علوم ورزشی چگونه نعناع می تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد؟


در این مقاله چه می خوانید

نعنا عطری خنک و متمایز دارد که یادآور حرکت برف نارنجی در زمستان یا نسیم در علفزار سبز در بهار است. قرن هاست که از نعناع در سراسر جهان برای تهیه چای و چای و طعم دادن به انواع غذاها ، از سالاد گرفته تا شکلات ، قهوه و گوشت های کبابی استفاده می شود. اخیراً ، در مکانهایی که عملکردهای جسمی و روحی از اهمیت خاصی برخوردار است نیز استفاده می شود.

فواید رایحه نعناع برای عملکرد ورزشی

مطالعه بالینی تأثیر بو بر معیارهای عینی و ذهنی برای عملکرد ورزشی انجام شد ، نتایج آن در مجله روانشناسی ورزش منتشر شد. در این مطالعه گروهی از دونده های تردمیل با یاسمن ، مخمر سنت جان و رایحه نعناع که در سراسر سالن بدنسازی پراکنده بودند ، شرکت کردند. ورزشکاران در اتاق با رایحه نعناع احساس خستگی کمتر و درماندگی کردند و در مجموع عملکرد بهتری داشتند.

اما محققان می خواستند بدانند آیا بهبود عملکرد ناشی از استنشاق نعناع فلفلی است یا صرفاً یک پیامد روانی است. بنابراین ، مطالعه جدید دیگری در مورد تأثیر آن بر عملکرد ورزشی انجام شد که شامل 18 ورزشکار مرد و 22 ورزشکار زن بود. نتیجه چنین بود ؛ شرکت کنندگان توانستند یک قدم دیگر بردارند و هنگامی که بانداژهای نعناع روی لب هایشان زده شد ، طی یکی از تمرینات سریع خود ، چند ثانیه سرعت خود را کاهش دادند.

طبق این مطالعات ، این روش همچنین می تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد. شرکت کنندگان می توانستند بیشتر شنا کنند ، سریعتر بدوند و مچ دست خود را تقویت کنند. مطالعات مشابه دیگری در مورد بسکتبالیست هایی که مهارت پرتاب آزاد خود را آزمایش کرده اند انجام شده است ، اما هیچ پیشرفت قبلی در عملکرد مشاهده نشده است. محققان دریافتند بوی نعنا بیشتر از انگیزه بر مهارت ها تأثیر می گذارد.

مطالعات دیگر نشان داده است که بوی نعناع فلفلی “تأثیر مثبتی” بر عملکرد ذهنی ورزشکاران ندارد. سپس دانشمندان تعجب کردند که آیا استفاده از آن ممکن است تأثیراتی داشته باشد که در این آزمایش ها دیده نشده است. در یک مطالعه جدید دیگر ، 12 دانشجوی ورزشکار مرد که آب بطری با یک قطره اسانس نعناع می نوشیدند مورد آزمایش قرار گرفت.

با توجه به حقایق تغذیه:

همه پارامترهای عملی این افراد تغییر کرد ، 50 درصد تمرین بیشتر ، 20 درصد قدرت بیشتر و 25 درصد خستگی و ناتوانی بعدی. “این بهبودها و تغییرات در همه پارامترهای روانی مشاهده شد و نشان دهنده افزایش سیستم تنفسی ما بود.”

شرکت کنندگان این نتایج قابل توجه را به این دلیل نسبت دادند که مجاری تنفسی ریه های آنها باز بود و تهویه و اکسیژن رسانی بهتری داشتند. در واقع ، همه پارامترهای اندازه گیری شده در آزمایش بهبود یافته و بهبود یافتند و مشخص شد که بهبود عملکرد سیستم تنفسی یک عامل کلیدی است.

چگونه نعناع می تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد؟اثربخشی و پیشگیری از روغن نعناع فلفلی

دانشمندان در مورد استفاده از روغن نعناع هشدار می دهند: می توانید در مصرف روغن نعناع افراط کنید ، زیرا بسیار غلیظ است و همچنین حاوی ترکیباتی است که اگر بیش از حد جذب شوند ، مفید نخواهد بود.

روغن نعناع حاوی 30 ترکیب شناخته شده از جمله منتول ، منتول و چند ضلعی است که یک عامل عصبی (سم عصبی) است که باعث می شود برخی از افراد تقریباً قبل از بروز هیپوکسی (هیپوکسی) تقریباً تمام قدرت عضلانی را در فرد ایجاد کنند. ناپدید شدن.

