آیا صبحانه برای رژیم کتوژنیک یک کلاهبرداری است؟

فواید و عوارض رژیم کتوژنیک به طور کلی ۴ نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد که در ادامه به طور مفصل درباره سه قانون مضحک درباره کتوژنیک برای لاغری آنها توضیح دادهایم. البته چندین مطالعه طولانی مدت وجود دارد که مزایای مثبتی را برای رژیم کتوژنیک نشان میدهد. شواهد محکمی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی کتوژنیک ، تشنج در کودکان ، گاهی به همان اندازه دارو را کاهش می دهد. از مهمترین ویژگیهای این رژیم این است که نیازی به حذف هیچ کدام از وعدههای غذایی وجود ندارد. رژیم کتوژنیک روشی موثر برای کاهش وزن و کاهش عوامل خطر بیماری است. به هر روشی که دلتان بخواهد مثل تخم مرغ آب پز، نیمرو، املت و یا تخم مرغ سرخ شده با کره یا روغن می توانید از این ماده غذایی استفاده کنید. رژیم غذایی کتوژنیک، رژیم کیتو یا رژیم کتونزا (Keto Diet)، یک رژیم غذایی با چربی بالا؛ کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

لاغری و رسیدن به تناسب اندام از مهمترین چالشها و دغدغههای افراد است. دکتر بهاره غفاری از بهترین و مجربترین متخصصان تغذیه است که برای دریافت رژیم غذایی میتوانید به او مراجعه کنید. در این رژیم مصرف لبنیات در حد اعتدال است، اما گوشت قرمز، فقط یک یا دو بار در هفته مجاز است. اگرچه ریزش مو در رژیم غذایی کتوژنیک بسیار نادر است، شما می توانید خطر ریزش مو را با داشتن 8 ساعت خواب در شبانه روز و محدود نکردن بیش از حد کالری ها، کاهش دهید. برای داشتن خواب راحت کلسیم بخورید تا این مشکل شما رفع شود. برخی افراد از رژیم غذایی کتوژنیک به طور خاص برای افزایش عملکرد ذهن و مغزشان استفاده می کنند نه برای کاهش وزن! عملکرد رژیم غذایی فستینگ به این صورت است که دورههای زمانی منظم برای خوردن و همچنین زمانهایی برای غذا نخوردن انتخاب میشود. خوردن هر چیزی که در بدن به قند ساده یا گلوکز تبدیل شود،انسولین را بالا میبرد. زمان یکه ذخیره قند بدن تمام میشود، بدن از چربیها استفاده میکند. البته هر رژیم برای تمام افراد مناسب نیست و باید با توجه به ویژگیهای بدن انتخاب شود. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا هم برای افرادی مفید است که فعالیت بدنی شدید دارند.

این تغییر برای بسیاری از افراد گیج کننده است.

در حقیقت ، تأثیرات آنی و بسیار سریع است. در مقاله سال 2019 افراد مورد تحقیق را به دو گروه تقسیم کردند. برای مثال چهار روز در هفته رژیم کتوزنیک و یه روز به کربوهیدارت بالا(بیشتر در ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد). بهعلاوه، ادعا میکنند که رژیم Whole30 طرز فکر شما را در مورد غذا و همچنین رابطه شما با غذا و بدنتان را تغییر میدهد. این یک وضعیت متابولیکی در بدن شما است که در آن بدن شما چربی را به مولکولی به نام کتون تبدیل می کند ، که در هنگام محدود شدن گلوکز، بدن از آن به عنوان منبع انرژی استفاده می کند. هرم غذایی که برای این رژیم در نظر گرفته میشد تقریباً برعکس هرمی است که افراد به طور معمول استفاده میکنند. رژیمهای غذایی لاغری تنوع بسیار بالایی دارند و افراد میتوانند برای لاغری و تناسب اندام از آنها استفاده کنند. این تغییر برای بسیاری از افراد گیج کننده است. ماهی سالمون و انواع دیگر ماهی، سرشار از ویتامینهای گروه ب، پتاسیم و سلنیوم است و تقریباً هیچ کربوهیدراتی ندارد. اینکه کدام یکی از انواع رژیم کتوژنیک را انتخاب میکنید، کاملا به هدف شما بستگی دارد اما خوب رایجترین نوع، رژیم کتوژنیک استاندارد است که برای تازهکارها گزینهی خوبی محسوب میشود.

