علوم ورزشی کمبود ویتامین D چگونه بر عملکرد ورزشی ورزشکاران تأثیر می گذارد؟


در این مقاله چه می خوانید

سوپرمن ، قدرتمندترین مرد جهان خیالی ، نیروی خود را از خورشید می گیرد. شما احتمالاً قهرمان نیستید ، اما این پدیده چندان تخیلی نیست. خورشید ، به ویژه ویتامین D تولید شده ، برای قدرت ، استقامت ، انعطاف پذیری ، عملکرد ورزشی و طول عمر ضروری است. ورزشکاران و مربیان امروز این را می دانند ، به همین دلیل است که اکثر تیم های ورزشی بر اهمیت و ارزش ویتامین D که به بازیکنان در عملکرد بهتر و جلوگیری از آسیب کمک می کند ، تاکید می کنند.

از اوایل قرن بیستم ، از ورزشکاران و مربیان سال می شود که آیا اشعه ماوراء بنفش خورشید بر عملکرد ورزشی یک بازیکن در زمین تأثیر مثبتی دارد یا خیر. ما اکنون می دانیم که مزایای نور خورشید ملموس و ملموس است و به شکل ویتامین D است که برای سلامتی ضروری است.

افرادی که مناطق زندگی آنها بیشتر در معرض نور خورشید است معمولاً کمبود ویتامین D دارند زیرا ما بیشتر ویتامین D مورد نیاز خود را از نور خورشید دریافت می کنیم. بنابراین ، ورزشکاران ساکن در چنین مناطقی باید به میزان ویتامین D موجود در غذاهای خود توجه ویژه ای داشته باشند و در صورت لزوم مکمل مصرف کنند.

برای اکثر ورزشکارانی که نیاز به افزایش مهارت و چابکی دارند ، ویتامین D بیشتر می تواند قدرت ، سرعت و استقامت آنها را افزایش داده و خطر آسیب جدی را کاهش دهد. همچنین می تواند چربی سوزی را تسریع کرده و عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشد. دو نتیجه که هر ورزشکار به دنبال آن است.

ویتامین D در دنیای ورزش

تحقیقی که فواید ویتامین D و خطرات کمبود ویتامین D را نشان داده است تقریبا جدید است. اما ورزشکاران و افرادی که با آنها کار می کنند از چند دهه قبل اهمیت ویتامین D را می دانند.به عنوان مثال ، در دهه 1950 ، کشورهای بلوک شرق ورزشکاران خود را با چراغ های خورشیدی روشن کردند زیرا معتقد بودند بین ویتامین D و عملکرد ورزشی ارتباط وجود دارد. آنها درست می گفتند ، و نتیجه نشان داد که به عنوان مثال ، در 100 متر 7.4 improvement پیشرفت شده است.

چرا این مفید بود؟

زیرا ویتامین D عملکرد ماهیچه ها و اسکلت را بهبود می بخشد. اگر ویتامین D کافی نباشد ، بدن قادر به عملکرد صحیح نخواهد بود و ورزشکاران نمی توانند آنطور که باید عمل کنند. ورزشکاران کشورهای بلوک شرق از نور کافی خورشید محروم بودند ، بنابراین از لامپ های خورشیدی برای افزایش سطح ویتامین D خود استفاده کردند ، که منجر به بهبود قابل توجه عملکرد ، بهبود و طول عمر آنها شد.

از آن زمان ، مطالعات دیگری نشان داده اند که ویتامین D را با عملکرد ورزشی مرتبط می کند. به عنوان مثال ، در سال 2015 ، مطالعه ای که در مجله پزشکی ورزشی آمریکا منتشر شد ، ارتباط بین کمبود ویتامین D و آسیب های ورزشی و عملکرد ضعیف بازیکنان را نشان داد.

کمبود ویتامین D چگونه بر عملکرد ورزشی ورزشکاران تأثیر می گذارد؟

در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری ، مربیان و ورزشکاران علاقه مند به نظارت بر سطح ویتامین D و مواد معدنی بازیکنان هستند. ویتامین D نقش مهمی در صدها فرایند بیولوژیکی در بدن دارد ، از جمله جذب کلسیم برای تقویت استخوان ها و تقویت سیستم ایمنی بدن. به عبارت دیگر ، دریافت مقدار کافی ویتامین D به ورزشکاران کمک می کند تا قوی و سالم بمانند و به ورزش مورد علاقه خود ادامه دهند.

مزایای دریافت ویتامین D کافی.

برای داشتن یک اندام ایده آل برای ورزشکار ، چیزی لازم است که فراتر از تمرین باشد. بدن می خواهد ورزش را تحمل کند و حداکثر کارایی را انجام دهد. ویتامین D برای رسیدن به این مرحله ، از بهینه سازی ساختار بدن گرفته تا افزایش قدرت ، استقامت و انعطاف پذیری بدنی مورد نیاز است.

یکی از مهمترین مزایای ویتامین D توانایی آن در بهبود مقاومت به انسولین است ، که نشان داده شده است که از دیابت و تعادل هورمونی جلوگیری و کنترل می کند. تنظیم هورمونی برای سوزاندن چربی ، تکثیر مولکولی و افزایش توانایی سیستم ایمنی در کنترل التهاب مفید است. کنترل التهاب به بدن کمک می کند تا بهبود یابد و از شیوع بیماری های خود ایمنی جلوگیری می کند.

ویتامین D علاوه بر کمک به حفظ ساختار بدن ، قدرت و استقامت ورزشکار را افزایش می دهد ، میزان پروتئین عضلات را کاهش می دهد و اندازه و قدرت فیبرهای عضلانی سریع را افزایش می دهد. ویتامین D با بهبود سنتز پروتئین ، نفوذ چربی به عضلات را کاهش می دهد. نفوذ چربی به عضلات ، که ماهیچه پرچرب نامیده می شود ، می تواند قدرت و اثربخشی عملکرد ماهیچه ها را تضعیف کند.

