اروپا با شیوع سرخک مواجه است


یک ادعای نادرست در دهه 1990 مبنی بر اینکه واکسن ترکیبی سرخک، اوریون و سرخجه باعث اوتیسم می شود منجر به کاهش نرخ ایمن سازی شد. کمپین های بهداشت عمومی بعداً بخش زیادی از این کسری را جبران کردند، اما این نرخ ها دوباره در طول همه گیری کووید-19، به ویژه در کشورهای کم درآمد، کاهش یافت.

دکتر سعد عمر، رئیس دانشکده بهداشت عمومی O’Donnell در UT Southwestern در دالاس، گفت که ویروس سرخک به ویژه در یافتن نقاط آسیب پذیری ماهر است، اما ممکن است شیوع بیماری های قابل پیشگیری با واکسن دیگر نیز به دنبال داشته باشد.

دکتر عمر گفت: “سرخک معمولا قناری در معدن زغال سنگ است.”

در سال جاری در ایالات متحده، فیلادلفیا 9 مورد سرخک را ثبت کرده است، ایالت واشنگتن سه مورد را تأیید کرده و در حال بررسی سه مورد دیگر بود، و چندین ایالت هر کدام در حال ردیابی تماس های یک مورد واحد بودند.

به گفته دکتر ناتاشا کروکرافت، مشاور ارشد سرخک و سرخجه در این سازمان، از ژانویه، 49 کشور دارای آنچه WHO “شیوع بزرگ یا مخرب” می‌نامد، داشته‌اند.

بریتانیا 250 مورد سرخک را در سال 2023 تایید کرد که بیشتر آنها در کودکان کمتر از 10 سال بود. به گفته سازمان بهداشت جهانی در اروپا در سال گذشته، یک مورد از هر 5 مورد یک فرد بالغ 20 سال یا بیشتر بود.

دکتر عمر گفت که این اعداد ممکن است اندک به نظر برسند، اما نشانه این است که مقامات بهداشت عمومی باید کمپین های ایمن سازی را افزایش دهند.

او گفت: «اگر آتش‌سوزی به‌تازگی شروع شده است، زمان آن است که همه چیز را وارد کنید و فوراً آن را خاموش کنید، نه اینکه منتظر گسترش آن باشید.


برای اینکه سرخک تحت کنترل باقی بماند، حداقل 95 درصد از جمعیت باید واکسینه شوند. در اروپا، درصد افرادی که اولین دوز را دریافت کرده بودند از 96 درصد در سال 2019 به 93 درصد در سال 2022 کاهش یافت.

بیش از 1.8 میلیون نوزاد بین سال های 2020 تا 2022 واکسن سرخک خود را از دست دادند.

دکتر کروکرافت در مورد افزایش موارد سرخک در اروپا گفت: «ما در واقع می دانستیم که این اتفاق می افتد، بنابراین برای ما خبری نیست.

“مواقعی وجود دارد که هیچ لذتی از درست بودن وجود ندارد، و این یکی از آنهاست.”



Source link