وقتی حرفه ای ها با درباره رژیم کتوژنیک, این است کاری که انجام می دهند، با مشکلات مواجه می شوند

دلایلی که باعث توقف کاهش وزن در رژیم کتوژنیک میشه رو با سه قانون مضحک درباره کتوژنیک برای لاغری هم مرور میکنیم. با این اوصاف، بهبود سلامتی و بهبود روند کاهش وزن را میتوان از موارد اثباتشده رژیم کتوژنیک دانست. هنگامی که ارتباط بین وزن و دیابت نوع 2 را در نظر می گیریم، این یک مزیت مهم است.علاوه بر این، آنها همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از برخی داروهای قند خون در بین شرکت کنندگان در طول دوره مطالعه کاهش یافت. قبل از اصلاح تغذینه دیابت نوع 2 داشتم . ↑ در این مقاله، kcal بهمعنای کیلوکالری بهعنوان واحد اندازهگیری انرژی (۴٫۱۸۶۸ کیلوژول) و کالری واحد انرژی بدستآمده از غذاهاست. برای به حداقل رساندن این موارد، شما می توانید یک رژیم معمولی کم کربوهیدرات برای چند هفته اول را امتحان کنید. سپس، یک رژیم کتوژنیک معمولی برای بقیه روز بخورید. حتی معمولی ترین نمونه رژیم کتوژنیک هم معمولا در صورت رعایت کردن و پیروی از آن این مورد را به خوبی به شما هدیه می دهد. با این کار می توان بدنتان را قبل از اینکه کل کربوهیدرات ها را کاملا حذف کنید، به بدنتان یاد دهید که می تواند چربی هایش را بسوزاند. شما کل زندگیتون رو با گلوکز زندگی کردید و حالا دارید تقریبا حذفش میکنید. ​Th is c ontent w as g​enerat ed ​wi th the ​he᠎lp ​of GSA Con᠎tent  G​ener᠎ator Demoversi​on.

برنامه رژیم کتوژنیک

در رژیم کتوژنیک چی بخوریم خوردن هر چیزی که در بدن به قند ساده یا گلوکز تبدیل بشه، انسولین رو بالا میبره؛ اما شیرینی دیگه انسولین رو میچسبونه به سقف! پس انسولین زیاد نه تنها باعث میشه بدن با قند کار کنه؛ بلکه چربیسوزی رو هم متوقف میکنه. دیگه اینکه مصرف خیلی از میوهها و سبزیجاتی که قند بالا دارن در اتکینز آزاده. و سبزیجاتی که با بدنتون سازگارن رو بیشتر از قبل مصرف کنید. وگرنه فقط یه شکست دیگه به فهرست رژیمهایی که امتحان کردید اضافه میشه؛ که اثرش هم تو ذهنتون میمونه هم روی متابولیسم بدنتون. پس زمان میبره تا بدنتون به وضعیت جدید عادت کنه. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند برای افراد دارای اضافه وزن هستند، دیابت دارند یا به دنبال بهبود سلامت متابولیکی خود استند، عالی باشد ول ممکن است برای ورزشکاران زبده یا کسانی که مایل به اضافه کردن مقدار زیادی عضلات یا وزن هستند، خیلی مناسب نباشد و همانند هر رژیم غذایی، تنها در صورتی کارآمد خواهد بود که بتوانید در طول زمان با آن سازگار شوید.

میتوان نتیجه گرفت که این برنامه رژیمی برای افراد دیابتی مفید است. در مورد افراد دیابتی که میخواهند این رژیم را دنبال کنند، یک نگرانی بزرگ وجود دارد. در پروتکلهای قدیمی، درمان به صورت یک گرسنگی طولانیمدت آغاز میشد تا بیمار محدودیت شدید دریافت کالری داشت ۵-۱۰٪ وزن بدنش را از دست بدهد، اما نگرانیهایی که بر سرِ سلامتی و رشد کودک وجود داشت سبب شد تا در پروتکلهای جدید محدودیتهای رژیمی کمتر شود. رژیم غذایی بر اساس ترکیب بدنی نیز وجود دارد که به موجب آن بسته به اکتومورف، مزومورف یا اندومورف بودن شما، وعده های غذایی توصیه می شود. به این ترتیب، با استفاده از رژیم کتوژنیک میتوان احساس گرسنگی را کاهش داد؛ دیابت نوع دو را میتوان کنترل کرد؛ بیماری صرع مقاوم به دارو را درمان کرد؛ فشارخون بهبود مییابد و کلسترول و تری گلیسیرید که رایجترین شیوه ذخیره چربی در بدن هستند، نیز کم میشود. رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش چربی اضافی کمک کند، که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد، کمک کند.

