – انتظار می‌رفت این ماه تیراندازی به مردم را از مدیکید آغاز کنند.

برخی از مقامات دولتی استدلال کرده اند که این برنامه صرفاً به اندازه و شکل مورد نظر خود عقب نشینی می کند. ما می‌توانیم به آنجا برگردیم و بگوییم، خوب، آیا به آن تعلق داری؟ مایکل ال. پارسون، فرماندار میسوری، یک جمهوری خواه، در ماه فوریه گفت: آیا شما به آن تعلق ندارید؟

بررسی‌های سالانه صلاحیت می‌تواند با کاهش هزینه‌های برنامه‌های Medicaid برای شرکت‌کنندگانی که دیگر واجد شرایط پوشش نیستند، در هزینه‌های ایالت‌ها صرفه‌جویی کند. اما اغلب منجر به چرخه‌ای می‌شوند که کارشناسان خط‌مشی سلامت آن را چروک می‌نامند، یا زمانی که افراد واجد شرایط برای Medicaid بیمه خود را در بوروکراسی گیج‌کننده و ترسناک تأیید ثبت‌نام از دست می‌دهند، در نهایت دوباره ثبت‌نام می‌کنند.

جنیفر تولبرت، دستیار مدیر برنامه مدیکید و بیمه نشدگان در بنیاد خانواده کایزر، گفت: «آن افراد جای دیگری برای رفتن ندارند. وی افزود که عواقب آن برای افراد مبتلا به بیماری های مزمن که یک هفته یا یک ماه بدون بیمه برای آنها می تواند به ویژه خطرناک باشد، شدید خواهد بود.

محققان دریافته‌اند که اکثر افرادی که پوشش Medicaid را از دست می‌دهند، اغلب برای مدتی بدون بیمه می‌مانند، در حالی که از هر 10 نفر، چهار نفر ظرف یک سال دوباره پوشش Medicaid را به دست می‌آورند.

در میسوری، جایی که مقامات ایالتی هشدار داده اند که حدود 200000 نفر ممکن است پوشش خود را از دست بدهند، این کاهش می تواند منجر به یک چرخه رونق و رکود شود.

ایالت Medicaid را تحت قانون مراقبت مقرون به صرفه در طول همه گیری گسترش داد، که در نتیجه بیش از 300000 بزرگسال جدید تحت پوشش قرار گرفتند. اکنون حدود 1.5 میلیون دریافت کننده Medicaid دارد که نیمی از آنها کودک هستند.

تیموتی دی مک براید، کارشناس سیاست های بهداشتی در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس و رئیس سابق کمیته نظارت بر ایالت گفت که این رشد ایالت را به قناری ضرب المثلی در معدن زغال سنگ برای بقیه کشور تبدیل می کند. برنامه مدیکید او به یک دوره بحث برانگیز در سال‌های 2018 و 2019 اشاره کرد، زمانی که مقامات از فرآیند جدیدی برای تأیید واجد شرایط بودن Medicaid برای حذف بیش از 100000 نفر که بسیاری از آنها کودک بودند، استفاده کردند. که منجر به شکایت از حذف ناعادلانه شد.

“آیا ما از آن دوره درس گرفته ایم؟” دکتر مک براید پرسید.

قوانین واجد شرایط بودن Medicaid بر اساس ایالت متفاوت است. آنها می توانند به درآمد یک خانواده بستگی داشته باشند، اینکه آیا کسی در حال بزرگ کردن فرزند است و اینکه آیا فردی دارای معلولیت است. میلیون ها کودک و زن باردار از این برنامه بهره مند می شوند.

کارشناسان می‌گویند برای ایالت‌ها، ردیابی افرادی که از Medicaid استفاده می‌کنند، دلهره‌آور خواهد بود. برخی از مردم نقل مکان کرده اند و برخی نیز خواهند مرد. شماره تلفن ها تغییر کرده و دسترسی به برخی افراد را سخت می کند. دیگران درآمد بیشتری خواهند داشت و آنها را واجد شرایط پوشش نمی‌داند.

محققان بنیاد خانواده کایزر و مرکز کودکان و خانواده‌های دانشگاه جورج‌تاون استراتژی‌های متفاوتی را در میان ایالت‌ها پیدا کردند، برخی از آنها با فناوری‌های نقطه‌ای‌تر که می‌تواند مانع ثبت نام مجدد کارآمد شود. محققان دریافتند که اکثر ایالت‌ها از پایگاه‌های اطلاعاتی سایر برنامه‌های دولتی، مانند کوپن غذا یا تامین اجتماعی، برای تأیید واجد شرایط بودن برای Medicaid به طور خودکار استفاده می‌کنند و مردم را از پر کردن فرم‌های کاغذی نجات می‌دهند. میسوری این استراتژی را اتخاذ کرده است.

به اصطلاح خط مشی ثبت نام مستمر که مستلزم حفظ پوشش بیمه ای دریافت کنندگان Medicaid است، در ابتدا قرار بود با انقضای وضعیت اضطراری بهداشت عمومی برای بیماری همه گیر، که دولت بایدن در نظر دارد اجازه دهد در ماه مه لغو شود، پایان یابد. اما قبل از اینکه دولت برنامه های خود را برای پایان دادن به وضعیت اضطراری اعلام کند، بسته هزینه ای که کنگره در ماه دسامبر تصویب کرد، خط مشی Medicaid را از اعلامیه اضطراری جدا کرد و نقطه شروع اول آوریل را برای رها شدن ایجاد کرد.

وقتی قانونگذاران آن تاریخ را تعیین کردند، نرده‌هایی را برای تشویق ایالت‌ها به انجام تدریجی کار نصب کردند. این قانون مقرر می‌دارد که ایالت‌ها داده‌هایی را ماهانه به وزارت بهداشت و خدمات انسانی گزارش دهند که چند نفر از Medicaid خارج شده‌اند. همچنین به وزارتخانه اجازه می‌دهد در صورت عدم رعایت الزامات فدرال، مداخله کند.

میسوری با افرادی شروع می کند که پوشش آنها در ماه ژوئن تمدید می شود، گروهی حدود 100000 نفر. ایالت به سازمان های مراقبت مدیریت شده تکیه می کند تا با دریافت کنندگان Medicaid در زمینه تمدید کار کنند، اما تلاش مورد نیاز ایالت هنوز بسیار زیاد است. کیم ایوانز، مسئول ناظر بر مدیکید در بخش خدمات اجتماعی میسوری، گفت که حدود 1200 کارمند دولتی برای کمک در دسترس دارد.

کسانی که وضعیت آنها پس از بررسی خودکار هنوز در مورد وضعیت آنها نامشخص است، در اوایل ماه آینده نامه های پستی ارسال می شود و آنها تا پایان ژوئن فرصت خواهند داشت تا فرم های تمدید را تکمیل کنند. اگر آنها این مهلت را از دست بدهند، بیمه خود را از دست خواهند داد، اما همچنان می توانند تصمیم خود را به چالش بکشند و اگر مقامات ایالتی واجد شرایط بودن آنها را تشخیص دهند، می توانند مجدداً ثبت نام کنند.

خانم ایوانز این کار را “حمله ای همه جانبه” برای دستیابی به افرادی خواند که در غیر این صورت ممکن است از شکاف ها خارج شوند.

سیدنی دی واتسون، استاد حقوق بهداشت در دانشگاه سنت لوئیس، گفت که این رها شدن می تواند به ویژه برای بسیاری از کارگران فصلی کشاورزی در مناطق روستایی ایالت، مانند اوزارک، آسیب زا باشد. او گفت: «همه در اینجا در حالت آماده باش هستند.

کلینیک هایی مانند Swope Health به ویژه برای هشدار دادن به دریافت کنندگان Medicaid در مورد سیاست بازگشایی بسیار حیاتی هستند، زیرا پزشکان آنها و سایر ارائه دهندگان بهداشت اغلب افرادی را می شناسند که تحت تأثیر تغییر خط مشی قرار گرفته اند. تامیکا ریلیفورد، یکی از همکاران خانم مارشال که به بیماران در پوشش بیمه کمک می‌کند، گفت که Swope تبلیغات رادیویی را اجرا کرده و بیلبوردهایی را در شهر کانزاس و اطراف آن قرار داده است، که باعث افزایش تماس‌های دریافت‌کنندگان Medicaid در مورد نحوه حفظ بیمه خود شده است.

تقریباً نیمی از تقریباً 40000 بیمار Swope تحت پوشش Medicaid یا برنامه بیمه سلامت کودکان هستند، به این معنی که کلینیک ها به بودجه Medicaid متکی هستند. جرون راوین، مدیر اجرایی Swope، گفت: “ما هنوز باید ارائه دهندگان، پرستاران و مدیران را در اینجا استخدام کنیم تا کار سخت را انجام دهند.”

برای برخی از بیماران Swope که از رها شدن خبر ندارند، این یک برخورد خوش شانس است. دریک اسمیت که در هفته‌های اخیر نتوانست نسخه قطره چشمی خود را برای گلوکوم دریافت کند، وقتی از سووپ کمک خواست، چیز مهم‌تری آموخت: او در نهایت ممکن است پوشش خود را به کلی از دست بدهد.

خانم ریفورد با بررسی وضعیت مدیکید آقای اسمیت متوجه شد که او نقل مکان کرده است و این باعث می‌شود که اگر پستی به آدرس قبلی‌اش ارسال می‌شد، از دست دادن نامه‌ای در مورد باز شدن بازنشستگی آسیب‌پذیر شود. آقای اسمیت در مورد بررسی صلاحیت نشنیده بود.

او هفته گذشته هنگام بازدید از کلینیک Swope با ناراحتی گفت: “من واقعاً به آن نزدیک بودم.” او افزود که از دست دادن بیمه خود “اشتباهی آسان” برای او بود.

آقای اسمیت یکی از صدها هزار بزرگسالی بود که وقتی میسوری برنامه را تحت قانون مراقبت مقرون به صرفه در طول همه‌گیری گسترش داد، تحت پوشش Medicaid قرار گرفت. اما مانند سایرینی که از این طریق تحت پوشش قرار گرفتند، او اولین نگاه اجمالی خود را از بررسی سالانه واجد شرایط بودن خود خواهد دید.

خانم مارشال، کارمند Swope که از طریق صفحه‌گسترده Medicaid کار می‌کند، گفت که نگران فرستادن بیماران به حالت «هراس دیوانه‌وار» وقتی به آنها می‌رسد تا درباره احتمال از دست دادن پوشش هشدار دهد. او گفت: “این چیزی است که یک فرد برای خانواده خود، برای فرزندان خود به آن نیاز دارد.”