علوم ورزشی تفاوت بین Gainer و پروتئین آن چیست؟


در این مقاله چه می خوانید

هنگام ورزش ، یکی از اهداف اصلی شما ساختن عضله است ، بنابراین مصرف حداکثر رژیم غذایی و مکمل ها می تواند شما را به هدفتان نزدیک کند. مکمل های زیادی در بازار وجود دارد ، از مکمل های حجیم مانند کراتین یا بتا آلانین گرفته تا مکمل هایی برای شکستن ماهیچه ها و افزایش وزن. اما رایج ترین مکمل ها گینر و پروتئین هستند.

بسیاری از ورزشکاران مشتاق معمولاً با نام این دو مکمل آشنا هستند ، اما از تفاوت ها بی اطلاع هستند و تا حدودی گیج هستند. در این مقاله به طور خلاصه تفاوت بین گینر و پروتئین آن را توضیح می دهیم.

این پروتئین چیست و از چه چیزی تشکیل شده است؟

به طور خلاصه ، پروتئین وی یا آب پنیر به عنوان یک محصول جانبی در صنایع لبنی و پنیر تولید می شود. پروتئین آن به سرعت جذب بدن می شود و حاوی اسیدهای آمینه ضروری مورد نیاز برای رشد ماهیچه ها است. این نوع پروتئین حاوی لاکتوز و چربی آن است. خوردن پروتئین می تواند راهی آسان برای دریافت پروتئین مورد نیاز روزانه ورزشکاران علاوه بر رژیم غذایی باشد.

در واقع ، این بهترین شکل پروتئین موجود است و به راحتی هضم می شود و به سرعت وارد جریان خون می شود. از نظر محتوای پروتئین ، پروتئین به سه دسته تقسیم می شود. که بر اساس آن میزان پروتئین کاهش می یابد. پروتئین V جدا شده ، پروتئین V یک کنسانتره و پروتئین V هیدرولیز است. پودر پروتئین فقط حاوی مقدار کمی کربوهیدرات و چربی است و به طور معمول حاوی 20 تا 30 گرم پروتئین در هر وعده است.

چرا به پروتئین آن نیاز داریم؟

تفاوت بین Gainer و پروتئین آن چیست؟

پروتئین آن نه تنها برای بدنسازان و ورزشکاران مفید است ، بلکه به طور متوسط ​​اکثر افرادی که ورزش می کنند و می خواهند سالم باشند می توانند از آن استفاده کنند. بیشتر اوقات ، پروتئین آن برای افزایش قدرت و توده عضلانی استفاده می شود. این مکمل پروتئین ها و اسیدهای آمینه ضروری را برای بدن فراهم می کند که به عنوان بلوک های سازنده برای افزایش رشد ماهیچه ها استفاده می شود. همچنین باعث افزایش ترشح هورمون های آنابولیک مانند انسولین می شود که در رشد ماهیچه ها نقش دارند.

پروتئین آن به بدنسازان کمک می کند تا با تأمین سوخت ماهیچه ها و افزایش استقامت و قدرت ، به پتانسیل واقعی خود برسند. به همین ترتیب ، پروتئین آن با افزایش مدت زمان سیری همراه با ورزش به کاهش وزن و چربی سوزی کمک می کند. پروتئین آن همچنین به عنوان یک منبع انرژی عمل می کند و به افراد کمک می کند تا میزان مصرف روزانه پروتئین خود را افزایش دهند.

گینر و مس گینر چیست و ترکیب آنها چیست؟

تفاوت بین Gainer و پروتئین آن چیست؟

گینر یا مس گینر مکمل هایی هستند که پروتئین کمی دارند و کربوهیدرات و چربی زیادی دارند تا کالری مورد نیاز مصرف کننده را برای مصرف کننده تأمین کنند. نسبت کربوهیدرات به پروتئین در این مکمل ها 2: 1 و حتی 3: 1 است ، به عنوان مثال ، شما می توانید 60 گرم کربوهیدرات و 30 گرم پروتئین را در یک وعده غذایی دریافت کنید. بنابراین ، عمده کالری دریافتی کربوهیدرات است که اساساً ترکیبی از مالتوز و گلوکز است و برای افزایش وزن مصرف می شود.