رژیم کتوژنیک ۲۱ روزه

ممکنه چند روز تا چند هفته بعد از شروع رژیم، خودشو نشون بده؛ ممکنم هست اصلا پیش نیاد. بعضی از کسایی که رژیم کتو رو شروع میکنن بعد از مدتی احساس میکنن دچار استُپ وزنی شدن؛ یعنی دیگه لاغر نمیشن یا حداقل، وزنشون پایین نمیاد. چون اجازه میدیم که بدن گرسنگی رو تجربه کنه و بعد غذا میخوریم. میبینی روزها و سالها، لذت زندگی را تجربه نکردهای، روزها و ماهها برای مقداری کاهش وزن و سایز، صبح را با دمنوشی بدمزه شروع کرده ای و همه وعده های غذاییت را با قاشق و ترازو اندازه کرده ای و هر فرصتی مهیا شده است رژیم غذایی لاغری سریع از خانه خارج شدی و در باشگاه ورزش های سخت و طاقت فرسا انجام دادهای و کیلومترها پیادهروی کردهای و هربار به خانه برگشته ای تمام سعی خود را به کار گرفتهای که تا چند ساعت مواد خوراکی مصرف نکنی که مبادا به چربی در بدن شما تبدیل شود و تاثیر ورزش و پیاده روی را خنثی کند. یک مطالعه 10 ساله که تأثیر رژیم غذایی کتو بر روی کودکان خردسال را مورد بررسی قرار داد ، نشان داد که 65 درصد از آنها مشکلات گوارشی را تجربه کرده اند. بیشتر است اجتناب کرده اند مصرف کردن آب میوهها پرهیز کنید ( حتی وقتی ۱۰۰٪ آب میوه معاصر باشد) – بیشتر است نوشیدنی اسموتی بنوشید، با این حال در حد خیلی کم.

مزایا و معایب رژیم کتوژنیک

مصرف روزانه 30گرم آجیل برای سلامت بدن ضروری است. مواد معدنی و ویتامینهای ضروری بدنمون رو تامین کنیم. جذب مواد معدنی و ویتامینها رو بهتر میکنه. هر کدام از این مواد معدنی نقش مهمی در حفظ سلامتی ایفاء می کنند و در پیشگیری از بیماری ها و عارضه های بسیاری مؤثرند. در واقع، مطالعات نشان داده است که افرادی که در کنترل استرس مهارت بیشتری دارند و استراتژی های مقابله بهتری دارند، وزن بیشتری از دست می دهند . این بیماری یک بیماری خطرناک است که اسیدیتهی خون را افزایش میدهد؛ بنابراین هر شخصی که این دارو را مصرف میکند باید از رژیم کتو اجتناب کند. سپس با استفاده از مخلوطکن مواد را یکدست کنید. اصلا مهمترین نشونه اینکه بدن شما داره از چربی بعنوان سوخت استفاده میکنه اینه که بین وعدههای غذاییتون گرسنگی نمیکشید. ۲. مصرف کینوا باعث افزایش قابل توجه در انسولین خون میشه؛ که اصلا کتویی نیس!

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

بدن کربوهیدرات رو به قند (گلوکز) میشکنه تا هورمون انسولین اون رو از خون بگیره و به سلولها ببره که ازش بعنوان سوخت استفاده کنن. در این حالت سلولهای بدن به انسولین پاسخ نمیدن و نمیتونن از قند خون بعنوان سوخت استفاده کنن. پس وقتی انسولین خون بالاست، قند میسوزونیم؛ وقتی پایینه، چربی. اینطوری انسولین خون همش بالا میمونه؛ بعدم ظرف ۹۰ دقیقه، با کم شدن قند خون دوباره احساس گرسنگی میکنیم و دوباره … پروتئین بالای ۳۰ گرم در هر وعده، به قند (گلوکز) تبدیل میشه؛ این یعنی چاقی، مخصوصا دور شکم. در این رژیم بر مصرف خوراکی های کم قند و سرشار از مواد مغذی تاکید می شود، و مصرف میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و ورزش کردن بسیار مورد توجه است. چیزهای کمی نیز درمورد تغذیه رسانی برای داشتن سلامتی قدرتمند و کاهش وزن رژیم غذایی کتوژنیک کامل اثبات شده است. که شامل کاهش انرژی و کاهش عملکرد ذهنی، افزایش گرسنگی، مشکل در خواب، تهوع، مشکل در هضم غذا و کاهش عملکرد ورزشی. کار دشواری است ولی یک تحقیق جدید نشان داده که بهترین استفاده از آن می تواند در چه زمانی باشد. در واقع، بیشتر از ۲۰ مطالعه نشاندهنده فایده این نوع رژیم در کمک به کاهش وزن و بهبود سلامت است.

