اگر می خواهید برنده شوید، اکنون فلسفه رژیم کتوژنیک برای لاغری خود را تغییر دهید!

عوارض رژیم کتوژنیک در شیردهی رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما این امکان را میدهد که کربوهیدرات را در حول و حوش تمرینات ورزشی شدید سه قانون مضحک درباره کتوژنیک برای لاغری خود مصرف کنید. در هر صورت بهتره هر رژیمی رو که انتخاب میکنید، به عنوان بخشی از سبک زندگی بلند مدتتون حفظ کنید. همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در بلند مدت به صورت چرخشی استفاده کنید زیرا هرنوع غذا و خوراکی دارای مواد مغذی متفاوت بوده که فواید زیادی برای سلامتی دارند. همچنین چربی به کتونها در کبد تبدیل میشود که میتواند انرژی را برای مغز فراهم کند. علاوه بر این، افرادی که دارای بیماری های خاص مانند بیماری کلیوی، بیماری کبد یا بیماری های پانکراس هستند، باید از این رژیم اجتناب کنند. اما این رژیم گزینه ی مناسبی برای ورزشکاران حرفهای که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، نمی باشد. اما مصرف چربی بالا به این معنا نیست که افراد آزادانه میتوانند هر گونه چربی را در رژیم غذایی خود داشته باشند، بلکه این رژیم زمانی نتیجهبخش خواهد بود که از مصرف چربی بد و ناسالم خوددرای شود. در حالی که هیچ چیز در مورد این غذاها ناسالم نیست، سطح بالای کربوهیدرات آنها باعث کاهش سرعت انتقال شما به کتوز میشود.

میبایست میزان کربوهیدرات دریافتی را زیر 50 گرم در روز و در حالت ایدهآل زیر 20 گرم نگهدارید، هرچه کربوهیدرات دریافتی کمتر باشد، رژیم کتوژتیک برای رسیدن به حالت کتوز، کاهش وزن یا بهبود دیابت نوع 2 مؤثرتر است. بیش از 30 مطالعه علمی باکیفیت بالا نشان میدهد که در مقایسه با سایر رژیمهای غذایی، رژیمهای کمکربوهیدرات و کتو منجر به کاهش وزن مؤثرتر میشود. مطالعه دیگر نشان داد که برخی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به کمک رژیم کتوژنیک می توانند مصرف داروهای دیابت را قطع کنند. به علاوه 95.2 درصد از افراد با رژیم کتوژنیک در مقایسه با 62 درصد افرادی که از کربوهیدرات استفاده می کردند، توانستند مصرف داروهای دیابت را متوقف و یا آن را کمتر کنند. مطالعات ثابت میکنند که احساس گرسنگی بهطور چشمگیری کاهش مییابد و این موضوع باعث میشود که کمتر غذا بخورید و وزن اضافی خود را کاهش دهید البته به یاد داشته باشید که قبل از غذا صبر کنید تا گرسنه شوید. فرآیندی به نام وجود دارد گلوکونئوژنز که در آن بدن شما پروتئین اضافی را در جریان خون به گلوکز تبدیل می کند. بهطورکلی برای باقی ماندن در وضعیت کتوز، کربوهیدرات پایینتر بهتر است. کتوژنیک برای چه کسانی ممنوع است؟

رژیم کتوژنیک برای صرع

برای افراد بدنساز مدل دوره ای و برای ورزشکاران نوع هدفمند این رژیم تجویز می شود و برای کسانی که فعالیت های شدید انجام می دهند از رژیم کتوژنیک با پروتئین بهره می گیرند. از دیگر فواید این رژیم می توان به کاهش چربی های بدن اشاره کرد که این امر سبب کمک به بهبود دیابت، حفظ سلامت قلب و پیشگیری از ابتلاع به سرطان می شود. آسیب های مغزی: طبق مطالعات، رژیم کتوژنیک بعد از آسیب های مغزی می تواند از شدت آن بکاهد و موجب بهبود و احیای مغز شود. طبق پژوهش ها، رژیم کتوژنیک در مقایسه با رژیم کم چربی با کالری محدود موجب کاهش 2.2 برابری وزن می شود. چون همه رژیمها علیرغم ظاهر و تبلیغات، تجاری و تکراری شدهاند و صرفا یک جدولغذایی محدود با توضیحات مختصر است. اما همه چربیها برابر نیستند. اما قبل از شروع این رژیم بهتر است باید ها و نباید های آن را بدانید. دلایل زیادی برای برتری رژیم کتوژنیک بر رژیم های کم چربی با پروتئین بالا وجود دارد.

مضرات کتوژنیک چیست

همانطور که می دانید رژیم های غذایی بسیار زیادی در علم پزشکی-بدنسازی وجود دارد که هدف تمامی آن ها کاهش وزن و ایجاد یک سطح استاندارد سلامتی برای بدن شما می باشد. رژیم های کتوژنیک استاندارد و پر پروتئین، بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته اند و رژیم های کتوژنیک دوره ای یا هدفمند روش های بسیار پیشرفته بوده و عمدتا مورد استفاده بدن سازان یا ورزشکاران می باشند. یک مطالعه ۱۰ ساله که تأثیر رژیم غذایی کتو بر روی کودکان خردسال را مورد بررسی قرار داد ، نشان داد که ۶۵ درصد از آنها مشکلات گوارشی را تجربه کرده اند. یک رژیم کتوژنیک میتواند منجر به نفخ کمتر، گرفتگی عضلات و درد کمتر معده شود که اغلب منجر به بهبود علائم IBS میشود. افزایش کتون، پایین آمدن قندخون و بهبود حساسیت انسولین از مزیت های رژیم کتوژنیک است. هرم غذایی کتوژنیک تقریباً تقریباً برعکس هرم غذایی معمولی کار میکند, و لیپیدها از بالای هرم در قسمت پایین و کربوهیدرات در رأس هرم قرار دارد. این موضوع ممکن است عوارض جانبی دارو را کاهش دهد و در نتیجه عملکرد ذهنی را افزایش دهد. در این رژیم، جذب کربوهیدرات به طور چشگیری کاهش یافته و چربی جایگزین کربوهیدرات می شود. سندروم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین که نقش بسزایی در سندروم تخمدان پلی کیستیک دارد، کمک نماید.

خلاصه: این رژیم غذایی، رژیمی بر مبنای مصرف کمترین کربوهیدرات و بیشترین میزان چربی است که سبب کاهش شدید قند خون و سطح انسولین در بدن میشود. رژیم کتوژنیک یک رژیم پرچربی با کمترین کربوهیدرات است که مزیت های فراونی برای سلامتی دارد. در رژیم غذایی کتوژنیک شما یاد می گیرید که روی اشتهایتان کنترل داشته باشید. به خاطر داشته باشید که رژیم بولتپروف چند ایراد دارد. اما این مطالعات قدیمی را به سختی میتوان با مطالعات امروزی مقایسه کرد؛ مطالعات قدیمی اغلب دچار سوگیری گزینش بودند، چرا که بیمارانی را که قادر به آغاز یا ادامهٔ این رژیم نبودند از مطالعه حذف میکردند و در نتیجه فقط افرادی در مطالعه لحاظ میشدند که میتوانستند نتایج نهایی آن را بهبود بخشند. اما رژیم کتوژنیک باعث تغییراتی در سیستم سوخت و ساز بدن می شود به این شکل که سوخت بدنی به جای کربوهیدرات ها از چربی ها و گاها پروتئین ها تامین می شود. هدف اصلی در این رژیم، قرار گرفتن بدن در وضعیت کتوز است.در این وضعیت بدن کربوهیدراتی دریافت نمیکند و انرژی به جای از سوخت کربوهیدرات، از طریق سوخت چربی تأمین میشود.

حتی برای برخی از افراد این مزیت مهمتر از میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک است و جالاب است که بدانید تجربه آن فقط یک یا دو روز رژیم گرفتن طول میکشد. رژیم کتوژنیک یک روش موثر برای کاهش وزن و کم کردن خطر ابتلا به بیماری هاست. شما در این رژیم احساس گرسنگی نمیکنید و لاغر میشوید. پیش از اینکه تصمیم به استفاده از این رژیم غذایی بگیرید، بهتر است بدانید که چه مواد غذایی را میتوانید بخورید و چه نوع چربی را میتوان در رژیم غذایی قرار داد. این رژیم برای سلامت افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا پیش دیابتی ها مفید است. این روزها اسم رژیم لاغری کتو زیاد به گوش می خورد. مطالعات نشان دادند که رژیم کتوژنیک حساسیت انسولین را تا 75 درصد بهبود می دهد. افزایش کتونها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز ممکن است نقش کلیدی ایفا کند.  Post w᠎as creat​ed ᠎with GSA Con᠎te​nt᠎ Gener​ator D em​ov er sion.

رژیم کتوژنیک چند روزه است

در واقع بیش از 20 تحقیق نشان دادند که این نوع رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت کمک کند. نکته: رژیم کتوژنیک می تواند حساسیت انسولین را بهبود بخشد و باعث کاهش چربی ها شود. آلزایمر: رژیم کتوژنیک ممکن است علایم بیماری آلزایمر را کاهش دهد و پیشرفت آن را کند نماید. در حقیقت، بیشتر یک سبک زندگی است تا یک رژیم غذایی. به عنوان مثال یکی از همین اختلالات بیماری صرع هست که در موردش صحبت کردیم. توصیه میکنیم که میزان انرژی، کالری و غیره، غذایی که میخورید را اندازه بگیرید تا بفهمید واقعاً چقدر غذا میخورید و آیا به اهداف خود میرسید یا خیر. البته اینکه چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم و واقعاً کربوهیدرات کمی را مصرف کنیم در کاهش قندخون مؤثر است. توجه به این نکته نیز خالی از لطف نیست که اجرای بسیاری از رژیم های غذایی پس از مدتی با کاهش میزان متابولیسم پایه (RMR) همراه است ولی در مورد رژیم کتوژنیک این اتفاق رخ نمی دهد و میزان RMR افت نخواهد کرد. به دلیل این اثرات محافظت کننده عصبی ، سؤالاتی در مورد مزایای احتمالی سایر اختلالات مغزی مانند پارکینسون ، آلزایمر ، مولتیپل اسکلروز ، اختلالات خواب ، اوتیسم و حتی سرطان مغز مطرح شده است. A rtic le h​as ᠎been cre ated  with G SA  Content Gener​ator  Demov᠎ersi on​!

گیاهخواران گوشت و گاهی اوقات حتی سایر غذاها و محصولات حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف میکنند. از مصرف غذاها و خوراکیهایی با پایه کربوهیدرات مانند غلات، شکر، حبوبات، برنج، سیبزمینی، شکلات، آب میوه و حتی میوهها خودداری کنید. از طرفی باید از مصرف محصولات رژیمی کمچرب خودداری کنید. غذاهای رژیمی بدون شکر: آبنباتهای بدون قند، شربت، پودینگ، شیرینکنندهها، دسرها و … شما می توانید همین غذاها یا بجای غذاهای پرکربوهیدرات، غذاهایی با سبزیجات فراوان را سفارش دهید. بهطور خلاصه این رژیم شامل غذاهای بدون کربوهیدرات یا کم کربوهیدرات، با پروتئین متوسط و چربی بالا میشود. رژیم کتوژنیک استاندارد: این رژیم حاوی کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین در حد متوسط و چربی بالاست و معمولا متشکل از 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است. این رژیم بسیار استاندارد طراحی شده و برای کسانی که تازه می خواهند رژیم را شروع کنند مناسب است. رژیم کتوژنیک استاندارد (Standard ketogenic diet) برای تازهکارها مناسب است. برای مثال اگر در کتوژنیک استاندارد فقط 20 درصد از خوراکی ها باید از پروتئین ها باشد ، در رژیم کتوژنیک با پروتئین این مقدار به 35 درصد افزایش پیدا می کند. روی هم رفته در صورتی که رژیم کتوژنیک درست اجرا شود ، در سال می توانید انتظار 23 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید .این کاهش وزن در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد .

توجه داشته باشید ، محققان همچنین

نگرانی خود را در مورد حفظ این رژیم غذایی در دراز مدت بیان کردند و آنها عنوان کردند که

این مزایا ممکن است طولانی مدت نباشند و ما برای دستیابی به یک نتیجه مشخص به مطالعات بلند مدت نیاز داریم. رژیم کتوژنیک چقدر در کاهش وزن مؤثر است؟ به عنوان سخن پایانی باید یاداور شد که این رژیم یک رژیم مناسب برای کاهش وزن است. یکی از مهمترین کارها برای شروع رژیم کتوژنیک این است که مقدار درشت مغذی های لازم برای بدن خود را محاسبه کنید و بعد از آن رژیم را شروع کنید. علاوه بر آن باید توجه کنید که بیماران کلیوی هرگز نباید از رژیم کتوژنیک برای لاغری استفاده کنند. استفاده از رژیم کتوژنیک برای صرع سبب میشود تا بیماران داروهای ضد صرع کمتری مصرف کنند یا بههیچوجه مصرف نکنند و علائم بیماری صرع از جمله تشنج را نیز تجربه نکنند. با آنکه رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز هم، اندکی گرانتر از رژیم غذایی معمولی است، اما در صورت موفقیت این رژیم غذایی در درمان بیمار، این اختلاف قیمت، از طریق حذف هزینهٔ خرید داروهای ضد صرع جبران میشود. فواید رژیم کتو مانند سایر رژیمهای کم کربوهیدرات و چربی بالا است، اما قدرت آن از رژیمهای کم کربوهیدرات عمومی بسیار بیشتر است.