علوم ورزشی کدام مکمل های ورزشی نباید همزمان مصرف شوند؟


در این مقاله چه می خوانید

بسیاری از مکمل ها توسط شرکت های مختلف با اهداف مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. برخی از ورزشکاران از این مکمل ها برای تسریع پیشرفت خود ، بدون اطلاع از نحوه استفاده و ترکیب آنها استفاده می کنند. این مقاله سعی در ارائه اطلاعات جامع و مفید در مورد دارد مکمل همزمان مواردی را که نمی توان با هم استفاده کرد جمع آوری کنید.

دو دسته مکمل وجود دارد که نباید به طور همزمان مصرف شوند: اول ، مکمل هایی که نباید همزمان مصرف شوند زیرا عملکرد کامل آنها مختل شده است ، و دوم ، مکمل هایی که به دلیل مصرف همزمان نباید مصرف شوند. برخی عوارض جانبی احتمالی …

علم ادعا می کند که مواد زیادی وجود دارد که با یکدیگر تداخل ضعیفی دارند (مواد معدنی ، ویتامین ها ، اسیدهای آمینه که برای جذب بهتر با یکدیگر رقابت می کنند). اما این مقاله در مجله علوم ورزشی در مورد مواد مهم تر یا مکمل هایی است که باید بر اساس شواهد علمی از آنها اجتناب کنید. بیایید با دسته اول مکمل ها شروع کنیم.

کدام مکمل های ورزشی نباید با هم مصرف شوند؟

مصرف همزمان کراتین و کافئین را متوقف کنید. تیمی از محققان بلژیکی تأثیرات مصرف کراتین و کافئین را مورد مطالعه قرار دادند. محققان 9 مرد را که به طور منظم ورزش می کردند ، اما نه در سطح حرفه ای ، به کار گرفتند. هر مرد به طور تصادفی به سه رژیم غذایی در هفته اختصاص داده شد. برنامه زمان بندی به شرح زیر بود:

  • 1. کراتین را به مدت 6 روز بارگیری کنید ، 0.5 گرم کراتین مونوهیدرات را در هر 1 کیلوگرم وزن بدن مصرف کنید.
  • 2. مصرف قرص دارونما به مدت 6 روز. 3. بار کراتین به مدت 6 روز به همراه دوز صبحانه کافئین در 3 روز آخر بار کراتین.
  • دوز کافئین 5 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن بود (برای مرد 70 کیلوگرمی ، 3 فنجان قهوه قوی یا 7 فنجان چای).

سطح کراتین فسفات (cpماهیچه ها قبل و بعد از هر رژیم غذایی اندازه گیری می شوند. علاوه بر این ، یک سری آزمایشات برای اندازه گیری قدرت عضلانی افراد با استفاده از تمرینات باز کردن زانو انجام شد. با مصرف مکمل کراتین قدرت عضلات زانو به میزان قابل توجهی افزایش یافت ، اما حدس بزنید چه اتفاقی برای کراتین و کافئین افتاد؟ اگر چه سطح کراتین-کافئین cp افزایش توده عضلانی در مقابل دارونما ، بدون افزایش عملکرد در افراد در مقابل مکمل کراتین.

راه حل: اگر بعد از صبحانه تمرینات قدرتی انجام می دهید ، بهتر است در این زمان کافئین را فراموش کنید. اگر در طول روز ورزش می کنید ، بعد از ظهر از مصرف کافئین خودداری کنید. برای بهترین نتیجه ، سعی کنید بین کراتین و کافئین 4-5 ساعت استراحت کنید. (کافئین بیشتر از سایر محرک ها در بدن باقی می ماند. نصف فنجان کافئینی که می نوشید چند ساعت پس از مصرف به عروق بدن شما می رود.) بنابراین ، در مرحله بارگیری کراتین ، مصرف کافئین را به مدت 4-5 روز فراموش کنید.

به روز رسانی: تحقیقات مخالف است ، برخی استفاده همزمان را مشکل ساز می دانند و برخی دیگر استفاده همزمان را مشکل ساز می دانند ، اما باید احتیاط کرد. بهتر است آن را در فواصل زمانی معین یا مثلاً کافئین قبل از تمرین و کراتین بعد از تمرین مصرف کنید.

مصرف همزمان گلوتامین با کراتین

کدام مکمل های ورزشی نباید همزمان مصرف شوند؟

در گذشته تصور می شد که مصرف گلوتامین با کراتین اشتباه است زیرا آنها به حامل ها و حامل های یکسانی در بدن وابسته هستند و هنگامی که این دو مکمل با هم مصرف می شوند ، برای مخلوط شدن با حامل ها رقابت می کنند که یکی برنده و دیگری از دست دادن … بودن.

راه حل پیشنهادی این بود که فقط می توانید دو مکمل را در فواصل 2 ساعته مصرف کنید. بسیاری از بدنسازان ال گلوتامین و کراتین را قبل از ورزش و قبل از خواب صبح و بعد از ورزش مصرف می کنند. این روش به بدن زمان کافی می دهد تا هر مکمل را به صورت جداگانه جذب کند.

به روز رسانیپاسخ: هیچ تحقیق عمده ای در این زمینه وجود ندارد ، بنابراین نمی توان با اطمینان گفت که این دو مکمل با یکدیگر همپوشانی دارند. بنابراین مشکل برای است مصرف همزمان کراتین و گلوتامین وجود ندارد.

مصرف همزمان کراتین و آمینو اسیدها

هنگام مشاهده نتایج مطالعات مربوط به استفاده همزمان از کراتین و آمینو اسیدها ، یا استفاده همزمان از کراتین و BCAE ، هیچ گزارشی از اثرات و خطرات مخلوط این مکمل ها گزارش نشده است. بنابراین استفاده از آنها در کنار هم مشکلی ندارد.

استفاده همزمان از کراتین و چربی سوز

همانطور که گفته شد ، نمی توانید همزمان کراتین و کافئین مصرف کنید ، اما مشکلی بزرگتر از این وجود دارد. به یکی از تاثیرات مهم کراتین بر بدن فکر کنید. کراتین به حفظ آب در سلول های ماهیچه ای کمک می کند. اکنون به یکی از عملکردهای مهم کافئین فکر کنید. کافئین باعث تکرر ادرار می شود. از یک سو ، شما به دلیل مصرف کراتین نیاز به نوشیدن مقدار زیادی آب دارید ، اما از سوی دیگر ، به دلیل مصرف کافئین ، باید در طول روز ادرار زیادی انجام دهید. نتیجه نهایی کم آبی و گرفتگی عضلات است.

کلسیم ، روی + منیزیم

کلسیم جذب روی و منیزیم را متوقف می کند ، بنابراین استفاده همزمان از آنها باعث اختلال در جذب می شود. ممکن است بگویید ما کلسیم مصرف نمی کنیم ، پس این چه ربطی به ما دارد؟ اما حقیقت این است که تمام پروتئین ، پروتئین سویا و پروتئین شیر موجود در بازار حاوی 100 تا 200 میلی گرم کلسیم در هر وعده است و اگر آنها را با شیر مخلوط کنید ، حدود 500 میلی گرم کلسیم دریافت می کنید. بنابراین ، بهتر است از مصرف روی و منیزیم در آخرین مصرف پروتئین قبل از خواب خودداری کنید.

برای رفع این مشکل ، می توانید 1-2 ساعت قبل از خواب وعده غذایی پروتئینی بخورید یا سفیده تخم مرغ را جایگزین آن کنید. سفیده تخم مرغ حاوی کلسیم نیست. بنابراین می توانید با خیال راحت سفیده تخم مرغ را با آب یا آب میوه مصرف کنید و بعد از 10-15 دقیقه قرص روی و منیزیم مصرف کنید.

ویتامین ه و آهن

آهن ، ویتامین ها ه نابود می کند. بنابراین مصرف این دو مکمل را به طور همزمان قطع کنید.

مس و روی

دو ماده معدنی دیگر که نباید با هم مصرف شوند مس و روی است. وقتی دو مکمل با هم مصرف شوند ، روی با مس رقابت می کند. بنابراین این دو ماده معدنی را جداگانه مصرف کنید.

چه مکمل های ورزشی نباید در طول دوره مصرف شود؟

توجه داشته باشید که این بخش در مورد مکمل هایی صحبت نمی کند که اگر با هم خوب کار کنند ، بلکه مکمل هایی هستند که اگر با هم مصرف شوند ، می توانند سلامت بدن را به خطر بیندازند.

1. مصرف همزمان E / C / A + Yohimbe

ECA حاوی افدرین ، کافئین و آسپرین. این ترکیبات برای کاهش وزن و به عنوان محرک استفاده می شود. در مطالعه ای در سال 1998 ، از افراد چاق و دارای اضافه وزن خواسته شد که ترکیبی از افدرین ، کافئین و یوهیمبه برو برای ورزش. محققان دریافتند که فقط 10 میلی گرم اضافه می شود یوهیمبه این باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب و کاهش کارایی قلب در پمپاژ خون می شود.

این ترکیب باعث افزایش فشار بر قلب در حین فعالیت یا ورزش می شود که در نهایت منجر به حمله قلبی یا سکته مغزی می شود. اما افدرین و کافئین به خودی خود این عوارض را ایجاد نمی کنند. در نتیجه ، برای حفظ سلامتی خود ، هیچ مکمل موجود در بازار که حاوی این مواد به طور همزمان باشد یا ترکیبی مانند این مواد مصرف نکنید.

2. مصرف همزمان E / C / A + L-carnitine

وقتی افدرین یا ECA بدن شما به جای ذخیره کالری به عنوان چربی ، آنها را به گرما تبدیل می کند. کافئین به خودی خود سطح آدرنالین را در خون افزایش می دهد ، که به نوبه خود منجر به افزایش لیپولیز (تجزیه چربی ها) می شود. اما برای اینکه بدن این روند را شروع کند ، کافئین باید ضربان قلب را افزایش دهد. به همین دلیل است که افراد مبتلا به مشکلات قلبی یا فشار خون بالا باید از خوردن غذاهای حاوی افدر اجتناب کنند.

ال کارنیتین همچنین ضربان قلب را برای انتقال اسیدهای چرب از طریق غشای سلولی به میتوکندری افزایش می دهد ، جایی که آنها به عنوان انرژی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین ، اگر این مکمل ها را در یک دوره زمانی مصرف کنید ، خطر حمله قلبی را افزایش می دهید. کاهش چربی بدن خوب است ، اما از دست دادن سلامتی وحشتناک است. بنابراین بهتر است از این مواد در کنار هم استفاده نکنید.

3 + ال کارنیتین یوهیمبه

همانطور که قبلاً ذکر شد ، ال کارنیتین ضربان قلب را افزایش می دهد. همچنین یوهیمبه این تأثیر زیادی بر سطح نوراپی نفرین در خون دارد. حدس بزنید این یعنی چه؟ یوهیمبه این باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی و افزایش ضربان قلب در حالت استراحت می شود. بنابراین ، ما در مورد دو ماده که به شدت بر ضربان قلب تأثیر می گذارد صحبت کردیم. بنابراین هرگز آنها را همزمان کنار هم قرار ندهید.

4. پرو هورمون + تهویه مطبوع / تهویه مطبوع (یا هر محصول چربی سوزی)

در این بخش ، ما می خواهیم در مورد یکی از خطرناک ترین ارتباطات صحبت کنیم. ECA یا هر محصول حاوی کافئین ، ال کارنیتین ، یا یوهیمبه ضربان قلب را افزایش می دهد. پرو هورمون ها چطور؟ وقتی پرو هورمون مصرف می کنید ، به دلیل افزایش سطح تستوسترون دوست دارید بیشتر کار کنید. یکی از عوارض جانبی مصرف پروهورمون رفتار پرخاشگرانه است.

عملکرد اصلی پروهورمون ها افزایش سطح تستوسترون است. چربی سوز ضربان قلب شما را افزایش می دهد. نتیجه نهایی چیست؟ دو یا چند مکمل که ضربان قلب شما را افزایش می دهد مصرف کنید. کارشناسان توصیه می کنند از مصرف همزمان این مکمل ها خودداری کنید. هرگز دو ماده را که ضربان قلب را افزایش می دهند همزمان مصرف نکنید. بهتر است این مواد در دو دوره یا دوره مختلف مصرف شوند.

اهداف را مشخص کنید. اگر اولین هدف شما سوزاندن چربی است ، در اولین دوره چربی مصرف کنید و مکمل هایی را برای عضله سازی در دوره دوم در نظر بگیرید. اگر هدف شما عضله سازی است ، در دوره اول از مکمل های عضله سازی و در دوره دوم از محصولات چربی سوزی استفاده کنید. به مکمل ها یا منابعی که ادعا می کنند با سوزاندن چربی عضله سازی می کنند ، اعتماد نکنید. در این زمینه ، مهم است که هرگز سلامت خود را به خطر نیندازید.

به روز شده: 6 مرداد 1397

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع:

https://www.bodybuilding.com/fun/glutamine-creatine-old-dogs-can-learn-new-tricks.htm

https://www.livestrong.com/article/498455-can-glutamine-creatine-be-taken-at-the-same-time-time

https://gasparinutrition.com/blogs/fitness-facts/can-you-mix-creatine-and-bcaa


دیدگاهتان را بنویسید