کفیر چیست؟ | طبیعت بخشنده


یکی از غنی ترین نوشیدنی های پروبیوتیک، کفیر یک نوشیدنی شیر تخمیر شده است که طعم ترش و ترش دارد. کفیر شبیه به ماست است – به خصوص وقتی صحبت از محتوای پروبیوتیک آن باشد. علاوه بر باکتری‌های پروبیوتیک، کفیر نیز منبع بسیار خوبی برای آن است کلسیمپتاسیم، منیزیم، ویتامین B12، و پروتئین در ادامه بخوانید تا برخی از بهترین فواید سلامتی کفیر را که توسط تحقیقات حمایت شده است و تفاوت بین ماست و کفیر را بیابید.

کفیر چیست؟

کفیر از مخلوط کردن آب یا شیر با کشت اولیه کفیر ژلاتینی از باکتری ها، مخمرها و پروتئین های شیر تولید می شود. کفیر را می توان با هر نوع شیری از جمله شیر گاو یا بز کم چرب و پرچرب درست کرد. شیر نارگیل و شیر سویا معمولاً 14 تا 18 ساعت می گذارند تا در دمای اتاق تخمیر شود.

کفیر منبع عالی از ترکیبات فعال زیستی مختلف مانند پپتیدها و اسیدهای آلی است که برای سلامت کلی مفید هستند. مطالعات متعدد نشان داده است که کفیر منبع غنی‌تری از پروبیوتیک‌ها نسبت به ماست است. بیش از 61 گونه از مخمرها و باکتری ها در دانه های کفیر وجود دارد که آنها را متنوع می کند منبع پروبیوتیک ها، اگرچه این تنوع متفاوت است.

فواید کفیر برای سلامتی چیست؟

نوشیدن کفیر به طور منظم می تواند به طور قابل توجهی سلامت شما را بهبود بخشد. این نوشیدنی پروبیوتیک ممکن است به طرق مختلف بر سلامت شما تأثیر مثبت بگذارد و سلامت روان، کاهش وزن و هضم را افزایش دهد. در اینجا برخی از بهترین مزایای سلامت کفیر برای دانستن آورده شده است:

1. تسکین واکنش های آلرژیک

برخی از پاسخ های التهابی در برابر مواد یا غذاها ممکن است باعث شود عکس العمل های آلرژیتیک. طبق یک مطالعه، افرادی با سیستم ایمنی ضعیف در معرض خطر ابتلا به آلرژی هستند که می تواند منجر به مشکلات سلامتی جدی مانند آسم شود. با این حال، مطالعات انسانی بیشتری مورد نیاز است تا ثابت شود کفیر می تواند علائم واکنش های آلرژیک شدید را کاهش دهد.

2. یک نوشیدنی کم لاکتوز است

غذاهای لبنی معمولی مانند شیر حاوی لاکتوز هستند که یک قند طبیعی است که بسیاری از افراد نمی توانند به درستی آن را هضم کنند. نشان داده شده است که کفیر حاوی باکتری های اسید لاکتیک است که لاکتوز را به اسید لاکتیک تبدیل می کند و علائم بیماری هایی مانند عدم تحمل لاکتوز را کاهش می دهد.

آنزیم های موجود در باکتری های اسید لاکتیک به تجزیه لاکتوز کمک می کنند. طبق یک مطالعه، افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز می توانند به جای شیر معمولی کفیر بنوشند.

3. بهبود هضم

به دلیل غنی بودنش محتوای پروبیوتیککفیر هضم غذا را تقویت می کند و بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله اسهال را از بین می برد. پروبیوتیک ها نقش کلیدی در بازگرداندن تعادل در روده دارند. بنابراین، نوشیدن کفیر می تواند برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند مفید باشد.

یک مطالعه کانادایی نشان داد که مصرف غذاهای پروبیوتیک مانند کفیر ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف گوارشی کمک کند. پروبیوتیک ها بر بیماری های گوارشی مانند هلیکوباکتر پیلوری، سندرم روده تحریک پذیر، اسهال عفونی و پوچیت تأثیر مثبت داشتند.

4. ترویج کاهش وزن

بارها نشان داده شده است که چاقی با عدم تعادل در باکتری های روده مرتبط است. هنوز مشخص نیست که کدام سویه باکتری بر آن تأثیر می گذارد. این تحقیق نشان می‌دهد که گروه LAB یا گونه‌های لاکتوباسیلوس، از جمله آنهایی که کفیر دارند، با تغییرات وزن مرتبط هستند.

