علم ورزش آیا پودر پروتئین جوانه زده سالم تر است؟


در این مقاله چه می خوانید

پروتئین ، چربی و کربوهیدرات ها سه درشت مغذی هستند که بدن شما برای بهینه سازی انرژی و سلامت به آنها نیاز دارد. کربوهیدرات ها و چربی ها انرژی را تأمین می کنند ، در حالی که بدن شما فقط از مقادیر کمی پروتئین برای سوخت استفاده می کند ، به جز شرایط استرس زا مانند ورزش یا گرسنگی. پروتئین یک ماده مغذی حیاتی برای سلامتی است. پروتئین برای ساختن بافت ماهیچه ای ، ساخت آنتی بادی هایی که با عفونت ها مقابله می کنند ، ساخت آنزیم هایی که واکنش های شیمیایی را فعال می کند ، بازسازی بافت ماهیچه ای و ساخت پروتئین هایی که تعادل مایعات را در بافت ها و عروق خونی حفظ می کند ، ضروری است. در واقع پروتئین و اسیدهای آمینه آن از مهمترین اجزای بدن شما هستند. به همین دلیل است که در این مقاله قصد داریم در مورد پودر پروتئین جوانه زده صحبت کنیم.

یک فرد فعال به حدود 0.8 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن در روز احتیاج دارد ، اگرچه شما ممکن است ورزشکاری باشید که دو برابر پروتئین نیاز دارید. شما گزینه های زیادی برای تامین پروتئین بدن خود دارید. شما می توانید پروتئین را از منابع گیاهی و حیوانی دریافت کنید.

این روزها بسیاری از مردم پروتئین های گیاهی را انتخاب می کنند. برخی از افراد رژیم غذایی خود را با پودر پروتئین و شیک پروتئین تکمیل می کنند ، به ویژه کسانی که در بدنسازی یا ورزش فعالیت می کنند. وقتی به قفسه های فروشگاه های مواد غذایی یا داروخانه ها نگاه می کنید ، می توانید انواع پودر جوانه را مشاهده کنید و این س arال پیش می آید که آیا مفیدتر و مثرتر هستند؟

پروتئین جوانه چیست؟

تولید کنندگان پودرهای پروتئینی جوانه زده را از دانه ها و دانه های جوانه زده می سازند. غلات و حبوبات حاوی پروتئین ، کربوهیدرات ها ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. هنگام خرید پودر پروتئین جوانه ، به پروتئین غلات و حبوبات دسترسی دارید که به شکل پودرهای فرآوری شده است و می توانید از آنها برای ایجاد تکان پروتئین استفاده کنید.

آیا پودر پروتئین جوانه زده بهتر از پودر پروتئین معمولی است؟

تولیدکنندگان از غلات کامل برای تهیه پودر پروتئین جوانه استفاده می کنند و این دانه ها تازه در حال جوانه زدن هستند. این یک مزیت است زیرا در طول جوانه زنی و رشد ، برخی از کربوهیدراتهای موجود در غلات و غلات تجزیه شده و نسبت مواد مغذی به کربوهیدراتها افزایش می یابد.

فرایند جوانه زنی همچنین باعث کاهش تراکم فیتات می شود. فیتات ها ترکیباتی هستند که جذب نمک را کاهش می دهند. در نتیجه ، دانه ها و دانه های جوانه زده حاوی مواد معدنی زیستی بیشتری هستند. این نمکها شامل آهن ، منیزیم و روی است. جوانه زنی باعث هضم بیشتر دانه ها می شود ، بنابراین نفخ و گاز کمتری خواهید داشت.

اگر دوست ندارید شیک های پروتئینی ساخته شده با پودرهای جوانه زده ، بسیاری از شیک های پروتئینی تهیه شده با دانه های جوانه زده را بیابید. مانند هر پروتئین ، شما باید به اطلاعات تغذیه ای و لیست مواد تشکیل دهنده محصول نگاه کنید و میزان قند و افزودنی های آن را بیابید.

