شاهدانه برای سالمندان: چرا بزرگسالان مسن تر ماری جوانای پزشکی را انتخاب می کنند؟


سالمندان یکی از سریع‌ترین رشد جمعیت مصرف‌کنندگان شاهدانه در ایالات متحده هستند. در حالی که برخی از افراد مسن ده‌ها سال است که از گلدان استفاده می‌کنند، مطالعات نشان می‌دهد که دیگران برای اولین بار به این دارو روی می‌آورند تا به آنها کمک کند بهتر بخوابند، درد را کاهش دهند یا اضطراب را درمان کنند – به ویژه زمانی که داروهای تجویزی، که اغلب با عوارض جانبی ناخواسته همراه هستند، انجام نمی‌شوند. همانطور که در نظر گرفته شده است کار کنید

بر اساس نظرسنجی ملی در مورد مصرف مواد مخدر و سلامت، در سال 2007، تنها حدود 0.4 درصد از افراد 65 ساله و بالاتر در ایالات متحده مصرف حشیش را در سال گذشته گزارش کرده بودند. این رقم تا سال 2016 به 3 درصد افزایش یافت. تا سال 2022، این رقم به بیش از 8 درصد رسید.

نانسی هرینگ، 76 ساله، در تمام زندگی بزرگسالی خود از حشیش برای تفریح ​​استفاده کرده است – او خود را به عنوان “یکی از هیپی های دهه 60” توصیف می کند. اما دو سال پیش بود که همسرش به بیماری پارکینسون و زوال عقل مبتلا شد و او شروع به تعجب در مورد استفاده دارویی از گلدان کرد.

در طول دوره بیماری، شوهرش که اکنون 79 سال دارد، دچار بی خوابی شده بود. به زودی هیچ کدامشان خواب نبودند.

او گفت که پزشکان برای کمک به استراحت او قرص هایی تجویز کردند، اما “هیچ چیز واقعا کارساز نبود.” در یک مقطع، او به دارویی واکنش منفی نشان داد که در نهایت در بیمارستان به پایان رسید.

سپس یک سویه ایندیکا را از یک داروخانه در نزدیکی محل زندگی خود در کلیرواتر، فلوریدا امتحان کردند.او گفت، اکنون، پس از یک آدامس و ضربه به لوله، شوهرش “می تواند شب بخوابد، که چیز بزرگی است.”

خواص دارویی ماری جوانا، به ویژه در میان مصرف کنندگان مسن تر، به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته است، و این امر باعث می شود که پزشکان در مشاوره با بیماران خود در مورد مزایا و خطرات آن مشکل داشته باشند. شرکت‌های حشیش عجله کرده‌اند تا این خلاء را پر کنند، و نکاتی را در مورد دوزها یا فرمول‌ها به افراد مسن ارائه کرده‌اند و حتی محصولاتی تولید کرده‌اند که برای آنها جذاب باشد. در همین حال، با آزمایش بیشتر سالمندان با شاهدانه، آنها در مورد فواید آن به یکدیگر بشارت می دهند و مشکلاتی را که در این راه با آنها مواجه شده اند به اشتراک می گذارند.

دکتر آرون گرینشتاین، روانپزشک سالمندان در دنور گفت: «مردم فقط مستأصل هستند. “آنها حاضرند هر کاری را امتحان کنند.”

وقتی مادربزرگ خودش متقاعد شد که در مراحل بعدی زوال عقلش در حال احیای هولوکاست است، مصرف یک نوار قابل حل با مقدار کمی THC – جزء روانگردان موجود در ماری جوانا – به فلاش بک های او پایان داد و به او کمک کرد احساس آرامش کند.

دکتر هیلی وی. سولومون، روانپزشک سالمندان در سن دیگو که همراه با دکتر گرینشتاین، در مورد وعده و خطرات سالمندان نوشته است، گفت: “من ده ها بیمار داشته ام که به من می گویند که بیماری های مختلف آنها را درمان کرده است.” استفاده از شاهدانه “من فکر می کنم که گوش دادن به آنها، تصدیق آن و سپس مطالعه بیشتر آن بسیار مهم است.”

او افزود که افراد مسن باید از تداخلات دارویی احتمالی آگاه باشند و همچنین در نظر بگیرند که چگونه حشیش می تواند بر شناخت، هماهنگی و تعادل تأثیر بگذارد.

بدون ستاره شمالی که افراد مسن را در مورد نحوه استفاده از حشیش راهنمایی کند، تلاش مردمی در میان برخی از سالمندان برای آموزش به یکدیگر وجود دارد.

کارمینتا ورنر، 88 ساله، به منبع اصلی اطلاعات مربوط به شاهدانه در جامعه بازنشستگی خود، مجتمع وسیع دنیای اوقات فراغت در شهرستان مونتگومری، مدیترانه، که حدود 8000 بزرگسال مسن را در خود جای داده است، تبدیل شده است.

در سال 2018، او باشگاهی را تأسیس کرد که به آموزش ساکنان در مورد حشیش پزشکی اختصاص داده شده بود. خانم ورنر گفت، اگر بدنامی که هنوز در ارتباط با این دارو وجود ندارد، اعضای باشگاه، که اکنون به حدود 100 نفر رسیده است، ممکن است بیشتر شود.

او گفت: “مردم زیادی در اینجا هستند که رنج می برند و درد دارند و دارو برای آنها کار نمی کند.”

دیمین کورنول، صاحب یک داروخانه در بینگهامتون، نیویورک، که در فوریه افتتاح شد، گفت که کسب و کار او مشتریانی را جذب کرده است که “به دنبال آرامشی هستند که نمی توانند در مطب دکتر پیدا کنند.” او گفت که آنها بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید، اضطراب و بی خوابی دارند.

به گفته کارشناسان، از آنجایی که ایالت های بیشتری حشیش را قانونی می کنند – در حال حاضر برای استفاده تفریحی در بیش از 20 ایالت و واشنگتن دی سی و برای استفاده پزشکی در 38 ایالت و دی سی مجاز است – تعداد سالمندانی که به ماری جوانا روی می آورند به رشد خود ادامه خواهد داد. نظرسنجی اکتبر گالوپ نشان داد که حدود دو سوم از بزرگسالان 55 سال و بالاتر فکر می کنند که استفاده از ماری جوانا باید قانونی باشد.

استیو هیکرسون که در لاگونا وودز، کالیفرنیا زندگی می کند، می خواهد بهتر بخوابد.

او از قطره‌های زیرزبانی شاهدانه استفاده کرد، اما گفت که آنها کمکی نمی‌کنند، بنابراین او در حال آزمایش لثه‌ها است، “به نظر می‌رسد که بسیار بهتر عمل می‌کنند.” در گذشته، او احساس می‌کرد که استفاده از داروهایی که ذهن را تغییر می‌دهند از نظر اخلاقی اشتباه است – او توضیح داد: “من یک مسیحی هستم” – اما اکنون او گفت: “من 79 ساله هستم، همه چیز متفاوت است.” او مایل به کشف محصولاتی است که کاربرد پزشکی دارند.

شرکت ها در حال سرمایه گذاری از سود جدید هستند. در اوایل سال جاری، آقای هیکرسون به رویدادی که توسط گلس هاوس، یکی از بزرگترین برندهای حشیش در کشور، سازماندهی شده بود، همراه با حدود 50 نفر دیگر از جامعه بازنشستگی خود که محصولات شاهدانه با تخفیف قابل توجهی ارائه شده بودند، رفتند.

شرکت Trulieve که دارای بزرگترین ردپای خرده فروشی برای محصولات شاهدانه در ایالات متحده و یک مرکز کشت حشیش به مساحت 750000 فوت مربع در شمال فلوریدا است، همچنین از طریق جلسات آموزشی در جوامع سالمندان با افراد مسن ارتباط برقرار می کند.

کیم ریورز، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Trulieve، گفت که مشتریان «خرد» آنها – آنهایی که 55 سال به بالا دارند – سال به سال در حال افزایش هستند. او افزود، در فلوریدا، این افراد بالغ 20 درصد از مشتریان خود را تشکیل می دهند.

Bristol Extracts که در نیویورک حشیش تولید می کند، برندی به نام Senior Moments ایجاد کرده است – مجموعه ای از تنتور، صمغ و نعناع که در ماه مارس معرفی شد.

“وقت آن است که چیزها را کمی ادویه کنیم!” وب سایت شرکت را اعلام می کند. “پیر شدن نباید پیش پا افتاده باشد.”

خوراکی های این برند همچنین دارای موادی مانند جینکو بیلوبا هستند که به عنوان حمایت کننده از “حافظه و خلق و خو” تبلیغ می شوند. اریک بلازاک، موسس و مدیر اجرایی این شرکت، گفت: به زودی این خط شامل مومیایی‌کننده‌ها و آدامس‌هایی می‌شود که هم به عنوان خواب‌آور و هم به عنوان یک داروی تقویت‌کننده قوای جنسی عمل می‌کنند.

دکتر بنجامین گفت: از آنجایی که حشیش از نظر فدرال قانونی نیست، پزشکان تحقیقات کافی ندارند تا آنها را راهنمایی کنند که برای چه شرایطی مفید است، چه کسانی ممکن است در معرض خطر بیشتری برای مضرات احتمالی باشند، چگونه آن را به درستی مصرف کنند یا کدام گونه ها را توصیه کنند. هان، متخصص پزشکی اعتیاد در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، و یکی از معدود پزشکان سالمند در ایالات متحده که در مورد افراد مسن و مصرف مواد مطالعه می کند.

او افزود: «آنچه که آن را پیچیده‌تر می‌کند این است که شاهدانه یک گیاه بسیار پیچیده است، و بیش از 100 کانابینوئید – اجزای فعال بیولوژیکی در گیاه شاهدانه – و همچنین محصولات با نسبت‌های مختلف THC به کانابیدیول یا CBD وجود دارد. .

کم و آهسته شروع کنید. اگر بیمار می‌خواهد محصولات شاهدانه حاوی THC را امتحان کند، دکتر هان توصیه می‌کند که با دوز کم (معمولاً 1 میلی‌گرم تا 2.5 میلی‌گرم) شروع شود و سپس قبل از تصمیم‌گیری برای افزایش آن، «یک هفته به آن بدهید».

مصرف بیش از حد مواد خوراکی می تواند باعث سرگیجه، گیجی، تغییرات ضربان قلب و فشار خون، حملات پانیک، اضطراب، حالت تهوع، استفراغ و حتی برخی از افراد را در اورژانس بفرستد.

همچنین احتمال ابتلا به سندرم استفراغ کانابینوئید وجود دارد، وضعیتی که باعث استفراغ مکرر در مصرف کنندگان سنگین ماری جوانا می شود.

یک مطالعه به رهبری دکتر هان نشان داد که بازدیدهای بخش اورژانس مرتبط با مصرف حشیش در میان افراد مسن بیش از 1800 درصد در کالیفرنیا افزایش یافته است – از 366 در سال 2005 به 12167 در سال 2019.

او گفت که مصرف کنندگان مسن تر ممکن است به تجربه قبلی خود در مورد این دارو تکیه کنند، اما “کانابیس امروزی بسیار متفاوت است.” “قوی تر است. و علاوه بر آن، همه این تغییرات فیزیولوژیکی با افزایش سن وجود دارد که شما را نسبت به 40 سال پیش حساس تر می کند.

خطرات و فواید آن را با پزشک خود در میان بگذارید. دکتر هان گفت: «گفت‌وگو با پزشک یا ارائه‌دهنده سلامت مهم است، به‌ویژه اگر به دلایل پزشکی از آن برای درمان بیماری‌های مزمن یا علائم مزمن استفاده می‌کنید».

شاهدانه می‌تواند با برخی داروها، مانند وارفارین، دارویی که برای درمان لخته‌های خون استفاده می‌شود، تداخل داشته باشد. دکتر سولومون گفت و سالمندانی که از داروهای خواب‌آور و آرام‌بخش مانند آمبین یا بنزودیازپین‌هایی مانند زاناکس استفاده می‌کنند – یا الکل مصرف می‌کنند – باید از مصرف شاهدانه اجتناب کنند، زیرا وقتی با این داروها همراه شود، می‌تواند باعث سرگیجه و گیجی شود و سالمندان را مستعد افتادن و افتادن کند. صدمات.

دکتر هان اضافه کرد و کشیدن حشیش می تواند علائم تنفسی را در افراد مبتلا به بیماری مزمن ریوی ایجاد کند.

خودت را آموزش بده خانم ورنر توصیه کرد که به داروخانه های دارای مجوز که محصولاتی را می فروشند که توسط شخص ثالث آزمایش شده است بروید. او گفت که با مقررات ایالتی نیز آشنا شوید.

خانم ورنر گفت: “شما فقط باید خود را آموزش دهید، نه از چیزها نترسید – خودتان یاد بگیرید.” “شما باید بدانید چه چیزی ممکن است برای شما مفید باشد – و از آنجا می روی.”

از طریق آزمون و خطا، او متوجه شد که کانابینول یا CBN، که روانگردان نیست، برای بی خوابی او بسیار مفید است.

حالا او قرص های کمتری مصرف می کند: فقط یکی برای سطح تیروئیدش و دیگری برای کاهش فشار خون.

او گفت که بسیاری از افراد مسن “در نهایت با این بطری های دارو مواجه می شوند.” “و من فکر نمی کنم که لازم باشد.”



Source link