آیا سوپر باول بر دیدگاه های سیاسی طرفداران تأثیر می گذارد؟ شرط می بندم بر روی آن.


دامیان آر. موری، روانشناس در دانشگاه تولین، چگونگی تأثیر شرایط اجتماعی و رویدادهای مختلف زندگی بر دیدگاه های سیاسی مردم را مطالعه می کند. به عنوان مثال، او اخیرا دریافته است که والدین شدن باعث می شود فرد از نظر اجتماعی محافظه کارتر شود. در آستانه سوپربول، او به مصاحبه با نیویورک تایمز نشست تا در مورد مطالعه اخیر دیگری بحث کند، که بررسی می کند چگونه دیدگاه های سیاسی طرفداران ورزش می تواند با برد و باخت تیم هایشان تغییر کند.

این گفتگو برای وضوح ویرایش و فشرده شده است.

چه چیزی الهام بخش این کار بود؟

این بازی‌ها از نظر احساسی بسیار قوی هستند و مردم از لحاظ احساسی سرمایه‌گذاری می‌کنند. سوال این است: پیامدهای پایین دستی، دنیای واقعی برای چیزهایی که هیچ ارتباطی با خود رویداد ورزشی ندارند، چه می تواند باشد؟ آیا پیامدهایی برای نگرش های سیاسی یا الگوهای رأی گیری یا وابستگی های گروهی ما وجود دارد؟

برای روشن بودن، ما در مورد طرفداران صحبت می کنیم، نه افرادی که در واقع در بازی بازی می کنند.

درست. به عنوان بیننده، ما فراز و نشیب های ورزشکارانی را تجربه می کنیم که در غیر این صورت هیچ رابطه ای با آنها نداریم. تغییرات مادی که ما تجربه می کنیم، چه بازیکنان برنده شوند و چه ببازند، اساساً صفر است. اما ما همچنان به این سفر روانی ادامه می دهیم.

می توانید تحقیق را توضیح دهید؟

ما دو مطالعه متفاوت در دو جمعیت مختلف انجام دادیم. اولین نمونه مربوط به انگلیسی‌ها در انگلیس در طول جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ بود.

این مسابقات یک ماهه است که هر چهار سال یکبار برای تعیین بهترین تیم ملی فوتبال اروپا برگزار می شود.

آنجا بزرگ است، نزدیکترین چیز به سوپربول، خارج از جام جهانی. بنابراین ما بلافاصله پس از بردها و باخت های قابل توجه در مسابقات، از مردم بریتانیا نمونه برداری کردیم. ما سؤالاتی در مورد سوگیری ملی آنها در گروه پرسیدیم – که برای مثال این است که آنها یک ساکن معمولی بریتانیا را چقدر باهوش یا کاریزماتیک می دانند. ما همچنین از آنها در مورد چیزی که ما آن را برابری طلبی مالی می نامیم سؤال کردیم.

کدام است؟

ما از آنها پرسیدیم که آیا موافق یا مخالف هستند که مسئولیت افراد دارای وضعیت بهتر کمک به کسانی است که وضعیت بدتری دارند و مواردی از این قبیل. متوجه می شود که مردم چقدر در برابر نابرابری مالی تحمل می کنند.

ما در مطالعه دوم خود سؤالات مشابهی از جمعیت پرسیدیم: افرادی که خارج از استادیوم تایگر در باتون روژ، لا.، در مسابقات فوتبال دانشگاه ایالتی لوئیزیانا شرکت می کنند. ما قبل و بعد از بازی ها از مردم نظرسنجی کردیم. خوشبختانه در طول پنجره مطالعاتی ما دو برد و دو باخت داشتیم.

برای LSU چندان خوش شانس نیست

درست. چیزی که ما متوجه شدیم این بود که پس از یک برد، طرفداران LSU تعصب بیشتری در گروه داشتند: آنها ویژگی های مثبت بیشتری را در مورد سایر افراد LSU درک کردند، مانند اینکه میانگین فن LSU در مقایسه با آمریکایی های معمولی باهوش تر و از نظر فیزیکی قوی تر است. همان کاری که در انگلیس انجام دادیم، نتایج مشابهی داشت. در انگلستان، پس از برد تیم ملی، هواداران احساس کردند که بریتانیایی‌های متوسط ​​دارای ویژگی‌های مثبت بیشتری نسبت به باخت هستند.

و پس از یک برد، هواداران در هر دو مکان احساس مساوات مالی کمتری داشتند. بنابراین، هم در انگلستان و هم در LSU، طرفداران بیشتر با اظهاراتی موافقت می‌کردند که مبنی بر تخصیص پول زیاد به کسانی که وضعیت بدتری دارند. عکس آن پس از باخت اتفاق افتاد – طرفداران پس از باخت بیشتر طرفدار برابری مالی در جامعه بودند.

بنابراین اگر در یک گروه بازنده باشیم، ممکن است بیشتر از ایده برابری طلبی محافظت کنیم زیرا می‌دانیم که می‌توانیم در انتهای کوتاه چوب به پایان برسیم؟

دقیقا. ما دوست داریم فکر کنیم که مواضع اخلاقی و سیاست ما منطقی است، اما از بسیاری از کارهای قبلی می دانیم که اخلاق ما از نظر استراتژیک تنظیم شده است. به نظر می رسد این مطالعه این کشش روانی را که ما به سمت سوگیری گروهی بیشتر و وابستگی به برندگان و بازنده ها داریم، بدون توجه به زمینه یا رقابت دلخواه، نشان می دهد.

به این معنا که کنترلی روی بازی نداریم؟

آره. همچنین، تقریباً در همه موارد، بازی تأثیری بر معیشت، جیب، زندگی خانوادگی یا هر چیز دیگری ندارد.

این اثر چقدر طول می کشد؟ آیا طرفداران Chiefs یا Niners در نوامبر یک برد یا باخت را احساس می کنند؟

خاطرات احساسی پیروزی یا شکست مطمئناً برای بسیاری از طرفداران باقی خواهد ماند، اما امیدوارم این تغییرات کوچک سیاسی نسبتاً موقتی باشند و بیش از چند روز طول نکشند. اما حتی اثرات کوتاه مدت نیز می تواند عواقب واقعی داشته باشد. یکی از بزرگترین پیروزی های فوتبال بریتانیا اندکی قبل از رای گیری برگزیت به دست آمد. این رای با کمترین حاشیه تعیین شد. این گواهی بر این است که چگونه چیزی گذرا، مانند یک رویداد ورزشی که فقط کمی سوزن سیاسی را به حرکت در می‌آورد، پتانسیل آن را دارد که پیامدهای پایین دستی بزرگی داشته باشد.

آیا واقعاً به ارتباط بین برگزیت و فوتبال نگاه کردید؟

نه، و هیچ کس دیگری ندارد، تا آنجا که من می دانم.

با این حال، اگر سوپربول مثلاً در اواخر اکتبر برگزار شود، می‌تواند بر انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر تأثیر بگذارد؟

اگر بخواهم حدس بزنم، می‌توانم بگویم که، بله، یک سوپربول در اواخر اکتبر می‌تواند به طور بالقوه بر یک انتخابات مهم تأثیر بگذارد. با توجه به تصمیمات محدود بسیاری از ایالت ها، حرکت موقت سوزن حتی نیم درصد یا کمتر از اکثریت رای می تواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

آیا این همه درگیر شدن در یک بازی سالم است؟

این کاملاً از نظر روانی سالم است، اگر فقط به یاد داشته باشید که به این دلیل است که ما عاشق داشتن این هیجانات جانشین هستیم. ما عاشق این هستیم که با این پیراهن‌های کاملاً نامرتبط در زمین فوتبال همراه شویم و احساسات خود را در آن قرار دهیم. با این حال، پس از بازی، هواداران را تشویق می‌کنم که آن را در زمین یا روی صفحه نمایش خود بگذارند.



Source link