علوم ورزشی 3 نکته مهم برای ورزشکارانی که از قهوه لذت می برند


در این مقاله چه می خوانید

اگر شما از آن دسته ورزشکارانی هستید که علاقه زیادی به نوشیدن قهوه دارند ، باید نکات مهمی را در این زمینه بدانید. در این مقاله چند نکته مهم را برای شما توضیح می دهیم ، مانند اینکه چرا نباید بعد از ورزش قهوه بنوشیم. ؟

1. بعد از ورزش قهوه نخورید

نوشیدن زیاد قهوه پس از ورزش یک اشتباه بزرگ است زیرا در روند بهبود بدن شما اختلال ایجاد می کند. هنگام ورزش ، کورتیزول ترشح می شود تا به مقابله با استرس و تنش در هنگام ورزش کمک کند. این یک روند طبیعی در حین ورزش است.

این امر بدن شما را در وضعیت کاتابولیک قرار می دهد. در همان زمان ، بدن شما تستوسترون تولید می کند. نسبت مطلوب تستوسترون به کورتیزول برای بهبود بعد از تمرین مهم است. پس از اتمام تمرین ، باید سطح کورتیزول خود را کاهش دهید تا نسبت تستوسترون / کورتیزول متعادل شود ، به همین دلیل تغذیه بعد از تمرین بسیار مهم است. خوردن بلافاصله بعد از ورزش می تواند بدن شما را از کاتابولیک به آنابولیک تغییر دهد و قهوه برعکس.

فراموش نکنید که صبح برای بیدار شدن و بیدار ماندن قهوه می نوشید. وقتی قهوه می نوشید ، غدد فوق کلیوی کورتیزول آزاد می کنند. کورتیزول یک هورمون محرک است ، اما همچنین یک هورمون کاتابولیک است. وقتی استرس دارید ، کورتیزول دوست و بدن شما را در جنگ قرار می دهد. کورتیزول هورمونی است که پروتئین را برای انرژی تجزیه می کند و برای جلسات قبل از تمرین ایده آل است. اما وقتی بعد از ورزش قهوه می نوشید ، حالت کاتابولیک را طولانی می کنید.

۲ قهوه بنوشید اما زیاده روی نکنید

3 نکته برای بدنسازان و ورزشکاران دوستدار قهوه

قهوه یک شمشیر دو لبه است. اگر از آن برای سوزاندن چربی استفاده می کنید ، می توانید به میزان کافی بنوشید ، اما اگر به دلیل خستگی و کسالت ، چندین بار در روز قهوه می نوشید ، بیش از حد است. اگر مکرراً و به مقدار زیاد مشروب بخورید ، ذخایر انرژی شما به آن بستگی دارد و ممکن است احساس انرژی کنید ، اما همچنان خسته خواهید شد. این نشان می دهد که شما باید مصرف قهوه خود را به حداقل برسانید.

یکی از راههای جلوگیری از کاتابولیسم بیشتر انجام کاری برای حمایت از غدد فوق کلیوی است. کافئین می تواند بر غدد فوق کلیوی فشار وارد کند و بدن شما را از مواد مغذی کم کند. می توانید از rhodiola rosea استفاده کنید تا مطمئن شوید بدن شما از این بیماری رنج نمی برد. این گیاه یکی از گیاهان اصلی است که به بدن شما کمک می کند تا با استرس مقابله کرده و از قهوه خود لذت ببرید.

3. وضعیت متابولیک خود را زیر نظر بگیرید: آهسته یا سریع؟

مطمئناً نمی خواهید خواب شما مختل شود. یک مطالعه نشان داد که تقریباً 50 درصد از آمریکایی ها شب ها بد می خوابند یا بد می خوابند. اعتیاد به کافئین می تواند خواب شما را مختل کند. ژنتیک همچنین می تواند بر میزان نوشیدن قهوه شما تأثیر بگذارد. CYP1A2 آنزیم اصلی مسئول متابولیسم کافئین است.

کسانی که متابولیسم سریع دارند بعد از ساعت 9 شب قهوه می نوشند و ساعت 9:30 صبح به رختخواب می روند! اما کسانی که متابولیسمشان کند است ، نصف فنجان صبح می نوشند ، نگران و هیجان زده هستند در مورد نوشیدن قهوه در تمام طول روز ، و در خوابیدن در شب مشکل دارند!

اگر متابولیسم شما کند است و به کافئین حساس هستید ، در طول روز قهوه نخورید. حتی اگر متابولیسم سریع دارید ، بعد از ساعت 15:00 قهوه نخورید. نوشیدن قهوه در آخرین ساعات روز می تواند سطح کورتیزول را افزایش دهد. به یاد داشته باشید که چگونه خورشید غروب می کند ، کورتیزول شما نیز همینطور. غروب خورشید همچنین نشانه ای از کاهش تولید کورتیزول بدن و در نتیجه افزایش تولید ملاتونین است که هورمون خواب و بهبود است.

چقدر باید قهوه بنوشید؟

اگر به درستی قهوه می نوشید ، کافئین می تواند به شما در یافتن انگیزه و قدرت برای ورزش ، دریافت انرژی و تسریع متابولیسم کمک کند. حتی اگر قهوه را به درستی مصرف نکنید ، اعتیاد به قهوه می تواند منجر به از دست دادن انرژی در طول روز و در نهایت ، به این واقعیت برسد که کالری بیشتری از آنچه می سوزانید وجود دارد.

بنابراین مقدار صحیح چقدر است؟ آمریکایی ها به طور متوسط ​​روزانه 250 میلی گرم قهوه می نوشند. این به معنی حدود دو فنجان کوچک یا سه شات اسپرسو است. با این حال ، به یاد داشته باشید ، یک فنجان متوسط ​​قهوه می تواند از نظر محتوای کافئین بسیار متفاوت باشد.

بهتر است تا جایی که ممکن است قهوه بنوشید تا از مزایای آن لذت ببرید. زیرا برای بهره مندی از آن لازم نیست زیاد قهوه بنوشید. به خصوص اگر در برابر آن مقاومت نکرده اید ، می توانید از مقدار کمی استفاده کنید.

حداقل: وزن بدن خود را (بر حسب پوند) بر 2 تقسیم کنید. می توانید روزانه قهوه را به میزان دریافتی بر حسب میلی گرم بنوشید. بر حسب کیلوگرم محاسبه می شود ، 1 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن شما مقدار قابل نوشیدن است.

بیشترین: شما می توانید قهوه را 5 برابر حداقل دریافتی خود بنوشید. هرگز نباید از این مقدار در یک روز تجاوز کنید. زیرا در این صورت قهوه بر شما تأثیر منفی می گذارد و باعث اضطراب ، حساسیت ، اختلالات خواب و سوء هاضمه می شود.

با حداقل مقدار شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید ، دائماً تأثیر آن را روی خود مطالعه کنید. اگر در مورد مقدار کمی از این مقدار عصبی یا مضطرب هستید ، این کافی است ، زیرا اگر می خواهید بدون نیاز به مقدار آن را افزایش دهید ، بدن خود را آموزش می دهید که به مقادیر زیاد نیاز داشته باشد. با این حال ، کافئین برای همه متفاوت عمل می کند و شما باید به بدن خود گوش دهید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منابع: t-nation و nerdfitness


دیدگاهتان را بنویسید