علوم ورزشی چرا تغذیه مهمترین بخش تناسب اندام است؟


در این مقاله چه می خوانید

تغذیه نقش مهمی در ظاهر و احساس ما دارد. ورزش منظم مهم است ، اما طبق تحقیقات انجام شده ، تغذیه بیشترین تأثیر را بر تناسب اندام ما می گذارد ، به همین دلیل است که خوردن غذا به عنوان دارو به یک موضوع و روشی محبوب برای بهبود سلامتی ما تبدیل شده است.

هدف اصلی تناسب اندام در حال حاضر تمرکز بر تغذیه سالم است. وقتی عادات غذایی سالم به شیوه ای از زندگی تبدیل شود ، سالم تر و شادتر خواهیم بود. تغذیه مناسب و تغذیه مناسب می تواند به ما در کاهش چربی ، کاهش وزن ، احساس اعتماد به نفس بیشتر و کاهش خطر بیماری کمک کند.

مطالعات متعدد به دریافت غذای سالم به عنوان مهمترین بخش برنامه های تناسب اندام توجه کرده اند. برخی از پزشکان تغذیه سالم و داشتن یک شیوه زندگی سالم را به عنوان راهی برای بهبود سلامت کلی با کاهش چاقی و بیماریهای مرتبط توصیه می کنند.

غذا داروی ماست

غذاهای غنی از مواد مغذی یا ابرغذاها شامل پروتئین های بدون چربی ، کربوهیدرات های سالم و چربی های ضروری برای سلامتی ما است. سوپرفودها منبع غنی ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها التهاب را کاهش می دهند و در نتیجه به مبارزه با بیماری ها کمک می کنند. التهاب یکی از عوامل اصلی بسیاری از بیماری ها است. آنتی اکسیدان های قوی موجود در سبزیجات تازه به دفع سموم از بدن و دفع مواد شیمیایی خطرناک کمک می کند. برخی از غذاهای فوق العاده حاوی ترکیباتی هستند که متابولیسم ما را برای چربی سوزی موثرتر افزایش می دهد. به عنوان مثال ، فلفل قرمز حاوی مولکولی به نام کپسایسین است که باعث سوزاندن چربی بدن می شود.

فواید غذاهای غنی از کوئرستین چیست؟

کوئرستین یک آنتی اکسیدان قوی است که به طور طبیعی در طیف وسیعی از غذاهای گیاهی یافت می شود. در واقع ، تحقیقات بر روی کوئرستین نشان می دهد که این ماده یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها با فواید سلامتی فراوان است. بسیاری از ورزشکاران از کوئرستین به عنوان مکمل برای کاهش التهاب ماهیچه ها در حین ورزش استفاده می کنند. طبق مطالعه ای که در مجله بین المللی پزشکی پیشگیرانه منتشر شد ، مکمل کورستین عملکرد ورزشی ، میزان متابولیسم و ​​توده عضلانی را در ورزشکاران به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.

غذاهای زیر منابع غنی از کورستین هستند:

  • سیب
  • پیاز کلم بروکلی
  • توت

به طور طبیعی متابولیسم خود را تقویت کنید

بهترین چربی سوز آب نیست ، بلکه غذاهایی است که حاوی ترکیبات خاصی هستند. طبق تحقیقات تغذیه ای ، چربی سوزی طبیعی را می توان افزایش داد.

خوردن غذاهایی که روند چربی سوزی را تحریک و بهبود می بخشد به ما کمک می کند تا چربی را به طور م burnثرتری بسوزانیم. افزودن غذاهای تقویت کننده متابولیسم یک افزودنی عالی برای رژیم غذایی و برنامه ورزشی شما است.

غذاهای زیر متابولیسم بدن ما را تسریع می کند:

  • فلفل تند (با ماده فعال کپسایسین)
  • چای سبز (حاوی ماده فعال کافئین)
  • قهوه سیاه (حاوی ماده فعال کافئین)
  • آب سرد (500 میلی لیتر آب در روز متابولیسم را 30 درصد افزایش می دهد)
  • غلات کامل (با مکمل فیبر و آهن)
  • ماست (کلسیم و پروبیوتیک)
  • سیب (چون فیبر دارد)
  • آجیل و دانه ها (ترکیبات ضروری اسید چرب ضروری)
  • ماهی (با ترکیب موثر اسیدهای چرب امگا 3)

سوپرفود کره بادام زمینی

کره بادام زمینی یکی از غذاهای اصلی اصلی برای تمرین است. کره بادام زمینی حاوی چربی های سالم است ، سرشار از مواد مغذی است و انرژی طولانی مدت را برای عملکرد مطلوب ورزشی تأمین می کند. توصیه می شود کره بادام زمینی طبیعی یا ارگانیک را برای اجتناب از مواد نگهدارنده و قندهای اضافی انتخاب کنید. کره بادام زمینی حاوی مواد مغذی با کیفیت بالا است و منبع ثابت 90 کالری برای هر 2 قاشق چای خوری است.

