نقطه عطف مثبت کووید – نیویورک تایمز


ایالات متحده به نقطه عطفی در مبارزه طولانی با کووید رسیده است: تعداد کل آمریکایی هایی که هر روز جان خود را از دست می دهند – به هر دلیلی – دیگر از نظر تاریخی غیرعادی نیست.

مرگ و میر بیش از حد، همانطور که این تعداد شناخته شده است، معیار مهمی برای تلفات واقعی کووید بوده است، زیرا به نسبت دادن مبهم مرگ و میرها به یک علت خاص بستگی ندارد. حتی اگر کووید کمتر تشخیص داده شود، آمار مرگ و میر بیش از حد می تواند اثرات آن را نشان دهد. این آمار همچنین اثرات غیرمستقیم کووید، مانند افزایش تصادفات وسایل نقلیه، مرگ و میر ناشی از اسلحه و مرگ‌های ناشی از درمان‌های پزشکی از دست رفته در طول همه‌گیری را نشان می‌دهد.

در طول بدترین مراحل کووید، تعداد کل آمریکایی‌هایی که هر روز جان خود را از دست می‌دهند، بیش از 30 درصد بیشتر از حد معمول بود که یک افزایش تکان‌دهنده بود. برای دوره های طولانی سه سال گذشته، مازاد بر 10 درصد بود. اما طی چند ماه گذشته، طبق سه معیار مختلف، مرگ و میر بیش از حد تقریباً به صفر رسیده است.

پس از سه سال وحشتناک، که در آن کووید بیش از یک میلیون آمریکایی را کشته و بخش هایی از زندگی روزمره را دگرگون کرده است، این ویروس به یک بیماری عادی تبدیل شده است.

داستان در بسیاری از کشورهای دیگر مشابه است، اگر نه کاملاً مثبت:

پیشرفت بیشتر از سه عامل ناشی می شود:

  • اول، حدود سه چهارم بزرگسالان ایالات متحده حداقل یک واکسن دریافت کرده اند.

  • دوم، بیش از سه چهارم آمریکایی‌ها به کووید آلوده شده‌اند، که مصونیت طبیعی از علائم آینده ایجاد می‌کند. (حدود 97 درصد از بزرگسالان حداقل در یکی از آن دو دسته اول قرار می گیرند.)

  • سوم، درمان های پس از عفونت مانند Paxlovid که می تواند شدت علائم را کاهش دهد، سال گذشته به طور گسترده در دسترس قرار گرفت.

دکتر آشیش جاها، که تا همین اواخر مشاور ارشد رئیس جمهور بایدن در کووید بود، به من گفت: «تقریباً هر مرگی قابل پیشگیری است. ما در نقطه‌ای هستیم که تقریباً همه کسانی که در مورد واکسن‌های خود به‌روز هستند و در صورت ابتلا به کووید، تحت درمان قرار می‌گیرند، به ندرت در بیمارستان به سر می‌برند، تقریباً هرگز نمی‌میرند.»

Jha خاطرنشان کرد که این برای اکثر افراد در معرض خطر نیز صادق است، از جمله افراد مسن – مانند والدین او که در دهه 80 زندگی خود هستند – و افرادی که سیستم ایمنی آنها به خطر افتاده است. او گفت: «حتی برای اکثر – نه همه بلکه بیشتر – افراد دارای نقص ایمنی، واکسن‌ها در واقع هنوز در پیشگیری از بیماری‌های جدی کاملاً مؤثر هستند. اطلاعات بد زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر شما دچار نقص ایمنی هستید، واکسن ها کار نمی کنند.

اینکه مرگ و میرهای بیش از حد نزدیک به صفر کاهش یافته است به این نکته کمک می کند: اگر کووید همچنان یک تهدید جدی برای تعداد زیادی از مردم بود، در داده ها نشان داده می شد.

من فکر می‌کنم یکی از موارد سردرگمی، نحوه صحبت بسیاری از آمریکایی‌ها – از جمله ما در رسانه‌ها – در مورد افراد نقص ایمنی بوده است. آنها گروهی متنوع تر از آن چیزی هستند که بحث های معمولی تصور می شود.

بیشتر افراد دچار نقص ایمنی در معرض خطر کمی از ابتلا به کووید هستند – حتی افرادی که دارای شرایط جدی مانند مولتیپل اسکلروزیس یا سابقه بسیاری از سرطان ها هستند. گروه بسیار کوچکتری، مانند افرادی که پیوند کلیه دریافت کرده اند یا تحت شیمی درمانی فعال هستند، با خطرات بیشتری روبرو هستند.

تلفات کووید، برای روشن شدن، به صفر نرسیده است. صفحه اصلی وب‌سایت کووید CDC تخمین می‌زند که حدود 80 نفر در روز در هفته‌های اخیر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند که برابر با حدود 1 درصد از کل مرگ و میر روزانه است.

تعداد رسمی احتمالاً اغراق آمیز است زیرا شامل برخی از افرادی می شود که در هنگام مرگ مبتلا به ویروس بودند، حتی اگر علت اصلی مرگ آنها نبود. سایر داده های CDC نشان می دهد که تقریباً یک سوم مرگ و میرهای رسمی اخیر کووید در این دسته قرار می گیرند. مطالعه ای که در مجله Clinical Infectious Diseases منتشر شد به نتایج مشابهی رسید.

با این حال، برخی از آمریکایی ها هنوز در اثر کووید در حال مرگ هستند. جاها گفت: “من کسی را نمی شناسم که فکر کند ما کووید را ریشه کن می کنیم.”

دکتر Shira Doron، افسر ارشد کنترل عفونت در Tufts Medicine در ماساچوست، به من گفت که “سن به وضوح مهم ترین عامل خطر است.” قربانیان کووید هم مسن تر هستند و هم به طور نامتناسبی واکسینه نشده اند. با توجه به سیاست واکسیناسیون، قربانیان اخیر نیز به طور نامتناسبی جمهوری خواه و سفیدپوست هستند.

هر کدام از این مرگ ها یک تراژدی است. مرگ‌هایی که قابل پیشگیری بودند – چون کسی واکسن‌ها و درمان‌های موجود را دریافت نکرده بود – به‌ویژه غم‌انگیز به نظر می‌رسند. (در اینجا یک راهنمای Times وجود دارد که به شما کمک می کند در مورد اینکه چه زمانی واکسن تقویت کننده بعدی خود را انجام دهید فکر کنید.)

با این حال، تعداد مرگ و میر ناشی از کووید در حال حاضر به اندازه‌ای کاهش یافته است که به سختی می‌توان آنها را در داده‌های کلی مرگ مشاهده کرد. آنها می توانند توسط نوسانات سایر علل مرگ، مانند آنفولانزا یا تصادفات وسیله نقلیه، غرق شوند.

تقریبا یک سال پیش، پرزیدنت بایدن برخی از کارشناسان بهداشت عمومی را خشمگین کرد و گفت: «همه‌گیری به پایان رسیده است». او ممکن است برای بیان این اظهارات زودهنگام بوده است. اما نقطه عطف مرگ و میر بیش از حد نشان می دهد که اکنون درست است: همه گیر بالاخره به پایان رسیده است.

مربوط: واشنگتن پست گزارش می دهد که محققان در تلاش هستند تا اطمینان حاصل کنند که کشورهای در حال توسعه مجبور نیستند برای واکسن در آینده به کشورهای ثروتمند اعتماد کنند.

فایل های کندی: برخی از اوراق ترور ویرایش شده است. مورخان و نظریه پردازان توطئه سؤالاتی دارند.

هالیوود در اعتصاب: اعتصاب بازیگران ممکن است فصل اسکار را تغییر دهد. انجمن بازیگران اعضا را از تبلیغ هر فیلمی در حین اعتصاب منع می‌کند – از جمله مصاحبه‌ها و حضور در فرش قرمز در جشنواره‌های فیلم در ونیز و تورنتو که می‌تواند برای غوغای اسکار بسیار مهم باشد. هفت برنده از 10 برنده بهترین عکس گذشته در یک جشنواره پاییزی حضور داشتند، جایی که تشویق ها و تحسین ها به آنها کمک کرد تا نامزد شوند.