این رژیم خود انواع مختلفی دارد که رژیم کتو با پروتئین بالا بیشتر از سایر رژیمها استفاده میشود. اگر هم نمی توانید خوردن نان، شیرینی و انواع بیسکویت را کنار بگذارید، توصیه ما به شما این است که از نان، بیسکویت و شیرینی های رژیمی که همان عطر و طعم را دارند، استفاده کنید. مانند رژیم انعطاف پذیر، رژیم غذایی مبتنی بر گیاه قوانین سختگیرانهای ندارد: شما فقط روی خوردن غذاهای کامل که از گیاهان به دست میآیند بیشتر تمرکز میکنید. رژیمهای کاهش وزن زیادی هستند که بسیاری از آنها علمی نیستند ما در اینجا رژیمهایی معرفی کردیم که تحقیقات علمی روی آنها انجام شده است. رژیمهای غذایی وگان از رژیمهایی هستند که در دهههای اخیر بسیار محبوب شدهاند و بسیاری از افراد به استفاده از این رژیمها روی آوردهاند. یک بررسی اخیر نشان داد افرادی که از رژیم غذایی انعطافپذیر پیروی میکنند، نسبت به افرادی که به طور منظم گوشت میخورند، وزن کمتری دارند. انعطافپذیر باشید و هر از گاهی از گوشت و محصولات حیوانی استفاده کنید. گاهی ممکن است نیاز به یک وعده غذایی مختصر را با یک وعده غذایی سنگین اشتباه بگیریم. دانشمندان مطمئن نیستند که علت چیست، اما ممکن است دلیل آن ساخت کتونی باشد که بدن شما هنگام تجزیه چربی ها برای تولید انرژی می سازد و همین مواد کتونی از سلول های مغز در برابر آسیب ها محافظت می کنند .

ما نمی توانیم بگوییم که آیا این رژیم برای شما مناسب است یا خیر. ۱. آیا میتوانم دوباره کربوهیدرات بخورم؟ از این که بیمار هوشیار شود، دوباره تکرار شود. خلاصه: اگر قصد دارید تا برای طولانی مدت از رژیم کتو پیروی کنید، برخی از عوارض جانبی شما را تهدید خواهد کرد که باید حتما درباره آنها با پزشک خود صحبت کنید. برای دستورالعمل پخت غذا و تهیه آن استفاده کرد. برای دریافت رژیم های تخصصی باید مستقیماَ با متخصص تغذیه در ارتباط باشید. علاوه بر این، سبزیجات مانند کلم پیچ، کلم بروکلی و گل کلم با کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی ارتباط دارندرژیم های حاوی کربوهیدرات اندک جایگزین های عالی برای مواد غذایی با کربوهیدرات بالا هستند. افزودن یک برنامه ورزشی به برنامه رژیم غذایی کاهش توده عضلانی را به حداقل رسانده و سرعت سوختن چربی در بدن فرد افزایش می یابد، بنابراین شما به میزان بیشتری سایز کم خواهید کرد و توده عضلانی خود را حفظ خواهید کرد. در این رژیم غذاهایی را باید بیشتر مصرف کرد که بیشترین مواد مغذی را با کمترین کالری دارند، یعنی سبزیجات. بیشترین میزان کاهش وزن در این رژیم، از بین رفتن چربیهای بدن است. بیشترین مواد غذایی استفاده شده در این رژیم میوه و سبزیجات است.

رژیم کتوژنیک در نی نی سایت

ایده رژیم کتوژنیک این است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست آورید و کربوهیدرات کمتری را مصرف کنید. بهرحال در رژیم وگان اگر غذاهای گیاهی با کالری کم، مانند سبزیجات برگدار و پروتئینهای گیاهی بخورید، میتوانید وزن بیشتری نسبت به گیاهخواران یا همهچیزخواران کاهش دهید. اما برای ورزشکاران حرفه ای، کسانی که قصد عضله سازی در بدن خود دارند .و یا به دنبال افزایش وزن هستند، خیلی رژیم مناسبی نیست. اما بدن هر فرد شرایط مختلفی دارد و ممکن است برخی از رژیمها نه تنها باعث لاغری او نشده بلکه آسیبهای جدی برای سلامتی او به همراه داشته باشند. اگرچه رژیم کتوژنیک برای افراد سالم بی خطر است، اما در زمانی که بدن شما در حال سازگار شدن با این رژیم است، ممکن است عوارض مختلفی را تجربه کنید که به آنفولانزای کتو معروف است و طی چند روز از بین می رود. بسیاری از افراد با این رژیم در طی پنج روز توانستهاند حدود 3 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند. این رژیم کاهش وزن سریعی ندارد در واقع فقط اگر همچنین اگر مصرف کالری را به زیر 1500 کالری در روز محدود کنید، می تواند منجر به کاهش وزن شود. رژیم کتو باعث از بین رفتن توده عضلانی بدن می شود؛ زیرا خوردن پروتئین بدون کربوهیدرات منجر به عدم عضله سازی می شود.

