کمتر = اضافی با رژیم کتوژنیک در بدنسازی

رژیم کتوژنیک با به حداقل رساندن مصرف کربوهیدرات، قند خون را در سطح پایین و سالمی نگه میدارد و فرد کمتر احساس ضعف و گرسنگی کاذب خواهد سه قانون مضحک

درباره کتوژنیک برای لاغری کرد. این رژیم اولین بار در سال ۱۹۲۰ برای درمان کودکان مبتلا به تشنج مورد استفاده قرار گرفت. حتی کودکان سالم میتوانند مزایای استفاده از کتو را تجربه کنند، زیرا تحقیقات نشان میدهد که خوردن غذاهای کتوژنیک باعث بهبود عملکرد شناختی آنها میشود. شواهد موثقی وجود دارد که نشان میدهد رژیم کتوژنیک تشنج را در کودکان کاهش میدهد. یک مطالعه نشان میدهد که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم غذایی کمچربی با محدودیت کالری، در کاهش وزن ۲٫۲ برابر موفقتر عمل میکند. استراتژی تغذیه ابتدا برای درمان صرع و اختلال تشنج مورد استفاده قرار گرفت و تحقیقات بیشتری نشان میدهد خواص این رژیم بدن را در برابر اختلالات دژنراتیو مانند آلزایمر و پارکینسون حفظ میکند. در انتها، کربوهیدرات را بر اساس باقیماندهٔ نیاز انرژی، ضمن حفظ نسبت کتوژنیک، تعیین میکنند.

کاهش وزن کتوژنیک نی نی سایت

رژیم کتوژنیک با قابلیت سیرکنندگیاش موجب میشود بدون نیاز به کالریشماری یا وسواس در مورد غذای مصرفی، وزن کم کنید. کتون های اسید هستند و اگر بیش از حد در خون تولید شوند اثرات سمی دارند که به این حالت که کتواسیدوز میگویند. در صورت عدم تنظیم مناسب داروها قبل از شروع این رژیم، افرادی که از دیابت رنج می برند و از انسولین یا عوامل قند خون خوراکی استفاده می کنند دچار افت قند خون شدید می شوند. در این رژیم، شما اجازه مصرف کربوهیدرات را ندارید، همچنین پروتئین هم به مقدار کمی مصرف میکنید، همین امر باعث میشود که بافت عضلانی شما دچار فقر مواد ضروری شود و رشد خود را از دست بدهد. رژیم استاندارد کتوژنیک: این رژیم با کربوهیدرات بسیار کم، مقدار متوسط پروتئین و مقادیر فراوان چربی تنظیم میگردد که شامل ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۵ درصد کربوهیدرات است. این رژیم شبیه یک رژیم استاندارد کتوژنیک است ، اما شامل پروتئین بیشتری است. رژیم کتوژنیک سرشار از پروتیین: این رژیم بسیار شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد است با این تفاوت که مقدار پروتئین بیشتر ی دارد. کل مقدار کربوهیدرات مجاز در این نوع رژیم معادل 70 تا 80 گرم در روز است.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم نی نی سایت

در این رژیم مصرف خوراکی های پر چرب، پروتئین متوسط و مقدار کمی کربوهیدرات توصیه می شود. این مقدار کربوهیدرات از مغزها، دانه ها، سبزیجات و پنیر تامین می گردد و دریافت این مقدار کربوهیدرات بدن را در فاز کتوزیس قرار می دهد. یکی از تفاوت های اصلی رژیم غذایی اتکینز با رژیم غذایی کتوژنیک در مقدار پروتئین دریافتی است. در چند روز اول پس ازدنبال کردن این رژیم مفید ممکن است زیاد انرژی نداشته باشید ولی از روز سوم به بعد شرایط کاملاً متفاوت میشود. پس از آن با اطلاعات بدست آمده از بیمارانی که تحت رژیم کتوژنیک قرار گرفته بودند استفاده از این رژیم گسترش یافت و مورد اقبال عمومی قرارگرفت. نویسندهٔ این رساله استدلالهایی علیه این باور عمومی و غالب میآورد که بیماری صرع و درمانش، منشأ آسمانی و فراطبیعی دارند و رژیمدرمانی را بر پایهٔ دلایل منطقی و طبیعی پیشنهاد میکند. در این نوع رژیم غذایی که اتفاقا از شباهت بسیار زیادی با رژیم غذایی اتکینز نیز برخوردار است، بدن انسان به جای سوزاندن کربوهیدرات ها برای تامین انرژی جهت انجام هر نوع فعالیت نشسته و یا متحرکی از چربی های موجود در بدن استفاده می کند و در حقیقت در رژیم کتوژنیک این چربی ها هستند که پیوسته در حال سوختن می باشند و به همین خاطر لاغری و کاهش وزنِ به مراتب سریعتری متوجه اندام شما خواهد شد. This w​as c᠎reated by G SA C on tent Gen᠎er​ator  D emover᠎sion!

