چه کاری آیا می‌توانید انجام دهید برای جلوگیری از اتلاف رژیم کتوژنیک چیه شما از نابودی توسط رسانه‌های اجتماعی؟

افرادی که رژیم کتوژنیک دارند به ندرت می توانند تست مثبت الکل برای تنفس سه قانون مضحک درباره کتوژنیک برای لاغری مثبت انجام دهند. اما در اوایل رژیم که در حالت کتوفلو قرار دارید و هنوز

مشکلات اولیه ی ایجاد شده توسط رژیم را دارید، بهتر است هیچ ورزشی انجام ندهید. گرچه میگرن دلیل اصلی برای شروع رژیم کتوژنیک نبوده است، اما بسیاری از مبتلایان به میگرن که رژیم کتو دارند، کاهش قابل توجهی در میگرن را گزارش کرده اند. از آنجایی که چربی منبع اصلی تغذیه در رژیم غذایی کتوژنیک است، بنابراین مهم است که منبع چربیها با کیفیت بالا و سالم باشند. در حالی که گلوکز “غذای” اصلی برخی سلول های سرطانی است، مطالعه ای که از سال 2010 در مجله تحقیقات سرطان منتشر شد، نشان می دهد که سلول های تومور پانکراس از فروکتوز به طور خاص برای تقسیم و تکثیر استفاده می کنند. این برنامه غذایی از بین انواع رژیم غذایی که در سال ۲۰۰۳ معرفی شد، بر تغییر عادات غذایی کلی افراد با متعادل کردن رژیم غذایی روزانه آنها تمرکز دارد.در این رژیم چربی های سالم، کربوهیدرات های خوب و پروتئین بدون چربی توصیه می شود. ​This c᠎onte​nt h as ᠎be en generated by G​SA C​on​te᠎nt Gen erator ​DE MO!

نسبت درشت مغذی ها معمولا ٦٠% چربی، ٣٥% پروتئین و ٥% کربوهیدرات تعیین می شود. مصرف هر غذایی که میزان زیادی کربوهیدرات داشته باشد باید محدود شود. هر غذایی که سرشار از کربوهیدرات باشد باید در این نوع رژیم غذایی محدود باشد. همانطور که در عکس هرم رژیم کتوژنیک رامشاهده میکنید رژیم کتوژنیک استاندارد یا همان کلاسیک شامل ۷۵ درصد چربی سالم، ۲۰ درصد پروتئین باکیفیت و تنها ۵ درصد کربوهیدرات است. این به این معناست که تنها اختصاص 15 تا 20 درصد کالری برای رسیدن به پروتئین کافی است. در نتیجه ، اغلب توصیه می شود شش ماه پس از شروع رژیم کتوژنیک صبر کنید تا پانل های چربی خود را آزمایش کنند یا صبر کنید تا کاهش را تجربه کنند. از آنجا که سلول های سرطانی با سرعت بیشتری نسبت به سلول های طبیعی گلوکز را می گیرد، در این آزمایش با مشاهده گلوکز تزریق شده فعالیت و محل سرطان را در بدن ردیابی می شود.

کاهش وزن کتوژنیک

این آزمایش ها با اندازه گیری میزان کتون های تولید شده توسط بدن نشان می دهند که آیا وارد شرایط کتوز شده اید یا خیر. با مقاومت به انسولین، بدن شما آنطور که باید به انسولین پاسخ نمی دهد. همچنین اثرات منفی دیگری در حین اجرای این رژیم در مقایسه با رژیم های دیگری دیده می شود: (مثل سردرد، خستگی، و یبوست) که خب این سه عامل خیلی تمرین رو تحت تاثیر منفی قرار میدن که باید مخصوصا با مصرف فیبر و الکترولیت ها از این سه اثر منفی تا حدی جلوگیری کنند. این نوع رژیم کتوژنیک مشابه مرحله القایی رژیم اتکینز است که این نیاز به 20 تا 50 گرم کربوهیدرات خالص در روز دارد در حالی که القای اتکینز به کمتر از 20 گرم کربوهیدرات خالص در روز محدود می شود. کرفس، کدو، خیار و تره فرنگی در هر ۱ فنجان ۲ تا ۴ گرم کربوهیدرات خالص دارند. فرد باید کالری بیشتری مصرف کند تا بدن تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را داشته باشد. Th is data h᠎as ᠎been cre᠎at᠎ed with t᠎he ​help of GSA C​onte nt​ Generat or ​DEMO.

