مارتین ویگود، برنده وال استریت و پیست مسابقه، در ۸۴ سالگی درگذشت


مارتین جی وایگود، اهل وال استریت که از اسب‌های پیاده‌روی پس از مسابقه تا مالکیت و پرورش نژادهای اصیل قهرمانی فارغ‌التحصیل شد، زمانی که میلیون‌ها دلار از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های آنلاینی که داروها را از طریق پست می‌فروشند و اسناد پزشکی را هرس می‌کردند، به دست آورد، در 12 آوریل در سن دیگو درگذشت. او 84 سال داشت.

دختر او، امیلی بوشنل، گفت که او در بیمارستان به دلیل عوارض بیماری ریوی درگذشت.

آقای Wygod که در نزدیکی دو میدان مسابقه در حومه نیویورک بزرگ شده و توسط یک پیشگام نرم افزار، یک سرمایه گذار و یک قمارباز راهنمایی می شود، گفته می شود که جوان ترین شریک مدیریتی یک کارگزاری بورس نیویورک در دهه 1960 بوده است. او قبل از 30 سالگی میلیونر شد و در سال 1993 پس از اینکه در کمتر از یک دهه آن را در بزرگترین شرکت داروهای تجویزی پستی کشور ساخت و در کمتر از یک دهه، شرکت Medco Containment Services را به مبلغ 6 میلیارد دلار به Merck فروخت. فروش آقای ویگود 250 میلیون دلار بود.

جان باک، رئیس شرکت مشاوره صنعت داروسازی پرینستون گروپ بین‌المللی، در مورد فروش به نیویورک تایمز در سال 1994 اظهار داشت: «نام بازی در آینده اطلاعات خواهد بود. خودش چون یک پایگاه داده ایجاد کرده است.»

آقای Wygod سپس رئیس WebMD، یک رهبر در خدمات اطلاعات سلامت آنلاین شد که در سال 2017 به قیمت 2.8 میلیارد دلار فروخت.

او در سال 1980 با پاملا یلین ازدواج کرد و در سال 1995 آنها از نیوجرسی به مزرعه ریور اج (River Edge Farm) نقل مکان کردند، زمینی به وسعت 110 هکتار در Buellton، کالیفرنیا، جایی که آنها اسب‌های اسب و اسب اسب‌های مسابقه را پرورش دادند.

طبق مجله BloodHorse، این زوج که در سال‌های 2006، 2007 و 2008 به‌عنوان برترین پرورش دهندگان اصیل کالیفرنیا رتبه‌بندی شدند، چه با شریک و چه بدون شریک، 124 برنده سهام را پرورش دادند. آنها کسب و کار پرورش خود را در سال 2010 به کنتاکی منتقل کردند.

مارتین جاشوا وایگود در 1 فوریه 1940 در منهتن در خانواده مکس ویگود، حسابدار و مغازه دار که از لهستان مهاجرت کرده بود، و رز (گرینوالد) ویگود متولد شد.

علاقه او به اسب ها از زمانی شروع شد که او دانش آموز دبیرستان لارنس در حومه شهر ناسائو بود، جایی که با بابی فرانکل دوست شد، مربی تالار مشاهیر. او در نوجوانی با همکلاسی‌هایش در پارک آبی و بلمونت می‌رفت و اسب‌ها را پیاده‌روی می‌کرد تا بعد از تمرین و مسابقه، آنها را خنک کند.

آقای ویگود پس از فارغ التحصیلی در سال 1961 از دانشگاه نیویورک، جایی که دخترش گفت که او هندو و بودیسم خوانده است، کار خود در وال استریت را با هدیه 20000 دلاری مادرش آغاز کرد (معادل کمی بیش از 200000 دلار امروز).

او در سال 2000 به تایمز گفت که مربیانش فلچر جونز بودند که پیشگام تجاری سازی نرم افزارهای کامپیوتری بود و آقای ویگود را وارد تجارت فناوری کرد. فرد کار، مدیر سرمایه گذاری؛ و مانی کالیش، یک قمارباز که مسابقات را برای روزنامه‌های تبلوید نیویورک معلول می‌کرد و به آقای ویگود در انتخاب برندگان آموزش می‌داد.

آقای Wygod به آقای جونز، بنیانگذار Computer Sciences Corporation کمک کرد تا شرکت را به صورت عمومی درآورد. این پیشنهاد کمک کرد تا در دهه 1980 مبلغ 20000 دلاری آقای ویگود به حدود 50 میلیون دلار افزایش یابد.

در سال 1965، آقای جونز برای تولد 25 سالگی آقای ویگود دو اسب به او هدیه داد.

آقای ویگود در سال 2000 گفت: “هر دو در اولین بار پیروز شدند.”

استیبل او در طول سال ها بیش از دوازده مسابقه بزرگ را برد.

وقتی آقای ویگود 23 ساله بود، شرکت کارگزاری خود را راه اندازی کرد. او سه سال بعد آن را به قیمت 10 میلیون دلار فروخت. سال بعد، او و دو سرمایه گذار دیگر، برنی ماردن و آلبرت وایس، سهام کنترل کننده ای را در خدمات پزشکی گلاسروک خریداری کردند که دستگاه هایی را برای صنعت مراقبت های بهداشتی تولید می کرد. تا سال 1982، با فروش بیشتر سهام خود در گلاسروک و یک شرکت دیگر، او سرمایه اولیه 2 میلیون دلاری خود را به 125 میلیون دلار تبدیل کرد.

آقای کار یکی از حامیان اولیه Medco بود. مایکل میلکن، یکی دیگر از سرمایه گذاران قبلی در سرمایه گذاری های آقای ویگود، در سال 2000 به تایمز یادآوری کرد که انگیزه مدکو شکایت لی یاکوکا، رئیس وقت کرایسلر، مبنی بر اینکه داروهای تجویزی برای کارگران خودرو برای شرکت هزینه کمی دارد، بود. Medco در مورد تخفیف ها و مشوق هایی برای کارمندانی که داروهای ژنریک با قیمت پایین تر خریداری می کنند مذاکره کرد..

آقای میلکن گفت: “این یکی از خلاقیت های بزرگ یک تجارت بود، واقعاً از ابتدا.” او افزود: “مارتی هر کاری انجام دهد، من روی آن سرمایه گذاری می کنم، جز اسب ها.”

در واقع، اسب ها از این قاعده مستثنی نبودند. عملیات مسابقه ای که توسط Wygods انجام شد بیش از 21 میلیون دلار درآمد کسب کرد که شامل 2.8 میلیون دلار در بهترین سال آنها، 2009 بود.

آقای ویگود علاوه بر همسرش، پسرشان مکس نیز به یادگار مانده است. دخترشان، الن؛ یک پسر خوانده، آدام یلین؛ خواهرش، ماریان؛ و سه نوه

دخترش سوارکاری است که آقای ویگود، همراه با مشاور خون، ریک والدمن، به کولت 3 ساله خود Resilience داد که می تواند یک امتیاز بیشتر در میراث آقای ویگود کسب کند. با برنده شدن در یادبود وود در نیویورک در 6 آوریل، رزیلینس در 150 امین دربی کنتاکی در 4 مه جای گرفت.



Source link