استرالیا قصد دارد با قوانین جارو کردن، بخار را متوقف کند


دولت استرالیا اعلام کرد که می‌خواهد استفاده از سیگارهای الکترونیکی را در تلاش برای «کاهش سیگار و خنثی کردن استعمال دخانیات» در یکی از گسترده‌ترین اقدامات نظارتی تنباکو در این کشور در سال‌های اخیر، سرکوب کند.

این پیشنهاد که در روز سه شنبه اعلام شد، تمام ویپ های یکبار مصرف و یکبار مصرف را ممنوع می کند. توقف واردات ویپ های بدون نسخه؛ نیاز به “بسته بندی دارویی مانند”؛ کاهش غلظت و مقدار نیکوتین؛ و طعم، رنگ و مواد خاصی را محدود کنید.

وزارت بهداشت و مراقبت از سالمندان در بیانیه‌ای گفت: دولت فدرال همچنین با ایالت‌ها و مناطق برای پایان دادن به فروش ویپ در فروشگاه‌های رفاه و سایر مکان‌های خرده‌فروشی همکاری خواهد کرد «در حالی که دریافت نسخه برای استفاده درمانی قانونی را آسان‌تر می‌کند». .

ویپ های نیکوتین در حال حاضر تنها با نسخه در استرالیا در دسترس هستند، اما در بازار سیاه، به ویژه در میان جوانان، رشد می کنند. در حالی که خطوط پیشنهادی هنوز آزمایشی است، مارک باتلر، وزیر بهداشت، گفت که اهداف بلندمدت آن روشن است.

آقای باتلر روز سه‌شنبه در یک سخنرانی در باشگاه مطبوعاتی ملی استرالیا گفت: «می‌خواهم ویپینگ به هدفی برگردد که به ما گفته شد برای آن اختراع شده است، یعنی یک محصول درمانی برای کمک به ترک سیگار طولانی‌مدت.» به ما قول داده شده بود که این راهی برای خروج از سیگار است، نه راهی به سمت سیگار کشیدن. همین شده است. این همان چیزی است که آنقدر بی شرمانه فروخته شده و عرضه شده است.»

به‌ویژه، آقای باتلر گفت، دولت می‌خواهد «این ایده را که این یک محصول تفریحی است، اما به‌ویژه یک محصول تفریحی برای بچه‌های ما، از بین ببرد.»

او گفت: «در این بازار هدف من است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده می گوید که شواهد کافی برای حمایت از ادعاهای منعکس شده در برخی مطالعات مبنی بر اینکه سیگارهای الکترونیکی نسبت به سیگارهای سنتی که ریه ها را با قیر می پوشانند مضر کمتری دارند، وجود ندارد. FDA همچنین گفت که هیچ سیگار الکترونیکی به عنوان “دستگاه ترک” تایید نشده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا در سال‌های اخیر شروع به سرکوب تولیدکنندگان ویپ کرد، زیرا جوانان به طعم‌های میوه‌ای ویپ‌ها گره خوردند و بسیاری از آنها علائم بیماری‌های مرموز و تهدیدکننده زندگی را نشان دادند.

آقای باتلر گفت که دولت استرالیا هیچ برنامه ای برای ممنوعیت سیگار کشیدن یا حذف تدریجی سیگار تا سال تولد ندارد، همانطور که نیوزلند اخیراً با ممنوعیت مادام العمر فروش سیگار به تمام افرادی که پس از سال 2008 متولد شده اند، انجام داد.

در بیانیه خود، دولت این استراتژی را “چارچوب ملی جدید” برای کاهش نرخ روزانه سیگار در سراسر استرالیا نامید.

جیم چالمرز، خزانه‌دار استرالیا، بودجه عملیاتی سالانه دولت فدرال را در 9 می به پارلمان تحویل خواهد داد. این بودجه شامل 737 میلیون دلار استرالیا یا نزدیک به 492 میلیون دلار برای این طرح خواهد بود.

این بودجه شامل افزایش سالانه 5 درصدی مالیات بر تنباکو خواهد شد که از 1 سپتامبر اجرایی می شود و 3.3 میلیارد دلار استرالیا یا حدود 2.2 میلیارد دلار در طی چهار سال درآمد ایجاد می کند. آقای باتلر روز سه‌شنبه گفت که دولت تا حد زیادی این پول را در سیستم بهداشتی کشور سرمایه‌گذاری خواهد کرد، از جمله برنامه ملی غربالگری سرطان ریه، خدمات مراقبت از سرطان برای گروه‌های بومی و برنامه‌هایی برای کاهش استعمال دخانیات و استعمال دخانیات در میان استرالیایی‌های ملل اول.

اما به گفته آقای باتلر، تمرکز این ابتکار “معطوف کردن یک خطر بزرگ سلامتی برای جوانترین نسل استرالیایی ها” بود.

او گفت: «همه ما این را می‌دانیم که به‌عنوان والدین یا عموها و عمه‌ها با دانش‌آموزان خردسال مدرسه تعامل می‌کنیم – این امر به‌ویژه در طول دوره کووید در حال شکوفایی است. ما مجبور خواهیم بود یک صنعت را تعطیل کنیم، بازاری که علیرغم این واقعیت که واقعاً قرار نبود، اجازه رشد پیدا کرده است.»

اما نیکول لی، استاد کمکی در مؤسسه ملی تحقیقات دارو در دانشگاه کرتین، گفت که تردید دارد که این نوع رویکرد بر بازار سیاه تأثیری داشته باشد که تنظیم کنندگان امیدوار بودند. کمبود پزشکان مراقبت های اولیه به این معنی است که کسانی که به دنبال نسخه برای ویپ هستند، احتمال کمتری دارد که آنها را دریافت کنند، و استرس بیشتری را بر بازار سیاه که در حال حاضر انفجاری است، وارد می کند.

او گفت: «ما می‌خواهیم شاهد کاهش دسترسی باشیم و می‌خواهیم افرادی را ببینیم که بتوانند از آن برای ترک سیگار استفاده کنند. شبه ممنوعیت آن به این معنی است که بازار سیاه رونق خواهد گرفت و جوانان دسترسی بیشتری خواهند داشت، نه دسترسی کمتر.»

یان ژوانگ گزارش کمک کرد