مقاله بی طرفانه پنج چیزهای جدیدی را درباره فواید رژیم کتوژنیک نشان می‌دهد که هیچ‌کس درباره آن صحبت نمی‌کند.

فروش محصولات رژیم کتوژنیک فواید رژیم کتوژنیک تنها در دیابت و کاهش وزن خلاصه نمی سه قانون مضحک درباره کتوژنیک برای لاغری شود. بر خلاف تصور عموم حذف چربی ها و گوشت از وعده های غذایی نه تنها به کاهش وزن کمک نخواهد کرد بلکه با برهم زدن تعادل سوخت و ساز بدن سبب انباشت چربی ها نیز می شود. در این حالت توانایی بدن فرد برای چربی سوزی، کاهش وزن و تامین انرژی فوق العاده افزایش پیدا می کند. در حقیقت بیش از ۲۰ مطالعه بر روی این نوع از رژیم غذایی نشان میدهد که به کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک میکند. در این روش از رژیم چربی ها در کبد تبدیل به کتون شده و به این طریق سبب کاهش قند خون و سطح انسولین می شود و این عمل به همراه افزایش کتون ها مزایای فراوانی برای سلامتی ایجاد می کند. علاوه بر این در این نوع رژیم به دلیل افزایش پروتئین مصرفی اتفاقات مثبت بسیاری در راستای سلامتی برای بدن رخ می دهد. این رژیم شامل مصرف کربوهیدرات پایین است اما افرادی که بر طبق این روش جلو می روند می توانند در هنگام فعالیت های بدنی مانند ورزش و یا انجام برنامه بدنسازی از کربوهیدرات استفاده کنند. این یک الگوی غذایی و همراه با 4 فاز کم کربوهیدرات است که به شما امکان می دهد تا مقدار زیادی چربی و پروتئین مصرف کنید. ​Artic᠎le was cre ated with G SA Conte nt G en​erat​or DEMO!

همانطور که گفته شد ، اگر یک رژیم غذایی با چربی بالا ، پروتئین کم و کربوهیدرات بسیار کم مصرف کنید ، می توانید حالت کتون زدگی را به طور مرتب حفظ کنید. همچنین مصرف پروتئین با کیفیت بالا بعد از پایان تمرینات ورزشی برای بهبود عملکرد عضله سازی توصیه میشود. بعد از اینکه تخم مرغ ها پخته شدن، اون ها رو توی یک کاسه آب خنک بزارید. بعد از اینکه رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) رو به صورت کامل توی یک مقاله بررسی کردیم، سراغ آشپزی کتوژنیک اومدیم. ولی بعد از آن همانطور که ممکن است بدانید، از چربی، ذخایر آ ت پ عضلات می تواند پر شود. نتایج نشان داد که میزان کاهش وزن گروه اول بعد از ۶ ماه تقریبا ۲ کیلوگرم بیشتر بوده است. اشخاصی که رژیم کتوژنیک را دنبال می کنند سه برابر بیشتر از سایر رژیم ها، وزن کم می کنند. به دلیل محدودیت کربوهیدرات در این رژیم، بدن برای تامین انرژی خود چربی را به جای گلوکز، منبع اصلی در نظر می گیرد – این فرایند کتوزیس ketosis نامیده می شود. Article was cre ated by GSA Conte nt G ener᠎ator DEMO​.

رژیم کتوژنیک یعنی چه

این محدودیت

کالری را میتوان بسیار شدید قلمداد کرد. رژیم لاغری کتوژنیک با کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی یک حالت متابولیکی به نام کتوز در بدن ایجاد می کند. زمانی که درمان تحت نظر پزشک باشد، اقدامات مناسب برای به حداقل رساندن عوارض جانبی صورت می گیرد. این رژیم در ابتدا به افراد دارای صرع در کنار درمان های روتین روزانه شان استفاده می­گردید و به مرور زمان به عنوان یک رژیم برای عموم مردم محبوب گردید. به عنوان مثال گاهی اوقات و با توجه به شرایط، پزشکان این نوع از رژیم کتوژنیک را موثر ترین رژیم کتوژنیک برای کمک به درمان سرطان قلمداد میکنند. حتی از کدو رشته شده به عنوان جایگزین نودل در آشپزی استفاده می­شود. شلغم نیز به عنوان جایگزین سیب زمینی سرشار از کربوهیدرات در این رژیم کاربرد فراوانی دارد. اگر بدنبال کاهش وزن سریع هستید میتوانید از دستور رژیم کتوژینک استفاده کنید .رژیم کتوژنیک؛ یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم است که به عنوان رژیم کاهش وزن سریع شناخته شده. با توجه به برنامه غذایی که در این رژیم وجود دارد، اگر شما تمامی اصول را عمل کنید کاهش وزن را تجربه خواهید کرد.

در حالت کتوزیس، بدن در سوزاندن چربی برای به دست آوردن انرژی مورد نیاز خود بسیار کارامد عمل میکند. در این مدت بدن به این موضوع عادت می کند که باید انرژی مورد نیاز خود را از طریق سوزاندن چربی به دست آورد. فیبر چسبناک ژلی را تشکیل می دهد که حرکت غذا را از طریق دستگاه گوارش شما کند می کند و به کاهش کمک می­کند. قانون سوم : ۶ وعده غذا بخورید! دلیل دیگر این است که شما در یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین و چربی سالم و اشباع زودتر احساس سیری میکنید و کمتر غذا میخورید. به طوری که افراد مجازند تنها ۱۲ گرم یا کمتر از کربوهیدراتها را در طول روز مصرف کنند. هر تخم مرغ نیز کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات دارد و شامل ۶ گرم پروتئین است. رژیم کتوژنیک روش موثری برای کم کردن وزن است و شما را کمتر دچار بیماری می کند. در یک مورد، به زنان چیزی داده شد که محققان آن را رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات می نامند. بنابراین اگر به عنوان یک فرد عادی که به ورزشهای سخت و پرفشار مشغول نیستید، از رژیم کتوژنیک استاندارد بهره میبرید، همین عادت را حفظ کنید.

رژیم روزانه کتوژنیک

یعنی مولکولهای

کتون که حاوی چربی هستند و در زمان نبود قند در بدن تولید میشوند، به عنوان سوخت به کمک متابولیسم میآیند. و اجازه تجمع کربوهیدراتهای اضافی در بدن خود را نمیدهند. رژیم کتوژنیک هدفمند به ورزشکاران این اجازه را میدهد که کربوهیدراتهای مفید و سالم با کیفیت بالا را در مدت زمان نیم ساعت در طول تمرینات ورزشی خود مصرف کنند. در حقیقت مصرف این کربوهیدراتهای با کیفیت بالا در طول فعالیتهای ورزشی، منافاتی با اصول رژیم کتوژنیک ندارد. آیا مصرف آجیل چاق کننده است؟ آیا رژیم کتوژنیک واقعا در کاهش وزن موثر است؟ این مواد غذایی با قابلیت سیرکنندگی شان سبب می شوند بدون نیاز به کالری شماری یا وسواس درمورد غذای مصرفی تان، وزن کم کنید. سلول های سالم می توانند از کتون برای انرژی استفاده کنند، اما برخی از انواع سلول های سرطانی نمی توانند از کتون استفاده کنند. در برنامه رژیم غذایی این دسته از افراد باید مواد غذایی پر پروتئین قرار داده بشه. این امر میتواند بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار دهد. شاخص توده بدنی تنها یک معیار ساده و سطحی است و فقط وضعیت وزنی ما را نشان میدهد. ما در اینجا دقیقا میدانیم که این ورزشکاران حین انجام تمرینات از چه منابع سوختی بهره بردهاند.

فواید و عوارض رژیم کتوژنیک توجه داشته باشید که چربیهای موجود در این رژیم حتما باید از منابع سالم غذایی تامین شوند. رژیم غذایی مدیترانهای بیش از 50 سال است که درباره آن صحبت و تحقیق شده است. برای اینکه اطلاعات بیشتری درباره فواید و عوارض کتوژنیک بدانید! اما لازم است بدانید که بسته به وزن شما این کاهش وزن میتواند متفاوت باشد. مطالعات حیوانی که در آن رژیم پر چربی استفاده شده بود، ارتباطی بین چربی برنامه غذایی و چاقی نشان نداد و بر عکس کربوهیدرات بسیار پایین و چربی بالا نظیر کتوژنیک، کاهش وزن را تسهیل می کرد. رزیم کتوژنیک دوره ای: در این نوع از رژیم روزهایی را به مصرف بیشتر کربوهیدرات اختصاص می دهند. قبل از مصرف میان وعدههای پرکالری، یک لیوان آب بنوشید. دارچین علاوه بر اینکه یک شیرینی تند به اسموتی می دهد، به حفظ قند خون و متعادل کردن آن کمک می کند. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا رژیم کتوژنیک بر رژیم غذایی کم چربی برتری دارد؛ از جمله این دلایل می توان به افزایش میزان دریافت پروتئین که مزایای بیشماری دارد اشاره کرد. البته این رژیم سطوح مختلفی دارد که میزان کربوهیدرات در هرکدام متغیر است. این نوع از رژیم کتوژنیک برای افراد بدنساز که تمرینات پرفشار و شدید را تجربه میکنند، طراحی شده است.

این نوع از رژیم برای افرادی که مبتلا به بیماری چاقی هستند و اضافه وزن شدید دارند، توصیه میشود. کیفیت و فرمولاسیون عالی: دارای چربی بسیار کم، کربوهیدرات بالا، بدون گلوتن، بدون قند افزوده، قابلیت هضم عالی و طعم شدید. رژیم بولتپروف ادعا میکند که بر پایه شواهد علمی مستحکمی استوار است اما یافتههایی که این رژیم به آنها تکیه میکند، کیفیت پایینی داشته و برای اکثر افراد کاربردی نیستند. برخی افراد که کتوژنیک رژیم را برای کاهش سریع وزن پیشنهاد می کنند، ادعا دارند که این برنامه غذایی بسیار کارساز است و هیچ مشکلی برای افراد ایجاد نخواهد کرد. رژیم کتوژنیک نه تنها سبب لاغری و کاهش وزن می شود، بلکه برترین روش برای معکوس کردن روند پیشروی بیماری خطرناک دیابت نوع ۲ هم به شمار می رود. برخی از اهداف آخرین نسخه رژیم کتوژنیک، کاهش وزن، مدیریت وزن و بهبود عملکرد ورزشی است. کاهش پوند هر دو ضرب و شتم وفاداری وزن، برای تعدادی از روز رژیم غذایی اساساً مبتنی بر تخممرغ داشته باشید. ولع شما به شیرینی ها از بین میرود و انرژی شما بسیار بیشتر میشود. اساس این رژیم از نظر علم و متخصصان بر کارآیی موثر سوخت و ساز سلولی، سلامت عمومی بدن، چربی سوزی و از بین بردن بیماری ها است.

در بین ماهیهای دریایی تنها ماهی مرکب بحر، که در هر 28 گرم 3 گرم کربوهیدرات دارد. به طور کلی باید مصرف کربوهیدرات را به حدود 20 تا 50 گرم در روز کاهش دهید و به جای آن چربی ها مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و روغن های سالم است. با درک اینکه بیشتر روزها چه تعداد کربوهیدرات مصرف می کنید شروع کنید. رژیم کتو آنتی اکسیدان ها را در بدن تقویت می کند که باعث بهبود توانایی های مغز و در بدن می شود. این یک رژیم غذایی بسیار کم کالری است، بنابراین ممکن است باعث از دست دادن عضله شود که منجر به کاهش توانایی سوزاندن کالری می شود زیرا بدن فکر می کند که شما در حال گرسنگی هستید و سعی می کند انرژی را ذخیره کند. ۲. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا :که شبیه رژیم کتوژنیک استانداردSKD می باشد ولی درآن فرد می تواند پروتیئن بیشتری استفاده کند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این نوع از رژیم تا حدودی شبیه به روش استاندارد است با این تفاوت این روش حاوی مقدار بیشتری پروتئین است. نوع استاندارد، هدفمند یا دورهای !

در ادامه برای راحتی شما لیستی از غذاهایی که باید در این رژیم محدود یا حذف شوند را آوردهایم. در ادامه به بررسی هر یک از انواع رژیم کتوژنیک خواهیم پرداخت. این افراد در ادامه و با کاهش وزن خود میتوانند از رژیم کتوژنیک استاندارد استفاده کنند. کتو برای افراد چاق و کسانی که اضافه وزن دارند توصیه میشود. تمامی صبحانه های زیر كم تر از۲۵۰ کالری دارند. شکلات تلخ بالای ۷۰% و پودر کاکائو نیز در رژیم های کتو مجاز هستند. سبزیجات برگ سبز برای رژیم کتو بسیار عالی هستند چرا که علاوه بر اینکه کربوهیدرات بسیار کمی دارند سرشار از ویتامین و ماده معدنی و آنتی اکسیدان هستند. گوشت و مرغ تازه فاقد کربوهیدرات و سرشار از ویتامین B و چندین ماده معدنی مهم دیگر هستند. مثلا من دیگه شکر و قند رو نخوردم و هر چیزی که این دو ماده توش بود هم نخوردم ، یا کنسرو ها رو کامل حذف کردم و کلی از هله هوله ها و فست فود ها . این رژیم در مدت زمان کم کاری میکنه که شما خیلی سریع به وزن ایده آل و چیزی که میخواستین برسید. بیشتر به این دلیل که افراد در مدت زمان کوتاهی وزن قابل توجهی از دست می­دهند.