سایر مواد موجود در روغن نعناع عبارتند از: دوغ ، آب نعناع ، دارچین و سایر اسانس ها. یک مطالعه دیگر نشان داد که روغن نعناع در درمان سردردهای تنشی ، سوء هاضمه و اسپاسم روده در بیماران مبتلا به بارما و سندرم روده تحریک پذیر مفید است. بر اساس نتایج این مطالعه ، روغن نعناع فلفلی هنگامی که به مقدار توصیه شده مصرف می شود مفید و غیر حساسیت زا است ، اما در صورت مصرف در دوزهای بالاتر ، اثر معکوس دارد.

قدرت روغن نعناع

عطر گیاهی نعناع ممکن است حاوی مقداری نعنا باشد. هزاران سال در مصر و روم ، این روغن نه تنها برای عطر ، بلکه برای مناسب بودن بدن نیز مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه به دو صورت مایع و کپسول موجود است.

رزماری اسید یکی دیگر از عوامل کمک کننده به کاهش التهاب است که می تواند منجر به ترشح هورمون های مضر شود. رزماری اسید دارای خواص ضد درد فوق العاده ای است ، به ویژه هنگامی که در حمام برای تسکین درد و سردردهای عضلانی ناشی از ورزش استفاده می شود. تحقیقات نشان داده است که رایحه نعناع فلفلی نه تنها دارای خواص آنتی اکسیدانی است ، بلکه دارای خواص ضد ویروسی ، ضد میکروبی ، ضد قارچی و تسکین دهنده درد است و ممکن است در برابر اشعه و ادم (ضد التهابی) محافظت کند.

مزایای دیگر

اگر در تنفس مشکل دارید ، می توانید آن را مستقیماً روی قفسه سینه خود بمالید یا از بخور استفاده کنید ، زیرا هم خلط آور است و هم ضد تشنج. آزمایشات انجام شده بر روی افراد مبتلا به سل نشان داد که هنگام استنشاق روغن نعناع ، التهاب آنها کاهش می یابد و علائم آنها بدتر یا ناپدید نمی شود.

تقویت انرژی یکی از مطلوب ترین اثرات روغن نعناع فلفلی است و در مطالعات روی ورزشکاران مشاهده شده است. روغن نعناع برای کنترل استرس و خستگی روانی و حتی درمان اختلالات اضطرابی مفید است.

روغن نعناع می تواند اضطراب را کاهش دهد ، حافظه را بهبود بخشد و آگاهی را افزایش دهد و برای رایحه درمانی استفاده می شود. یک مطالعه انگلیسی در سال 2008 این ویژگی ها را تأیید کرد. روغن نعناع باعث تقویت مو ، تقویت پوست حساس و تقویت فولیکول های مو می شود.

روغن نعناع می تواند درد گاستریت را تسکین داده و علائم حالت تهوع مانند حالت تهوع ناشی از شیمی درمانی را کاهش دهد. روغن نعناع همچنین برای اسپاسم روده بزرگ و سندرم روده تحریک پذیر مفید است.

در موارد زیر از روغن نعناع استفاده نکنید:

  • مطالعات نشان داده است که مصرف روغن نعناع می تواند بیماری رفلاکس معده (GERD) را تشدید کند. دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند گزارش می دهد:
  • نعناع می تواند ماهیچه منقبض کننده بین معده و مری را شل کرده و به اسید معده اجازه دهد به مری بازگردد. ” “بنابراین ، می تواند علائم سوزش سر دل و سوء هاضمه را تشدید کند.”
  • استفاده روزانه از آن به عنوان محرک توصیه نمی شود ، زیرا استفاده بیش از حد می تواند خواب را مختل کرده و باعث عوارض جانبی دیگری مانند:
  • افسردگی ، مشکلات ادراری ، درد معده ، بثورات پوستی ، تنفس آرام یا سریع ، تهوع و استفراغ ، اسهال ، از دست دادن هوشیاری.
  • به علاوه ، طبق مقالات دیگر در Nutrition Facts ، مصرف زیاد نعناع می تواند میل جنسی را کاهش دهد.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: fitness.mercola


دیدگاهتان را بنویسید