ایده ی اصلی این نوع از غذا خوردن این است که فرد، بخش اعظم کالری مورد نیاز بدن را از چربی و پروتئین بدست آورد و کربوهیدرات کمتری مصرف کند. به همین خاطر برنامههای غذایی با کربوهیدرات کم و پروتئین بالا مورد توجه قرار گرفته است. رژیم کِتوژنیک (Ketogenic Diet) یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی بالاست که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. شواهدی وجود دارد که خوردن یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا میتواند علائم PCOS را بدتر کند و خطر وجود آن را افزایش دهد. رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات را به کمتر از 50 گرم در روز محدود می کند و کاهش وزن را آسان می کند زیرا انسولین را افزایش نمی دهید. از میان کربوهیدراتها، فروکتوز که یک قند ساده است در مهمترین رتبه قرار دارد. بهعنوان مثال، یک اگناگ با نسبت ۴:۱ حاوی ۶۰ گرم از خامهٔ غلیظ ۳۶٪، ۲۵ گرم تخممرغ خام پاستوریزه، ساخارین و طعمدهندهٔ وانیل است.

روش کتوژنیک به عنوان مثال، اگر مجبورید 45 کیلوگرم وزن کم کنید، هر چه تعداد وعده های تقلب بیشتری بخورید، زمان بیشتری برای رسیدن به هدف کاهش وزن خود خواهید داشت. قصد دارید چند کیلو وزن کم کنید، در چه مدت کم کنید و اینکه تا چه اندازه محدودیت را پذیرا هستید. با ثبت تغییرات وزن در بلند مدت میتوانید تغییرات آن را اندازه گرفته و به این موضوع پی ببرید که آیا واقعا دچار استپ وزن در رژیم کتوژنیک شدهاید یا خیر. این موضوع به این دلیل است که رژیم غذایی سطح انسولین را تثبیت میکند و سیستم بدن شما را به سمت تولید منبع انرژی برای مغز و بافت بدن سوق میدهد. کبد، چربی را به مولکولهای کتون تبدیل کرده که برای سوخت مغز و سایر اندامها جهت تولید انرژی مصرف میشود. با اینحال بسیاری از اصول رژیم کتوژنیک استاندارد با سایر رژیمهای کتوژنیک مشابه است. با اینکه بیشتر تحقیقات در مورد رژیم استاندارد و رژیم پروتئین بالا صورت گرفته است. در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات به شدت محدود میشود. این نوسان موجب احساس گرسنگی و ضعف و در نتیجه پرخوری میشود.

با یک رژیم کتوژنیک ، کل بدن منبع تامین انرژی خود را در حالتی قرار می دهد تا بیشتر با چربی کار کند و در طول روز چربی بیشتری بسوزاند. به طور مثال غالبا به همه افراد توصیه میشود از نانهای سبوسدار برای صبحانه استفاده کنند اما کسی که کمکاری تیروئید دارد، باید تا سه الی چهار ساعت پس از مصرف داروی خود از خوردن نانهای سبوسدار اجتناب کند. پس از چند هفته که بدن عادت به چربی سوزی کرد کربو را به پایینترین میزان برسانید. میان ذهن و بدن هماهنگی ایجاد می کند. به همین دلیل اضافه کردن کمی نمک به غذا یا مصرف مکملهای مواد معدنی ممکن است به بدن شما کمک کند. راهکار : با اضافه کردن نمک و خوردن مکمل مواد معدنی می توانید این مشکل را برطرف کنید. رژیم کتوژنیک ممکن است تعادل آب و مواد معدنی را در بدنتان برهم بزند؛ بنابراین به وعده های غذاییتان کمی نمک اضافه کنید یا از مکملهای غذایی استفاده کنید. مثلاً، تأثیر خوردن 300 کالری از بروکلی بر بدنتان با تأثیر خوردن 300 کالری کیک شکلاتی بر بدنتان متفاوت است. Data h᠎as ᠎be en generated with GSA Content Genera᠎tor  DE MO!

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی لازم به ذکر است که رژیم کتوژنیک سبب کاهش سطح قند خود و همچنین انسولین در بدن شده و با افزایش سطح کتون ها منجر به بهبود سطح سلامت بدنتان خواهد شد. طی چهار سال، ۱۶٪ از ۱۵۰ بیمار اولیه، کاهش قابلملاحظه، ۱۴٪ کاهش عالی و ۱۳٪ رهایی کامل از تشنجها را داشتند که البته این آمار، آنهایی را هم که قادر به ادامهٔ رژیم نبودند، در بر میگیرد. ما نمی توانیم بگوییم که آیا این رژیم برای شما مناسب است یا خیر. توجه: حتماً با پزشک خود برای درمان صرع که چه چیزی برای شما یا فرزندانتان خوب است، مشورت کنید. این ماده غذایی به دلیل وجود فراوان اسیدهای چرب اُمگا 3 و عدم وجود کربوهیدرات ها دقیقا همان چیزی است که بدن شما نیاز دارد! این کاهش کربوهیدرات بدن شما را به یک وضعیت متابولیکی به نام کتوسیس تبدیل میکند. این کاهش کربوهیدرات، بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار می دهد. وجود چربی اضافه در بدن، با ابتلا به دیابت نوع ۲، پیشدیابت و سندروم متابولیکی ارتباط نزدیکی دارد. این یک مزیت مهم در هنگام ارتباط بین وزن و دیابت نوع ۲ است.

انواع رژیم کتوژنیک

در یک بررسی که در سال 2014 بر روی حیوانات انجام شد، رژیم کتوژنیک در کاهش رشد تومور ، سرطان روده بزرگ ، سرطان معده و سرطان مغز تاثیر گذار بود. زمانی که رژیم کتوژنیک داشته باشید، غذاخوردن در بیرون از خانه چندان سخت نخواهد بود. همان طور که گفته شد در رژیم کتو مصرف چربی ها بالا می باشد. اگرچه مطالعات حاکی از تاثیر رژیم کتو روی کاهش وزن نوجوانان است، بسیاری از الگوهای غذایی دیگرکم عارضه ترخواهند بود. رژیم امسیتی در بسیاری از بیمارستانها جایگزین رژیم کلاسیک قبلی شد، اما برخی مراکز هم رژیمهایی ابداع کردند که ترکیبی از هر دو بود. سعی میکنیم هر آنچه را که باید در خصوص رژیم کتو بدانید، به شما منتقل کنیم. این رژیم با همه ویژگیهای مثبتی که دارد بدون عوارض نیست و باید در تصمیمگیری برای انجام آن احتیاط کرد. در این مقاله سعی میکنیم همهی نکات مهم پیرامون این نوع رژیم غدایی را با شما در میان بگذاریم.

ایا سویا در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

به این حالت از سوخت و ساز کتوز گفته میشود. برخی اطلاعات (از یکی از مراکز درمانی با ۷۶ کودک تا ۲۰۰۹ میلادی) نشان میدهد که عوارض جانبی این رژیم کمتر از رژیم کلاسیک کتوژنیک است و بهتر از آن تحمل میشود و غذاهای دلپذیر و خوشمزهتری را شامل میشود. این رژیم مناسب بدنسازهاست و شامل 70 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و 10 درصد کربوهیدرات است. این رژیم مناسب تازهکارهاست و در آن 75 درصد چربی، 15 تا 20 درصد پروتئین و 5 تا 10 درصد کربوهیدرات لحاظ شده است. در این رژیم تنها 5 % از کل کالری دریافتی از کربوهیدرات ها، 75 % از چربی ها و 20 % از منابع پروتئینی تامین می گردد. بسیاری از وب سایت ها، وبلاگ های غذا، برنامه ها و کتاب های آشپزی نیز دستور العمل ها و ایده های غذایی مناسب کتو را ارائه می دهند که می توانید از آن ها برای ایجاد منوی سفارشی خود استفاده کنید. رژیمهای کتوژنیک میتواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد.