وزارت دادگستری می گوید آلاباما علیه ساکنان سیاه پوست به دلیل فاضلاب تبعیض آمیز شده است


وزارت دادگستری گفت که با ادارات بهداشت آلاباما و یکی از شهرستان های روستایی آن بر سر اقدامات تبعیض آمیز علیه نسل های ساکن سیاه پوست به توافق موقت رسیده است.

بر اساس توافقی که روز پنجشنبه اعلام شد، وزارت بهداشت عمومی آلاباما و اداره بهداشت شهرستان لوندز گفتند که آنها زیرساخت های فاضلاب را بهبود می بخشند، خطرات بهداشتی مرتبط با قرار گرفتن در معرض فاضلاب خام را اندازه گیری می کنند و از مجازات ساکنانی که توانایی پرداخت سیستم های تصفیه کافی را ندارند، جلوگیری می کنند.

کریستن کلارک، دستیار دادستان کل بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری، گفت: این توافقنامه «فصل جدیدی را برای ساکنان سیاه‌پوست شهرستان لوندز، آلا.» که خطرات سلامتی، تحقیر و بی‌عدالتی نژادی را برای مدت طولانی متحمل شده‌اند، نشان می‌دهد.

کاترین کلمن فلاورز، یک فعال محیط زیست که در لوندز بزرگ شده است، گفت که ساکنان این شهرستان، مانند ساکنان بسیاری از جوامع روستایی دیگر، از سیستم های فاضلاب نصب شده در زمین خانه ها و مشاغل به جای یک تصفیه خانه متمرکز فاضلاب که توسط یک محلی اداره می شود، استفاده می کنند. دولت. او افزود، اما این شهرستان در جریمه کردن ساکنان به دلیل مسائل بهداشتی که خارج از کنترل آنها بود، به تنهایی ایستاد.

خانم فلاورز که در سال 2020 جایزه “نابغه” مک آرتور برای او اعطا شد، گفت: “عفونت‌های محلی در سراسر کشور شکست می‌خورند، اما شهرستان لوندز تنها جایی است که من دیده‌ام که در آن به شیوه‌ای تنبیهی با آن برخورد می‌شود.” کار برای افزایش آگاهی عمومی در مورد بهداشت آب در مناطق روستایی.

در بیانیه ای، اداره بهداشت عمومی آلاباما، که با تحقیقات همکاری کرد، اجرای برنامه های خود را به شیوه ای تبعیض آمیز رد کرد.

شهرستان لوندز، محل زندگی حدود 10000 نفر در روستایی آلاباما، تقریباً سه چهارم سیاه پوست است و نرخ فقر آن بیش از دو برابر میانگین ملی است. مناطق غیرمجاز شهرستان به سیستم فاضلاب شهری متصل نیستند و حدود 80 درصد از ساکنان به سیستم‌های فاضلاب در محل مانند تانک‌های سپتیک تکیه می‌کنند. چهل درصد از سیستم‌های خانگی خراب استفاده می‌کنند یا اصلاً هیچ.

اما از آنجایی که این سیستم‌ها با خاک متراکم رایج در آلابامای مرکزی ناسازگار هستند، ساکنان نسل‌ها از لوله‌ها برای هدایت مواد مدفوع و فاضلاب به سوراخ‌ها و گودال‌ها در حیاط خلوت و مناطق باز استفاده می‌کنند. با توجه به بارندگی شدید و خاک غیر متخلخل، زباله ها تبخیر می شوند و ساکنان را در معرض خطرات بهداشتی قرار می دهند. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که 73 درصد از ساکنان خانه‌های خود در معرض فاضلاب خام قرار گرفته‌اند و آزمایش یک سوم آنها برای کرم‌های قلابدار، یک انگل روده، مثبت بوده است.

«در تمام این سال‌هایی که ما اینجا بوده‌ایم، بچه‌های من هرگز – نام یک سال – نتوانسته‌اند بیرون بروند و در حیاط بازی کنند. و حتی زمانی که سیل نیامده بود، بگذارید چیزی به شما بگویم: زمین آنقدر نرم می‌ماند که می‌توانید بیرون بروید و مثل اینکه در حال غرق شدن هستید،» یکی از اهالی که حیاطش به طور معمول برای سه دهه مملو از زباله بوده است به «60 دقیقه» گفت: 2021.

خانم کلارک گفت که مقامات بهداشتی آلاباما سپس این ساکنان را به دلیل نقض بهداشت ناشی از قرار گرفتن در معرض فاضلاب خام جریمه می کنند و در اصل “مجازات مضاعف جرم انگاری برای این بی عدالتی ها” وضع می کنند.

خانم کلارک افزود که مقامات از بار نامتناسبی که بر دوش ساکنان سیاه پوست گذاشته می‌دانند، اما نتوانسته‌اند این وضعیت را اصلاح کنند.

این تحقیقات اولین تحقیق عدالت زیست محیطی وزارت دادگستری بود که طی نزدیک به 18 ماه انجام شد. اگر وزارت بهداشت عمومی آلاباما از شرایط توافق پیروی نکند، این اداره تحقیقات را دوباره آغاز خواهد کرد.