شش راه‌های خلاقانه برای بهبود رژیم کتوژنیک برای لاغری

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی اگر دوست دارید تا با رژیم کتوژنیک آشنا شوید و درباره تأثیر آن در لاغری و رسیدن به تناسباندامیآیدهآل بدانید، در ادامه این مطلب با سایت ورزش کالا همراه ما سه قانون مضحک درباره کتوژنیک برای لاغری باشید. این راهکار شامل ورزش منظم، کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده و جایگزین کردن غذاهای رستوران با غذاهای سالم خانگی است. سرطان: این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان جانبی برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند. در حال حاضر از این رژیم غذایی برای درمان انواع مختلفی از سرطان و کمک به کند شدن رشد تومور های سرطانی استفاده می شود. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده دانشمندان متوجه شدن که استفاده از رژیم کتو برای افرادی که از نظر سلامت عمومی جسمانی مشکلی ندارن، عوارض خاصی رو به دنبال نداره. تحقیقات نشان دادهاند که این رژیم غذایی به اندازه رژیم کم چرب برای کاهش وزن موثر است؛ علاوه بر این، به قدری سیرکننده است که میتواند بدون شمارش کالری به کاهش وزن شما کمک کند. This has been created  wi​th the help of G᠎SA C onte​nt Gener ator​ D​em᠎over​sion!

در رژیم DASH جایگزینهای پروتئین حیوانی برای کسانی که به دنبال یک برنامه گیاهی هستند، به طور واضح مشخص نشده است؛ در نتیجه ممکن است برای وگانها، گیاهخواران و افرادی که محدودیتهای غذایی خاصی دارند، مناسب نباشد. بر اساس تحقیقات، تغییر رژیم غذایی به سمت یک رژیم عمدتاً گیاهی با کاهش وزن و پیشگیری از بروز بیماریهای مزمن نظیر پرفشاری خون و دیابت نوع ۲ مرتبط است؛ چرا که با این تغییر غذاهای پرکالری و بسیار فرآوری شده را محدود میکنید و غذاهای گیاهی بیشتری مصرف میکنید که به طور طبیعی کالری کمتری دارند. و آیا واقعاً ما را لاغر می کند ؟ پس اگر می خواهید لاغر شوید می توانید روی این برنامه غذایی حساب باز کنید. نکته کلی بعدی که می توان در مورد این برنامه غذایی گفت این است که شما برخی از غذا ها را نمی توانید میل کنید. ایشان انواع مختلف عادات غذایی در انسان بررسی کردهاند و نتایج آن را در قالب کتاب خود ارائه نمودهاند.

رژیم کتوژنیک برای دیابت

یک بررسی نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای کاهش وزن طولانی مدت کمی موثرتر از رژیم کم چربی است. رعایت رژیم کتوژنیک به صورت کوتاه مدت ممکن است برای افزایش کارایی و توان ورزشی در ورزشکاران استقامتی – دونده ها و دوچرخه سواران مفید باشد . اگر شما یک مبتدی کتو هستید، بدن شما هنوز به سوزاندن کربوهیدرات ها به عنوان منبع اصلی انرژی عادت دارد. اگر رژیم غذایی انعطافپذیر و سایر رژیمهای گیاهی به خوبی تنظیم شوند، میتوانند بسیار سالم باشند؛ اما بعضی از افراد ممکن است با کاهش مصرف گوشت و سایر محصولات حیوانی، بسته به سایر انتخاب های غذایی خود، در معرض خطر کمبود مواد مغذی قرار بگیرند. با تحقیقی که بر روی 135000 فرد بزرگسال از 18 کشور مختلف انجام شد، نشان داد که مصرف کربوهیدرات بالا با خطر بالای مرگ و میر همراه بود، در حالیکه چربی کامل و انواع مختلف چربی، خطر مربوط به مرگ و میر را کاهش داد و چربی کامل و انواع چربی با بیماری قلبی عروقی، انفارکتوس قلبی یا با مرگ بر اثر بیماری قلبی، ارتباطی نداشت. شما باید کربوهیدرات های خود را محدود نگه دارید و بیشتر به مصرف سبزیجات ، آجیل و لبنیات روی بیاورید.کربوهیدرات تصفیه شده مانند گندم (نان ، ماکارونی ، غلات) ، نشاسته (سیب زمینی ، لوبیا ، حبوبات) یا میوه های با کربوهیدرات بالا نخورید.