مصرف کافی ویتامین D ممکن است آسیب بافت نرم را کاهش دهد

کمبود مزمن ویتامین D باعث اختلال در انقباض و آرامش عضلات می شود. باید توجه داشته باشید که بسیاری از صدمات ناشی از جذب ضعیف انرژی است. برای جذب صحیح نیرو در زمین بازی ، ماهیچه های خاصی باید منقبض شوند و ماهیچه های پاسخگو باید شل شوند. با افزایش قدرت ، سرعت و پاسخ عضلانی ، ویتامین D به عاملی برای کاهش آسیب بافت نرم تبدیل می شود.

پیشنهاد
خواندنی:

بهترین زمان مصرف ویتامین ها چه زمانی است؟

ویتامین D: کلید موفقیت

هنوز هیچ قطعیتی در مورد میزان دقیق ویتامین D و میزان طبیعی آن وجود ندارد ، زیرا هر ارگانیسم متفاوت است. محدوده 25 هیدروکسی ویتامین D از 30 نانوگرم در میلی لیتر تا 100 نانوگرم در میلی لیتر است ، با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند که 50 نانوگرم در میلی لیتر باید کمترین محدوده طبیعی در نظر گرفته شود.

از این گذشته ، برخی از ورزشکاران سطح پایینی از ویتامین D دارند که از هیچ استانداردی برخوردار نیست و حتی نمی دانند که این کمبود چقدر بر عملکرد آنها تأثیر می گذارد. یکی از ورزشکارانی که من با او تمرین کردم به مدت طولانی از بیماری کرون رنج می برد و همچنین دارای اثرات التهابی بود. درمانی برای این پیدا نمی کند. ما با آزمایش خون شروع کردیم و نتایج نشان داد که بدن او به طرز وحشتناکی از ویتامین D کم بود. کمتر از 10 نانوگرم در میلی لیتر!

در سال بعد ، او فعالیت هوازی خود را افزایش داد ، به رژیم غذایی بدون گلوتن روی آورد و با مصرف مکمل ها توانست سطح ویتامین D خود را به حالت عادی بازگرداند. او نه تنها موفق به تغییر شکل بدن خود شد ، بلکه به ندرت علائم بیماری را نشان داد و مصرف هرگونه داروی مربوط به بیماری خود ایمنی خود را متوقف کرد.

وضعیت ویتامین D خود را بررسی کنید

هر ورزشکاری با کمبود ویتامین D ، اگر سطح این ویتامین مهم به حد مطلوب برسد ، مطمئناً بهبود قابل توجهی در عملکرد ، چابکی و سلامت کلیه ها تجربه خواهد کرد. همچنین می توانید در موارد زیر به این نتیجه برسید:

سطح ویتامین D خود را تعیین کنید. قبل از اینکه بتوانید سطح ویتامین D خود را افزایش دهید ، باید آزمایش خون انجام دهید. این آزمایش برخی از اعداد را به شما نشان می دهد ، ممکن است نشان دهد که کمبود ویتامین D باعث ضعف یا تغییر شکل استخوان شده است یا مشکلی در غدد پاراتیروئید شما وجود دارد که فعالیت ویتامین D را کنترل می کند. برای بهبود عملکرد ورزشی ، علاوه بر افزایش مصرف ویتامین D شما باید به دنبال چندشکلی هایی باشید که بر نحوه متابولیسم ویتامین D در بدن شما تأثیر می گذارد.

بهترین منابع ویتامین D

ویتامین D ، مانند بیشتر مواد مغذی مورد نیاز ، در بسیاری از غذاهای سالم یافت می شود. حتماً غذاهای غنی از این ویتامین را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، مانند ماهی ، جایگزین های شیر غنی شده یا غیر لبنی ، گوشت گاو ارگانیک و سبزیجات. با این حال ، شما نباید فقط به منابع غذایی تکیه کنید تا ویتامین D کافی برای بدن خود دریافت کنید. اگر در معرض نور کافی خورشید نباشید ، ممکن است همچنان در معرض کمبود این ویتامین باشید.

ویتامین D ویتامین Sun

ویتامین D را نور خورشید ویتامین D می نامند زیرا بدن شما بعد از قرار گرفتن پوست در معرض این نور ، ویتامین D تولید می کند. برای شروع ، این یک راه عالی برای از بین بردن آفتاب سوختگی به مدت 20-30 دقیقه حداقل دو بار در هفته است. البته این بستگی به محل زندگی شما ، سن شما و میزان فعلی ویتامین D شما دارد. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که نور خورشید به ندرت در آن روشن است ، ممکن است به مداخلات دهانی از جمله مصرف مکمل های ویتامین D نیاز داشته باشید.

اگر از بدن خود و نیازهای آن مطلع باشیم ، می دانیم که مواردی مانند سطح ویتامین D بسیار مهم هستند. ورزشکاران برای حفظ تناسب اندام به مواد مغذی نیاز دارند و کسانی که روی ورزشکاران سرمایه گذاری می کنند می دانند که کمبود این مواد مغذی می تواند برای سرمایه آنها خطری ایجاد کند. بنابراین ، دریافت میزان کافی ویتامین D را هم برای پیشرفت خود در ورزش مورد علاقه خود و هم برای طول عمر و عملکرد حرفه ای خود در اولویت قرار دهید و همیشه مراقب فراز و نشیب ها باشید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: شکستن ماهیچه


دیدگاهتان را بنویسید