چگونه در سال 2023 بدون رسانه های اجتماعی مشتری جذب کنیم


اگر مربی هستید که می‌خواهید امسال بدون شبکه‌های اجتماعی مشتری جذب کنید، در جای مناسبی هستید!

در این پست من قصد دارم هر آنچه را که باید در مورد جذب مشتری بدون اتکا به رسانه های اجتماعی بدانید را به اشتراک بگذارم.

این پست بر روی چگونگی جذب مشتری تمرکز دارد، بنابراین ما به طور خاص در مورد جذب مشتری به جای بازاریابی عمومی صحبت خواهیم کرد.

با این حال، اگر به دنبال ایده هایی برای بازاریابی کسب و کار مربیگری خود بدون رسانه های اجتماعی هستید، آن پست را برای لیستی از ایده های بازاریابی رایگان رسانه های اجتماعی بررسی کنید.

بیا داخل بپریم

این قسمت را در یوتیوب تماشا کنید و در کانال من در اینجا مشترک شوید

https://www.youtube.com/watch?v=_c5wb_VMQpI

این قسمت را در پادکست The Whohearted Business Show بشنوید

در پادکست های اپل گوش دهید / در اسپاتیفای گوش دهید

مشکل شبکه های اجتماعی چیست؟

این روزها بسیاری از مربیان از رسانه های اجتماعی احساس ناامیدی می کنند. خواه این تاثیر بر رفاه، مسائل اخلاقی یا صرفاً این واقعیت است که به خوبی به عنوان یک ابزار بازاریابی کار نمی کند، بیشتر و بیشتر ما احساس می کنیم که از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای کار خود دور می شویم.

با این حال، من احساس نمی‌کنم که نیازی به همه یا هیچ چیز نباشد، البته می‌توانید اصلاً بدون شبکه‌های اجتماعی مشتری جذب کنید، و این چیزی است که در این پست به آن خواهیم پرداخت. اما شما همچنین می‌توانید رویکرد متعادل‌تری داشته باشید که در آن لزوماً تمام حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را حذف نکنید، بلکه حضور محدودتر و خاص‌تری دارید.

من هنوز از اینستاگرام استفاده می کنم و یک گروه فقط مشتری و مشتری در فیس بوک دارم. وقتی فشار بر این پلتفرم‌ها را برای آوردن مشتری و فروش متوقف کردم و شروع به استفاده از آنها برای خلاقیت، اجتماع و سرگرمی کردم – و برای تقویت آنچه در جای دیگر ایجاد می‌کنم، احساسم نسبت به حضور در رسانه‌های اجتماعی تغییر کرد.

نکته اصلی این است که رسانه های اجتماعی دیگر بهترین مکان برای تمرکز مشتری بر روی فعالیت ها و بازاریابی عمومی نیستند. وقتی نمی‌توانیم حساب‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی مالک یا کنترل کنیم، کسب‌وکارمان را در برابر تغییراتی که نمی‌توانیم کنترل یا پیش‌بینی کنیم آسیب‌پذیر می‌کنیم.

به همین دلیل است که من طرفدار پر و پا قرصی هستم که از آنچه شما دارید بیشترین استفاده را بکنید – وب سایت و لیست ایمیل شما، و استفاده از پلتفرم های مبتنی بر جستجو که طول عمر بیشتری به محتوای شما می دهد – اما بیشتر در یک لحظه!

بازاریابی برای مربیان

قبل از اینکه به جذب مشتری بپردازیم، اجازه دهید برخی از اصول بازاریابی برای مربیان را لمس کنیم.

برای به دست آوردن مشتریان باید در مقابل افراد مناسب قرار بگیریم – افرادی که مشکلاتی را که ما حل می کنیم تجربه می کنند یا آرزوهایی دارند که می توانیم به آنها کمک کنیم تا به آنها برسند و باید با آنها ارتباط برقرار کنیم و با آنها رابطه برقرار کنیم. مبنایی قابل تکرار و مقیاس‌پذیر – زیرا اگر بخواهید کسب و کار خود را در آینده گسترش دهید، حجم سرنخ‌ها اهمیت دارد.

البته پیچیدگی‌های زیادی در مورد این فرض اولیه مانند پیام‌رسانی، موقعیت‌یابی، فروش، پیشنهادات و ساختار پیشنهادات شما و غیره وجود دارد، اما درک این موضوع مفید است زیرا وقتی می‌فهمیم که تبدیل سرنخ‌ها به مشتریان، ایجاد ارتباط و ایجاد رابطه با آنهاست. ما می توانیم ببینیم که راه های زیادی وجود دارد که می توانیم بدون رسانه های اجتماعی این کار را انجام دهیم.

انواع بازاریابی

چیزی که من فکر می کنم در این مورد مفید است، درک 3 نوع کلیدی بازاریابی است:

ارگانیک. آلی

بازاریابی ارگانیک بازاریابی مبتنی بر محتوای شما است که خارج از رسانه های اجتماعی اتفاق می افتد. وقتی به بازاریابی آنلاین فکر می کنیم، عمدتاً به پلتفرم های مبتنی بر جستجو مانند وبلاگ هایمان، یوتیوب، پینترست و حتی پادکست نگاه می کنیم. من از طرفداران گسترده این شکل از بازاریابی و داشتن آن به عنوان پایه ای برای کسب و کار شما هستم، زیرا این شکل از بازاریابی طول عمر زیادی ایجاد می کند. همچنین برای رشد لیست ایمیل شما بسیار خوب عمل می کند.

