دکتر انوشه متخصص تغذیه رژیم غذایی مناسب افراد شاغل است


بسیاری از افراد شاغل در طول ساعات کاری به رژیم غذایی خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یکی از وعده های غذایی حذف می شود یا غذا در زمان غیر معمول اتفاق می افتد. به عنوان مثال ، صبحانه در زمان های غیر معمول با همکاران خورده می شود ، یا ناهار از قلم نمی افتد. پس از اتمام کارهای اداری و هنگامی که فرد به خانه برمی گردد ، ناهار خود را در حوالی عصر می خورد. پرخوری در یک وعده غذایی اتفاق می افتد و حذف ناهار و میان وعده های عصرانه می تواند باعث پرخوری در عصر یا شب شود. عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و کمبود زمان برای هضم غذای خورده شده باعث چاقی و عوارض دیگر می شود.

تحقیقات نشان داده است که افراد شاغل زمان کمتری برای ناهار دارند. اکثر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا وقت ندارند که آن را بخورند. همه باید از رژیم غذایی سالمی متناسب با کار خود استفاده کنند و مهمتر از همه ، به طور منظم غذا بخورند و از اختلالات خوردن خودداری کنند. به طور طبیعی ، افرادی که کم تحرک هستند و کسانی که پشت میز می نشینند ، از آنجا که کالری کمتری مصرف می کنند ، باید مصرف انرژی روزانه خود را کاهش دهند. آنها همچنین باید از غذاهای پرکالری ، چرب و شیرین که به وفور در ادارات و شرکت ها مصرف می شود خودداری کنند.از میوه ها و سبزیجات بیشتر خودداری و مصرف کنید. در حالی که به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، تحرک دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از یبوست ناشی از نشستن زیاد و سبک زندگی بی تحرک جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه نیز برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که کار بدنی انجام می دهند و فعالیت بدنی بیشتری دارند ، باید کالری بیشتری متناسب با آنچه انجام می دهند دریافت کنند ، و بهتر است این میزان کالری دریافتی متعادل و از همه گروه های غذایی باشد تا بتواند انرژی کافی ، تمام مواد مغذی ، ویتامین ها را داشته باشد. و مواد معدنی بدن را تأمین کنید. خوردن محصولات لبنی و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

برای کسانی که شب و شیفت شب کار می کنند ، تعادل تغذیه به دلیل نقض ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد نتوانند سه وعده غذایی معمولی خود را در روز حفظ کنند ، باید وعده های غذایی خود را به زمان های C ، B و A تقسیم کرده و بر اساس آن نظم جدیدی ایجاد کنند.

به طور کلی ، کارکنان باید از غذاهای چرب و شیرین پرهیز کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند ، به آرامی غذا بخورند تا از سوء هاضمه جلوگیری شود و از پرخوری خودداری کنند و حداقل 30 دقیقه غذا بخورند.

دیدگاهتان را بنویسید