عفونت قارچی کارخانه کاغذ میشیگان 1 کشته و نزدیک به 100 بیمار بر جای گذاشت


مقامات بهداشتی گفتند که حداقل یک نفر جان خود را از دست داده و نزدیک به 100 نفر در اثر شیوع قارچی نادر در یک کارخانه کاغذ در میشیگان مریض شده اند که باعث شد این کارخانه به طور موقت تعطیل شود زیرا محققان محلی و فدرال تلاش می کنند منبع را شناسایی کنند.

شیوع بلاستومایکوز در کارخانه کاغذ بیلرود در اسکانابا، میشینه، از فوریه تشدید شده است.

مقامات بهداشتی محلی در ابتدا حدود 15 مورد احتمالی را شناسایی کردند. تا اواسط آوریل، این تعداد به 21 مورد تایید شده و 76 مورد احتمالی افزایش یافته بود. 12 نفر در بیمارستان بستری شده اند و یک نفر فوت کرده است.

همه موارد گزارش شده در میان کارگران، پیمانکاران یا بازدیدکنندگان کارخانه بوده است.

بیلرود، یک شرکت کاغذ و بسته بندی مستقر در سوئد، روز پنجشنبه گفت که قصد دارد کارخانه را به مدت سه هفته از هفته آینده تعطیل کند تا تمیز کردن عمیق، بازرسی سیستم های تهویه، تعویض فیلترها و آزمایش مواد خام مختلف وارد شده به کارخانه را انجام دهد. حدود 830 نفر مشغول به کار هستند. در این بیانیه آمده است که تمیز کردن اضافی مستلزم خالی شدن بخش‌های زیادی از آسیاب است.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «تعیین منبع ممکن است دشوار باشد زیرا قارچ Blastomyces بومی منطقه است. “هیچ وقت در هیچ کجای ایالات متحده شیوع صنعتی با این ماهیت ثبت نشده است”

بلاستومایکوزیس یک عفونت مرتبط با قارچ بلاستومایسس است که در خاک مرطوب و مواد در حال تجزیه مانند چوب و برگ رشد می کند و در صورت ایجاد مزاحمت می تواند به هوا منتقل شود.

عفونت بلاستومیکوز نادر است. در سال 2019، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در مجموع 240 مورد بلاستومیکوزیس را گزارش کرد.

به گفته آژانس بهداشت محلی، به طور متوسط ​​طی پنج سال گذشته، تنها 26 مورد در کل میشیگان گزارش شده است. با این حال، آژانس خاطرنشان کرد، شبه جزیره فوقانی میشیگان یک منطقه خطرناک شناخته شده برای عفونت بلاستومیکوزیس است.

با توجه به CDC، “بلاستومایکوز به خوبی شناخته نشده است.” این قارچ عمدتاً در ایالت های غرب میانه، جنوب مرکزی و جنوب شرقی زندگی می کند، به ویژه در مناطق اطراف دره رودخانه اوهایو و می سی سی پی، دریاچه های بزرگ و رودخانه سنت لارنس.

اکثر افرادی که هاگ بلاستومایسس تنفس می کنند بیمار نخواهند شد. علائم شامل سرفه (گاهی همراه با خون)، تب، درد قفسه سینه، مشکل در تنفس، تعریق شبانه، خستگی، کاهش وزن، دردهای عضلانی و درد مفاصل است.

علائم بین سه هفته تا سه ماه پس از مواجهه ظاهر می شود. بلاستومیکوز را می توان با داروهای ضد قارچ درمان کرد.

مقامات گفتند که علائم برای بیماران اولیه در ژانویه و فوریه شروع شد.

طبق نامه ای در تاریخ 7 آوریل از سوی مارسیا استانتون، دانشمند بهداشت این آژانس، که توسط CBS ارسال شده بود، تیمی به رهبری مؤسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی پس از درخواست بیلرود در 27 و 28 مارس از کارخانه بازدید کردند.

آژانس به این شرکت توصیه کرد تا ماسک‌های N95 را برای کاهش قرار گرفتن در معرض احتمالی و بازرسی سیستم تهویه و مجرای برای “شواهد نفوذ آب و رشد میکروبی” در حالی که تحقیقات ادامه دارد، در دسترس قرار دهد.

روز شنبه، CDC در بیانیه ای اعلام کرد که قصد دارد در اواخر آوریل به کارخانه بازگردد تا آزمایش های غربالگری آنتی ژن ادراری Blastomyces را برای قرار گرفتن در معرض احتمالی ارائه دهد. مشارکت داوطلبانه خواهد بود.

آژانس گفت که محققان از نتایج آزمایش و یک پرسشنامه “برای اطلاع از استراتژی نمونه برداری زیست محیطی” استفاده خواهند کرد و افزود که این داده ها ممکن است به محدود کردن مکان های آزمایش در آسیاب 2000 هکتاری کمک کند.

کریستوف میکالسکی، رئیس و مدیر اجرایی بیلرود، در بیانیه ای گفت: «اولویت اصلی ما در حال حاضر و همیشه حفاظت از سلامت و ایمنی کارکنان و پیمانکارانمان است که در کارخانه اسکانابا کار می کنند. ما عمیقاً به سلامت آنها اهمیت می دهیم و هر کاری که می توانیم برای محافظت از آنها و شناسایی و رسیدگی به علت اصلی عفونت های قارچی بلاستومایکوز انجام می دهیم.”

طبق وب سایت بیلرود، آسیاب اسکانابا در سال 1911 تولید کاغذ را با نام شرکت خمیر و کاغذ اسکانابا آغاز کرد. امروزه این کارخانه کاغذهای گرافیکی مورد استفاده در چاپ تجاری، مواد بازاریابی و لیبل تولید می کند و ظرفیت تولید حدود 660000 تن کاغذ در سال را دارد.