پرداخت شده

تبلیغات پولی فقط نباید در فیس بوک و اینستاگرام باشد، تبلیغات گوگل، تبلیغات پینترست و حتی تبلیغات سنتی تر در مجلات و روزنامه ها همگی به عنوان یک شکل معتبر بازاریابی محسوب می شوند. شخصاً احساس می‌کنم هر تبلیغات پولی که فهرست شما را با مشتریان ایده‌آل شما ایجاد می‌کند، ایده خوبی است.

همکاری ها

همکاری، جایی که شما با سایر صاحبان کسب و کار آنلاین (یا می توانید با افراد IRL همکاری کنید!) برای دستیابی به مخاطبان یکدیگر نیز می تواند یک شکل موفق از بازاریابی باشد. Summits و Bundles اخیراً برای ایجاد لیست ایمیل بسیار خوب کار کرده اند، اما می توانید پست مهمان، مصاحبه پادکست و غیره را نیز در این عنوان قرار دهید.

وقتی نوبت به کسب و کار کوچینگ و جذب مشتری می رسد، نکته کلیدی استفاده از این اشکال بازاریابی برای وارد کردن افراد به لیست ایمیل شما و سپس ایجاد رابطه با آنها از آنجاست.

درک سرنخ های شما

یک یادداشت سریع در مورد اصطلاح “سرنخ” – من طرفدار زیادی نیستم زیرا کمی غیرانسانی به نظر می رسد! اما در صورت نیاز به عبارت یا نام بهتر، سرنخ ها اساساً انسان های شگفت انگیزی هستند که با کسب و کار شما تعامل دارند و پتانسیل تبدیل شدن به مشتری را دارند.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بررسی «سرنخ‌ها» در مورد جذب مشتری، مدل سرد، گرم و داغ است:

سرد – سرنخ های سرد شما افرادی هستند که به معنای واقعی کلمه قبلاً چیزی در مورد شما نشنیده اند.

گرم – این افراد ممکن است قبلاً با شما تعامل داشته باشند، احتمالاً در لیست شما هستند یا خوانندگان مشتاق وبلاگ شما هستند یا به پادکست شما گوش می دهند.

داغ – این افراد مستقیماً با شما درگیر شده‌اند، شاید در مورد خدمات شما پرس و جو کرده باشند، به ایمیلی که فهرست شما را ارسال کرده‌اید پاسخ داده‌اند، روی ایمیل‌های شما کلیک می‌کنند و به وضوح از محتوای شما لذت می‌برند و غیره.

تئوری این است که شما باید مردم را به طور مداوم از سرد به گرم منتقل کنید تا مشتری جذب کنید، زیرا سرنخ های داغ شما افرادی هستند که به احتمال زیاد مشتری می شوند. با این حال همیشه قانون شکنی وجود دارد و من مشتریان زیادی داشته ام که با سایت من برخورد کرده اند و روز بعد برای همکاری با من ثبت نام کرده اند!

گرفتن مشتری

بنابراین وقتی اشکال ارگانیک، پولی و مشارکتی بازاریابی و سرنخ‌های گرم، گرم و سرد را درک کنیم، می‌توانیم ببینیم که برای جذب مشتریان بدون شبکه‌های اجتماعی، باید بازاریابی را از یک، دو یا هر سه عنوان انجام دهیم و سپس افراد را جابه‌جا کنیم. از سرد به گرم تا گرم

خب چطور باید انجامش بدیم؟

برای من، بهترین راه برای انتقال یک نفر از سرد به گرم، قرار دادن او در لیست ایمیل شماست. اگر به ارگانیک، پولی و مشارکتی نگاه می کنیم، بهترین راه این است که در ازای ملحق شدن به لیست شما، به مردم یک امتیاز مجانی واقعا عالی ارائه دهیم، چه زمانی که شخصی در یک پست وبلاگ (مانند این یکی!) از طریق جستجوی ارگانیک قرار می گیرد. یا یک تبلیغ پولی برای رایگان شما می بیند یا در یک نشست از طریق یک همکاری در مورد چیز رایگان شما مطلع می شود.

حتی به همین دلیل است که رسانه های اجتماعی احتمالاً بهترین شکل بازاریابی نیستند زیرا ساده ترین راه برای قرار دادن آنها در لیست شما نیست.

هنگامی که آنها را در لیست خود قرار دادید، باید در نظر بگیرید که چگونه می توانید به آنها کمک کنید تا به یک رهبر اصلی تبدیل شوند.

راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. من عاشق یک استراتژی سبک ساعت برق بی‌ارزش هستم، اما راه‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توان افراد را به‌طور مجازی دستشان را بالا ببرند و علاقه‌مندی خود را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار با شما ابراز کنند، شاید این نوشتن یک نسخه فروش ایمیل واقعاً خوب باشد – اما صادقانه بگویم برای من این است. صرفاً در مورد انسان بودن و ارتباط با مردم – شاید استفاده از ویدیو، شاید به اشتراک گذاری ارزش های شما، گفتن داستان شما – هر چیزی که به مردم اجازه می دهد با شما ارتباط برقرار کنند، تفاوت زیادی ایجاد می کند.

من عناصری از این موضوع را در کارگاه آموزشی جذب مشتری و بازاریابی رایگان که می‌توانید در آن ثبت‌نام کنید پوشش می‌دهم (نگاه کنید به – رایگان عالی در محل کار آنجا!)

من دوست دارم بدانم که آیا این ایده به شما داده است که چگونه می توانید مشتریان بیشتری را بدون رسانه های اجتماعی به دست آورید، در نظرات به من بگویید که بعداً روی کدام شکل از بازاریابی تمرکز خواهید کرد!