زمان بندی بهینه کافئین با دوز پایین توسط دوچرخه سواران آموزش دیده


نویسندگان: Andrew D. Davenport، Catherine R. Mikus، Benjamin T. Wall، Nima Alamdari و Frances B. Stevens

استفاده از کافئین برای بهبود عملکرد جسمی و شناختی در بین ورزشکاران رواج دارد (دل کوسو ، موونز و موونز-گورا ، 2011 ، فیزیولوژی کاربردی ، تغذیه و متابولیسم ، 36 (4) ، 555-561). دوزهای پایین کافئین (<3 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم -1 وزن بدن ؛ ~ 200 میلی گرم کافئین) نشان داده است که دارای اثر ارگونژیک است بدون عوارض جانبی منفی که اغلب با دوزهای بالاتر دیده می شود (اسپریت ، 2014 ، پزشکی ورزشی ، 44 ، S175) ... –S184). با این حال ، تحقیقات در مورد موثرترین زمان مصرف کافئین محدود است.

هدف از این مطالعه ارزیابی تأثیر زمان نوشیدن یک نوشیدنی کافئین دار تجاری (Energize ™ ، Beachbody ، LLC ، USA) بر عملکرد ورزش و تلاش درک شده بود. با رعایت اصول اخلاقی نهادی ، 13 (12 مرد ، 1 زن) دوچرخه سوار (2 27 27 سال ؛ 2.2 ± 70.8 کیلوگرم ؛ حداکثر VO2: 64.5 ± 1.4 میلی لیتر. کیلوگرم – 1 دقیقه – 1 (± SEM)) چهار ویزیت تجربی را پس از ناشتایی شبانه انجام دادند. ، by 1 هفته جدا شده است. هر ویزیت شامل شرکت کنندگان در استراحت (REST) ​​به مدت 30 دقیقه قبل از انجام 30 دقیقه تمرین حالت پایدار (SS) بر روی ارگونومتر دوچرخه در حدود 80٪ VO2max (243 ± 8 W) و سپس یک آزمایش 15 دقیقه ای (TT) بود. با ولتاژ درک شده (RPE) هر 10 دقیقه در طول SS و هر 5 دقیقه در طول TT اندازه گیری شد. علاوه بر این ، شرکت کنندگان قبل از مراحل REST ، SS و TT (به عنوان مثال سه نوشیدنی ، 473 میلی لیتر در هر بازدید) هنگام نشستن روی ارگونومتر 473 میلی لیتر نوشیدنی آزمایشی نوشیدند. نوشیدنی ها حاوی 200 میلی گرم کافئین (CAFF) یا طعم ، رنگ و میزان کالری با دارونما بدون کافئین بودند و به صورت تصادفی دو سو کور تجویز می شدند تا زمان مصرف کافئین در هر ویزیت به شرح زیر بررسی شود: CAFF قبل از REST ، دارونما قبل SS و TT (از CAFF-REST دیدن کنید) ؛ CAFF قبل از SS ، دارونما قبل از REST و TT (CAFF-SS) ؛ CAFF قبل از TT ، دارونما قبل از REST و SS (CAFF-TT) ؛ دارونما قبل از REST ، SS و TT (PLA). تفاوت در TT و RPE به ترتیب با استفاده از اندازه گیری های مکرر یک طرفه و دوطرفه ANOVA مشخص شد. کل کار انجام شده در طول TT در CAFF-REST بیشتر از PLA (3.53 ± 0.14 در مقابل 3.36 0.12 کیلوژول بر کیلوگرم وزن بود ؛ P = 0.005) به جای CAFF-TT (3.39 ± 0.39 کیلوژول / کیلوگرم -1- یا CAFF-SS (3.44 ± 0.14 kJ.kg-1 ؛ P = 0.231) ، که مشابه PLA بود. علاوه بر این ، یک اثر درمانی (P <0.05) برای RPE در طول SS مشاهده شد ، با کمترین مقادیر در حالت CAFF REST در مقایسه با ترکیب PLA و CAFF-SS (P <0.05) ، اما هیچ تفاوتی در طول TT هنگامی که کارهای بیشتری انجام شد مشاهده نشد. بنابراین ، گرفتن CAFF 30 دقیقه قبل از تمرین شدید SS باعث کاهش RPE و بهبود TT 15 دقیقه بعدی ، در حین مصرف شد. درست قبل از اینکه SS یا TT هیچ تاثیری نداشته باشد ، نشان می دهد که دوزهای پایین کافئین باید 60 دقیقه قبل از خستگی مورد انتظار برای عملکرد مطلوب مصرف شود.

در مورد محصولات و تحقیقات Beachbody Performance در صفحه Beachbody Science اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید