شکر قهوه ای… شکر ناشناخته!


شکر قهوه ای به عنوان مد جدید نسبت به شکر معمولی، به ویژه توسط نسل جوان طبقه بندی می شود. با این حال، تفاوت زیادی بین شکر سفید و قهوه ای وجود ندارد.

اکثر جوانان اقلام قهوه ای را سالم تر از سفید می دانند. مثلا نان قهوه ای. بدون شک سرشار از مواد معدنی و ویتامین است در حالی که نان سفید دارای قندهای افزوده، مواد نگهدارنده است و به طور کامل جذب بدن نمی شود.

شما چی فکر میکنید؟؟ آیا شکر قهوه ای سالم است؟

آره! حتما سالم است شکر قهوه ای نسبت به شکر سفید حاوی مواد معدنی بیشتر و کالری کمی است. با این حال، تفاوت های تغذیه ای بین این دو قابل توجه نیست. قند قهوه ای مقداری کلسیم، آهن و پتاسیم کمی بالاتر از قند سفید دارد.

بگذارید در مورد شکر قهوه ای بیشتر به شما بگویم…

شکر قهوه ای چیست؟

شکر قهوه ای نوعی شکر است که حاوی ملاس است که رنگ قهوه ای متمایز و همچنین طعمی متفاوت می دهد. قندهای قهوه ای بسته به میزان رطوبتشان به اشکال مختلف (مثلاً درشت یا نرم) به طور گسترده در بازار موجود هستند. انواع شکر قهوه ای که ممکن است همه شما با آنها آشنا باشید شکر ملایم و قهوه ای تیره است که بیشتر در پخت و پز استفاده می شود.

شکر قهوهای

چطور ساخته شده است؟

شکر قهوهای اغلب با افزودن شیرین‌کننده‌ای مانند ملاس (نیشکر) به کریستال‌های شکر سفید کاملاً تصفیه‌شده و با کاهش هزینه‌های تولید، نسبت ملاس به کریستال‌های قند را کنترل می‌کند.

بسیاری از ما فکر می‌کنیم که شکر قهوه‌ای و نعناع یکی هستند، اما این نوع شکر حاوی مواد معدنی بسیار کمتری نسبت به انگور است، که دومی از نیشکر یا شیره خرما به دست می‌آید.

همانطور که بسیاری از بزرگان خانواده ما به چیزهای خانگی اعتقاد دارند، شکر قهوه ای را می توان در خانه درست کرد! کافیست مقدار مناسبی ملاس را به کاسه حاوی شکر سفید اضافه کنید. (1 یا 2 قاشق ملاس). آن را هم بزنید تا پوشش کامل شود. در جای خشک و خنک نگهداری شود.

شکر قهوه ای بر شکر سفید…؟

شکر قهوهای

1) سالم تر از شکر سفید
2) یک قاشق چایخوری حاوی 15 کالری است
شکر سفید

1) کالری کمی دارد
2) یک قاشق چایخوری حاوی 16.3 کالری است
شکر قهوهای

فواید شکر قهوه ای به شرح زیر است:

گرفتگی های قاعدگی

در طب سنتی، برخی فرهنگ‌ها این نوع شکر و زنجبیل را به چای سالم اضافه کرده‌اند که به از بین بردن ناراحتی‌های ناشی از دردهای قاعدگی در دوران قاعدگی کمک می‌کند.

سلامت پوست

استفاده از شکر قهوه ای به عنوان لایه بردار پوست یکی از کاربردهای شگفت انگیز شکر قهوه ای است. بافت خشن به از بین بردن کثیفی، کثیفی و سلول های مرده پوست کمک می کند.

تقویت کننده انرژی

سطح انرژی بدن را با عمل به عنوان کربوهیدرات افزایش می دهد، بنابراین عمدتاً در نوشیدنی های صبحگاهی اضافه می شود.

متابولیسم را افزایش می دهد

خوردن مقدار زیادی از این نوع شکر ایده خوبی نیست، اما ملاس به عنوان تقویت کننده متابولیسم و ​​رفع گرسنگی شناخته شده است که می تواند به کاهش وزن کمک کند.

بارداری

پس از زایمان، این قند به سرعت بهبودی کمک می کند، در حالی که برخی از گرفتگی ها و ناراحتی های دوران بارداری را نیز تسکین می دهد.

مراقبت از پوست

از آنجایی که شکر قهوه‌ای سلول‌های مرده را از پوست بیرون می‌کشد و پوست را هیدراته می‌کند، به پوست درخشندگی می‌دهد. از برنزه شدن پوست جلوگیری می کند. می توان آن را روی بازوها، پاها، پشت و شانه ها اعمال کرد. می توان از آن به عنوان اسکراب (جلوگیری از آکنه و از بین بردن جای زخم) و مرطوب کننده استفاده کرد.

فواید شگفت انگیز شکر قهوه ای برای سلامتی نیز شامل توانایی آن در افزایش سطح انرژی، جلوگیری از سرماخوردگی، درمان عفونت های رحمی، بهبود هضم و کاهش نفخ است.

همانطور که هر کارتی دو طرف دارد، شکر قهوه ای هم همینطور است. شما جنبه مثبت شگفت انگیز آن را دیده اید. بنابراین اکنون زمان آن رسیده است که برخی از عوارض جانبی منفی شکر قهوه ای را مشاهده کنید.

شاید بسیاری از شما از آن آگاه نباشید، اما 3 نوع شکر قهوه ای وجود دارد

1) شکر قهوه ای تصفیه نشده (طعم عسل مانند)

2) شکر قهوه ای روشن (طعم کاراملی)

3) شکر قهوه ای تیره

عوارض جانبی شکر قهوه ای:

برخی از عوارض جانبی این قند در صورت مصرف بیش از حد آن وجود دارد که شامل افزایش خطر ابتلا به موارد زیر است:

● افزایش وزن

● دیابت

● عفونت های مخمری.

نتیجه:

بنابراین اکنون می دانید که شکر قهوه ای جایگزین سالمی برای شکر سفید است. مطمئناً می توانید شکر خود را با آن جایگزین کنید. اما باید در نظر داشته باشید که مانند شکر سفید، شکر قهوه ای نیز باید در حد اعتدال مصرف شود.

شکر قهوهای

این مقاله توسط تیم Fitnastic ارائه شده است!

درباره Fitnastic: Fitnastic در ژانویه 2020 با هدف کمک به افراد برای عبور از موانع تناسب اندام و تبدیل آنها به افراد قوی تر، متناسب تر و با اعتماد به نفس تاسیس شد. ریشی ناگار به عنوان بنیانگذار و اوجاس بات به عنوان یکی از بنیانگذاران، به این ایدئولوژی معتقدند که ورزش و تغذیه بیشترین اولویت برای بهزیستی سالم است.

در Fitnastic، آنها نه تنها با ارائه دادن، رفاه یک فرد را ایجاد می کنند برنامه های غذایی سفارشی و روال تمرین/تمرین زنده، بلکه فراهم می کند گفتگو با پزشکان در مورد مسائل مختلف بهداشتی، دستور العمل های سالم آسان برای تهیه و همچنین با ارائه دانش علمی در مورد الگوهای مختلف رژیم غذایی، گیاهان دارویی و عملکردهای فیزیولوژیکی سیستم انسان به مردم آموزش می دهد.

زیرا، تناسب اندام یک شوخی نیست!

برای به‌روزرسانی‌های بیشتر درباره سلامت و تناسب اندام، Fitnastic را دنبال کنید:

سایت اینترنتی: www.fitnasticindia.com

اینستاگرام: Fitnastic.india

فیس بوک: Fitnastic.fitindia

لینکدین: فیتناتیک (شرکتی)

مخاطب: +91-8209512559 / queries@fitnasticindia.com