غذا های کتوژنیک

این نوع از رژیم کتوژنیک، راهی آسان برای اضافه کردن چربی به برنامه غذایی است که باعث می شود در روزهای آزاد، بتوان رژیم متعادل تری داشت. یک رژیم غذایی که ثابت شده برای کاهش سریع وزن بسیار موثر است، یک رژیم کتوژنیک بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است. با گذشت سال ها به عنوان یک رژیم غذایی برای کاهش چربی شناخته شد. غذاهای مجاز و غیرمجاز این رژیم کدوما هستن. نگران نباشید. دلیل این امر بهخاطر دفع محصولات جانبی حاصل از کتوز است. علاقه مند هستم که تا 55 کیلو کاهش وزن پیدا کنم ولی متوقف شده است . رژیم کتوژنیک، علائم آلزایمر و سرعت پیشرفت این بیماری را کاهش می دهد. کلسیم آزاد در کلیه جمع شده و کلیه ها را اذیت می کند. برای مثال، ماست میتواند شما را برای مدت طولانیتری سیر نگه دارد و پروبیوتیکهای مفیدی برای روده شما فراهم کند. بر خلاف سایر رژیم های کم کربوهیدرات، که بر پروتئین تمرکز دارند ، یک برنامه کتو بر روی چربی متمرکز است، که تا 90٪ کالری روزانه را تأمین می کند. کربوهیدرات ها در این نوع رژیم درصد بسیار کم و ناچیزی را به خود احتصاص می دهند.

مقاومت انسولینی مقدمه دیابت نوع ۲ و افزایش وزنه. آیا رژیم کتو برای دیابت مفید است؟ کتوزیس حالت متابولیکی است که در آن بدن از چربی به جای کربوهیدرات برای سوختوساز خود استفاده میکند. رژیم کتو برخلاف رژیمهایی که در آنها میزان مصرف چربی کم میشود، عمل میکند ولی در مواردی حتی بسیار بیشتر از این دسته رژیمها موثر بوده است. چای سبز یک نوشیدنی چربی سوز است. همه این علائم با مصرف الکترولیت پتاسیم، قرص مخمر، نوشیدنی سرکه-لیمو – که توضیح داده شد – و نمک معدنی از بین میره. این فرایند شبیه به کارکرد ماشینهای دوگانهسوز یا هیبریدیه؛ وقتی بنزینشون تموم میشه، با برق کار میکنن. مولکولهایی که کتون نامیده میشوند، به عنوان مواد زائد، از طریق کلیهها و کبد دفع میشوند، بنابراین مجبور به انجام کار دفع سنگینی میشوند. به این کار روزهداری متناوب یا Intermittent Fasting گفته میشه. اگه اصول این سبک تغذیه رو رعایت کنید، نه تنها سالم و متناسب میمونید بلکه با یکی دو وعده در روز کاملا سیر میشید. اگه رژیم رو رعایت میکنید اما ولع غذایی دارید، ممکنه چربی غذاتون کافی نباشه؛ وگرنه با کتو میتونید حداقل ۵ ساعت رو بدون میانوعده و بدون گرسنگی بگذرونید. اگه اصولش رو رعایت کنید با دو وعده هم سیر میشید.

هی میخورید اما زود گرسنه میشید. چاق میشید اما مواد مغذی رو خوب جذب نمیکنید. حتی نفخ و ریفلاکس رو هم خوب میکنه. برای رفع نفخ هم نوشیدنی سرکه سیب و لیموترش – که قبلتر گفته شد – رو بنوشید. الکل: به علت داشتن کربوهیدرات، بسیاری از نوشیدنی های الکلی می توانند از رژیم کتوز خارج شوند. این کمبود رو با آب معدنی و نوشیدنی سرکه لیمو جبران کنید. ما این روش را به کسانی که تازه به رژیم کیتو پیوستهاند پیشنهاد نمیکنیم؛ زیرا این روش شامل مصرف کربوهیدرات برای یک یا دو روز در هفته میشود. یکی دیگر از عوارض رژیم غذایی کتوژنیک می تواند افزایش کلسترول LDL باشد که آن هم می تواند بیماری های قلبی را به دنبال داشته باشد. رژیم کتو اینطوری نیست که توش عذاب وجدان پرخوری جمعه رو شنبه جبران کنیم. بر عکس چیزی که همیشه شنیدیم، صبحانه نخوردن یا دیر خوردن لزوما بد نیست. نصف هر وعده غذایی سبزیجاته که چندان گرون نیست. یکی از عوارض شناختهشدهٔ داروهای خانوادهٔ بازدارندههای کربنیک آنهیدراز (همچون توپیرامات و زونیساماید) افزایش احتمال ابتلا به سنگهای کلیوی است، اما مصرف همزمان این داروها با رژیم کتوژنیک، این خطر را در مقایسه با مصرف رژیم غذایی بهتنهایی، افزایش بیشتری نمیدهد.