علوم ورزشی چگونه می دانیم که به پودر پروتئین نیاز داریم؟


در این مقاله چه می خوانید

این روزها هر ورزشکاری در مورد مکمل های غذایی در رسانه ها و اماکن ورزشی شنیده است. پودر پروتئین یکی از مکمل های غذایی محبوب است ، بنابراین به راحتی در دسترس است. اما آیا پودر پروتئین فقط برای بدنسازان است یا سایر ورزشکاران نیز می توانند از آن استفاده کنند؟ برای پاسخ به این سوالات ، با مجله علوم ورزشی همراه باشید.

پودر پروتئین چیست؟

بسته به ماده اصلی ، انواع مختلفی از پودر پروتئین وجود دارد ، مانند پروتئین آب پنیر ، سویا و کازئین. پروتئین آب پنیر پرکاربردترین پروتئین است زیرا می تواند به عنوان یک پروتئین کامل در نظر گرفته شود زیرا حاوی 9 اسید آمینه ضروری است.

دلیل مصرف پودر پروتئین تأمین پروتئین مورد نیاز بدن برای متابولیسم و ​​همچنین ورزش است. در بیشتر موارد ، این نیاز با خوردن غذاهای حاوی پروتئین برآورده می شود.

اما در برخی موارد ممکن است این امر ممکن نباشد یا فرد بخواهد از کل منبع پروتئین استفاده کند ، بنابراین به پودر پروتئین روی می آورد.

چرا و چه موقع از پودر پروتئین استفاده کنیم؟

چگونه بفهمیم به پودر پروتئین نیاز داریم؟

وقتی بزرگ شدی

بدن یک نوجوان به دلیل اینکه در حال رشد است به پروتئین بیشتری نیاز دارد و اگر ورزش می کند ، به پروتئین بیشتری احتیاج دارد تا هم متابولیسم و ​​هم ورزش او را برآورده کند. این می تواند یکی از دلایل باشد.

وقتی برای اولین بار ورزش را شروع کردید

به طور طبیعی ، در چنین مواردی ، بدن شما به پروتئین بیشتری احتیاج دارد ، این بدان معنا نیست که شما باید بلافاصله به پودر پروتئین تغییر دهید ، اما این بدان معناست که میزان پروتئین دریافتی شماست.

در حین تمرین از پودر پروتئین استفاده کنید

اگر چند روز در هفته ورزش می کنید ، بدن شما به پروتئین بیشتری احتیاج دارد.

هنگامی که تحت درمان تروما قرار می گیرید

ورزشکارانی که دچار آسیب های ورزشی شده اند ، برای ترمیم آسیب های خود به پروتئین بیشتری احتیاج دارند.

اگر گیاه خوار هستید

کسانی که گیاه خوار هستند ؛ آنها از منابع مهم پروتئین مانند گوشت ، مرغ ، ماهی و گاهی لبنیات و تخم مرغ استفاده نمی کنند. بنابراین ، اگر آنها از منابع پروتئین گیاهی به طور کامل استفاده نمی کنند ، باید پودر پروتئین بیشتری مصرف کنند.

اکثر آمریکایی ها 15 درصد از کالری روزانه خود را از پروتئین دریافت می کنند. علاوه بر این ، برای ساختن یک پوند از توده عضلانی برابر با 453 گرم ، بدن فقط به 10 تا 14 گرم پروتئین اضافی در روز نیاز دارد. این بدان معناست که اگر از مکمل های پروتئینی با دوز بالا استفاده می کنید ، نباید در مصرف آن زیاده روی کنید ، زیرا مصرف بیش از حد آن می تواند برای کلیه ها و کبد شما مضر باشد.

چگونه می دانید که به مکمل پروتئین نیاز دارید؟

اگر میزان پروتئین مورد نیاز بدن شما و نیاز به مصرف مکمل ها را به دلیل ورزش محاسبه کرده اید ، باید بدانید که به چه چیزی نیاز دارید: خستگی غیرطبیعی ، احساس ضعف ، به ویژه در هنگام ورزش یا بهبود طولانی مدت از جراحی یا آسیب.

محاسبه نیاز پروتئین – چقدر پروتئین در روز باید بخوریم؟

موارد زیر توصیه ای از کالج پزشکی ورزشی آمریکا و آکادمی تغذیه و رژیم درمانی است.

  • برای بزرگسالان؛ هر کیلوگرم وزن بدن تا 8 /است. در طول روز به پروتئین نیاز دارید.
  • ورزشکاران اوقات فراغت به 1/1 تا 1/4 گرم پروتئین نیاز دارند.
  • ورزشکارانی که در سطح رقابتی شرکت می کنند به 1/2 تا 1/4 گرم پروتئین نیاز دارند.
  • برای بدنسازان ، 1.5 تا 2 گرم پروتئین در هر پوند وزن بدن در روز.
  • مثالبه عنوان مثال ، یک بدنساز 75 کیلوگرمی روزانه به 112 تا 150 گرم پروتئین نیاز دارد.

توصیه به ورزشکاران نوجوان

همانطور که توضیح دادیم پروتئین برای ورزشکاران مهم است ، دستورالعمل های زیر توسط آکادمی تغذیه و رژیم برای نوجوانان توصیه می شود. به ازای هر پوند وزن بدن ، 453 گرم ، شما به 0.4 تا 0.5 گرم پروتئین در روز نیاز دارید. برای ورزشکاران نوجوان ، این مقدار بیشتر است ، یعنی از 0.5 تا 0.8 گرم در روز.

مصرف بیش از حد غذا می تواند منجر به کم آبی بدن یا آسیب به کلیه ها و کبد شود. بهتر است نوجوانان پروتئین مورد نیاز خود را از غذا دریافت کنند. در نهایت فراموش نکنید که اگر رژیم غذایی سالم و طبیعی دارید که نیاز بدن شما را برآورده می کند ، نیازی به مصرف پودر پروتئین ندارید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید