چگونه از بیماری های مزمن پیشگیری کنیم؟


آیا راهی برای پیشگیری از بیماری های مزمن وجود دارد؟ درد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. صدمات، ورزش نکردن، تنش، بیماری‌های روماتیسمی، گیرکردن اعصاب، فشار بیش از حد عضلات یا ساییدگی مفاصل از جمله محرک‌های درد حاد یا مزمن هستند. گاهی اوقات آنقدر شدید هستند که باید برای آنها کاری کرد. عوامل گیاهی جایگزین خوبی برای مسکن های معمول داروخانه ها هستند.

چگونه از بیماری های مزمن پیشگیری کنیم؟

ویدئوی زیر نحوه پیشگیری و معکوس کردن بیماری های مزمن را نشان می دهد.

https://www.youtube.com/watch?v=7BPOdXMggmQ

تنتورهای روغنی در برابر درد عصبی؟

درد عصبی به ویژه ناخوشایند است، مانند آتش سوزی یا سوزن سوزن. خود سیستمی که مسئول انتقال درد است توسط آسیب، بیماری متابولیک یا عفونت مورد حمله قرار می گیرد.

ترسناک ترین آنها کمردرد است که در آن درد از قسمت پایین کمر به ساق پا می رسد. اطلاعات خاص در مورد درد عصبی در ساق پا را می توانید در اینجا پیدا کنید.

برای درد عصبی، عصاره های روغنی اسطوخودوس، بادرنجبویه یا آکونیت به صورت خارجی استفاده می شود. عصاره پوست پنجه شیطان یا بید جایگزین مناسبی برای مسکن‌های معمولی است.

کپسایین برای درد عضلانی؟

درد عضلانی برای هرکسی که در ورزش زیاده روی کرده است آشناست. درد عضلانی پس از دو تا سه روز دوباره به خودی خود از بین می رود.

اگر درد عضلانی بیشتر طول بکشد، می تواند تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی داشته باشد. افراد مبتلا به بیماری های روماتیسمی این را می دانند. کمک کننده های ثابت شده برای درد و تنش عضلانی، تکه های درد گرم کننده حاوی کپسکائین، عصاره میوه فلفل قرمز است.

گیاهان دارویی برای درد مفاصل؟

درد مفاصل ممکن است به دلیل التهاب یا ساییدگی ایجاد شود. آسیب به غضروف مفاصل، رباط ها یا تاندون ها نیز می تواند منجر به درد مفاصل شود.

پنجه شیطان که قبلاً ذکر شد می تواند برای درد مفاصل نیز به خوبی مورد استفاده قرار گیرد، زیرا علاوه بر اثر تسکین دهنده، دارای اثر ضد التهابی و ضد احتقان است. با این حال، حدود 14 روز طول می کشد تا اثر کامل پنجه شیطان احساس شود.

برای دردهای روماتیسمی می توان از عصاره زردچوبه یا کندر استفاده کرد. هر دو اثر ضد التهابی دارند و بنابراین می توانند به تسکین درد مزمن کمک کنند.

گیاهان ضد سرطان؟

سرطان یک بیماری کشنده است و سرطان سجده، سینه و رحم می‌تواند برای مبتلایان به کابوس واقعی و کسانی که فرد مبتلا را می‌بینند به آرامی به تاریکی می‌لغزد.

این بیماری در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان است، اما بیشتر افراد پس از اینکه سرطان سایر قسمت‌های بدن مانند روده یا کبد را تحت تأثیر قرار داده است، برای درمان مراجعه می‌کنند.

خبر خوب این است که سرطان را می توان با کمک انواع مختلفی از گیاهان که دارای ارزش دارویی هستند کنترل کرد.

کشورهای آسیایی مانند چین، هند و کره از زمان های قدیم از گیاهان دارویی برای درمان انواع بیماری های تهدید کننده زندگی استفاده می کردند. مواردی وجود داشته است که سرطان با کمک گیاهان به طور کامل ریشه کن شده است، بنابراین می توان از درمان های گیاهی برای خلاص شدن از شر بیماری های مزمن استفاده کرد.

با این حال، اکثر مواردی که شنیده ام، بیماران زمانی برای درمان مراجعه می کنند که بیماری به سایر اندام های داخلی مانند کبد و روده سرایت کرده باشد.
اما اخیراً فهمیدم که گیاهان و درختان مختلفی وجود دارند که برای درمان برخی از این بیماری ها ارزش دارویی دارند.

مقاله کامل و بسیار جالب را در: https://www.newsday.co.zw/ بخوانید