برنی سندرز نقش جدیدی دارد. این می تواند آخرین اقدام او در واشنگتن باشد.


جوئل وایت، یک استراتژیست جمهوری خواه که در سیاست های بهداشتی تخصص دارد، گفت که آقای سندرز ممکن است بیش از آنچه برخی از منتقدان او انتظار دارند، دو حزبی باشد و افزود: “من فکر می کنم برنی احتمالاً رئیس کمیته بهداشت نمی شد تا فقط بمب پرتاب کند.”

دو جمهوری‌خواه حاضر در هیئت، آقای براون و سناتور راجر مارشال از کانزاس، هر دو در مصاحبه‌هایی گفتند که فکر می‌کنند ممکن است با آقای سندرز در مواردی مانند کاهش هزینه داروهای تجویزی و حمایت از مراکز بهداشتی محلی، زمینه‌های مشترکی پیدا کنند.

و آقای داشل گفت که آقای سندرز یک همتای دارد که احتمالاً می تواند با او کار کند: سناتور بیل کسیدی از لوئیزیانا، جمهوری خواه ارشد کمیته. آقای کسیدی، پزشکی که به تأسیس یک کلینیک بهداشتی برای درمان افراد فاقد بیمه کمک کرد، یکی از هفت جمهوری‌خواه بود که در دومین محاکمه استیضاح دونالد جی. ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا رای دادند.

به عنوان رئیس کمیته، آقای سندرز گفت که قصد دارد با برگزاری جلسات استماع در مکان‌هایی غیر از واشنگتن، «نمایش را در جاده‌ها به نمایش بگذارد» تا بتواند از آمریکایی‌های معمولی مانند افراد مسن‌تری که در پرداخت هزینه داروهای تجویزی مشکل دارند، بشنود. خانواده هایی که برای پرداخت هزینه های مراقبت از کودکان و دانشجویانی که توانایی پرداخت هزینه های کالج را ندارند، مشکل دارند.

با بازنشستگی اخیر سناتور پاتریک جی لیهی، یک دموکرات که به مدت 48 سال خدمت کرد، آقای سندرز سرانجام سناتور ارشد ورمونت شد. او در پاسخ به اینکه چه احساسی دارد، گفت: “خیلی خوب.” سپس، همیشه جنگنده، پاسخ داد: “چه احساسی داری؟”

او گفت افرادی که در مورد اینکه آیا او دوباره نامزد خواهد شد یا نه – و منظور او خبرنگاران بود – باید “به این فکر کنند.”

چرا؟ او در حالی که اخم نشان تجاری خود را پوشیده بود، گفت: «زیرا من همین الان به شما گفتم و این خیلی جدی است. “اگر به سابقه من فکر می کنید، من این کار را جدی می گیرم. هدف از انتخابات این است که مردم را برای انجام کار انتخاب کنیم، نه اینکه مدام در مورد انتخابات صحبت کنیم.»