زمینه
هزینههای مراقبتهای بهداشتی از تورم پیشی گرفته و بخشهای بزرگتر و بزرگتری از درآمد و دستمزد کالیفرنیاییها میگیرد. بیش از نیمی از مردم کالیفرنیا می گویند که به دلیل هزینه های بالا، مراقبت را نادیده می گیرند یا به تعویق می اندازند. عامل اصلی این افزایش هزینه ها ادغام مراقبت های بهداشتی است. با بزرگتر شدن سیستمهای بهداشتی و سایر شرکتهای مراقبتهای بهداشتی، اغلب قیمتها را برای مصرفکنندگان بالا میبرند، و مطالعات نشان میدهد که این یکپارچگی با بهبود کیفیت همراه نیست و حتی میتواند منجر به دسترسی کمتر به مراقبت شود. در حالی که ادغام مراقبت های بهداشتی یک موضوع در سراسر جهان است، در دهه گذشته مسائل خاصی در مورد مراقبت از بیمار و افزایش قیمت ها با توجه به تملک سهام خصوصی و صندوق های تامینی – به ویژه به دلیل تسریع سرمایه گذاری و تصاحب امکانات بهداشتی و سازمان های پزشکان ایجاد شده است. . این اتفاق با نظارت یا مقررات کمی رخ داده است.
AB 3129 توسط Assemblymember Wood اختیارات نظارتی دادستان کل کالیفرنیا را به تملک سهام خصوصی و صندوق های تامینی که منجر به تغییر در کنترل مراکز بهداشتی و گروهی از پزشکان و سایر متخصصان سلامت می شود، گسترش خواهد داد. با افزایش نقش سهام خصوصی در مراقبت های بهداشتی و افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی، این لایحه به دادستان کل این اختیار را می دهد که از طرف مصرف کنندگان برای محافظت از دسترسی به مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه و با کیفیت در هنگام انجام این معاملات اقدام کند.
پیشنهاد می شوند.
سود سریع برای سهام خصوصی به هزینه بیماران
تحقیقات قوی نشان میدهد که ادغام و تصاحب مراقبتهای بهداشتی کیفیت یا برابری را بهبود نمیبخشد، بلکه باعث افزایش قیمتهای مراقبت میشود.من همین امر در مورد تصاحب سهام خصوصی خانههای سالمندان، بیمارستانها و گروههای پزشکان ماهر نیز صادق است، اما با خطر خاصی برای مصرفکنندگان به دلیل سهام خصوصی هدف به حداکثر رساندن سود، برخورد با آن مانند هر فرصتی که سود را به حداکثر می رساند. تملک سهام خصوصی در مراقبت های بهداشتی سرعت گرفته است، به طوری که هزینه های کسب مراقبت های بهداشتی تنها در سال 2021 به 200 میلیارد دلار و در دهه گذشته به 1 تریلیون دلار رسیده است.
مدیران صندوق و سرمایه گذاران آنها اغلب دانش کمی از مراقبت های بهداشتی دارند و به شدت به دنبال سودهای سریع هستند و خطرات بیشتری برای بیمارانی که توسط نهاد مراقبت های بهداشتی که آنها را اداره می کنند به آنها خدمات می دهد. برای مثال، شرکتهای سهام خصوصی با استفاده از تسهیلات مراقبتهای بهداشتی به عنوان وثیقه، وام میگیرند و سپس به سرمایهگذاران بازپرداخت میکنند، اما تسهیلات مراقبتهای بهداشتی را با این بدهی رها میکنند. اگر نهاد مراقبت های بهداشتی با سطوح بالایی از بدهی ناشی از خریدهای اهرمی باقی بماند، می تواند خطر ورشکستگی را افزایش دهد – با عواقب بدی برای جامعه در صورت از دست رفتن خدمات.ii متأسفانه، قبلاً در سایر ایالتها نمونههایی از بیمارستانها و پزشکان متعلق به سهام خصوصی وجود داشته است که درهای خود را میبندند و خدمات بستهبندی را هم در مناطق روستایی و هم شهری انجام میدهند – که جوامع محروم را با گزینههای کمی یا بدون جایگزین برای دسترسی به مراقبت رها میکند.III
قیمت های بالاتر و نتایج بدتر برای بیماران
از آنجایی که شرکتهای سهام خصوصی و صندوقهای تامینی بیمارستانهای محلی، خانههای سالمندان ماهر و مطبهای پزشک را خریداری میکنند، بیماران قیمتهای بالاتری میپردازند و اغلب مراقبتهای با کیفیت پایینتری دریافت میکنند و حتی نرخ مرگ و میر بالاتری را تجربه میکنند. شرکتهای سهام خصوصی با خرید چندین ارائهدهنده در یک تخصص در یک بازار محلی یا منطقهای، قدرت بازار خود را افزایش میدهند و سپس از قدرت بازار خود برای افزایش قیمتها استفاده میکنند. کالیفرنیا در حال حاضر مناطقی با درصد بالایی از خدمات پزشکان متعلق به سهام خصوصی دارد.IV فشار رقابتی کمتر می تواند منجر به کیفیت پایین تر و نتایج منفی سلامت شود.v
پیامدهای تصاحب سهام خصوصی
قیمت های بالاتر
یک مطالعه نشان داد که کسب سهام خصوصی از خدمات پزشک منجر به افزایش قیمت از 16٪ در سرطان شناسی تا 4٪ در مراقبت های اولیه و پوست می شود. در جوامعی که سرمایه خصوصی بر تخصص پزشکان در مقایسه با سایر بازارهای ایالات متحده غالب است، افزایش قیمت تا 3 برابر بیشتر است.
پیامدهای سلامتی خطرناک
تحقیقات بسیار نگران کننده تأثیرات خطرناک تملک سهام خصوصی بر مراقبت های بهداشتی را نشان داده است. مالکیت سهام خصوصی به پیدا شد افزایش 10 درصدی مرگ و میر بیماران تحت پوشش Medicare در خانه های سالمندان.viii مطالعه اخیر دیگری نشان داد که مالکیت سهام خصوصی در بیمارستانهای ایالات متحده با افزایش 25 درصدی در شرایط اکتسابی بیمارستان، بیماریها و آسیبهای قابل اجتناب از جمله سقوط و عفونتهای مرتبط با خط مرکزی مرتبط است. این وضعیت برای سه سال پس از خرید ادامه داشت.vii
کاهش دسترسی
هنگامی که به دنبال سود سریع هستند، شرکت های سهامی خاص با فروش سازمان مراقبت های بهداشتی تازه خریداری شده خود به خریدار دیگری مانند CVS یا آمازون، با قیمتی بسیار بالاتر، دارایی را تغییر می دهند. برای جذب این خریداران، شرکت سهامی خاص باید سود سازمان ها را افزایش دهد کاهش هزینه ها، افزایش قیمت ها یا افزایش تعداد خدمات سودآور ارائه شده و کاهش خدمات زیان آور– حتی اگر این خدمات در یک جامعه مورد نیاز باشد.
AB 3129 از بیماران از طریق نظارت دولتی بر حقوق خصوصی در مراقبت های بهداشتی محافظت می کند
برای بیش از 30 سال، دادستان های کل کالیفرنیا هر دو طرف از اختیارات خود برای محافظت از مصرف کنندگان در برابر تأثیرات منفی ادغام بیمارستان های غیرانتفاعی استفاده کرده اند. در حال حاضر، دادستان کل این نظارت عمومی را در هنگام ادغام بیمارستانهای غیرانتفاعی انجام میدهد، اما نه زمانی که یک صندوق تامینی در حال خرید یک بیمارستان یا آسایشگاه سالمندان است، مهم نیست که خطر مراقبت بدتر، دسترسی کمتر، هزینههای بالاتر یا هر سه مورد چقدر باشد. AB 3129 (چوب) اختیارات فعلی دادستان کل را گسترش میدهد و به دادستان کل اجازه میدهد تا نظارت عمومی را در مورد این سرمایهگذاریهای سرمایهگذاری خصوصی و تامینی و تغییرات در کنترل بیمارستانها، امکانات پرستاری ماهر و گروههای پزشک انجام دهد.
تحت AB 3129:
- دادستان کل می تواند با شرایطی برای محافظت از مصرف کنندگان در برابر تأثیرات منفی بر دسترسی و کیفیت مراقبت و همچنین افزایش قیمت، خرید را تأیید، رد یا تأیید کند.
- دادستان کل یک فرآیند بررسی 90 روزه را طی خواهد کرد و این معاملات را از نظر تأثیرات آنها بر رقابت و دسترسی یا در دسترس بودن خدمات مراقبت های بهداشتی در جامعه و منافع عمومی ارزیابی خواهد کرد.
- مردم در این معاملات صدای خود را دارند، زیرا این لایحه به دادستان کل اجازه می دهد تا جلسات عمومی در مورد خرید در جوامع تحت تأثیر را برگزار کند.
- مراکز درمانی و گروههای پزشکان که از نظر مالی دچار مشکل هستند میتوانند برای معافیت از بررسی درخواست دهند. دادستان کل هنگام تصمیمگیری برای اعطای معافیت، تأثیرات این خرید را بر جامعه و بازار مراقبتهای بهداشتی در نظر میگیرد.
نظارت دولتی از سلامت مصرفکنندگان و منافع عمومی محافظت میکند زمانی که سهام خصوصی و صندوقهای تامینی این خریدها را در سیستم مراقبت بهداشتی ما پیشنهاد کنند.
یادداشت های پایانی
من. بازار یا انحصار؟ ملاحظات برای پرداختن به تلفیق مراقبت های بهداشتی در کالیفرنیا (بنیاد مراقبت های بهداشتی کالیفرنیا، 2021)
ii نقش سهام خصوصی در مراقبت های بهداشتی (صندوق مشترک المنافع، 2023)
III. سهام خصوصی و تأثیر آن بر بیماران: پنجره ای به آینده (مجله بین المللی اقتصاد و مدیریت سلامت، 2022)
IV تنوع جغرافیایی در نفوذ سهام خصوصی در میان تخصصهای منتخب پزشکان مطب در ایالات متحده (جمهور سلامت JAMA، 2022)
v فعالیتهای پزشکان به دست آمده از سهام خصوصی و نفوذ به بازار به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، 2012-2021 (امور بهداشت، 2024)
vi. آیا سرمایه گذاری خصوصی در مراقبت های بهداشتی برای بیماران مفید است؟ شواهدی از خانه های سالمندان (دانشگاه شیکاگو: موسسه اقتصاد بکر فریدمن، 2021)
vii. تغییرات در رویدادهای نامطلوب بیمارستانی و پیامدهای بیمار مرتبط با کسب سهام خصوصی (کانان و همکاران، 2023)
viii. نقش سهام خصوصی در مراقبت های بهداشتی (صندوق مشترک المنافع، 2023)