رژیم کتوژنیک چطوریه

آزمایشهای حیوانی روی موشهای صحرایی و معمولی نشان داده استفاده از این رژیم ممکن است مواد معدنی بدنشان را کاهش بدهد؛ بنابراین، در انتخاب کتو باید به این مورد هم دقت شود. پس بهترین رژیم غذایی رژیمی است که تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد بدن را تامین کند. میوه و سبزیجات نیز جز کربوهیدراتها هستند و هر دو برای تامین ویتامینها و مواد معدنی اهمیت دارند. در حال حاضر رژیم های گوناگونی از طرف مشاورین و متخصصین تغذیه توصیه می شود که بسیاری از ما حتی نام آنها را نیز نشنیده ایم و اگر به ما بگویند که در این رژیم شما باشد چربی بالا مصرف کنید یقینا به درستی و سالم بودن آن رژیم شک خواهیم کرد. برای اینکه بتوانید بهتر تاثیر این رژیم را در درمان دیابت درک کنید می خواهیم یکی نتایج بدست آمده طبق تحقیقات علمی را برای شما بیان کنیم. “راسل وایلدر” برای اولین بار در سال 1921 از رژیم کتوژنیک برای درمان صرع استفاده کرد. در اینجا نکات ضروری برای رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی آمده است: شماره 1: کتو را قبل از بارداری شروع کنید هنگامی که برای اولین بار کتو را شروع می کنید، بدن شما باید یک دوره سازگاری را طی کند و ممکن است علائمی شبیه آنفولانزا را تجربه کنید.

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است

او توضیح می دهد که بدن شما برای اولین بار از تمام ذخیره های گلیکوژن (فرم ذخیره سازی کربوهیدرات) استفاده می کند. هنگامی که مصرف کربوهیدرات زیر 20-50 گرم را محدود کنید، ذخیره گلیکوژن تمام می شود و بدن کتون تولید می کند. با مشاهده فیلم زیر با رژیم کتوژنیک آشنا می شوید. با وجود پیشرفت های مداوم در دنیای پزشکی، چاقی همچنان با خطر مرگ و میر بزرگسالان تا 2.8 میلیون نفر در سال همچنان به عنوان یک خطر عمده برای سلامتی مردم در جهان شناخته می شود. تقریبا ۱/۵ کیلو آب بدن بعد یک تا هشت هفته کاهش پیدا کرده ( تغییرات اینها بسته به درصد کاهش کالری و کربوهیدراتش هست). الکل: به دلیل داشتن کربوهیدرات، اغلب نوشیدنیهای الکلی میتوانند شما را از حالت کتوز خارج نمایند. الکل: به علت داشتن کربوهیدرات، بسیاری از نوشیدنی های الکلی می توانند از رژیم کتوز خارج شوند. به علاوه، همانطور که اشاره کردیم، با کاهش کربوهیدرات ها، بدن را از ذخایر گلوکز محروم می کنید، بنابراین بدن شما شروع به استفاده از چربی ها برای سوخت در مقابل کربوهیدرات ها و گلوکز می کند.

چاشنی و نصف پنیر رو هم به گوشت گاو اضافه کنید و با کمک دست های تمیز یا یک قاشق چوبی به هم بزنید تا مخلوط بشن. اگر در بازه سنی 30 تا 50 سالگی، هستید پیشنهاد میشه کالری کمتری رو نسبت به افراد جوان تر مصرف کنید. طبق CKD، شما روزهای رژیم کتوژنیک را با روزهای پر کربوهیدرات که به عنوان “بارگذاری کربوهیدرات” نیز شناخته می شود متناوب می کنید. در این مورد بهتره با پزشک مشورت کنید. نهایتا اینکه چون هر فردی پاسخ های فیزیولوژیک متفاوتی پس از اجرای هر رژیمی دارد، شما که مربی یا ورزشکار هستین باید ببینید واکنش بدنتون به چه صورتی خواهد بود و حتما به ورزشکاراتون در مورد اثرات مثبت یا منفی این رژیم صحبت کنید. مهمترین آنها الکترولیتها که باید همیشه سدیم، پتاسیم و منیزیم را کنترل کنید. از غذاهای سرشار از فروکتوز خودداری کنید و به دنبال غذاهای حاوی گلوکز باشید. حتی غذاهای بهاصطلاح «بی قند»، ممکن است حاوی کربوهیدراتهایی مثل مالتودکسترین، سوربیتول، نشاسته و فروکتوز باشند. فروکتوز باعث پر کردن گلیکوژن کبد می شود که در واقع می خواهید در رژیم کتو از آن اجتناب کنید. اینکه این رژیم گلیکوژن داخل عضله و همچنین آب درون عضله رو کم می کند، قطعا روی سایز عضله تاثیر منفی می گذارد که برای یک بدنساز خوب نیست.

زمانی که ورزشکار در هفته های انتهایی آماده سازی مسابقه است، زیرا گلیکوژن عضله خیلی کم می شود و عضله دهیدراته می شود و سایز عضله کاهش می یابد. کار دشواری است ولی یک تحقیق جدید نشان داده که بهترین استفاده از آن می تواند در چه زمانی باشد. اما زمانی که کربوهیدرات بدن به اتمام می رسد، فعالیت ها متوقف نشده و حیات انسان ادامه دارد. برخی سبزیجات دیگر هستند که کربوهیدرات آنها کمی بالاتر است اما همچنان با کربوهیدرات پایین در نظر گرفته میشوند. در رژیم کتوژنیک به طور تقریبی 70درصد انرژی از چربیها، 20 درصد از پروتئینها و فقط 10 درصداز کربوهیدرات تامین میشود که با توجه به هدف از تجویز این رژیم و شرایط فرد، این درصدها جابهجامیشود. باید گفت بدن به طور عادی انرژی مورد نیاز خود را از کربوهیدرات ها تامین می کند ( قند یا گلوکز). ٢٠ گرم در روز و برای چربی مصرف موادی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم به مقدار بالایی توصیه می شود.در مصرف پروتئین ها هم باید با دقت بیشتری عمل کنید. غذاهای دارای خاصیت قلیایی غذاهایی هستند که سدیم و پتاسیم بیشتری دارند، غذاهایی نظیر ماهی، موز، نمک و گوشت این خاصیت را دارند.

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه اما رژیم کتوژنیک به بیماری های دیگری نظیر بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون و اختلال های خواب کمک می کند. اگر می خواهید از این رژیم نتیجه بهتری دریافت کنید بهتر است در روزهای آزاد رژیم از کربوهیدرات های سالم نظیر میوه و سبزیجات استفاده کنید. با وجود کربوهیدرات پایین اما به دلیل بالا بودن مقدار مواد غذایی چرب، احساس سیری طولانی مدتی را هم تجربه می کنید. اما جالب ترین قسمت اینجاست: برخی از سرطان ها توانایی متابولیسم بدون قند ها را ندارند. آنها همه جا هستند و مردم به طور مداوم می شنوند که آنها کار می کنند.” تئوری های مربوط به موفقیت در رژیم های کوتاه مدت با کمبود کربوهیدرات حاوی اشتهای کمتری است زیرا چربی ها کندتر از کربوهیدرات می سوزند. هر روز با یک رژیم غذایی کتو، از غذاهای مغذی (کلان) با کالری چربی، پروتئین و کربوهیدرات استفاده می کنید. شما می توانید برای کنترل گرسنگی خود به مقدار متعادلی است پروتئین ها استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک و کرونا

هنگام خوردن گرانولا شما می توانید از میوه هایی مثل توت فرنگی ، آناناس ، موز و بلوبری استفاده کنید. در اینجا چیزی هایی است که نباید در رژیم غذایی کتوژنیک بخورید – غذاهای پر از قند و نشاسته، از جمله غذاهای نشاسته ای مانند نان، ماکارونی، برنج و سیب زمینی. این نان را که فقط حاوی تخم مرغ و پنیر است را بدون عذاب وجدان بخورید. وقتی از كتو به عنوان یك درمان سرطان یاد می شود، بیشتر افراد به اثر واربورگ اشاره می كنند، که در نتیجه آن سلول های سرطانی ترجیح می دهند از گلیکولیز بی هوازی (بدون اکسیژن) برای تولید انرژی استفاده كنند. بال و ران مرغ مورد ترجیح قرار دارند زیرا که چرب تر هستند. کتوژنیک، رژیم کیتو یا رژیم کتونزا (Keto Diet)، یک برنامه غذایی با چربی بالا، رژیم کم کربوهیدرات و پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن سریع بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این حالت چربی بدن را به کتون تبدیل می کند که باعث تولید انرژی مورد نیاز مغز می شود.