همچنین حاوی 7 گرم پروتئین در هر اونس در مقایسه با سایر موادی است که فقط 4 گرم پروتئین دارند. دریافت پروتئین کافی برای رشد عضلات ضروری است. کره بادام زمینی دارای کلسترول کم و چربی اشباع شده است و آن را به یک غذای سالم برای قلب تبدیل می کند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف 1.5 اونس کره بادام زمینی در روز می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. کره بادام زمینی سرشار از فیبر است و منبع عالی پروتئین گیاهی است. کره بادام زمینی حاوی نیاسین ، فولات ، ویتامین E و سایر مواد مغذی و مواد معدنی مهم است.

محصولات تغذیه تناسب اندام

اصطلاح تغذیه تناسب اندام مترادف با غذاهای فوق العاده است. رژیم غذایی سرشار از غذاهای تناسب اندام برای سلامتی ما ضروری است. خوردن و دانستن غذاهای سالم برای دستیابی به اندامی سالم و لاغر حیاتی است.

در زیر لیستی از محصولات مناسب برای تناسب اندام آمده است.

  • بلغور جو دوسر (سرشار از فیبر و بهبود هضم / سرعت بخشیدن به متابولیسم)
  • تخم مرغ (منبع پروتئین ، عضله سازی)
  • سبزیجات (آنتی اکسیدان ها ، التهاب را تسکین می دهد)
  • سیب (حاوی آنتی اکسیدان ها ، کاهش التهاب و تسریع متابولیسم)
  • گوشت و ماهی بدون چربی (اسیدهای آمینه ، منبع پروتئین ، عضله سازی)

آیا قهوه یک غذای سالم است؟

آیا باید قهوه بنوشید؟ این یک سوال رایج است و اگرچه بهترین نوشیدنی برای برخی افراد نیست ، تحقیقات نشان می دهد که قهوه برای سلامتی و تناسب اندام ما مفید است. قهوه حاوی آنتی اکسیدان و کافئین است. کافئین یک محرک طبیعی است که متابولیسم را تسریع می کند. بسیاری از افرادی که در طول روز مشروب می خورند قبل از ورزش قهوه می نوشند تا متابولیسم خود را افزایش دهند. دوزهای کوچک و متوسط ​​(1-2 فنجان) قهوه به طور قابل توجهی عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد.

قهوه سیاه 30 دقیقه قبل از تمرین بهترین نتایج ارگونژیک را ارائه می دهد. این باعث افزایش استقامت ما می شود و مدت زمان تمرین و تمرین را افزایش می دهد. گفته می شود که قهوه تمرکز ذهنی و سطح انرژی ما را نیز بهبود می بخشد. قهوه همچنین درد عضلات ناشی از ورزش را کاهش می دهد.

قهوه حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که می تواند به کاهش بیماری ها و بیماری های مزمن کمک کند. مطالعات نشان داده است که قهوه برای افراد مبتلا به پارکینسون مفید است و تشکیل سنگ صفرا را کاهش می دهد. از آنجایی که قهوه محرک است ، در صورت داشتن فشار خون بالا ، باردار ، شیرده ، فشار خون بالا یا بیماری قلبی قبل از خوردن قهوه با پزشک خود مشورت کنید.

هر روز غذاهای فوق العاده بخورید

سوپرفودها نقش مهمی در دستیابی و حفظ بدن سالم دارند. ممکن است بسیاری از غذاهای عالی در لیست متخصصان رژیم غذایی وجود داشته باشد ، اما آنها معتقدند که این غذاها ضروری هستند. خوردن انواع سوپرغذاها به صورت روزانه به برآوردن نیازهای مغذی بدن برای عملکرد مطلوب کمک می کند.

برای بهبود سلامت و تناسب اندام خود ، با غذاهای فوق العاده زیر شروع کنید:

  • جو دوسر (سرشار از فیبر ، هضم ، سلامت قلب را بهبود می بخشد)
  • بلوبری (آنتی اکسیدان هایی که التهاب را کاهش می دهند ، برای درمان سرطان استفاده می شود)
  • سیب (آنتی اکسیدان ، کاهش التهاب ، کاهش وزن)
  • چای سبز (آنتی اکسیدان ها متابولیسم را تسریع می کنند ، باعث کاهش وزن می شوند)
  • دانه کتان (اسید چرب ضروری که متابولیسم را افزایش داده و التهاب را کاهش می دهد)
  • کلم بروکلی (آنتی اکسیدان ، ضد سرطان ، سم زدایی)
  • ماست (کلسیم ، پروبیوتیک ، بهبود هضم ، سلامت استخوان)
  • روغن زیتون (اسیدهای چرب اشباع نشده (MUFA) / سلامت قلب)
  • لوبیا (سرشار از فیبر ، آنتی اکسیدان ، عملکرد مغز را بهبود می بخشد)
  • دارچین (حاوی آنتی اکسیدان ها ، سم زدایی ها ، ادویه های دارویی)

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید