علم ورزش بهترین نوشیدنی ورزشی بعد از تمرین را معرفی می کند


در این مقاله چه می خوانید

آب حتی در بهترین شرایط ممکن است خسته کننده باشد! با این حال ، هیدراتاسیون پس از تمرین ضروری است ، به خصوص اگر می خواهید بهبودی خوب و استقامت خوبی داشته باشید. انتخاب بهترین نوشیدنی ورزشی یک حرکت عاقلانه است. خوشبختانه آب تنها چیزی نیست که می توانید برای جبران مایعات بدن از دست رفته استفاده کنید. شما گزینه های بیشتری نسبت به آب یا نوشیدنی های ورزشی دارید.

برای بهینه سازی هیدراته شدن بدن ، در اینجا 5 نمونه از بهترین نوشیدنی های ورزشی وجود دارد که می توانند بدن شما را مانند آب بدن هیدراته کنند ، که برخی از آنها حتی ممکن است شما را شگفت زده کند.

نوشیدنی ورزشی شکلات کربوهیدرات

یک خبر خوب برای دوستداران شکلات ؛ شیر شکلات دو برابر کربوهیدراتها به تنهایی حاوی کربوهیدرات است ، که می تواند یک انتخاب عالی برای بازیابی بعد از تمرین باشد. کربوهیدرات های بعد از تمرین با بازسازی گلیکوژن از دست رفته در حین تمرین ، عضلات را دوباره پر می کنند. ترکیب کربوهیدرات ها با پروتئین بهترین راه برای ترمیم ماهیچه های خسته است.

از دست دادن بیش از حد الکترولیت ها از تعریق می تواند علائمی مانند خستگی ، گرفتگی عضلات و گیجی ایجاد کند. شیر شکلاتی در این مورد به شما کمک می کند. محتوای بالای آب آن می تواند بدن شما را هیدراته کرده و مواد مغذی از دست رفته مانند پتاسیم ، کلسیم و منیزیم را دوباره پر کند. تحقیقات نشان داده است که شیر شکلات می تواند بسیار مفید باشد ، به ویژه برای دوچرخه سواران ، ورزشکاران استقامتی و دوندگان.

مطالعه ای در سال 2010 نشان داد که شیر شکلات در دوچرخه سواری موثرتر از نوشیدنی های کربوهیدرات ایزو کالری است. یک مطالعه در سال 2011 همچنین نشان داد که ورزش در کاهش دهیدراتاسیون ناشی از ورزش در کودکان م thanثرتر از آب است.

آب نارگیل

همه ما با فواید بیشمار آب نارگیل ، از جمله مزایای بالای مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها آشنا هستیم. بنابراین ، نباید تعجب کرد که آب نارگیل یکی از بهترین نوشیدنی های ورزشی بعد از تمرین است. آب نارگیل ، مانند گاتورید و سایر نوشیدنی های ورزشی محبوب ، دارای الکترولیت های زیادی مانند پتاسیم و منیزیم است.

مطالعه ای در سال 2012 نشان داد که نوشیدن آب نارگیل به اندازه نوشیدن آب و نوشیدنی های ورزشی برای بهبود بعد از تمرین مفید است. اما نتایج همچنین نشان می دهد که نوشیدن آب نارگیل و کنسانتره آب نارگیل نیز می تواند باعث نفخ و ناراحتی معده شود.

آب نارگیل حاوی سدیم کمتری نسبت به نوشیدنی های ورزشی است. بدن پس از یک تمرین سخت به سدیم نیاز دارد. ورزشکاران استقامتی ممکن است نوشیدنی متفاوتی را انتخاب کنند ، اما ثابت شده است که آب نارگیل یک انتخاب عالی برای تمرینات سبک است.

نوشیدنی ورزشی برای تسکین درد عضلات

معرفی 5 بهترین نوشیدنی ورزشی بعد از تمرین

آنچه برای بهبودی عضلات خسته و دردناک نیاز دارید احتمالاً در یخچال شما وجود دارد. آب گیلاس که سرشار از آنتی اکسیدان است ، به کاهش التهاب کمک می کند و برای بهبود و عملکرد ماهیچه ها مفید است ، به همین دلیل یکی از بهترین نوشیدنی های ورزشی توصیه شده است.

مطالعه ای در سال 2010 بر روی دوندگان ماراتن که قبل و بعد از دویدن آب گیلاس نوشیدند ، مشخص شد که این نوشیدنی باعث بهبود سریعتر می شود. این به دلیل افزایش میزان آنتی اکسیدان ها در بدن و کاهش التهاب و پراکسیداسیون لیپیدها است.

یک مطالعه در سال 2006 همچنین نشان داد که آب گیلاس ترش نه تنها آسیب ماهیچه ها را کاهش می دهد ، بلکه از کاهش قدرت در مقایسه با دارونما جلوگیری می کند. در حالی که آب گیلاس هم برای ورزشکاران استقامتی و هم برای تمریناتی که هر روز انجام می دهید مفید است ، حتماً نسخه بدون قند تهیه کنید و فقط یکبار از آن استفاده کنید.

نوشیدنی ورزشی آرامش بخش با چای سیاه و سبز

یک فنجان چای که در حالت استراحت می نوشید مفیدتر از آن است که فکر می کنید. مطالعات نشان داده است که چای ، چه سبز و چه سیاه ، در اکسیداسیون چربی (فرآیندی که طی آن چربی به مولکول های کوچکتر تجزیه می شود و ذخیره می شود و برای انرژی استفاده می شود) در حین ورزش هوازی و بازیابی مفید است.

چای ، مانند آب گیلاس ، سرشار از آنتی اکسیدان است و تحقیقات نشان داده است که می تواند به کاهش درد عضلات و تسریع بهبودی کمک کند. در تحقیقی در سال 2010 ، ورزشکاران مرد از نوشیدن چای پس از دویدن با سرعت بسیار سود بردند. آزمایش خون نشان داد که پس از نوشیدن چای سرشار از آنتی اکسیدان ، سطح آنتی اکسیدان در خون بالا و سطح کورتیزول پایین بود. چای همچنین درد عضلات را پس از ورزش تسکین می دهد.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: healthline


دیدگاهتان را بنویسید