گردو از مواد غذایی کامل پس از شیوع E. Coli خارج شد


مقامات فدرال گفتند که یک شرکت کالیفرنیایی گردوهای ارگانیکی را که در فروشگاه های مواد غذایی طبیعی و خرده فروشی های قفس در 19 ایالت فروخته شده بود، به دلیل شیوع بیماری E. coli که 12 نفر را بیمار کرده و هفت نفر را در بیمارستان بستری کرده است، فراخوان می کند.

گیبسون فارمز، شرکت مستقر در هالیستر، کالیفرنیا، پس از کشف این که آجیل می تواند حامل سویه E. coli 0157: H7 باشد که “باعث بیماری اسهالی اغلب همراه با مدفوع خونی می شود، گردوهای پوست کنده شده خود را که با نام تجاری نیمه و قطعات آلی نور آلی شناخته شده اند، فراخوان می کند. سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای در روز سه شنبه گفت.

این فراخوان پس از آن صورت گرفت که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ۱۲ بیماری ثبت شده مرتبط با گردو را به شرکت اطلاع داد. FDA گفت، آنها در بیش از 300 خرده فروش مواد غذایی، از جمله بازار کامل مواد غذایی، بازار فصل های جدید و سوپرمارکت های Rosauers توزیع شدند.

FDA گفت: تحقیقات برای تعیین منبع احتمالی آلودگی در حال انجام است. این شرکت بلافاصله به سوالات روز چهارشنبه پاسخ نداد.

علائم E. coli می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و ممکن است شامل گرفتگی عضلات، اسهال یا ناراحتی های گوارشی باشد. سایر علائم رایج عبارتند از استفراغ و تب. طبق CDC، افراد سه تا چهار روز پس از مصرف غذا یا نوشیدنی های حاوی باکتری E. coli علائم را احساس می کنند.

سخنگوی Whole Foods گفت گردوهای فراخوان شده به 10 فروشگاه Whole Foods Market در سراسر آرکانزاس، لوئیزیانا و تگزاس ارسال شده و تنها به عنوان یک ماده در سالاد ارائه شده در سالادهای آن فروشگاه ها استفاده می شود. سخنگو گفت: ماده سالاد از میله های سالاد خارج شد و گردوهای فراخوانی شده بلافاصله از بین رفتند.

سخنگوی نیو سیزنز مارکت گفت که فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی “به سرعت محصول آسیب دیده را از قفسه های خود خارج کردند” و افزود که همچنین “علامت هایی را در بخش های مربوطه قرار داد تا به مصرف کنندگانی که ممکن است آن را خریداری کرده باشند هشدار دهد.”

دکتر ریچارد الیسون، اپیدمیولوژیست در مرکز پزشکی UMass Memorial در ورچستر، ماساچوست، این سویه خاص از E. coli با سمی به نام شیگا مرتبط است که می تواند باعث اسهال خونی شود و “برای تعداد کمی از افراد می تواند باعث بیماری شدید شود.” .، روز چهارشنبه گفت.

سازمان غذا و داروی آمریکا در اطلاعیه خود اعلام کرد، اگرچه اکثر بزرگسالان سالم در عرض یک هفته به طور کامل بهبود می یابند، برخی از افراد ممکن است به نوعی از نارسایی کلیه به نام سندرم اورمیک همولیتیک مبتلا شوند که به احتمال زیاد در کودکان خردسال و بزرگسالان بزرگتر رخ می دهد.

دکتر الیسون گفت که حدود 90 درصد از افراد بدون نیاز به آنتی بیوتیک به خودی خود بهبود می یابند و حدود 10 درصد به بیماری مبتلا می شوند که می تواند باعث کم خونی و آسیب کلیه شود.

او افزود: “به طور کلی، ما ارائه مراقبت های حمایتی و هیدراته نگه داشتن مردم را توصیه می کنیم.”

FDA گفت: مصرف کنندگانی که علائم دارند باید با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود برای دریافت مراقبت تماس بگیرند.

تاکنون افرادی که در شیوع این بیماری مبتلا شده اند در کالیفرنیا و ایالت واشنگتن بوده اند. هیچ مرگی گزارش نشده است.

طبق گفته FDA، نصف‌ها و قطعات ارگانیک نور در سطل‌های فله‌ای با مقادیر 25 پوندی فروخته شد.

فهرستی از مکان های فروشگاهی که گردو در آن فروخته شده است را می توان در وب سایت FDA یافت.

FDA گفت: مصرف‌کنندگانی که گردو را از ظروف فله خریداری کرده‌اند، باید انبارها، یخچال‌ها و فریزرهای خود را بررسی کنند و «آنها را نخورند یا استفاده نکنند». به گفته آژانس، آنها همچنین باید سطوحی را که در تماس با محصول هستند، “تمیز و ضدعفونی کنند”.

FDA گفت خرده فروشانی که محصولات فراخوان شده را دریافت کرده اند باید گردوها را دور بریزند و سطل ها را قبل از پر کردن مجدد آنها را ضدعفونی کنند.



Source link