چرا باید از Gainer استفاده کنید؟

افزایش وزن با یک هدف در نظر گرفته می شود – افزایش وزن. محتوای چربی بالا و به ویژه کربوهیدرات افزایش دهنده وزن و عمدتا افزایش دهنده مس به ویژه برای کسانی که دارای وزن کم هستند و می خواهند وزن خود را افزایش دهند ، به ویژه علاوه بر فعالیت های ورزشی مانند بدنسازی ، مناسب است.

همچنین تفاوت معنی داری بین پروتئین و افزایش دهنده های آن در کربوهیدرات و محتوای کالری وجود دارد. پروتئین آب پنیر معمولی حاوی 100 تا 150 کالری در هر وعده است ، اما هر گینر حاوی 1250 تا 1500 کالری است. اگر وزن زیادی دارید یا می خواهید سریع وزن خود را افزایش دهید ، افزایش وزن گزینه مناسبی است.

چه چیزی را انتخاب کنیم؟ وی پروتئین یا مس گینر

شاید تنها دلیلی که این مقاله را انتخاب کرده و آن را خوانده اید این است که دریابید در نهایت کدام یک از این دو مکمل را باید مصرف کنید؟ موارد زیر را توضیح خواهیم داد.

اگر هدف بدنسازی است

همانطور که گفته شد ، بیشتر افزایش وزن حاوی کربوهیدرات است که به طور قابل توجهی سطح انسولین را افزایش داده و ذخیره چربی را افزایش می دهد. اما مکمل پروتئینی او ؛ بیشترین نیاز بدن به پروتئین خالص را تامین می کند. بنابراین ، اگر هدف شما عضله سازی و افزایش قدرت است ، توصیه می کنیم پروتئین را به جای گینر انتخاب کنید.

اگر هدف تناسب اندام یا کاهش وزن است

اگر رژیم می گیرید و نوع ورزش شما با هدف کاهش چربی و حتی تجزیه ماهیچه ها انجام می شود ، بهتر است به سراغ پروتئین جدا شده بروید ، زیرا این نوع پروتئین حاوی 90 درصد یا بیشتر از این پروتئین است و لاکتوز و چربی کمتری دارد.

اگر هدف افزایش وزن و افزایش وزن است

همانطور که همه می دانیم ، افزایش وزن مشکل افرادی است که وزن خود را افزایش می دهند. افزایش دهنده های مس زمانی مفید هستند که تنها هدف افزایش وزن در اسرع وقت باشد. در حالی که Copper Gainer مشابه سایر مکمل ها است ، اما یک قرص معجزه آسا نیست. استفاده طولانی مدت از گینر مس می تواند منجر به ایجاد لایه هایی از چربی های ناخواسته شود که دفع آنها دشوار است.

برای برخی از افراد افزایش وزن بسیار مشکل است ، به ویژه با تیپ بدنی خارج از شکم! با این حال ، اگر هدف شما افزایش حجم کلی بدن است و می خواهید سریع وزن خود را کاهش دهید ، افزایش وزن یک راه حل سریع است ، اما باید بدانید که مصرف منظم آنها چربی بدن شما را افزایش داده و پس از مصرف آنها را متوقف می کنید مصرف.

نقاط پایانی

با توجه به توضیحات ارائه شده ، احتمالاً متوجه شده اید که مکمل های پروتئینی وی بر گینرها برتری دارد. اگرچه افزایش وزن باعث افزایش وزن شما می شود ، اما آنها از پروتئین وی بهتر عمل می کنند ، بنابراین اگر او می خواهد وزن کمتری کند اما چربی کمتری دارد و عضله بیشتری دارد ، پروتئین او را بخورید.

شما باید از این واقعیت آگاه باشید که هیچ مقدار افزایش وزن یا مکمل پروتئین نمی تواند نتایج فوری را برای شما به ارمغان بیاورد ، هنگامی که شیوه زندگی ، رژیم غذایی و ورزش شما در راستای اهداف شما باشد نتایج بهتری خواهید گرفت. علاوه بر این توضیحات ، باید توجه داشت که در دراز مدت ، فقط یک برنامه رژیم غذایی جامع و سالم ، راهی آسانتر و سالمتر برای حفظ ماهیچه یا افزایش وزن است.

تهیه و ویرایش توسط elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید