چگونه از YouTube برای رشد کسب و کار مربیگری خود و جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید


اگر از ویدیو لذت می برید و می خواهید تجارت مربیگری خود را توسعه دهید، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می توانید از پلتفرمی مانند YouTube برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید. شاید به تازگی کار با رسانه های اجتماعی را تمام کرده اید و به دنبال یک پلتفرم جدید برای استفاده در بازاریابی خود هستید.

در این پست قصد دارم یک استراتژی کامل را برای نحوه استفاده از YouTube برای بازاریابی موثر کسب و کار مربیگری خود و به دست آوردن مشتریان بیشتر توضیح دهم.

این قسمت را در یوتیوب تماشا کنید و در کانال من در اینجا مشترک شوید

https://www.youtube.com/watch?v=fZBlLE6XbQA

این قسمت را در پادکست The Whohearted Business Show بشنوید

در پادکست های اپل گوش دهید / در اسپاتیفای گوش دهید

آیا یوتیوب هنوز یک پلتفرم مرتبط است؟

یوتیوب بعد از فیس بوک دومین پلتفرم محبوب رسانه های اجتماعی* در جهان است. همچنین 2.56 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. این هنوز یک پلتفرم فوق‌العاده فعال با یک فرصت بزرگ برای رشد در هر جایگاه یا صنعتی است. هنوز جایی برای اشتراک‌گذاری ویدیوی طولانی است.

*رسانه‌های اجتماعی YouTube را FYI نمی‌دانم – زیرا بیشتر مبتنی بر جستجو است، حسی متفاوت با اینستاگرام، فیس‌بوک و TikTok دارد.

همچنین ما هنوز می دانیم که ویدیو به عنوان یک رسانه به خودی خود در ایجاد ارتباط و افزایش فروش بسیار قدرتمند است، که هر دوی آنها در رشد یک کسب و کار مربیگری واقعا مفید هستند!

اما من در مورد ویدیو مطمئن نیستم

بدیهی است که یوتیوب یک پلتفرم مبتنی بر ویدیو است، بنابراین باید راحت باشید که ویدیوها را ایجاد کنید. با این حال، مانند هر چیز دیگری، منحنی یادگیری با قابل مشاهده بودن در ویدیو و به اشتراک گذاری آن ویدیوها به صورت عمومی وجود دارد.

حقیقت این است که اولین ویدیوهای شما احتمالاً خیلی خوب نخواهند بود – و این خوب است! مثل همه چیز، ما باید از جایی شروع کنیم، اما مهم این است که واقعاً شروع کنیم.

تمام رویکرد من در مورد چیزها این است که فقط از جایی که هستید شروع کنید و سپس در حین رفتن، سطوح بیشتری از استراتژی یا ویژگی‌های اضافی را لایه‌بندی کنید – این دقیقاً همان کاری است که من با کانال YouTube خود انجام دادم.

من برای اولین بار بیش از 8 سال پیش شروع به اشتراک گذاری ویدیوها در آنجا کردم، و تا همین اواخر آنها همیشه فقط ویدیوهای ساده ای بودند که روی یک وب کم و تقریباً بدون ویرایش فیلمبرداری می شدند.

و علیرغم اینکه آنها فوق “حرفه ای” نبودند، باز هم خوب کار کردند و در کسب و کارم به من نتیجه دادند. وقتی The Whohearted Business Show را شروع کردم، که کانال یوتیوب من بخشی از آن است، تلاش بیشتری برای ویرایش انجام دادم، در نهایت یک ویدیو مقدماتی، موسیقی و فیلم B-roll اضافه کردم – اما همه اینها در طول یک سال اتفاق افتاد.

بنابراین بله، شروع با ویدیو می تواند کمی ترسناک و طاقت فرسا باشد، اما با ساده نگه داشتن آن شروع کنید و بدانید که اگر می خواهید در پایان روز به هر چیزی برسید، باید به سادگی شروع کنید!

استراتژی جذب مشتری YouTube شما

ببینید YouTube در استراتژی بازاریابی کلی شما کجا قرار می گیرد

اولین چیزی که باید تصمیم بگیرید این است که چگونه یوتیوب با استراتژی کلی بازاریابی و جذب مشتری شما هماهنگ می شود. چه اشکال دیگری از بازاریابی محتوا دارید؟ آیا می‌خواهید YouTube یک عنصر مستقل باشد یا با محتوایی که در جاهای دیگر به اشتراک می‌گذارید تناسب داشته باشد؟ آیا می‌خواهید از شورت‌های YouTube نیز استفاده کنید – نسخه YouTube از Reels یا TikToks؟

کل استراتژی من ایجاد وبلاگ، پادکست و محتوای ویدیویی به‌عنوان یک «نمایش چند پلتفرمی» است – استراتژی که در سطح پشتیبانی شده بازاریابی محتوا برای باشگاه مربیان یا دوره آموزشی خود چگونه یک نمایش محتوای چند پلتفرمی ایجاد کنیم، آموزش می‌دهم.

یادآوری این نکته که این شکل از بازاریابی محتوا در هنگام تبدیل به مشتریان بسیار کند است، اما یک سیستم تولید سرنخ پایدار و حیاتی را تشکیل می‌دهد که برای سال‌های آینده سودی برای کسب و کار شما خواهد داشت. برخلاف سایر رسانه‌های اجتماعی که محتوای شما چرخه عمر کوتاه‌تری دارد، محتوای YouTube می‌تواند توسط مشتریان ایده‌آل برای سال‌های آینده پیدا شود.

یک طرح محتوا ایجاد کنید

اگر می‌خواهید در YouTube مشتری جذب کنید، 3 نوع محتوای کلیدی وجود دارد که می‌خواهید ایجاد کنید: جذب، اتصال و فروش. هر یک از این اشکال محتوا برای جذب افراد مناسب به دنیای شما، ایجاد ارتباط با آنها و سپس فروش خدمات خود به آنها همکاری می کنند.

برنامه‌ریزی ویدیوهایی که می‌خواهید ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز به جایگاه، پیشنهادات، امتیازات رایگان و هر سیستم فروش دیگری که دارید مرتبط است، در ایجاد YouTube برای شما کلید خواهد بود.

همچنین ممکن است بخواهید در مورد سئوی یوتیوب تحقیق کنید تا ویدیوهای شما بیشتر توسط مخاطبان ایده‌آل شما پیدا و تماشا شوند – با این حال، اگر این امر بسیار طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد، خوب است که تازه شروع کنید! وقتی پای خود را پیدا کردید می توانید ویدیوهای استراتژیک تری برای سئو ایجاد کنید. حتی ویدیوهایی را که بدون هیچ فکری در مورد سئو ایجاد می‌کنید، در جستجوها یافت می‌شوند، بنابراین فکر نکنید که ایجاد ویدیوها بدون اساس سئو بیهوده است، زیرا اینطور نیست.

همچنین باید تصمیم بگیرید که هر چند وقت یکبار ویدیوهای جدید ایجاد می کنید و آیا می خواهید آنها را در یک برنامه زمانی خاص منتشر کنید. من دوست دارم هر سه ماه یک بار محتوا را برنامه ریزی کنم و سپس هر دو هفته یک بار برای The Wholehearted Business Show ویدیوهایی ایجاد کنم.

باز هم، همه اینها چیزی است که من در بازاریابی محتوا برای باشگاه مربیان با جزئیات بیشتر به آن می پردازم!

تجهیزات

بدیهی است که برای ایجاد ویدیو به تجهیزاتی نیاز دارید – اما اجازه ندهید که شما را ناامید کند! می توانید با استفاده از یک دوربین تلفن مناسب یا وب کم شروع به ایجاد فیلم کنید. من از وب کم Logitech متصل به لپ تاپم برای ضبط در Quicktime استفاده می کنم. این ضروری نیست اما یک میکروفون مناسب نیز می تواند تفاوت ایجاد کند. من قبلا از گلوله برفی آبی یتی استفاده می کردم و سپس به یک یتی آبی استاندارد ارتقاء دادم.

