علائم هشدار در روش لاغری کتوژنیک که باید بدانید

اصطلاح فست در رژیم کتوژنیک چیست اگر چه شروع رژیم کتوژنیک می تواند چالش برانگیز باشد اما چندین نکته و ترفند وجود دارد که می توانید برای آسان تر کردن آن از آن سه قانون مضحک درباره کتوژنیک برای لاغری ها استفاده کنید. اگر چه رژیم کتوژنیک معمولا برای اکثر افراد سالم بی خطر است اما ممکن است برخی از عوارض جانبی اولیه در هنگام سازگاری بدن شما وجود داشته باشد. در رژیم کتوژنیک چه عوارض جانبی باید انتظار داشته باشید؟ برای جلوگیری از عوارض جانبی مانند آنفولانزای کتو، برنامه غذایی خود را به تدریج تغییر دهید. پس از ۳۰ روز، به تدریج تعدادی از غذاهای حذف شده را مجددا وارد رژیم غذایی خود کرده و در عین حال اثرات آنها را بر بدنتان بررسی میکنید. اگر هنگام شروع رژیم کتوژنیک احساس می کنید سطح انرژی شما بسیار کاهش می یابد، کاهش کربوهیدرات ها را کاهش دهید و مطمئن شوید که این کار را بهجای یک باره، به تدریج انجام دهید. اما نکته مهم رژیم کتو این است که از کاهش یک دفعه ای وزن جلوگیری کرده و سبب میشود تا به مقدار معینی وزن کم کنید. نوع دوره ای این رژیم بیشتر مورد استفاده، توسط ورزشکاران می باشد. برای ورزشکاران استقامتی، گذار به رژیم کتوژنیک ممکن است زمان ریکاوری بعد از تمرین را کاهش دهد اما برای ورزشکاران معمولی، انتقال به رژیم کتوژنیک ممکن است در ابتدا پایبندی به روال تناسب اندام شما را به یک چالش تبدیل کند.

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم

طرفداران رژیم Whole30 که از آن به عنوان بهترین رژیم لاغری دنیا یاد میکنند، معتقدند که پیروی از این رژیم غذایی نه تنها به تناسب اندام کمک میکند، بلکه در بهبود کیفیت خواب، بهبود عملکرد ورزشی و افزایش انرژی بدن نقش دارد. جالبه بدونید که خانم دکتر آنا کابکا ( متخصص پزشکی Ob-Gyn و احیا کننده و کارشناس دارویی ضد پیری) از رژیم غذایی کتو برای کمک به درمان خانم ها، به ویژه در دوران پیش یائسگی و یا یائسگی استفاده کرده و نتایج مثبتی گرفته. در واقع تنظیم درست غذاها، میان وعده ها، مقدار هر ماده غذایی و ترتیب مصرف هست که چربی سوزی خودکار بدن رو فعال میکنه. شما باید اکثر وعده های غذایی کتوژنیک و محصولات کتویی خود را بر اساس مواد غذایی زیر تنظیم کنید: گوشت، ماهی های چرب، تخم مرغ، کره و خامه، پنیر، آجیل و دانه ها، روغن های سالم، آووکادو، سبزیجات کم کربوهیدرات و چاشنی ها. بسیاری از وعده های غذایی رستوران ها را می توان کتو پسند کرد.

پزشک خود را در جریان برنامه غذایی خود قرار دهید تا انتخاب های شما را راهنمایی کند. فرآیندی به نام وجود دارد گلوکونئوژنز که در آن بدن شما پروتئین اضافی را در جریان خون به گلوکز تبدیل می کند. از سوی دیگر تولید هورمون مردانه تستوسترون که وجود مقادیر کافی از آن برای تولید اسپرم ها الزامی است، به ویتامین دی بستگی داشته و بنابراین کمبود ویتامین دی میتواند با مشکل پایین بودن تعداد اسپرم ها ارتباط داشته باشد. در فصل محصولات تازه، همراه با سبزیجات منجمد، که می توانند به اندازه همتایان تازه خود سالم باشند، به کاهش هزینه های شما کمک خواهد کرد. اصلاح سبک زندگی که رژیم غذایی بخش مهم آن را تشکیل میدهد، به پیشگیری از چاقی و درمان آن کمک میکند. برای آشنایی با فواید رژیم لاغری کتو این بخش را از دست ندهید. بعضی از مردم هم از این اصطلاح برای توصیف رژیمهایی استفاده میکنند که بخش عمده آنها از غذاهای گیاهی تشکیل شده است. در یک مطالعه ایتالیایی مشاهده شد که پیروی از رژیم غذایی مدیترانهای در یک دوره ۱۲ ساله روی وزن بدن و اندازه دور کمر تاثیر مثبت دارد. در مقابل رژیم کتوژنیک به نظر میرسد اثر مثبت داشته باشید. این یک مزیت مهم، در هنگام در نظر گرفتن ارتباط بین وزن و دیابت نوع 2 است.

درباره رژیم کتوژنیک

مطالعات متعدد از توانایی رژیم غذایی مدیترانهای برای بهبود سندرم متابولیک، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و سرطان حمایت میکنند. یکی از رژیمهایی که در سالیان اخیر برای کاهش وزن مطالعات بسیار زیادی بر روی آن صورت گرفته کتوژنیک است. همینطور مطالعات نشان داده رژیم کتوژنیک میتواند در روند درمان بیماریهای نظیر پارکینسون، سندرم تخمدان پلیکیستیک، آلزایمر و سرطان نیز مفید واقع شود که البته به تحقیقات بیشتری نیاز دارد. در حین پیروی از این رژیم غذایی میتوانید از گوشت، مرغ، تخممرغ، غذاهای دریایی، میوههای تازه و خشک، سبزیجات، آجیل (به جزء بادامزمینی که یک نوع حبوبات است)، دانهها، بعضی از چربیها (مثل روغن زیتون، روغن آووکادو و روغن نارگیل) استفاده کنید. رژیم غذایی گیاهی روی خوردن میوهها، سبزیجات، غلات و حبوبات تاکید دارد و مصرف گوشت، لبنیات و تخممرغ را محدود میکند. اجتناب از مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی مانند حبوبات، سویا و لبنیات میتواند رعایت تمام توصیههای غذایی این رژیم را برای شما دشوار کند؛ علاوه بر این اگر رژیم Whole30 بیش از ۳۰ روز ادامه یابد، باعث کمبود مواد مغذی شده و روی سلامتی تاثیر منفی دارد.

همه چیز درباره کتوژنیک

رژیم Whole30 یک رژیم غذایی ۳۰ روزه است که به گفته طراحان آن، بعضی از غذاها روی سلامت و تناسب اندام شما تاثیر منفی دارند و بهتر است از رژیم غذایی حذف شوند. برای پیروی از این رژیم غذایی باید به مدت ۳۰ روز، غذاهایی را که میتوانند به سلامتی شما آسیب بزنند، کاملا از برنامه غذایی خود حذف کنید. همچنین باید مطمئن شوید که از کارشناسان سایت IBdiet راهنمایی بگیرید تا مطمئن شوید که این طرح برای شما و اهداف سلامتی شما کارایی دارد. سفارش محصولات کتویی از سایت IBdiet که از برترین مراکز فروش محصولات کتویی موجود در بازار است، توانسته محصولات باکیفیت و مطلوبی را به کاربران خود عرضه کند. یکی دیگر از محصولات کتویی عرضه شده در سایت ibdiet، سالاد الویه کتوژنیک است. یکی از راههای گسترش افقهای خود استفاده از همهکارهترین غذاهای کتوپسند است که به شما امکان میدهد کارنامه کتو خود را گسترش دهید.

در رژیم کتوژنیک چه بخوریم

اگر چه رژیم کتوژنیک به صراحت نیازی به گنجاندن تناسب اندام در برنامه روزانه شما ندارد اما افزایش فعالیت بدنی همیشه زمانی مهم است که می خواهید وزن بدن خود را کاهش دهید یا آن را حفظ کنید. اگرچه جذابیت اصلی این رژیم غذایی به فواید آن در پیشگیری از بیماریهای مختلف مربوط میشود و به طور خاص برای کاهش وزن طراحی نشده است، اما بسیاری از تحقیقات نشان دادهاند که میتواند به تناسب اندام کمک کند. در مطالعه دیگری هم محققان به این نتیجه رسیدند که وقتی افراد وزن زیادی کم میکنند، داشتن رژیم غذایی مدیترانهای به حفظ وزن کاهش یافته کمک میکند. برخی شواهد حکایتی از این اثرات وجود دارد که اغلب به عنوان آنفولانزای کتو شناخته می شود. اکثر میوه ها در این برنامه محدود هستند، استثناهایی وجود دارد، از جمله آووکادو اما سبزیجات غیر نشاسته ایی مانند سبزیجات برگدار باید جزء اصلی رژیم غذایی شما باشند.