حرارت را خاموش کنید، آبلیمو را اضافه کنید و چاشنی آن را بررسی کنید. این رژیم کاملا

برعکس کارهایی است که قبلا انجام می داده اید ، از این رو ارزیابی کلان خوراک ها بازخوردی به شما می دهد تا بتوانید به راحتی مشکلات خود را حل کنید. این دو عضو مهم را سالم نگه دارید تا آنها کار خود را درست انجام داده و آلودگیها و سموم را از بدنتان دفع کنند. برای مثال، پنج روز از رژیم غذایی کتوژنیک پیروی میکنید و دو روز رژیم پرکربوهیدرات خواهید داشت. بهطور شایع پس از ۲ سال، یا ۶ ماه بعد از قطع کاملِ تشنجها، میتوان اندکاندک ظرف دو تا سه ماه رژیم را قطع کرد. عوامل زیادی وجود دارند که میتوانند کاهش وزن را دشوارتر کنند. انواع مختلفی از رژیمهای کم کربوهیدرات وجود دارد که هر کدام از آنها از سوی طرفداران خود به عنوان بهترین رژیم لاغری دنیا معرفی میشوند.

روش کتوژنیک چیست

برای مثال، بعضی از بیماریها مانع کاهش وزن میشوند. از آن جایی که در رژیم کتوژنیک، میزان کربوهیدارت دریافتی بسیار کاهش می یابد، برخی مواد غذایی باید حذف و یا جایگزین شوند. همچنین اثرات منفی دیگری در حین اجرای این رژیم در مقایسه با رژیم های دیگری دیده می شود: (مثل سردرد، خستگی، و یبوست) که خب این سه عامل خیلی تمرین رو تحت تاثیر منفی قرار میدن که باید مخصوصا با مصرف فیبر و الکترولیت ها از این سه اثر منفی تا حدی جلوگیری کنند. این چربی ها دارای مزایای سلامتی دیگری نیز می باشند. رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات باعث نفخ، افزایش وزن و سلامتی ضعیف می شود و بدن برای تأمین انرژی به کربوهیدرات ها متکی است. رویکردهای تغذیهای برای درمان فشار خون بالا (DASH) برنامهای است که در ابتدا برای کنترل فشار خون طراحی شد، اما بعدها مشخص شد که میتواند فواید بیشتری برای سلامتی داشته باشد و به کاهش وزن کمک کند. رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک یک نوع رژیم با کربوهیدرات کم و چربی بالا می باشد. شما باید با یک سایت معتبر کار کنید تا مطمئن شوید که رژیم کتوژنیک را به شیوه ایی سالم، بدون افزایش خطر عوارض یا عوارض جانبی منفی دنبال می کنید.

الکترولیت در رژیم کتوژنیک چیست

علاوه بر کاهش فشار خون، رژیم غذایی DASH به محافظت از قلب و کاهش خطر دیابت نوع ۲ و سکته مغزی کمک میکند؛ علاوه بر این، میتوان نام آن را در لیست بهترین رژیم لاغری دنیا قرار دارد. در واقع، مصرف چربی اشباع شده، ارتباط معکوسی با خطر ابتلا به سکته مغزی دارد، به این معنی که چربی های اشباع شده موجود در رژیم غذایی، بیشتر در برابر سکته مغزی از فرد محافظت می کند. تحقیقی که در سال 2013 در نشریه تغذیه بریتانیا منتشر شد، نشان داد که افرادی که تحت رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند، در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی کم چربی دارند ( دریافت کمتر از 30 درصد انرزی از چربی)، در طولانی مدت به وزن بهتری می رسند و خطر بیماری های قلبی و عروقی را بهتر تحت کنترل می گیرند. یک مطالعه نشان داد که رژیم کتوژنیک و مصرف غذاهای کتو، به مدت 24 هفته، سطح گلیسرید، کلسترول LDL و گلوکز خون را در چند درصد از بیماران کاهش داد در حالی که در همان زمان، باعث افزایش سطح کلسترول خوب بدن یا همان HDL نیز می شود.