اصلاً لازم نیست ویدیوهای خود را ویرایش کنید، اما اگر می‌خواهید در ویرایش تلاش کنید، توصیه می‌کنم Descript را امتحان کنید – من کاملاً آن را دوست دارم و برای تبدیل کلیپ‌ها از ویدیوهای شما به ویدیوهای کوتاه به خوبی کار می‌کند، اگر استفاده مجدد بخشی از آن باشد. استراتژی شما

راه اندازی کانال شما

ایجاد یک کانال YouTube بسیار ساده است – کافی است به YouTube بروید و با یک حساب Google وارد شوید تا کانال خود را ایجاد کنید. شما می خواهید یک گرافیک هدر ایجاد کنید و یک توضیح کانال بنویسید. ممکن است بخواهید در مورد لیست های پخشی که می خواهید ویدیوهای خود را در حین کار سازماندهی کنید فکر کنید.

همچنین ممکن است بخواهید به این فکر کنید که می‌خواهید تصاویر کوچک ویدیوی شما در کانال شما چگونه به نظر برسد و یک الگو برای آن‌ها ایجاد کنید، همچنین هر گرافیک مقدماتی یا طرح اعتبار پایانی که می‌خواهید در ویدیوهای خود استفاده کنید.

ایجاد ویدیوهای شما

هنگامی که تجهیزات، برنامه محتوا و راه اندازی کانال خود را تهیه کردید، زمان شروع ضبط ویدیوهای خود است!

همانطور که در بالا گفتم، اگر می‌خواهید ویرایش را انجام دهید، Descript* اولین انتخاب من است، Loom یکی دیگر از موارد مورد علاقه است که در آن می‌توانید ویرایش سبک را نیز انجام دهید و برای ویدیوهای کوتاه، Canva نیز می‌تواند یک ویرایش مفید باشد.

ویدیوی خود را منتشر کنید و آن را به اشتراک بگذارید

اکنون زمان انتشار ویدیوی خود فرا رسیده است، تمام بیت های مورد نیاز YouTube مانند توضیحات، نشانگرهای فصل در صورت تمایل به استفاده از آنها و غیره را اضافه کنید. سپس می توانید ویدیوی خود را زمان بندی یا منتشر کنید و آن را در دنیای YouTube منتشر کنید!

اگر فهرست ایمیل یا کانال‌های رسانه‌های اجتماعی موجود دارید، اکنون زمان خوبی برای به اشتراک گذاشتن ویدیو و تشویق برخی بازدیدها و تعامل از این جنبه است، اما به یاد داشته باشید که بخشی از چیزی که YouTube را مؤثر می‌کند این است که بازدیدها و تعامل می‌تواند در یک دوره طولانی اتفاق بیفتد. از زمان، بنابراین اگر در هفته اول هجوم بازدیدها به دست نمی آید، ناامید نشوید.

خوب، پس چگونه همه اینها من را مشتری می کند؟

یوتیوب، و فرآیندی که در بالا توضیح دادم، می‌تواند به شما کمک کند تا به روش‌های مختلف مشتری جذب کنید. یا آنها شما را از طریق یک ویدیو پیدا می کنند و سپس مستقیماً به وب سایت شما سر می زنند یا پیشنهاد یا خدمات خاصی را که در یک ویدیو ذکر کرده اید بررسی می کنند، یا ممکن است شما یک امتیاز رایگان در ویدیوهای خود به اشتراک بگذارید و سپس رابطه ایجاد کنید و در لیست خود به آنها بفروشید. زمانی که آنها آنجا هستند

علاوه بر این، به اشتراک گذاری جذابیت استراتژیک، ارتباط و محتوای فروش به تیزتر شدن این فرآیند نیز کمک می کند!

اگر این پست شما را به نحوه استفاده از YouTube در کسب و کار مربیگری خود علاقه مند کرده است، پس عضویت من را بررسی کنید بازاریابی محتوا برای مربیان، جایی که به مربیان کمک می کنم تا استراتژی های بازاریابی محتوای پایدار و موثری را ایجاد کنند که بر اساس رسانه های اجتماعی نیست.

در اینجا درباره بازاریابی محتوا برای باشگاه مربیان بیشتر بدانید.

*این پست شامل پیوندهای مربوط است