چرا آمریکایی های مسن اینقدر زیاد الکل می نوشند؟


تلفن داگ نوردمن را در ساعت 3 صبح بیدار کرد. جراح از بیمارستانی در گراند جانکشن، کولو، جایی که پدر آقای نوردمن، ناهماهنگ و دردناک به اورژانس رسیده بود، تماس می گرفت و سپس هوشیاری خود را از دست داد.

در ابتدا، کارکنان فکر می کردند که او دچار حمله قلبی شده است، اما سی تی اسکن نشان داد که بخشی از روده کوچک او سوراخ شده است. یک تیم جراحی سوراخ را ترمیم کردند و جان او را نجات دادند، اما جراح سوالاتی داشت.

پدرت الکلی بود؟ او درخواست کرد. پزشکان متوجه شده بودند که دین نوردمن دچار سوءتغذیه است و حفره صفاقی او «غرق الکل» است.

آقای نوردمن جوان‌تر، نویسنده امور مالی شخصی نظامی ساکن اوآهو، هاوایی، توضیح داد که پدر 77 ساله‌اش مدت‌ها یک نوشیدنی کلاسیک اجتماعی بود: یک اسکاچ با همسرش قبل از شام آب و آب، که در هنگام شام می‌نوشید. ، سپس یکی دیگر بعد از شام، و شاید یک نوشیدنی شبانه.

مصرف سه تا چهار نوشیدنی در روز از دستورالعمل‌های رژیم غذایی فعلی فراتر است که مصرف متوسط ​​را به عنوان دو نوشیدنی در روز برای مردان و یک نوشیدنی برای زنان یا کمتر تعریف می‌کند. داگ نوردمن که اکنون 63 سال دارد، می گوید: «این فرهنگ معمول نوشیدن الکل در آن زمان بود.

در زمان بستری شدن در بیمارستان، دین نوردمن، مهندس برق بازنشسته، بیوه بود و تنها زندگی می کرد و علائم زوال عقل را در خود داشت. او هنگام رانندگی گم شد، با کارهای خانه دست و پنجه نرم کرد و از «لغزش خاطره» شاکی بود.

او پیشنهاد کمک دو پسرش را رد کرده بود و گفته بود حالش خوب است. با این حال، در طول آن بستری شدن در بیمارستان، داگ نوردمن تقریباً هیچ غذایی در آپارتمان پدرش پیدا نکرد. بدتر از آن، با مرور اظهارات کارت اعتباری پدرش، او گفت: «من اتهامات مکرر را از انبار مشروب دیدم و متوجه شدم که او روزی یک پیمانه اسکاچ می‌نوشد».

مقامات بهداشت عمومی به طور فزاینده ای از مصرف مشروبات الکلی سالمندان آمریکایی نگران هستند. بر اساس داده های اخیراً منتشر شده از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تعداد سالانه مرگ و میر ناشی از مصرف الکل از سال 2020 تا 2021 از 178000 فراتر رفته است: تعداد مرگ و میرهای ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر روی هم بیشتر است.

تجزیه و تحلیل موسسه ملی سوء مصرف الکل و الکلیسم نشان می دهد که افراد بالای 65 سال 38 درصد از این کل را تشکیل می دهند. از سال 1999 تا 2020، افزایش 237 درصدی مرگ و میر ناشی از مصرف الکل در میان افراد بالای 55 سال بیشتر از هر گروه سنی به جز 25 تا 34 سال بود.

جورج کوب، مدیر این مؤسسه، گفت که آمریکایی ها تا حد زیادی نمی توانند خطرات الکل را تشخیص دهند. او گفت: “الکل زمانی که در دستورالعمل ها استفاده شود روان کننده اجتماعی است، اما فکر نمی کنم آنها متوجه شوند که با افزایش دوز، به سم تبدیل می شود.” و جمعیت مسن‌تر حتی کمتر این را تشخیص می‌دهند.»

دکتر کوب گفت که تعداد فزاینده افراد مسن بیشتر عامل افزایش مرگ و میر است. جمعیت سالخورده نشان دهنده افزایش مداومی است که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و حامیان مسن را نگران کرده است، حتی اگر رفتار افراد مسن نسبت به نوشیدن الکل تغییر نکند.

اما در حال تغییر بوده است. نسبت افراد بالای 65 سال که در سال گذشته (حدود 56 درصد) و ماه گذشته (حدود 43 درصد) مصرف الکل را گزارش کرده اند، کمتر از سایر گروه های بزرگسالان است. اما مشروبات الکلی مسن‌تر به طور قابل توجهی بیشتر از افراد جوانتر این کار را به طور مکرر، در 20 روز یا بیشتر در ماه انجام می‌دهند.

علاوه بر این، یک متاآنالیز در سال 2018 نشان داد که مصرف زیاد الکل (که به عنوان چهار یا بیشتر نوشیدنی در یک نوبت برای زنان، پنج یا بیشتر برای مردان تعریف می‌شود) در بین آمریکایی‌های مسن‌تر طی 10 تا 15 سال گذشته تقریباً 40 درصد افزایش یافته است.

اینجا چه خبره؟

همه گیری به وضوح نقش داشته است. CDC گزارش داد که با ورود کووید و اعمال محدودیت ها، مرگ و میرهایی که مستقیماً به مصرف الکل، مراجعه به اتاق اورژانس مرتبط با الکل، و فروش سرانه الکل نسبت داده می شود، از سال 2019 تا 2020 افزایش یافته است.

دکتر کوب گفت: «موارد استرس زا زیادی روی ما تأثیر گذاشت: انزوا، نگرانی در مورد بیمار شدن. “آنها به افرادی اشاره می کنند که برای مقابله با این استرس بیشتر مشروب می نوشند.”

محققان همچنین به یک اثر کوهورت اشاره می کنند. کیت هامفریس، روانشناس و پژوهشگر اعتیاد در استنفورد، در مقایسه با قبل و بعد از آنها، گفت: «پررونق‌ها نسلی مصرف‌کننده مواد هستند. او گفت و آنها رفتار جوانی خود را رها نمی کنند.

مطالعات نشان می دهد که شکاف جنسیتی نیز کاهش یافته است. دکتر هامفریس گفت: «زنان محرک تغییر در این گروه سنی بوده اند.

از سال 1997 تا 2014، مصرف الکل برای مردان بالای 60 سال به طور متوسط ​​0.7 درصد در سال افزایش یافته است، در حالی که نوشیدن بیش از حد الکل آنها ثابت مانده است. در میان زنان مسن تر، میزان مصرف الکل سالانه 1.6 درصد افزایش یافته است و مصرف زیاد الکل 3.7 درصد افزایش یافته است.

دکتر هامفریس توضیح داد: «برخلاف تصورات کلیشه‌ای، افراد تحصیلکرده طبقات متوسط ​​رو به بالا میزان مصرف الکل بیشتری دارند. در دهه‌های اخیر، با افزایش تحصیلات زنان، آنها وارد محیط‌های کاری شدند که در آن نوشیدن مشروبات الکلی عادی بود. آنها همچنین درآمد قابل تصرف بیشتری داشتند. او گفت: “زنانی که اکنون بازنشسته می شوند، بیشتر از مادران و مادربزرگ های خود مشروب می خورند.”

با این حال، استفاده از الکل برای افراد مسن، به ویژه برای زنان، که سریع‌تر از مردان مسموم می‌شوند، به دلیل کوچک‌تر بودن و داشتن آنزیم‌های روده‌ای که الکل را متابولیزه می‌کنند، کمتر است.

دکتر دیوید اوسلین، روانپزشک در دانشگاه می گوید: سالمندان ممکن است استدلال کنند که آنها صرفاً همانطور که همیشه مشروب می نوشند، اما “مقادیر معادل الکل عواقب بسیار فاجعه بارتری برای افراد مسن دارد” که بدن آنها نمی تواند آن را به سرعت پردازش کند. پنسیلوانیا و مرکز پزشکی امور کهنه سربازان در فیلادلفیا.

او با اشاره به خطرات گفت: “این باعث می شود که تفکر کندتر، زمان واکنش کندتر و ظرفیت شناختی کمتری در سنین بالا وجود داشته باشد.”

او گفت که الکل مدت‌ها با بیماری‌های کبدی مرتبط است، همچنین «بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری کلیوی را تشدید می‌کند و اگر سال‌ها است که الکل مصرف کرده‌اید، انواع خاصی از سرطان‌ها افزایش می‌یابد». نوشیدن الکل به زمین خوردن کمک می کند که یکی از دلایل اصلی آسیب با افزایش سن افراد است و خواب را مختل می کند.

افراد مسن نیز داروهای تجویزی زیادی مصرف می کنند و الکل با فهرست طولانی از آنها تداخل دارد. این فعل و انفعالات می تواند به ویژه با داروهای ضد درد و خواب آور مانند بنزودیازپین ها رایج باشد و گاهی اوقات باعث آرام بخشی بیش از حد می شود. در موارد دیگر، الکل می تواند اثربخشی دارو را کاهش دهد.

دکتر اوسلین هشدار می‌دهد که در حالی که بسیاری از بطری‌های نسخه دارای برچسب‌هایی هستند که در مورد استفاده از آن داروها با الکل هشدار می‌دهند، بیماران ممکن است از این کار خودداری کنند و توضیح دهند که قرص‌های خود را صبح می‌خورند و تا عصر نمی‌نوشند.

او به آنها می گوید: «آن داروها در تمام طول روز در سیستم شما هستند، بنابراین وقتی نوشیدنی می نوشید، هنوز هم آن تداخل وجود دارد.

یک پیشنهاد برای مبارزه با سوء استفاده از الکل در میان افراد مسن، افزایش مالیات فدرال بر الکل است، برای اولین بار در دهه ها. دکتر هامفریس گفت: “مصرف الکل به قیمت حساس است و در حال حاضر نسبت به درآمد بسیار ارزان است.”

مقاومت در برابر لابی صنعت و گران‌تر کردن الکل، همان‌طور که مالیات‌های بالاتر سیگار را گران‌تر کرده است، می‌تواند مصرف را کاهش دهد.

بنابراین می تواند موانع درمان را از بین ببرد. دکتر اوسلین گفت که درمان های استفاده بیش از حد از الکل، از جمله روان درمانی و داروها، برای بیماران مسن تر موثر نیستند. در واقع، “سن در واقع بهترین پیش بینی کننده پاسخ مثبت است” و افزود که “درمان لزوماً به این معنا نیست که شما باید پرهیز کنید. ما با مردم کار می کنیم تا نوشیدنی هایشان را تعدیل کنیم.»

اما قانون فدرال سال 2008 که بیمه‌گران سلامت را ملزم به ارائه برابری می‌کند – به این معنی که پوشش یکسانی برای سلامت روان، از جمله اختلالات مصرف مواد، مانند سایر شرایط پزشکی – برای Medicare اعمال نمی‌شود. چندین گروه سیاست گذاری و حمایتی برای از بین بردن چنین نابرابری ها کار می کنند.

دین نوردمن هرگز برای الکل خود به دنبال درمان نشد، اما پس از عمل جراحی اورژانسی، پسرانش او را به خانه سالمندان منتقل کردند، جایی که داروهای ضد افسردگی و عدم دسترسی به الکل باعث بهبود خلق و خوی و معاشرت او شد. او در سال 2017 در بخش مراقبت از حافظه این مرکز درگذشت.

داگ، که پدرش در 13 سالگی او را به آبجو معرفی کرده بود، خودش به عنوان یک دانشجوی کالج “تا حد خاموشی” مصرف می کرد و پس از آن یک مشروب اجتماعی بود.

اما وقتی پدرش را در حال زوال دید، به یاد آورد: «من متوجه شدم که این مسخره بود. الکل می تواند پیشرفت زوال شناختی را تشدید کند و او سابقه خانوادگی داشت.

او از آن تماس تلفنی قبل از سحر 13 سال پیش هوشیار مانده است.



Source link