تجلیل از اهداکنندگان بدن که “اولین بیمار” یک دانشجوی پزشکی هستند


صحنه‌های مشابهی در بهار امسال در سراسر کشور پخش شد، زیرا دانشجویان پزشکی، دندان‌پزشکی و فیزیوتراپی گرد هم آمدند تا به اهداکنندگان کل بدن و خانواده‌هایشان ادای احترام کنند. در این مراسم، دانش آموزان به اجرای موسیقی، شمع روشن، خواندن نامه و به اشتراک گذاری هنر می پردازند. (نقاشی قلبی از مطالعات آناتومی خانم ژانگ، که با نقاشی‌های عجیب او از کتاب‌ها، ریشه‌های درختان و پیکره‌های انسانی پوشانده شده بود، هنگام سخنرانی در کلمبیا پشت سر او نشان داده شد.) یک رهبر معنوی غیر مذهبی اغلب نقشی را ایفا می‌کند. گاهی اوقات نام درخت یا تقدیم گل به خانواده اهداکننده گنجانده می شود.

بری ژانگ، دانشجوی سال اول دندانپزشکی در کلمبیا، در مراسم سخنرانی کرد و آثار هنری الهام گرفته از تجربه خود در آزمایشگاه آناتومی را به اشتراک گذاشت.اعتبار…دایانا سروانتس برای نیویورک تایمز

مشخص نیست چند نفر در ایالات متحده بدن خود را برای تحقیقات و آموزش پزشکی اهدا می کنند، اگرچه تخمین ها نشان می دهد که حدود 20000 نفر یا خانواده های آنها هر سال این کار را انجام می دهند. معیارها بر اساس برنامه و دولت متفاوت است. به طور کلی هر فردی بالای 18 سال می تواند اهدا کننده شود، اگرچه افراد مبتلا به برخی بیماری های قابل انتقال مانند هپاتیت B یا C، سل، HIV یا ایدز معمولاً از مطالعه خارج می شوند. بسیاری از برنامه ها اجسادی را که کالبد شکافی شده اند یا برای اهدای اعضای بدنشان برداشته شده است، حذف می شوند.

حتی با معرفی نرم‌افزار تجسم سه بعدی مفصل، کالبد شکافی همچنان سنگ بنای آموزش پزشکی برای اکثر دانشجویان سال اول است، همانطور که برای قرن‌ها بوده است. دانش‌آموزان ماه‌ها را به طور روشمند صرف مطالعه ساختارهای بدن از جمله اندام‌ها، تاندون‌ها، وریدها و بافت می‌کنند. تجربه بیش از پایه های پزشکی می آموزد. جوی بالتا، رئیس کمیته اهدای بدن انسان انجمن آمریکایی آناتومی، گفت که رفتار با اهداکننده، که به عنوان اولین بیمار پزشک در نظر گرفته می شود، با احترام و مراقبت به دانش آموزان زمینه ای در زمینه اخلاق و حرفه ای می دهد.

اهدای بدن اقدامی فداکارانه از سوی اهداکنندگان و همچنین خانواده های آنهاست که می توانند تا چند سال صبر کنند تا خاکستر را دریافت کنند. یادبودها که اغلب مراسم قدردانی یا قدردانی نامیده می شوند، قربانی را به رسمیت می شناسند.

دکتر بالتا که همچنین مدیر مؤسسه آموزش آناتومی در دانشگاه پوینت لوما نازاری در سن دیگو است، گفت: «می‌توانید در مورد اهداکننده‌ای که با او کار می‌کردید فکر کنید». او افزود: «اینها افرادی هستند که بدن خود را اهدا کردند، که از شما می خواستند برای بهبود علم و مراقبت های بهداشتی با آنها همکاری کنید.»