آدم ربایی در مکزیک توجه را به گردشگری پزشکی جلب می کند


هفته گذشته، چهار آمریکایی پس از عبور از مرز از تگزاس در ایالت تاماولیپاس مکزیک ربوده شدند. دو نفر بعداً جسد پیدا کردند. یکی از خواهران یکی از قربانیان گفت که آنها به مکزیک رفته بودند تا یکی از آنها عمل جراحی شکم انجام دهد، که بیشتر به عنوان تامی تاک شناخته می شود.

هر ساله میلیون ها آمریکایی از مکزیک و سایر کشورها دیدن می کنند تا مراقبت های بهداشتی را دریافت کنند، عملی که اغلب به آن گردشگری پزشکی می گویند. بانک ملی تجارت خارجی در مکزیک تخمین زد که ارزش این صنعت قبل از کاهش در طول همه گیری ویروس کرونا، 5 میلیارد دلار بود. برای بیماران، انگیزه اغلب مالی است.

فلیسیا ماری کنال، مدیر مؤسسه مطالعات پیشرفته قاره آمریکا در دانشگاه میامی، گفت: «برخی از آن جستجوی ناامیدکننده برای دسترسی به مراقبت‌های پزشکی است.

بسیاری از مردم برای دریافت داروها با قیمت های بسیار پایین تر از آنچه در ایالات متحده می پردازید از مرز عبور می کنند، دیگران، به ویژه آمریکایی ها و کانادایی ها در دو دهه گذشته، برای جراحی یا معالجه سفر می کنند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گوید مراقبت‌های دندانی، جراحی‌ها، درمان‌های باروری، پیوند اعضا و بافت‌ها و درمان سرطان رایج‌ترین روش‌هایی هستند که افراد برای آن به خارج از کشور می‌روند. دانیل بلند، استاد علوم سیاسی در دانشگاه مک گیل که در زمینه سیاست های سلامت مطالعه کرده است، گفت که روش های انتخابی جزء اصلی گردشگری پزشکی هستند.

در سال 2016، CDC بیش از 93000 نفر را مورد بررسی قرار داد. از میان کسانی که در طول سال گذشته ایالات متحده را برای مراقبت ترک کرده بودند، مکزیک رایج ترین مقصد بود.

اما در حالی که عبور از مرزهای ملی ممکن است راهی مقرون به صرفه برای دریافت مراقبت های با کیفیت بالا باشد، گردشگری پزشکی تا حد زیادی غیرقانونی است و ردیابی نتایج یا دامنه اقدامات آمریکایی ها در مکزیک تقریبا غیرممکن است.

دیوید جی وویست چهارم، مدیر مرکز تحقیقات گردشگری پزشکی و استاد دانشگاه کلمه تجسم در سن آنتونیو، تگزاس، گفت: «قوانین بسیار کمی وجود دارد. او افزود، مواردی که وجود دارند مبهم هستند و مردم تا حد زیادی «همانطور که پیش می‌روند آن را درست می‌کنند».

والوری کروکس، استاد جغرافیا در دانشگاه سیمون فریزر در کانادا که بیش از یک دهه آن را مطالعه کرده است، گفت: یافتن داده های محکم در مورد گردشگری پزشکی دشوار است.

او این صنعت را یک “U سه گانه” می نامد: “ردیابی نشده، ردیابی نشده و تنظیم نشده است.”

اکثر بیمارستان‌های مکزیکی که آمریکایی‌ها از آن بازدید می‌کنند خصوصی هستند و اطلاعات خود را به دولت فدرال گزارش نمی‌کنند.

جوزف وودمن، مدیر اجرایی بیماران فراتر از مرزها، که به عنوان آژانس مشاوره مسافرتی مراقبت های بهداشتی بین المللی و راهنمای بیماران برای افرادی که به دنبال مراقبت در خارج از کشور هستند، خدمت می کند، تخمین می زند که سالانه حدود 1.2 میلیون آمریکایی برای انجام اقدامات پزشکی به مکزیک سفر می کنند. آقای وودمن گفت، پس از کاهش توریسم پزشکی در طول همه‌گیری، تعداد افرادی که به دنبال درمان در مکزیک بودند، افزایش یافته است.

او گفت: «بعد از اولین وکس، مردم سیل آمدند.

آقای وودمن گفت که درمان‌های پیچیده دندان مانند کانال‌های ریشه، روکش‌ها و بازسازی کامل دهان از جمله محبوب‌ترین روش‌ها هستند. لس آلگودونز، در نزدیکی مرز کالیفرنیا و آریزونا، به عنوان “شهر مولار” شناخته می شود زیرا به این بازار پاسخ می دهد.

به گفته دنیس رودریگز که در حال تحصیل برای دکترا است، رایج‌ترین مقاصد در ایالت‌های مکزیک در امتداد مرز، مانند تاماولیپاس و نووو لئون، یا آن‌هایی که شهرهای ساحلی محبوبی دارند، مانند باجا کالیفرنیا سور و کوئینتانا رو، هستند. در جغرافیای سلامت در دانشگاه برازیلیا در برزیل و با صدها نفر درگیر در گردشگری پزشکی در لس آلگودونز برای پایان نامه کارشناسی ارشد خود مصاحبه کرد.