رژیم کتو میتواند به این کار کمک کند.

یکی از روشهای اجرای این رژیم این است که 8 ساعت در روز غذا بخورید و 8 ساعت به مانند فرد روزه دار دست از خوردن و آشامیدن بکشید. همانطور که گفته شد نحوه اجرای این رژیم متفاوت است و هر فرد با توجه به شرایط بدنی خود بهترین روش را انتخاب میکند. ذکر این نکته حائذ اهمیت است که این رژیمها اغلب تخصصی هستند و با رژیمهای معمول آنلاین که اغلب جنبه تجاری و تبلیغاتی دارند و با نرم افزار تهیه و توسط اپراتور پشتیبانی میشود متفاوت هستند. کتوز معمولاً پس از چند روز با مقدار روزانه کربوهیدرات حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم حاصل میشود، اما این مقادیر میتواند بر اساس فردی متفاوت باشد. رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران بسیار مناسب است اما بدنسازها باید از رژیم دورهای یا سیکلیکال پیروی کنند. از آنجا که این رژیم سرشار از چربی و پروتئین است بنابراین خیلی سریع احساس سیری به ما دست می دهد و کمتر احساس گرسنگی خواهیم داشت؛ و لاغری خیلی سریع حاصل می شود. رژیم کتو میتواند به این کار کمک کند. حالت یک روز در میان رژیم فستینگ به این صورت است که فرد یک روز را فقط به اندازه 500 کالری غذا میخورد و روز دیگر وعده آزاد است و میتواند به هر میزانی مصرف کند.

میتوانید سالادی که حاوی سبزیجات کم کربوهیدرات است را به عنوان میان وعده مصرف کنید. به همین دلیل همراه با ادرار کلسیم دفع می شود. اگر این رژیم را با ورزش همراه میکنید، مصرف مکمل کراتین میتواند بسیار سودمند باشد. این رژیم ادعا میکند که میتواند به کاهش وزن نیم کیلوگرم در روز کمک کند و در عین حال انرژی و تمرکز را افزایش دهد. این تغییرات معمولا توسط ورزشکارانی که به دنبال استفاده از رژیم کتوژنیک برای افزایش عملکرد و استقامت هستند و نه توسط افرادی که به طور خاص بر کاهش وزن تمرکز دارند، انجام می یک نمونه رژیم کتوژنیک شود. تا اینجا درباره عملکرد رژیم کتوژنیک توضیح دادیم و با این رژیم غذایی آشنا شدید، اما چطور باید رژیم کتوژنیک را شروع کرد؟ برای جبران، بدن انسولین بیشتری تولید خواهد کرد که در نتیجه این فرایند، انسولین خون و هم قند خون بالا میروند. بیماری قلبی: رژیم کتو میتواند به بهبود عوامل پرخطر مانند چربی، سطح کلسترول، فشار خون و قند خون کمک کند.

رژیم کتوژنیک خوب یا بد این شکل از رژیم به فرد قدر میدهد تا در هنگام تمرینات ورزشی کربوهیدرات بیشتری مصرف کند. رژیمهای لاغری تنوع بسیار بالایی دارند و هر کدام بر اساس ویژگیهای خود باعث کاهش وزن فرد میشوند. در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین رژیم غذایی و ویژگیهای یک رژیم خوب بپردازیم. توجه: کتوژنیک یک رژیم غذایی کوتاه مدت است و حتی کارشناسان تغذیه رژیم غذایی کتوژنیک را به عنوان یک رژیم غذایی پایدار و طولانی مدت برای کاهش وزن، توصیه نمیکنند. روزه در رژیم کتوژنیک از جایگاه خوبی برخوردار است و سبب تسریع در سوخت و ساز بدن و در نتیجه لاغری میشود. مصرف زیاد کربوهیدارت و خوراکیای شیرین، باعث ایجاد مقاومت انسولینی (Insulin Resistance) در بدن میشود. به دفعات زیاد دستشویی میروید. همچنین رسیدن اکسیژن به ماهیچهها به واسطهی آنهاست. سریعترین راه برای رسیدن به مرحله کتوز روزه گرفتن است اما هیچ کس نمی تواند به طور مداوم روزه بگیرد.  Data has be᠎en c​re at ed by GSA  Con te nt Generator᠎ Dem᠎over si on.