اگر کفیر کم چرب را در برنامه غذایی خود بگنجانید، ممکن است به کاهش پوندهای ناخواسته کمک کند. کفیر مملو از پروتئین است که باعث می شود مدت طولانی تری احساس سیری کنید و از پرخوری جلوگیری می کند. مصرف بیش از حد کفیر می تواند مانع شود کاهش وزن، اگر چه.

5. کاهش خطر سرطان

سرطان یک بیماری تهدید کننده زندگی است که زمانی اتفاق می افتد که سلول های سرطانی در بدن به طور غیرقابل کنترلی رشد کرده و رشد کنند. مطالعات متعدد نشان داده اند که نوشیدن منظم کفیر ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

پروبیوتیک های موجود در کفیر برای کاهش رشد تومور با تقویت سیستم ایمنی پیشنهاد می شود. مطالعه ای که توسط دانشکده رژیم غذایی و تغذیه انسان در کانادا انجام شد، نشان داد که عصاره کفیر تعداد سلول های سرطان سینه را در انسان تا 56 درصد کاهش می دهد در مقایسه با عصاره ماست که سلول ها را 14 درصد کاهش می دهد.

6. افزایش سلامت استخوان

کفیر معمولی تهیه شده از شیر گاو سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین K و کلسیم است. تمرکز بر مصرف کافی کلسیم یک راه عالی برای تقویت سلامت استخوان و مهار پیشرفت پوکی استخوان است.

ویتامین K2 موجود در کفیر نقش مهمی در متابولیسم کلسیم دارد. دانشمندان ادعا کرده اند که مصرف ویتامین K2 ممکن است خطر شکستگی را تا 81 درصد کاهش دهد. بررسی سیستماتیک همچنین نشان داد که ویتامین K می تواند به جلوگیری از تحلیل استخوان کمک کند.

7. محافظت در برابر عفونت

کفیر به لطف محتوای غنی پروبیوتیکی که دارد، خواص ضد باکتریایی قوی دارد. پروبیوتیک لاکتوباسیلوس کفیری می تواند از رشد باکتری های مضر مختلف مانند ای کولای، هلیکوباکتر پیلوری و سالمونلا جلوگیری کند. نوع کربوهیدرات موجود در کفیر، کفیران دارای خواص ضد میکروبی و درمانی نیز می باشد.

آیا کفیر عوارض جانبی دارد؟

مصرف متوسط ​​کفیر به ندرت باعث ایجاد مشکلات سلامتی می شود. اکثر مردم این نوشیدنی تخمیر شده را به خوبی تحمل می کنند، البته ممکن است عوارض جانبی خفیفی از نوشیدن نوشیدنی های غنی از پروبیوتیک مانند کفیر داشته باشید. عوارض جانبی بالقوه کفیر شامل یبوست، نفخ و سایر مشکلات گوارشی است. هنگام افزودن کفیر به برنامه غذایی خود مراقب باشید.

بهترین راه برای افزودن کفیر به رژیم غذایی چیست؟

نوشیدن کفیر تنها راه برای گنجاندن آن در رژیم غذایی شما نیست. اگر به دلیل طعم ترش نمی توانید کفیر را به تنهایی بنوشید، می توانید آن را به اسموتی ها، پودینگ های چیا و حتی چای لاته خود اضافه کنید. بسته به محل زندگی شما، برخی افراد کفیر را به سوپ های سرد اضافه می کنند. اگر کفیر را با یک قاشق مرباخوری زغال اخته مخلوط کنید، نوشیدنی خوشمزه ای شبیه ماست درست می کنید.

نتیجه:

کفیر یک افزودنی سالم به منوی روزانه شماست. این نوشیدنی تخمیر شده فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله سیستم ایمنی قوی، استخوان‌های قوی، بهبود هضم و حتی کاهش خطر سرطان.

نشان داده شده است که پروبیوتیک های موجود در کفیر تعادل باکتری های سالم را در روده افزایش می دهند. حفظ سلامت روده بسیار مهم است همه بیماری ها از روده شروع می شود بقراط گفت. می توانید از کفیر در دستور العمل های مختلف استفاده کنید یا آن را به عنوان نوشیدنی بنوشید. اعتدال همچنان مهم است زیرا بسیاری از غذاهای غنی از پروبیوتیک دارای عوارض جانبی خاصی هستند. کفیر معمولاً به قیمت فروخته می شود فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی و چند فروشگاه مواد غذایی فقط مطمئن شوید که یک نسخه بدون طعم و بدون هیچ رنگ یا شکر خریداری می کنید.