مضرات پروتئین های جوانه زده

انتخاب پودر پروتئین جوانه می تواند مواد معدنی بیشتری را در اختیار شما قرار دهد ، اما این نوع پودر پروتئین اشکالاتی نیز دارد. شما همیشه آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت نمی کنید و حتی ممکن است شگفت زده شوید! هنگامی که Clean Label Product 134 پودر پروتئین را آزمایش کرد ، تقریباً همه آنها حاوی دو یا چند فلز سنگین بودند و بیش از نیمی از آنها همچنین حاوی بیس فنول A (PABPA) بودند.

برخی از این فلزات سنگین شامل آرسنیک معدنی ، کادمیوم و سرب هستند که برای بدن انسان مضر هستند. در میان پودرهای پروتئینی که با محصول Clean Label آزمایش شده اند ، پودرهای بر اساس گیاهان بیشتر از آنهایی که از محصولات لبنی تهیه شده بودند آلوده بودند. تولیدکنندگان می توانند این اشتباهات را انجام دهند زیرا FDA نظارت دقیقی بر تولید مکمل های غذایی از جمله پودر پروتئین ندارد.

پودر پروتئین جوانه زده ممکن است حاوی مواد افزودنی دیگری باشد.

وقتی پودر پروتئین می خرید ، غذاهای فراوری شده دارید. بنابراین شما چیزی بیشتر از جوانه و غلات کامل دریافت می کنید. بیشتر پودرهای پروتئینی تجاری حاوی شیرین کننده ها ، طعم دهنده ها و غلیظ کننده ها هستند. غذاهایی که می خرید ممکن است حاوی مقدار قابل توجهی قند یا شیرین کننده های مصنوعی باشد. تولید کنندگان برخی از پودرهای پروتئینی را با قند الکلی مانند اریتریتول شیرین می کنند. اگرچه شکر الکلی به طور کلی بی ضرر است ، اما شما آن را متابولیزه نمی کنید. بنابراین نفخ و نفخ غیر معمول نیست. پودرهای پروتئینی اغلب غنی از سدیم هستند. سدیم به محصول نهایی بهترین طعم را می دهد.

منابع غذایی پروتئینی بهترین انتخاب هستند

وقتی عجله دارید ، اسموتی پروتئینی می تواند یک میان وعده خوب قبل از تمرین یا بعد از تمرین باشد ، اما بهترین راه برای دریافت پروتئین از غذاهای طبیعی است. به این ترتیب ، شما با قند اضافی ، شیرین کننده های مصنوعی ، مواد افزودنی و سموم وارد بدن خود نمی شوید.

اگر از پروتئین کافی در هر وعده غذایی استفاده کنید ، دریافت پروتئین مورد نیاز بدن شما آسان خواهد بود. روز خود را با یک تخم مرغ شروع کنید ، آن را به عنوان میان وعده ماست بخورید و برای شام سینه مرغ یا بوقلمون بخورید. اگر گیاه خوار هستید ، توفو ، کینوا ، دانه های چیا ، آجیل و دانه ها ، و حبوبات و حبوبات بهترین منابع پروتئین گیاهی هستند. حتی سبزیجات سبز غنی از پروتئین هستند. به عنوان مثال ، یک کلم بروکلی متوسط ​​حاوی حدود 4 گرم پروتئین است. شما همچنین از کلم بروکلی فیبر خوبی دریافت می کنید.

اخرین حرف

پودر پروتئین جوانه زده دارای مزایای تغذیه ای نسبت به انواع دیگر پودرهای پروتئینی است. با مصرف جوانه ها و غلات غلات ، نمک بیشتری جذب می کنید و این پودرهای پروتئینی حاوی فیتات های کمتری هستند. اما تفاوت چندان قابل توجه نیست و در واقع ، این پودرها بهتر است محصولات طبیعی با منابع پروتئین را ترجیح دهند و فقط گاهی از پودرهای پروتئینی استفاده کنند.

فروشگاه هوشمند است! اگر در حال خرید پودر پروتئین جوانه زده هستید ، تصور نکنید که این فقط به خاطر سالم بودن جوانه ها است. برچسب محصول را بخوانید و ببینید چه مقدار قند به آن اضافه شده و آیا شیرین کننده های مصنوعی در آن وجود دارد یا خیر. برای کاهش آلاینده ها یک مارک معروف بخرید. قبل از انتخاب خود ، تحقیقات کاملی انجام دهید ، فریب تبلیغات را نخورید و مطمئن شوید که بهترین محصول را انتخاب کرده اید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید