قوانین آلاباما جنین های منجمد کودکان هستند و سوالاتی در مورد مراقبت از باروری ایجاد می کند


حکم دادگاه عالی آلاباما مبنی بر اینکه جنین‌های منجمد در لوله‌های آزمایش باید به عنوان کودکان در نظر گرفته شوند، موجی از شوک را در دنیای پزشکی تولید مثل وارد کرده است، و مراقبت از باروری برای والدین بالقوه در این ایالت را مورد تردید قرار داده و سؤالات حقوقی پیچیده‌ای را مطرح می‌کند که پیامدهایی فراتر از آلاباما دارد. .

روز سه‌شنبه، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، گفت که این حکم دقیقاً همان نوع هرج‌ومرجی را ایجاد می‌کند که وقتی دادگاه عالی Roe v. Wade را لغو کرد و راه را برای سیاستمداران هموار کرد تا برخی از شخصی‌ترین موارد را دیکته کنند، ایجاد خواهد کرد. تصمیماتی که خانواده ها می توانند بگیرند.»

خانم ژان پیر در هنگام سفر پرزیدنت بایدن به کالیفرنیا با خبرنگاران در عرشه ایر فورس وان، درخواست دولت بایدن از کنگره را تکرار کرد تا حمایت های رو در مقابل وید را در قانون فدرال تدوین کند.

او با اشاره به آلاباما که در ژوئن 2022 ممنوعیت کامل سقط جنین را اجرا کرد، گفت: «به عنوان یادآوری، این همان ایالتی است که دادستان کل آن افرادی را که به زنان کمک می‌کنند تا به خارج از ایالت سفر کنند تا مراقبت‌های مورد نیاز خود را دریافت کنند، تحت تعقیب قرار خواهد داد.

قضات روز جمعه این حکم را در پرونده های تجدید نظر زوج هایی که جنین هایشان در سال 2020 از بین رفته بود، صادر کردند، زمانی که یک بیمار بیمارستانی جنین های یخ زده را از مخازن نیتروژن مایع در موبایل خارج کرد و روی زمین انداخت.

با اشاره به زبان ضد سقط جنین در قانون اساسی ایالت، نظر اکثریت قضات گفت که قانون 1872 که به والدین اجازه می دهد در مورد مرگ ناروا یک کودک خردسال شکایت کنند، در مورد “کودکان متولد نشده” بدون استثناء برای “کودکان خارج از رحم” اعمال می شود.

تام پارکر، رئیس قاضی در یک نظر موافق نوشت: «حتی قبل از تولد، همه انسان ها تصویر خدا را دارند و زندگی آنها بدون از بین رفتن شکوه او نابود نمی شود.

متخصصان ناباروری و کارشناسان حقوقی گفتند که این حکم اثرات بالقوه عمیقی دارد، که باید برای هر آمریکایی که ممکن است نیاز به دسترسی به خدمات باروری مانند لقاح آزمایشگاهی داشته باشد، نگران کننده باشد.

به گفته باربارا کولورا، رئیس و مدیر اجرایی Resolve که نشان دهنده منافع بیماران ناباروری است، از هر شش خانواده یک خانواده با ناباروری دست و پنجه نرم می کند.

خانم کولورا گفت: “شما وضعیت یک گروه میکروسکوپی از سلول ها را به یک فرد یا کودک تغییر داده اید.” آنها نگفتند لقاح آزمایشگاهی غیرقانونی است و نگفتند که نمی توان جنین ها را فریز کرد. این حتی بدتر است – هیچ نقشه راهی وجود ندارد.

این به پروتکل استاندارد پزشکی در طول لقاح آزمایشگاهی تبدیل شده است که تا حد امکان تخمک از یک زن استخراج شود، سپس آنها را بارور کنید تا جنین ایجاد شود قبل از انجماد. به طور کلی، تنها یک جنین در یک زمان به رحم منتقل می شود تا شانس لانه گزینی موفقیت آمیز و حاملگی کامل به حداکثر برسد.

اما اگر نتوانیم آنها را منجمد کنیم چه؟ خانم کولورا پرسید. «آیا ما افراد را به دلیل اینکه نمی‌توانید «فردی» را منجمد کنید، مسئول کیفری می‌دانیم؟ این سؤالات بسیاری را باز می کند.»

دانشمندان پزشکی تولید مثل نیز این حکم را محکوم کردند و گفتند که این یک “تصمیم از نظر پزشکی و علمی بی‌اساس” است.

دکتر پائولا آماتو، رئیس انجمن پزشکی باروری آمریکا، گفت: “دادگاه تصمیم گرفت که یک تخمک منجمد بارور شده در فریزر کلینیک باروری باید به عنوان معادل قانونی یک کودک موجود یا جنینی که در رحم حامله می شود، تلقی شود.”

او گفت: «علم و عقل سلیم روزمره به ما می‌گویند که اینطور نیست. او افزود، حتی در دنیای طبیعی، چندین تخمک اغلب قبل از کاشت موفقیت آمیز در رحم و منجر به بارداری بارور می شوند.

دکتر آماتو پیش‌بینی کرد که پزشکان جوان پس از این حکم از رفتن به آلاباما برای آموزش یا طبابت خودداری می‌کنند و اگر پزشکان کلینیک‌های باروری در این ایالت را در معرض خطر تربیت مدنی یا جنایی قرار دهند، آن‌ها را تعطیل خواهند کرد. اتهامات.

دکتر آماتو پیش بینی کرد: “مراقبت های مدرن باروری برای مردم آلاباما در دسترس نخواهد بود.”

زوج‌هایی که در بحبوحه درمان‌های طاقت‌فرسا و پرهزینه ناباروری در آلاباما بودند، گفتند که غرق در پرسش‌ها و نگرانی‌ها هستند و برخی می‌گویند که می‌ترسند ارائه دهندگان آنها مجبور شوند کلینیک‌هایشان را ببندند.

مگان لگرسکی، 37 ساله، اهل توسکالوسا، آلا، که در حال حاضر تحت درمان ناباروری است، گفت که اخیراً پس از کاشت جنینی که از طریق لقاح آزمایشگاهی ایجاد شده بود باردار شد، اما پس از هشت هفته سقط شد.

او گفت که او و همسرش سه جنین منجمد دیگر دارند که می توانند آنها را کاشت کنند.

خانم لگرسکی گفت: “جنین ها برای من بهترین شانس ما برای بچه دار شدن هستند و ما بسیار امیدواریم.” «اما داشتن سه جنین در فریزر برای من با داشتن جنینی که لانه گزینی می‌کند و حامله می‌شود یکسان نیست، و مثل بچه‌دار شدن نیست.

ما سه جنین داریم. ما سه فرزند نداریم.»

کیتی راجرز گزارشی از واشنگتن ارائه کرد.



Source link