چندین نوع از رژیم کتوژنیک وجود دارد، از جمله: رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD)، رژیم کتوژنیک چرخه ایی (CKD)، رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD) و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا. علاوه بر این، اجتناب از خوردن غذاهای حیوانی پرچرب مثل گوشت یا محدود کردن مصرف آنها میتواند به شما در رسیدن به وزن دلخواهتان کمک کند؛ چرا که یک گرم چربی ۹ کالری انرژی دارد، در حالی که یک گرم کربوهیدرات حاوی ۴ کالری انرژی است. تحقیقات نشان دادهاند که رژیمهای گیاهی میتوانند نسبت به رژیمهای معمولی برای کاهش وزن مؤثرتر باشند و حتی به کنترل قند خون، کلسترول و التهاب کمک کنند؛ از سوی دیگر، این نمونه از بهترین رژیم لاغری دنیا مواد مغذی و آنتی اکسیدانهای زیادی را در اختیار بدن قرار میدهد. از آنجایی که بسیاری از غذاهای فرآوری شده برای رژیم غذایی کتوژنیک مناسب نیستند، تغییر به سمت خرید غذاهای کامل و فرآوری نشده ممکن است گران به نظر برسد، به خصوص با تاکید بر غذاهای پرچرب و غنی از پروتئین. هنگام رفتن به مجالس اجتماعی یا ملاقات با خانواده و دوستان، ممکن است بخواهید غذای خود را نیز بیاورید، که می تواند کاهش هوس و پایبندی به برنامه غذایی خود را بسیار آسان تر کند. از آنجایی که اصل اصلی رژیم کتو، شمارش و کاهش کربوهیدرات ها است، راهی که معمولا برای کنترل قند خون مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید کتاب کتوژنیک

Th is art ic​le has been written ᠎with the he᠎lp ​of GSA Content G en erator D em​ov er​sion!

برخی از خدمات تحویل غذا حتی گزینه های مناسب کتو را برای راهی سریع و راحت برای لذت بردن از وعده های غذایی کتو در خانه ارائه می کنند. برنامه ریزی وعده های غذایی خود از قبل نیز ممکن است مفید باشد و می تواند به شما در صرفه جویی در وقت اضافی در طول هفته کمک کند. وعده های غذایی مبتنی بر تخم مرغ نیز گزینه ایی عالی هستند مانند املت یا تخم مرغ و بیکن. تخم مرغ: عالی ماده مغذی را انتخاب کنید و انتخاب کنید مفید برای پف دار کردن را انتخاب کنید و انتخاب کنید ارتباط بین اجزای دیگه ی ترافل. برای مثال، سیگار کشیدن در طول رژیم غذایی ممنوع است؛ همچنین در هیچ روزی به غیر از روز اول و روز سیاُم مجاز به وزن کردن خود نیستند. به عنوان مثال، روز اول شروع به خوردن لبنیات میکنید و در روز دوم تا چهارم مجددا مصرف آن را قطع میکنید. خوردن غذاهای گیاهی نمیتواند به تنهایی بهترین رژیم لاغری دنیا را برای شما به ارمغان بیاورد. بیشتر افراد با خیال راحت می توانند از خوردن یک رژیم کم کربوهیدرات و پر چرب بهره مند شوند.

پروتئین های بدون چربی مانند ماهی، مرغ و گوشت گاو که با علف تغذیه می شود را می توان به عنوان منبع پروتئین در این رژیم گنجاند. یک مطالعه قدیمی نشان داده است که رژیم کتوژنیک، حساسیت به انسولین را تا 75 درصد بهبود می بخشد. بیماری پارکینسون: یک مطالعه از تأثیر رژیم کتوژنیک در بهبود نشانههای بیماری پارکینسون حکایت دارد. بیماری پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما یک مطالعه نشان داده است که رژیم غذایی کتوژنیک به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند. همچنین در صورتی که تا کنون از این رژیم کتون زا پیروی کرده اید، با بیان تجربه و نظر خود در این باره، به سایر کاربران جهت تصمیم گیری در این رابطه کمک کنید. مردم اغلب کتوز را با کتواسیدوز اشتباه می گیرند. نوعی دارو به نام مهارکننده های سدیم-گلوکز 2 (SGLT2) برای دیابت نوع 2 می تواند خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد، وضعیت خطرناکی که اسیدیته خون را افزایش می دهد. اگرچه رژیم کتوژنیک برای افراد سالم بی خطر است، اما در زمانی که بدن شما در حال سازگار شدن با این رژیم است، ممکن است عوارض مختلفی را تجربه کنید که به آنفولانزای کتو معروف است و طی چند روز از بین می رود.