بدون قضاوت | به طرز عجیبی سالم


دست های انسان در حال تشکیل قلب بر روی سطح سفید

آیا تا به حال به کسی نگاه کرده اید و فقط با اولین برداشتی که از چیزی که دیده اید، درباره او قضاوت کرده اید؟ بیایید بگوییم اگر کسی را دیدید که پیراهن کثیف بسیار پاره ای پوشیده بود که بدون کفش در جاده راه می رفت… چه فکر می کنید؟ آیا بلافاصله در مورد این شخص قضاوت می کنید که فکر می کند شاید او یک فرد بی خانمان است؟ در مورد آن فکر کنید …. ذهن شما به کجا می رود؟ یا شاید کسی سرعت می‌داد و واقعاً تند رانندگی می‌کرد… نظر شما چیست؟ آیا فوراً آنها را قضاوت کردی و عصبانی شدی و به این وضعیت فحش دادی و گفتی … “اینها چه راننده بدی هستند؟” فقط شما می توانید به این سوال پاسخ دهید… ذهن شما به کجا می رود؟ قضاوت میکنی یا نه؟

بیایید از منظر دیگری در مورد عدم قضاوت به این موضوع نگاه کنیم…. با همین سناریو، شخصی که پیراهن پاره کثیف و بدون کفش داشت می‌توانست فردی ثروتمند و خوب باشد، اما فقط با سگی برخورد غیرمنتظره‌ای داشت که او را در جاده تعقیب کرده بود زیرا دمپایی‌هایش را در راه گم کرده بود. سعی می‌کرد دور شود و سپس از نرده‌ای که پیراهنش را پاره کرده بود، فشار داد، زیرا او سعی می‌کرد از آسیب فرار کند، در گل افتاد. به جای قضاوت در مورد شخص، می توانید به سادگی از او بپرسید که آیا او به کمک نیاز دارد یا خیر. 🤙🏽😊

در سناریوی دیگر، راننده تندرو فقط یک تماس تلفنی اورژانسی دریافت کرد که دخترش در یک تصادف بد کوهنوردی قرار گرفته بود و با پیش‌آگهی مبنی بر اینکه قرار نیست موفق شود، با یک هلیکوپتر پزشکی در شرایط بحرانی به بیمارستان منتقل شد.

وای! آیا این باعث نمی شود که شما به مسائل متفاوت نگاه کنید؟

بنابراین، اگر دیدید کسی با سرعت زیاد می‌رود، به جای اینکه خودتان نتیجه‌گیری کنید و مردم را قضاوت کنید، برای او و خانواده‌هایش دعا کنید تا از آنچه ممکن است در آن زندگی کنند محافظت کنید. به همین دلیل است که بسیار مهم است که همیشه به یاد داشته باشیم که ما داستان کسی را نمی دانیم… بنابراین هیچ کس را بر اساس ظاهر یا اعمالش قضاوت نکنید، بلکه در عوض طرز فکری برای نشان دادن شفقت و عشق بیشتر به شخص دیگری داشته باشید. شما قدردانی می کنید که مردم شما را درست قضاوت نمی کنند؟ … پس چرا این کار را با دیگران انجام دهید؟ این چیزی است که باید در مورد آن فکر کنیم و دیدگاه ما را تغییر دهیم.

از اینکه به من اجازه دادید به اشتراک بگذارم، آن را لایک کنم، به اشتراک بگذارم و در وبلاگ هایم مشترک شوم سپاسگزارم.

💕دب 🌸