این برنامه غذایی برای کسانی که میتوانند از ابزارهای دیجیتال استفاده کنند و برنامههای غذایی انعطافپذیر را ترجیح میدهند، بهترین رژیم لاغری دنیا محسوب میشود. بهترین راه برای کاهش وزن، ایجاد تغییرات پایدار در رژیم غذایی و سبک زندگی است. هرچند رژیم لاغری کتوژنیک طی دهه گذشته باب شده؛ اما در اصل به ۱۰۰ سال پیش برمیگردد که بهعنوان راهی برای کاهش تشنج در افراد مبتلا به صرع به کار میرفت. رژیم DASH عناصری از رژیم غذایی مدیترانهای را وام میگیرد، اما به طور کلی یک الگوی غذایی بسیار خاص است. برای کاهش این عوارض بهتر است چند هفته رژیم کمکربوهیدرات را دنبال کنید تا بدنتان یاد بگیرد چگونه چربی بیشتری بسوزاند و سپس کربوهیدرات را از رژیم غذاییتان حذف کنید. از همین رو بهتر است که با ایجاد یک رژیم مواد غذایی متناسب، این مشکل را به نحو احسن حل کنید. محققان با بررسی ۱۳ مطالعه مختلف دریافتند افرادی که رژیم غذایی DASH را دنبال میکنند، در مقایسه با کسانی که از سایر رژیمهای کم کالری پیروی میکنند، وزن بیشتری از دست میدهند.

در رژیم کتوژنیک چی بخوریم

اگر میخواهید با رژیم های دیگر آشنا شوید پیشنهاد میکنیم مقاله رژیم کرفس را مطالعه نمایید. مرغ پخته و ریشریش شده و روغن زیتون را به ترکیب اضافه کنید. به عنوان مثال، ران و پای مرغ نسبت به سینه مرغ، ارجحیت دارند، زیرا حاوی چربی بیشتری هستند. صبحانه: تخم مرغ نیمرو با بیکن و قارچ. اگر تاکنون موفق به کاهش وزن نشدهاید، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. ایراد دیگر رژیم غذایی DASH این است که به طور اختصاصی روی کاهش وزن تمرکز نمیکند. رژیم غذایی DASH توصیه میکند که در طول روز بیش از ۲۳۰۰ میلیگرم سدیم مصرف نکنید. در مطالعه دیگری که روی گروهی از سالمندان چاق انجام شد، افرادی که رژیم غذایی DASH داشتند نه تنها از مزایای آن برای بهبود سلامتی بهرهمند شدند، بلکه توانستند وزن خود را هم کاهش دهند. رژیم دیگری که به عنوان بهترین رژیم لاغری دنیا معرفی میشود، رژیم کتوژنیک است. در حقیقت، تقریبا هر رژیمی که باعث کاهش وزن میشود، میتواند سطح قند خون و کلسترول خون را حداقل در کوتاهمدت بهبود ببخشد.

لوبیا مقداری فیبر و سایر مواد مغذی را فراهم می کند، اما برای رژیم کتوژنیک برای لاغری مناسب نیست زیرا دارای نشاسته (کربوهیدرات) بالایی است. برای رفع مشکل یبوست از مواد غذایی با فیبر بالا و نیز از مکملهای منیزیم استفاده کنید. رژیم لاغری کتو در مقایسه با سایر رژیمهای کم کربوهیدرات مانند اتکینز یا رژیم سرخپوشان که دارای پروتئین بالا با مقدار متوسط چربی هستند، رژیمی متعادل و محدود کننده محسوب میشود. به طوری که میزان چربی، پروتئین و کربوهیدرات آن به ترتیب ۶۰، ۳۵ و ۵ درصد است. بله. گرچه مهم است تا در ابتدا میزان کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش دهید. شما با یک تخلف در این رژیم کل پروسه لاغری را بر هم می زنید. اساس ویت واچرز بر امتیازدهی استوار است، یعنی به هر غذا با توجه به میزان کالری و درشت مغذیهای آن یک امتیاز مشخص اختصاص مییابد. در حال حاضر، مشخص نیست که رژیم کم کربوهیدرات در درازمدت چه تاثیری روی سلامتی دارد؛ اما محققان معتقدند که محدودیت طولانیمدت مصرف کربوهیدرات میتواند باعث کمبود مواد مغذی شود. رژیم غذایی کم کربوهیدرات همانطور که از نام آن مشخص است، کربوهیدرات دریافتی را محدود میکند و روی غذاهای سرشار از پروتئین و چربی تمرکز دارد.