او با شمارش تعداد بیمارستان‌های خصوصی و متخصصان پزشکی موجود، دریافت که باجا کالیفرنیا سور ایالتی است که بیشترین توریسم پزشکی را دارد.

دکتر کروکس گفت، از آنجایی که هزینه های سربار اداره یک کلینیک یا مرکز مراقبت های بهداشتی در مکزیک بسیار کمتر است، بیماران معمولاً هزینه کمتری را نسبت به یک عمل در ایالات متحده پرداخت می کنند.

یک مطالعه که بیش از 400 نفر را در نزدیکی مرز ایالات متحده و مکزیک در مورد مسافرت برای دریافت مراقبت های بهداشتی مورد بررسی قرار داد، نشان داد که 92 درصد هزینه های کمتر در مکزیک را به عنوان راهنمای تصمیم خود ذکر کردند. آندریا میلر، یک داروساز بالینی در آریزونا که این مطالعه را رهبری کرد، از میزان گسترده تبلیغات و زیرساخت های خدمات پزشکی در یک شهر مرزی مکزیک شگفت زده شد.

او گفت: “شما به خیابان نگاه می کنید، مانند داروخانه، داروخانه، کلینیک اپتیکال، کلینیک دندانپزشکی، داروخانه، کلینیک دندانپزشکی.”

دکتر کروکس گفت که برخی از بیماران برای دور زدن تشریفات اداری و محدودیت هایی که ممکن است آنها را در خانه متوقف کند به خارج از کشور می روند.

«شما ممکن است برای یک جراحی ارتوپدی خیلی جوان یا خیلی پیر باشید. شما ممکن است برای جراحی چاقی خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشید – و سپس جراحی را در کشور دیگری پیدا می کنید که مایل است این درمان را به شما پیشنهاد دهد.

سایر بیماران برای انجام اقدامات غیرقانونی از جمله سقط جنین به محل زندگی خود سفر می کنند.

خانم رودریگز گفت که پول خیلی چیزها را توضیح می دهد و متوجه شد که بسیاری از مسافران صرفاً به دنبال مراقبت شخصی تر و وقت گذاشتن با پزشک هستند.

“چرا مردم برمی گردند؟” او گفت. “با شما مانند یک انسان رفتار می شود.”

در حالی که سفر برای مراقبت های بهداشتی به مناطق خاصی از جهان می تواند خطرناک باشد، کارشناسان می گویند که برای اکثر بیماران، خطرات بیشتر به روش پزشکی مربوط می شود تا سفر برای دریافت آن.

دکتر کروکس افزود، بیمارانی که توریسم پزشکی را آغاز می کنند، به تنهایی به دنبال مراقبت هستند و از جیب خود پرداخت می کنند. این ممکن است به این معنی باشد که پزشکان مراقبت های اولیه آنها مطلع نیستند، که به طور بالقوه منجر به مشکلاتی در هنگام مراجعه بیماران به مراقبت های بعدی در خانه می شود.

آلیسون تایلر واکر، سرپرست تیم اپیدمیولوژی و نظارت در شعبه سلامت مسافران در آژانس، گفت که CDC توصیه می کند که بیماران قبل از ترک کشور برای مراقبت های پزشکی، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ایالات متحده خود مشورت کنند. CDC همچنین به بیماران توصیه می کند که مراقبت های بعدی را پیش از موعد با متخصصی که این روش را در خارج از کشور انجام می دهد و همچنین با یک پزشک اصلی در ایالات متحده ترتیب دهند.

همچنین خطرات خاصی با برخی مداخلات همراه است – به‌عنوان مثال، دکتر بلند گفت، پزشکان از پرواز خیلی زود پس از انجام برخی جراحی‌ها احتیاط می‌کنند، زیرا این روش‌ها می‌توانند فرد را مستعد ابتلا به لخته شدن خون کنند.

آقای وودمن توصیه کرد که به دنبال بیمارستان‌های معتبر توسط کمیسیون مشترک بین‌المللی باشید. دکتر پاتریشیا ترنر، مدیر اجرایی کالج جراحان آمریکا، گفت که برای بیماران مهم است که اطمینان حاصل کنند که هرکسی که به آنها مراقبت پزشکی می دهد آموزش مناسبی دیده است. به عنوان مثال، این شامل نه تنها دکتری است که عمل جراحی را انجام می دهد، بلکه شامل شخصی که بیهوشی می کند یا اشعه ایکس را تفسیر می کند نیز می شود.

دریافت هرگونه خدماتی به پیچیدگی عمل جراحی در کشوری دیگر، با قوانین و هنجارهای فرهنگی متفاوت، می تواند پیچیده باشد. به عنوان مثال، شخصی که در خارج از کشور مراقبت های پزشکی نامناسبی دریافت می کند، ممکن است توسل قانونی کمی داشته باشد یا اصلاً از حقوق خود نداند. دکتر کروکس هشدار داد که هر روشی خطر عوارض را به همراه دارد، و در کشوری دیگر، ممکن است بیمار برای مراقبت های بعدی یا بهبودی بیشتر از حد انتظار بماند.

دکتر کروکس گفت: «این لزوماً این نیست که وقتی به خارج از کشور می روید این خطرات بیشتر باشد. “اما توانایی شما برای اصلاح یا رسیدگی به این خطرات می تواند چالش برانگیزتر شود.”